Tein tähän jakopäärempan pari viikkoa sitten, ennen remppaa huomasin että kytkimen/laatikon suunnalta kuuluu tyhjäkäynnillä pientä ääntä joka voisi olla vaikka painelaakeri, mutta kytkinremppa hiljattain tehty. Ääni lakkaa kun painaa kytkimen pohjaan (tämä tuskin liittyy varsinaiseen ongelmaan käynnin kanssa). Samoin löytyi vikakoodi p1314 (Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 2)
Lämmöt nousee tyhjäkäynnillä melko korkealle , ilmiö on tuttu mm. omasta autosta, mutta flektit käynnistyy tässä todella myöhään, voiskohan lämpötila-anturi olla rikki?
Remppa tehtiin(myös vesipumppu/ uudet tulpat, orggis NGK), jako oli ollut aivan kohdillaan aiemmin. Vettä/öljyä oli 1-2-3 -tulpankoloissa.
Sen jälkeen ilmestyi seuraavaa oiretta, myös kone lämpimänä:
-tyhjäkäynti ehkä aavistuksen korkealla mittarin mukaan(en vielä tsekannut testerillä)
-epätasainen tyhjäkäynti, ravistaa pikkasen, en edes itse huomannut, mutta omistaja huomasi
-vikakoodit, jotka uusivat nollauksen jälkeen ajoittain:
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
Viitaisi vähän siihen että olen sössinyt jaon perseelleen, ja se pitää tsekata ellei muuta selitystä ole, mutta jotenkin en usko siihen, ainakaan vielä.
Ecu / kaasuläppä resetit tehtiin, ei vaikutusta.
Mitäs raati sanoo seuraavista:
-ILMI (miksi sitten koodit vaan toisessa lohkossa?)
-Joku Lambdoista?
-Joku kontaktihäiriö, Lambda/ecun liittimet tms?
-oma veikkaus:____
Oikeasta arvauksesta pullakaljat
