Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Tarkoitus tulevalla mustalla Giuliettalla lähteä kesällä kahden viikon reissulle Keski-Eurooppaan, ja pelottaa jo ajatus itikoiden pinttymisestä keulaan. Pelkkää keulanpesumahdollisuutta kun ei liene tarjolla joka etapilla ja vaikka vahaan keulan ja peilit vaikka erikseen juuri ennen lähtöä, ja laitan vielä hyönteissuoja-mönjän (ostettu autonhoito.comista)(joku Bug jotakin) lisäsuojaksi, niin luullakseni pinttyneitä itikanliiskoja on keulassa paljon ja auringon paistaessa vielä voi puhdistus olla hankalaa.
Onko clay bar ja liukasteena vaikkapa Mequiarsin detailer hyvä keino saada pari viikkoa olleet itikanjäljet pois? (ostin tuollaisen paketin tänään)Itse kun haluaisin homman tehdä, pelkään vähäsen viedä autoa fiksaamoon kun ei aina työn jäljestä ja mahdollisista lisäjäljistä tiedä.
Onko clay bar ja liukasteena vaikkapa Mequiarsin detailer hyvä keino saada pari viikkoa olleet itikanjäljet pois? (ostin tuollaisen paketin tänään)Itse kun haluaisin homman tehdä, pelkään vähäsen viedä autoa fiksaamoon kun ei aina työn jäljestä ja mahdollisista lisäjäljistä tiedä.
Onko kukaan kokeillut Elmu-kelmua?doublesix kirjoitti:^Laitat kunnon vahan keulaan ja vältät pimeällä ajamista, ei ne ötökät 2vko:ssa ehdi jymähtämään.
Aikoinaan valkoisella autolla kun tehtiin Euro-toureja, niin ennen lähtöä keula siveltiin Korrekilla ja jätettiin kiillottamatta. Hyvin lähti itikat ja helikopterit kk. kuluttua.
Hyvää matkaa!
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Vanha kunnon mäntysuopa; vettä ja suopaa suihkepulloon, suihkutus ötökänjäänteiden päälle ja antaa liuota jonkin aikaa, sitten normaali pesu. Ei kannata auringonpaisteessa tehdä eikä antaa kuivahtaa maalipinnalle.MH kirjoitti:Tarkoitus tulevalla mustalla Giuliettalla lähteä kesällä kahden viikon reissulle Keski-Eurooppaan, ja pelottaa jo ajatus itikoiden pinttymisestä keulaan. Pelkkää keulanpesumahdollisuutta kun ei liene tarjolla joka etapilla ja vaikka vahaan keulan ja peilit vaikka erikseen juuri ennen lähtöä, ja laitan vielä hyönteissuoja-mönjän (ostettu autonhoito.comista)(joku Bug jotakin) lisäsuojaksi, niin luullakseni pinttyneitä itikanliiskoja on keulassa paljon ja auringon paistaessa vielä voi puhdistus olla hankalaa.
Onko clay bar ja liukasteena vaikkapa Mequiarsin detailer hyvä keino saada pari viikkoa olleet itikanjäljet pois? (ostin tuollaisen paketin tänään)Itse kun haluaisin homman tehdä, pelkään vähäsen viedä autoa fiksaamoon kun ei aina työn jäljestä ja mahdollisista lisäjäljistä tiedä.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Viime viikolla tuli vahattua kaara. Ai että Juliettassa on paljon vekkejä, saumoja ja taiteellisia veistoksellisia muotoja, jotka vaativat aikaa ja kärsivällisyyttä vahatessa ja pestessä. Golffi oli siihen verrattuna saippualoota. Etenkin pesun jälkeen kuivaaminen on haasteellista; vettä valuu aina vaan noroina jostain vaikka kuinka kävisi erillisellä ovenvälisäämiskällä väliköt ja saumat läpi. Ja pääsiäisreissussa oli jo hyönteisiä liikenteessä ja niitä tuli keulaan. Pesin vasta seuraavana aamuna auton ja vaikka oli tuore vahakerros (Mequiarsin carnaubavahaa), niin pari jälkeä jäi hyttysistä keulaan. Koetin poistaa glymin punaisella vaan ei lähde. Tätä menoa vissiin pitää antautua itikanliiskaumien osalta kesän ajaksi ja kiikuttaa auto syksyllä keulan myllytykseen fiksaamoon ettei tule inhoja hankausjälkiä.
Joku on vissiin mainostanut Fairya tai mäntysuopaa tehokkaana hyönteisliikauman poistajana. Vaurioittaakohan maalipintaa muuten (esim. haalistuminen tms.)?
Joku on vissiin mainostanut Fairya tai mäntysuopaa tehokkaana hyönteisliikauman poistajana. Vaurioittaakohan maalipintaa muuten (esim. haalistuminen tms.)?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Eipä Fairy eikä suopa maalia pilaa, mutta vaha lähtee sitten kertakäsittelyllä. Toki, jos liuos on liian vahva, niin voi jäädä harmaaksi, kuten itsellä kävi aikanaan tumman sinisen Lancian kanssa. Uusintapesu normaalilla autoshamppoolla ja uusi vaha korjasi vaivan.
Pyhinä tuli pesosen pinta vedettyä ensin Glymin punaisella ja päälle TurtleWax Original puolikiinteä vaha, jota ei enää ole vähään aikaan kaupoissa näkynyt ja kyllä kiiltää. En ole tuota vahaa pariin vuoteen laittanut, enkä muistanutkaan kuinka pätevä mömmö olikin kyseessä. Korrekin Kestovahaa ei voi edes verrata kilpparin kanssa, sen verran kaukana ovat toisistaan jo pelkän koostumuksen takia.
Pyhinä tuli pesosen pinta vedettyä ensin Glymin punaisella ja päälle TurtleWax Original puolikiinteä vaha, jota ei enää ole vähään aikaan kaupoissa näkynyt ja kyllä kiiltää. En ole tuota vahaa pariin vuoteen laittanut, enkä muistanutkaan kuinka pätevä mömmö olikin kyseessä. Korrekin Kestovahaa ei voi edes verrata kilpparin kanssa, sen verran kaukana ovat toisistaan jo pelkän koostumuksen takia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Itsellä 1 kerros laitettu 6.1. colliniten 476s. ... Helmeilee edelleen komeastiNouko88 kirjoitti:No jumalauta!
156 käyty 4 kertaa Colliniten aineilla läpi, kyllä on meinaan päteviä mömmöjä nuo collit. Ei varmaan tartte vaihtaa vaha merkkiä enää.
Helppoja vetää vaikka kiinteitä ovatkin.
Fairy on tiskaukseen BTW
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Wanhaan hyvään aikaan, kun Alfat olivat vielä Alfoja ja maalit maaleja (eikä nykyisiä vesivärejä), Fairy oli erinomainen autonpesuaine. Nykyisille maalipinnoille en sitä käyttäisi edes laimeana liuoksena. Eli kuten eräs automyyjä lausahti uudehkon auton maalipintatakuukeskustelussa:Pasi kirjoitti: Fairy on tiskaukseen BTW
- "Ei kai tätä vain ole pesty Fairylla?"
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Ihan sopivaa ainetta jos on kevyitä pesukoneen jälkiä yms. Lite vain puhdistaa ja täyttää naarmuja.Jurin kirjoitti:Mitäs arvon puleeraajat on mieltä. Onko Lime Prime turhan hankaavaa tavaraa suhteellisen uudelle pinnalle (vm. 2009)? Pinnasta löytyy kyllä pyörteitä ja muita harjapesulan todisteita, mutta olisiko Lite-versio riittänyt?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Onko kennelläkään kokemusta Turtlen Waxin Black boxista?
Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.
Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
Vastaan itse itselleni; käytettävyydeltään tuo Black box on aika sotkuinen, mutta lopputulos on ihan ok. Toki vanhat systeemit on lopputulokseltaan ja kokonaisuutena parempia, mutta onpahan tuokin nyt kokeiltu. Pohdinta; ei kiireelliselle käsin hinkkaajalle.Woland kirjoitti:Onko kennelläkään kokemusta Turtlen Waxin Black boxista?
Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Täytyy kyllä sanoa, että Meguiarsin NXT Tech Wax 2.0 on omien kokemusten mukaan pätevin ''nestemäinen markettivaha'' Itsellä ei nuo glymit ole oikeen jaksaneet pysyä pinnassa kuukauden jälkeen ja kiiltokaan ei mitenkään erikoista. Mutta perhanan perhana tuon megun kiilto ja beading on mun mielestä ihan eri maassa autoglymin kanssa
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
^
Hyvä on kokemukseni mukaan tuo Mequn NXT mutta kokeilepas astronautti seuraavan kerran vielä Mequiarsin Gold Class-nestemäistä vahaa. Se on vielä mahtavampi kiilloltaan ja kestoltaan, seassa carnaubavahaa.
Paras vaha mitä olen koskaan laittanut, ja joukossa testattu pitkäaikaisesti niin Auto Glymejä, Prestaa, Korrekkeja, Turtleja, Simonizeja jne jne.
Hyvä on kokemukseni mukaan tuo Mequn NXT mutta kokeilepas astronautti seuraavan kerran vielä Mequiarsin Gold Class-nestemäistä vahaa. Se on vielä mahtavampi kiilloltaan ja kestoltaan, seassa carnaubavahaa.
Paras vaha mitä olen koskaan laittanut, ja joukossa testattu pitkäaikaisesti niin Auto Glymejä, Prestaa, Korrekkeja, Turtleja, Simonizeja jne jne.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Mitekäs toiminut/pysynyt pinnassa? Vai meneekö samaan kastiin turtlen muiden värivahojen kanssa?Woland kirjoitti:Onko kennelläkään kokemusta Turtlen Waxin Black boxista?
Isoveljen mukaan hyvä, mutta hän ei tunnetusti nuista hommista juurikaan tiedä. Aiemmin olen vahauksessa käyttänyt AG:n tuotteita, mutta mielenkiintoa herätti tuo setti lähinnä siltä pohjalta, että onko mistään kotoisin.
Vastaan itse itselleni; käytettävyydeltään tuo Black box on aika sotkuinen, mutta lopputulos on ihan ok. Toki vanhat systeemit on lopputulokseltaan ja kokonaisuutena parempia, mutta onpahan tuokin nyt kokeiltu. Pohdinta; ei kiireelliselle käsin hinkkaajalle.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Nyt sitten laitettu vahat 159, josko selviäisi talven yli.
Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...
Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Tietääkö kukaan onko Hämeenlinnan lähistöllä tee-se-itse pesulaa?
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re:
DaViega kirjoitti:Nyt sitten laitettu vahat 159, josko selviäisi talven yli.
Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...
tarkoitus ei ole saivarrella... mutta pakko korjata... kyseessä ei ole kiillotuskone jos siinä käytetään mikrokuituhuppuja... niillä voi korkeintaan levittää vahan, ei paljon muuta.
Pahoitteluni vielä tästä kommentista.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Re:
Mitäpä tuosta, sehän on mun kysymys oikein asteltunaPasi kirjoitti:DaViega kirjoitti:Nyt sitten laitettu vahat 159, josko selviäisi talven yli.
Mistä hommannu kiilotuskoneeseen liinoja? Meinasi käydä ohrasesti kun 1 liina kesti tas 10 sekunttia jonka jälkeen lähti kuminauha kävelemään, onneksi oli 1 varalla...
tarkoitus ei ole saivarrella... mutta pakko korjata... kyseessä ei ole kiillotuskone jos siinä käytetään mikrokuituhuppuja... niillä voi korkeintaan levittää vahan, ei paljon muuta.
Pahoitteluni vielä tästä kommentista.
Huput löyty aikapäiviä sitten, joten nyt voi jo sammuttaa gooklet
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Puleerausketju.
Finest kirjoitti:Tietääkö kukaan onko Hämeenlinnan lähistöllä tee-se-itse pesulaa?
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..
Eikös tossa vanajantien varressa ole teeite-halli? Ihan siinä alussa missä on joskus ollu huoltsikka?
- nurmi
- Viestit: 166
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Puleerausketju.
Turengissa ainakin. Itsellä ei mitään kokemusta ko. paikasta.Finest kirjoitti:Tietääkö kukaan onko Hämeenlinnan lähistöllä tee-se-itse pesulaa?
Joskus syksyllä muistelen nähneeni mainoksen lehdessä, että jossain lähistöllä olisi (Turenki,Parola tms.).
Jäi ottamatta ilmoitus talteen ja ulkona on aika kylmä vahailla..
http://epaper.hmlviikkouutiset.fi/produ ... pdfs/1.pdf
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^Hitto olisko ollut tuo mainos. Remppapaikkaa en varsinaisesti tarvitse..
^^Käsittääkseni se Vanajantien halli on jo ainakin pari-kolme vuotta sitten suljettu. Voihan sen ohimennessä tarkistaa.
^^Käsittääkseni se Vanajantien halli on jo ainakin pari-kolme vuotta sitten suljettu. Voihan sen ohimennessä tarkistaa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Puleerausketju.
Turengin nesteellä on kai vielä TI-halli?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^Täytyy ajaa sen kautta lenkki. Nesteen sivuilla ei ollut mainintaa.
Re: Puleerausketju.
Viime kesä vahailtiin AG:een punaisella ja kultaisella ja pestiin saman firman vahashapoolla..
Nyt olisi aikeissa kokeilla jotain muuta merkkiä, mitä suosittelisitte?
Pientä pyöröjälkeä maalipinnassa, muuten on hyvässä kunnossa ja ei mielestäni (yhtään) haalistunut
Nyt olisi aikeissa kokeilla jotain muuta merkkiä, mitä suosittelisitte?
Pientä pyöröjälkeä maalipinnassa, muuten on hyvässä kunnossa ja ei mielestäni (yhtään) haalistunut
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Dodo Juice Lime Prime + Collinite 476s
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Puleerausketju.
Ääni tälle!Pasi kirjoitti:Dodo Juice Lime Prime + Collinite 476s
Re: Puleerausketju.
Seleevä, millastas tuo kiinteä vaha on työstää?
Ja vahaa voi varmaan ylläpitää vaikka tällä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-7140" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Ja vahaa voi varmaan ylläpitää vaikka tällä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-7140" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Re: Puleerausketju.
Oma työtapani 476s:n kanssa on ollut levittää se kostealla liinalla yhteen paneeliin kerrallaan ja kiillottaa sitten välittömästi. Mömmö on ihan peestä hinkata jos se ehtii kuivahtaa ennen kiilloitusta. Lisäksi se on väritöntä joten kylkiä kiillottaessa saa olla tarkkana ettei jää osa pyyhkimäti.
Testailin kestoa epätieteellisesti syksyllä/talvella käyttämällä vierekkäisiin paneeleihin 476s:aa ja AG:n kultaa ja vahtimalla sitten veden helmeilyä pesujen jälkeen. 476s tuntuisi kestävän kyllä paremmin kuin AG, mutta AG:n kulta on on niin paljon nopeampi levittää ja kiillottaa että 476s on pölyttynyt kaapissa..
Testailin kestoa epätieteellisesti syksyllä/talvella käyttämällä vierekkäisiin paneeleihin 476s:aa ja AG:n kultaa ja vahtimalla sitten veden helmeilyä pesujen jälkeen. 476s tuntuisi kestävän kyllä paremmin kuin AG, mutta AG:n kulta on on niin paljon nopeampi levittää ja kiillottaa että 476s on pölyttynyt kaapissa..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^ Liian paksu kerros.
Pois kiillottamisessa ei ole mitään ongelmaa jos levitetty kerros on tarpeeksi ohut. Sama pätee pääsääntöisesti kaikkiin kiinteisiin vahoihin.
Ja voisin vaikka väittää että liinalla levittäminen on syy liian paksuun kerrokseen. Testaa vahanlevityssientä.
Pois kiillottamisessa ei ole mitään ongelmaa jos levitetty kerros on tarpeeksi ohut. Sama pätee pääsääntöisesti kaikkiin kiinteisiin vahoihin.
Ja voisin vaikka väittää että liinalla levittäminen on syy liian paksuun kerrokseen. Testaa vahanlevityssientä.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Ei tuo Glymikään mikään kovin ihanteellinen ole kiillottaa, verrattuna esim. vastaavaan vahaan, mitä itse olen paljon käyttänyt: Cartec Goldwax. Erittäin helppotöinen, ja kestävyydeltäkin oman kokemukseni mukaan parempi. Hyviä vahoja on maailma piukassa. Täytyy joskus testata noita Pasin kauppaamia Juicejakin.
Ja tosiaan, kiinteitä vahoja levitettäessä sieni on ehdoton. Nestemäisissä harso.
Ja tosiaan, kiinteitä vahoja levitettäessä sieni on ehdoton. Nestemäisissä harso.
Re: Puleerausketju.
^^^ Eipä oo ollu mitään ongelmaa kiillottaa tuota Collinitea, kun sienellä oon levitellyt. Välillä innostuksissaan tullu vahattua puoli autoa kerralla ja edelleen on onnistunut kiillotus ihan hyvin. Mikrokuitua kiillotusliinaksi vanhojen kalsareiden sijaan niin sekin saattaa helpottaa.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Puleerausketju.
Kyllä Turengin Nesteellä ti-halli on. Tosin olet varmaan jo Turengin lenkin ehtinyt ajellakin.Finest kirjoitti:^Täytyy ajaa sen kautta lenkki. Nesteen sivuilla ei ollut mainintaa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Mitäs mieltä kokenut raati on näistä "värivahoista", esim. Turtlen vastaavasta?
Onko niistä mitään iloa vanhemman maalipinnan hinkkauksessa, saako sillä kiveniskemät
ja naarmut joksikin aikaa piiloon(joku paikkuukynä(kin)hän siinä tulee mukana)..?
Kun on tottunut monet vuodet tuohon "pohjamaalisen" auton auvoon niin nykyisen
käyttörieskan tummempi väripä se ei niin armahtava olekaan...
Onko niistä mitään iloa vanhemman maalipinnan hinkkauksessa, saako sillä kiveniskemät
ja naarmut joksikin aikaa piiloon(joku paikkuukynä(kin)hän siinä tulee mukana)..?
Kun on tottunut monet vuodet tuohon "pohjamaalisen" auton auvoon niin nykyisen
käyttörieskan tummempi väripä se ei niin armahtava olekaan...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Tummansiniseen kokeilin värivahalla, ja kyllähän se kiveniskemien ja valkoisten naarmujen poissapysyminen oli kovin lyhytaikaista, pari pesua harjakoneessa riitti... Hellempi pesutapa varmaan auttaisi. Värikynää ei minun putelissani ollut mukana, joku Turtlewax oli.
Niin totta tuo värin antama mielenrauha. Tumma sininen vaihtui shampanjaväriseen, niin ei ollenkaan näytä niin kurapaskaiselta ja naarmutkin pysyvät paremmin piilossa. Tuossa uudessa niitä ei juuri olekaan, ja nyt ehkä voisi vähän yrittää jopa suojella. Vanhalla ei niin väliä ollut.
Niin totta tuo värin antama mielenrauha. Tumma sininen vaihtui shampanjaväriseen, niin ei ollenkaan näytä niin kurapaskaiselta ja naarmutkin pysyvät paremmin piilossa. Tuossa uudessa niitä ei juuri olekaan, ja nyt ehkä voisi vähän yrittää jopa suojella. Vanhalla ei niin väliä ollut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Noita turtlenkin aineita myyneenä voin sanoa, että kannattaa jättää ostamatta ja kokeilematta. Se kiva naarmujen ja iskemienpeittokyky ei ole millään tavalla kohtuullinen vastine sille miten huono vaha on kyseessä ja kuinka paljon harmaita hiuksia sen työstämisestä voi aiheutua
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Olen mielestäni tässäkin ketjussa maininnut allekirjoittaneen puleerauskorista löytyvästä Turtlewaxin puolikiinteästä vahasta vuodelta miekka ja kilpi ennen käpysotia. Varmaan kymmenen vuotta vanha peltipurkki ja ehkä kaksi kertaa vahaa vielä jäljellä olevalla. Tuossa on väkisinkin vielä jotain puhdistavia myrkkyjä, sillä esim. Glymin punainen on paperia tuon rinnalla. Sienellä kohtuuhelppo levittää ja irtoaa pinnasta vaikka kävisi koko auton kerralla ennen kiillotusta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Puleerausketju.
Siis apua...mitä kaikkea mun pitäis tehdä tolle mun Alfalle? Vuosimallia 2007, mutta mulle uusi.
Osaamista, tiloja, välineitä tai osaavaa tekijää ei omasta takaa ole, joten mitä kaikkea pystyy itse tekemään, jotta Alfa pysyy kauniina ja hyvänä? Siis mitä mä, joka osaan ajaa ja tankata, pystyn tekemään...
Toistaiseksi se on käynyt vain ihan tollasessa huoltoaseman autopesussa...
Mitä helppoja hoitoaineita olis esim. noille kromiosille? Mitä pystyy tekemään helposti aluvanteille? Entä auton vahaus? Kandeeko alkaa ite räpeltämään vai minne sen voisi vielä vahattavaksi?
(Ja vissiin se pitäis viedä ruostesuojaukseenkin...)
Osaamista, tiloja, välineitä tai osaavaa tekijää ei omasta takaa ole, joten mitä kaikkea pystyy itse tekemään, jotta Alfa pysyy kauniina ja hyvänä? Siis mitä mä, joka osaan ajaa ja tankata, pystyn tekemään...
Toistaiseksi se on käynyt vain ihan tollasessa huoltoaseman autopesussa...
Mitä helppoja hoitoaineita olis esim. noille kromiosille? Mitä pystyy tekemään helposti aluvanteille? Entä auton vahaus? Kandeeko alkaa ite räpeltämään vai minne sen voisi vielä vahattavaksi?
(Ja vissiin se pitäis viedä ruostesuojaukseenkin...)
Never regret anything that made you smile.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Jos meinaat pitää, ruostesuojauta.
Käsinpesu on ihan kivaa puuhaa ja siirryn siihen itsekin nyt, kun talven suolauksista on selvitty. Talven pesetin paria poikkeusta lukuunottamatta koneella, kun jotain maalipinnan fiksausta pitää ennen ensi talvea tehdä. Kunhan tuon likaisen auton saan käsin seuraavan kerran puhtaaksi, alan tuumia, mitä kaikkea tuo meinaa jokusen kiveniskemän siistimisen lisäksi. Se mulle sopivin vaihtoehto kun nyt vaan sattui silloin loka-marraskuussa olemaan musta.
Käsinpesu on ihan kivaa puuhaa ja siirryn siihen itsekin nyt, kun talven suolauksista on selvitty. Talven pesetin paria poikkeusta lukuunottamatta koneella, kun jotain maalipinnan fiksausta pitää ennen ensi talvea tehdä. Kunhan tuon likaisen auton saan käsin seuraavan kerran puhtaaksi, alan tuumia, mitä kaikkea tuo meinaa jokusen kiveniskemän siistimisen lisäksi. Se mulle sopivin vaihtoehto kun nyt vaan sattui silloin loka-marraskuussa olemaan musta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Puleerausketju.
Pasi: "huono vaha on kyseessä ja kuinka paljon harmaita hiuksia sen työstämisestä voi aiheutua"
Nyt joudut Pasi kyllä ammattilaisena tarkentamaan. Oma kokemukseni mukaan värivaha saa huonon maalipinnan näyttämään melkein uudelta.
Nyt joudut Pasi kyllä ammattilaisena tarkentamaan. Oma kokemukseni mukaan värivaha saa huonon maalipinnan näyttämään melkein uudelta.
I mean how hard could it be.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Tinneriä kun levittää auton pinnalle saa veden kivasti helmeilemään.Wario kirjoitti:Pasi: "huono vaha on kyseessä ja kuinka paljon harmaita hiuksia sen työstämisestä voi aiheutua"
Nyt joudut Pasi kyllä ammattilaisena tarkentamaan. Oma kokemukseni mukaan värivaha saa huonon maalipinnan näyttämään melkein uudelta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Kun vahaa käsin ja seuraa purkkien ohjeita niin ei voi mennä kovin pahasti pieleen. Vahojahan löytyy joka paikasta ja joka kohteelle, motonet tai joku isompi varaosaliike niin varmana hyllyt notkuu tavaraa.Guenevere kirjoitti:Mitä helppoja hoitoaineita olis esim. noille kromiosille? Mitä pystyy tekemään helposti aluvanteille? Entä auton vahaus? Kandeeko alkaa ite räpeltämään vai minne sen voisi vielä vahattavaksi?
(Ja vissiin se pitäis viedä ruostesuojaukseenkin...)
Vanhat kalsarit kannattaa jättää sinne roskikseen ja ostaa vahoja varten omat kankaat, huput tai liinat. se mitä tarviaa löytyy myös siitä vaha purkin käyttö ohjeesta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Puleerausketju.
Onkos kukaan ehtinyt kokeilemaan tuota Glymin uutta super resin polishia ? liekö todellisuudessa eroa vanhaan...
http://www.autoglym.fi/product-proddeta ... K&Range=61" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoglym.fi/product-proddeta ... K&Range=61" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Puleerausketju.
Kiinnostaisi tietää, mistä hankitte vahanne? Itse käytän autoni myllytyksessä & maalipinnan käsittelyssä Automatrixissa (suosittelen!) ja vahaan säännöllisesti Glymin "punaisella", "kultaisella" sekä "mustalla". Vahat tulee hankittua yleensä Motonetistä.