Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Tein tässä vielä viime hetken muutoksen Giuliettan varustetasossa: myyjä tarkisti tilanteen ja sanoi että perusmusta etna on vapaana satamassa pack sport 1-varustein, ilman muita lisäromppeita. Muutettiin sitten tilaus sellaiseksi. Ainoa harmittava seikka on kuljetuksen viivästyminen päivällä, pitäisi tulla liikkeeseen vasta ensi vkon keskiviikkona joten jos torstaina eli pääsiäiseksi haluaa auton alle, voi mennä haasteelliseksi.
Tiedustelin maahantuojan teknisestä tuesta pack sportin alustasta tietoja; kuulemma ei madalla vakioalustaan verrattuna, mutta muutoin alustan osat ovat tanakammat (jouset, iskarit, vakaajat jne). Maahantuojan edustaja oli sitä mieltä, että sportalustalla auto on vielä nautinnollisempi ajettava, sellainen ajajan auto. Tuo maavara-asia oli itselleni kriittinen, kun viime talvi oli mikä oli eli aura-autoa en halua, ja tuo maahantuojan vastaus sekä automyyjän omat talvikokemukset saivat valinnan kääntymään sporttipakettiin. Ja koska Alfa on itselleni puhdas tunnevalinta, niin se puolinahkaverhoilu punaisine tikkauksineen ja tummine kattoverhoiluineen jotenkin vaan kuului tähän. Asiaa pähkäilin viikonlopun ja vaimokin tykkäsi punaompeleisesta sisustuksesta.
Tiedustelin maahantuojan teknisestä tuesta pack sportin alustasta tietoja; kuulemma ei madalla vakioalustaan verrattuna, mutta muutoin alustan osat ovat tanakammat (jouset, iskarit, vakaajat jne). Maahantuojan edustaja oli sitä mieltä, että sportalustalla auto on vielä nautinnollisempi ajettava, sellainen ajajan auto. Tuo maavara-asia oli itselleni kriittinen, kun viime talvi oli mikä oli eli aura-autoa en halua, ja tuo maahantuojan vastaus sekä automyyjän omat talvikokemukset saivat valinnan kääntymään sporttipakettiin. Ja koska Alfa on itselleni puhdas tunnevalinta, niin se puolinahkaverhoilu punaisine tikkauksineen ja tummine kattoverhoiluineen jotenkin vaan kuului tähän. Asiaa pähkäilin viikonlopun ja vaimokin tykkäsi punaompeleisesta sisustuksesta.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Onko kellään uuden Giuliettan omistajista autossaan Nokian Hakkis 7-nastarenkaita? Rengashan on voittanut testejä ja tositalvessa siis varmasti hyvä rengas mutta sitä on moitittu kuivan kelin ajettavuudesta ja melusta. Nyky-Golfissa on nastoina Continentalin Ice Contactit ja ne ovat olleet todella miellyttävät kelillä kuin kelillä.
Tuli tämä vaan vielä mieleen,kun autoliike tarjosi rengaspaketin 16" aluvanteineen 1100 eurolla ja rengasmerkki on kiinteästi heillä Nokian...
Tuli tämä vaan vielä mieleen,kun autoliike tarjosi rengaspaketin 16" aluvanteineen 1100 eurolla ja rengasmerkki on kiinteästi heillä Nokian...
- Jurin
- Viestit: 357
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
^ Onnittelut Giuliettasta! En usko että tulet katumaan tuota Pack Sport:ia. Itse puntaroin pitkään Uuden Giuliettan + Pack Sport 2, ja 159 TI:n välillä..
Talvirenkaana itsellä on Continental Viking Contact 5 -kitkat, enkä kyllä nastoihin palaa takaisin kovinkaan helposti. Kaverin autossa Hakka 7 ja kyllähän ne perinteistä nastamelua tuottaa. Mutta makunsa kullakin.
Talvirenkaana itsellä on Continental Viking Contact 5 -kitkat, enkä kyllä nastoihin palaa takaisin kovinkaan helposti. Kaverin autossa Hakka 7 ja kyllähän ne perinteistä nastamelua tuottaa. Mutta makunsa kullakin.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Eilen pesun jälkeen oli aikomuksena kuivatella jarrut totutulla tavalla eli painamalla kaasua ja samalla vähän jarruttaen. Eipä onnistu Giuliettalla, kun katkaisee bensansyötön jos painaa molempia polkimia samaan aikaan. Typerä VAG:lta matkittu omituisuus. Miten tällä pystyy ajamaan urheilullisesti talvella, kun ei voi käyttää vasemman jalan jarrutusta eikä ajonvakautustakaan saa pois päältä
Lisäksi aiheutti ylimääräistä jännitystä, kun meni varmaan johonkin "hätämoodiin" koneet eli vaikka kuinka painoi kaasupoljinta mitään ei tapahtunut. Tyhjäkäynnillä kävi ja sillä mentiin muutama sata metriä. Vähän jo ketutti, että tähänkö tämä nyt sippaa. Elämä palasi kaasupolkimeen kun jouduin pysähtymään ja lähtemään ykkösellä liikkeelle.
Lisäksi aiheutti ylimääräistä jännitystä, kun meni varmaan johonkin "hätämoodiin" koneet eli vaikka kuinka painoi kaasupoljinta mitään ei tapahtunut. Tyhjäkäynnillä kävi ja sillä mentiin muutama sata metriä. Vähän jo ketutti, että tähänkö tämä nyt sippaa. Elämä palasi kaasupolkimeen kun jouduin pysähtymään ja lähtemään ykkösellä liikkeelle.
Aika luultavaa tämä on, koska taitaisi olla ensimmäinen auto 20 vuoteen, jossa ei ole lakkaa pigmentin päällä. Kaikki värit ovat jo pitkään olleet kaksikomponenttisia eli ensin ruiskutetaan väri, sitten kirkas lakka. Metallinhohtovärin ja perusvärin ero on se, että toisessa on kahvikupillinen tehtaan lattialta löytyneitä viilanpuruja pigmentin joukossa. On sitten makuasia, haluaako niistä puruista maksaa 500 - 1500 euroa ylimääräistä. Itse en ole koskaan ollut.MH kirjoitti: Vielä kymysys: onko perusmustassa Alfan värissä päällä lakkakerros antamassa kovempaa suojaa naarmuille? Nykysinhän alkaa kaikissa eri merkkien perusmustissa asia olemaan noin, mutta onko Alfassa? Myyjät nimittäin eivät tienneet asiaa vaan totesivat että "luultavasti siinä on".
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Nykyalfistin unen eri vaiheet:Vittorio Jano kirjoitti:Odotapas kun auto on ajossa ja varoitusvalot alkavat vilkkua. Vasta sitten tiedät, mitä unettomuus on.MH kirjoitti:H-hetki lähenee...huomenna pitäisi sitten Mustan Orin olla pilttuussa. Kämmenet hikoaa ja ensi yönä ei varmana nukuta, ei...
REM uni
HEC uni
MCSF uni
:=)
-Tazio
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Mikäs siinä uus auto. Jos tulee ongelmia niin kuljetutat takuukorjattavaksi ja ajelet sijaisautolla. Ei se sen kummempi ole kun muutkaan merkit, kun uutena ostaa. Uusissa voi olla joka tapauksissa lapsuksia, mutta turha niistä on murehtia, takuuseenhan ne menee. 10v vanhat alfat on sitten erikseen (niin kuin kaikki muutkin 10v vanhat autot, etenkin jos ei ole pidetty erityisen rakastavasti).
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Onnea uudelle AUTOLLE!
Omalla mittarissa vasta 2000 km, mutta eipä ole juuri ongelmia ollut, kivaa kyllä on ollut
Tuo Blue&Me on kyllä vähän omituinen puhelimeni kanssa. Joskus muodostaa yhteyden pari kolme kertaa ja toimii vasta kun painan puhelimesta OK kaikenmaailman synkronointien jälkeen. Tämä vaivahan tuli siitä kun laitettiin AK:ssa puhelimestani numerotiedot autoon. Sitä ennen toimi kuin junan vessa. Nytkin se joskus toimii heti kunnolla, mutta useimmiten pitää odotella muutama minuutti että se muodostaa yhteyden auton kanssa ja sitten toimii. Pieni ongelma, ei oikein jaksaisi sen takia lähteä huollossa käymään. Jospa vaihtaisikin puhelimen uuteen (hyvä tekosyy)
Vaihdekepin nahkapussista aukeaa etusauma oikealta puolelta; uusi tilattu mutta ei ole kuulunut tietoa tulemisesta. Tosin tämän ratkaisin tilaamalla Alfistista kunnon nahkasuojan punaisilla tikkauksilla ja Alfa-logolla Kun vain joku vielä sen vaihtaisi paikalleen. Aion ehdottaa AK:ssa, kun kuitenkin joutuvat takuuna vaihtamaan sen pussin, että laittavat tuon ostamani pussin paikalleen ja minä otan mukaan sen uuden alkuperäisen.
Omalla mittarissa vasta 2000 km, mutta eipä ole juuri ongelmia ollut, kivaa kyllä on ollut
Tuo Blue&Me on kyllä vähän omituinen puhelimeni kanssa. Joskus muodostaa yhteyden pari kolme kertaa ja toimii vasta kun painan puhelimesta OK kaikenmaailman synkronointien jälkeen. Tämä vaivahan tuli siitä kun laitettiin AK:ssa puhelimestani numerotiedot autoon. Sitä ennen toimi kuin junan vessa. Nytkin se joskus toimii heti kunnolla, mutta useimmiten pitää odotella muutama minuutti että se muodostaa yhteyden auton kanssa ja sitten toimii. Pieni ongelma, ei oikein jaksaisi sen takia lähteä huollossa käymään. Jospa vaihtaisikin puhelimen uuteen (hyvä tekosyy)
Vaihdekepin nahkapussista aukeaa etusauma oikealta puolelta; uusi tilattu mutta ei ole kuulunut tietoa tulemisesta. Tosin tämän ratkaisin tilaamalla Alfistista kunnon nahkasuojan punaisilla tikkauksilla ja Alfa-logolla Kun vain joku vielä sen vaihtaisi paikalleen. Aion ehdottaa AK:ssa, kun kuitenkin joutuvat takuuna vaihtamaan sen pussin, että laittavat tuon ostamani pussin paikalleen ja minä otan mukaan sen uuden alkuperäisen.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Nonniin, nyt ollaan virallisesti alfisteja...Homma meni PP-autossa muutoin erinomaisesti, mutta ne räätälöidyt eturoiskeläpät kyllä lienevät liian kapeat eli jäävät renkaan kulutuspinnan ulkosyrjästä sisällepäin, jolloin niiden teho ei liene maksimaalinen. Myyjä vakuutti että jos ne eivät toimi, laittavat ne uudelleen veloituksetta. Katsotaan seuraavissa vesikeleissä...Auto tuntuu makealta: upeat ulko- ja sisädesignit, ajettavuus hauska ja kiittelen itseäni että tuhlasin lisää pack sport 1:een. Kone tuntuu vielä kokoistaan tehokkaammalta d-moodilla, ja ihmeen hyvin se vetelee myös N-asennossa; A.ta nyt en aio varmasti pitää päällä koskaan. Kun edustan sitä ikäpolvea, joka ei syntynyt pc sylissään, niin kaiken maailman valikkojen kautta tehtävät säädöt jne veivät pään sekaisin enkä niitä osaa käyttää; vaatii manuskan lukemisen. Myyjän kehotuksesta kännykkäni kytkettiin auton bluetoothiin ja sitä vierastan, mitenkähän sen saisi pois päältä?
kaiken kaikkiaan autosta edelleen hullunkovat fiilikset, ja sitä käännyn katsomaan a i n a kun poistun autolta -ja se on itselleni hyvä enne.
kaiken kaikkiaan autosta edelleen hullunkovat fiilikset, ja sitä käännyn katsomaan a i n a kun poistun autolta -ja se on itselleni hyvä enne.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Jos ja varmaan kun et tarvitse bluetoothia mihinkään muuhunkaan, niin helpoin tapa lienee se, että kytket vain sen pois päältä puhelimestasi. Eli etsit valikoista bluetooth-kohdan ja valitset sinne jotain "ei", "pois päältä" tms. Turhahan tuota on pitää päällä, jos ei mihinkään käytä, kun taitaa vain lisätä puhelimen virrankulutusta.MH kirjoitti:Myyjän kehotuksesta kännykkäni kytkettiin auton bluetoothiin ja sitä vierastan, mitenkähän sen saisi pois päältä?
Tosin suosittelen kyllä tutustumaan tohon Alfan bt-systeemiin. Ainakin MiTossa se on oikeasti todella toimiva handsfree, jota ihan mielellään käyttääkin. Ainoa pikkuongelma on se, että puhelun tullessa ääni on usein oletuksena turhan hiljaisella (tämäkin pitäisi kyllä kait saada jostain säädettyä, mutta en ole onnistunut), joten heti ratista luurinappia painettuaan pitää myös klikkailla nuolta ylöspäin äänenvoimakkuuden lisäämiseksi.
Niin, ja onnittelut tietysti uudesta autosta!
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Kiitos kiitos! Kuvia luvataan keväämmällä kun maisematkin paranee.
Joo tuo bluetooth pitää oletusasetuksellaan äänentason aika matalalla kevätkarkeille teille, vaikkei julietta pahimmasta päästä melussa olekaan.
Oletteko muut tarkkasilmäiset kiinnittäneet huomiota Giuliettan (en tiedä koskeeko myös esim. 159:ä tai 156:sta) osalta aika ohuen tuntuisiin koripelteihin? Tämä tuli esille vahatessa, saa olla varovainen ettei tule painaumia. Kiinnitti vahanpoiston jälkeen huomiota se, että muuton tasaisen sileissä ja lommottomissa kyljissä on etuoven metalliväristen kahvojen kohdalla ovipelleissä semmoiset lievät vekit; liekö syntyneet jo tehtaalla kahvoja kiinni puristettaessa vai olenko kenties minä tai joku muu autoliikkeessä ovea kiiinni laittaessaan työntänyt liian lujaa kahvasta ja vekit olisi tulleet siitä? En kyllä muista, oliko ne jo kun auton hain eilen, vai tuliko ne tosiaan sen jälkeen. Tuo harmittaa eniten, ja käynyt jo mielessä että tilaisiko ajan vaikkapa Auto Dentiin joka pystyy oikaisemaan pellin vekkejä.
Joo tuo bluetooth pitää oletusasetuksellaan äänentason aika matalalla kevätkarkeille teille, vaikkei julietta pahimmasta päästä melussa olekaan.
Oletteko muut tarkkasilmäiset kiinnittäneet huomiota Giuliettan (en tiedä koskeeko myös esim. 159:ä tai 156:sta) osalta aika ohuen tuntuisiin koripelteihin? Tämä tuli esille vahatessa, saa olla varovainen ettei tule painaumia. Kiinnitti vahanpoiston jälkeen huomiota se, että muuton tasaisen sileissä ja lommottomissa kyljissä on etuoven metalliväristen kahvojen kohdalla ovipelleissä semmoiset lievät vekit; liekö syntyneet jo tehtaalla kahvoja kiinni puristettaessa vai olenko kenties minä tai joku muu autoliikkeessä ovea kiiinni laittaessaan työntänyt liian lujaa kahvasta ja vekit olisi tulleet siitä? En kyllä muista, oliko ne jo kun auton hain eilen, vai tuliko ne tosiaan sen jälkeen. Tuo harmittaa eniten, ja käynyt jo mielessä että tilaisiko ajan vaikkapa Auto Dentiin joka pystyy oikaisemaan pellin vekkejä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Kyllähän noissa uusissa autoissa näkyy olevan pientä aaltoilua pelleissä jo tehtaalta. Tuskin ne Giulietan pellit on sen ohkasempia kun muissakaan. Se jäykkyyshän tulee niihin pelteihin pokkauksista. Mitä enemmän kulmaa ja muotoa sen tukevampi. Sanovat Essolla ettei uutta autoa sais heti mennä vahaamaan.
Viimeksi muokannut Jalamari, 21 Huhti 2011, 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Noihin varmaan tottuu, kun niin on käynyt muillekin: itse olen pitänyt noita bluetoothhärpäkkeitä mitä erinomaisimpina kommunikointivälineinä, mutta ei tottuminen ihan itsestään ole käynyt.MH kirjoitti:Joo tuo bluetooth pitää oletusasetuksellaan äänentason aika matalalla kevätkarkeille teille, vaikkei julietta pahimmasta päästä melussa olekaan.
Jos kerran vahasit, saatamme nähdä kohta kuvia.
Ainakaan myllytyksiä ei suositella tehtäväksi ensimmäisen tai ensimmäisten kuukausien aikana.Jalamari kirjoitti:Sanovat Essolla ettei uutta autoa sais heti mennä vahaamaan.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Onnittelut MH:lle hienosta autosta! Loistava valinta!
Itse olen myös aktivoitunut autonvaihdossa (yleensä tapahtuu näin keväisin) ja kyselin AK:lta tarjousta valkoisesta 1.4 MultiAir Giuliettasta. Kysessä esittelyauto aika kattavalla varustuksella.
Noooh... Hyvittäisivät vanhasta 159:stä kokonaista 17500 euroa. Tuossa ei ollut kuin muutaman satasen pelivara ylöspäin (tarkkaan kuulemma sovittu vaihtoautopäällikön kanssa yms.). Homma nyt sitten kaatui välirahaan ja Giulietta jäi AK:lle.
Vastaavasti Bilia hyvittäisi autostani 21000 euroa jos sen vaihtaisi saman hintaiseen Volvoon mitä tuo Giulietta oli? Luulisi tuon olevan juurikin toisin päin?
Vaihtaa tuo nykyinen rotisko pitäisi - alan väsymään tuohon dieselin epäluotettavuuteen pikku hiljaa. Pelko persiissä saa ajella, kun ajattelee, että minne tänään matka katkeaa...
Itse olen myös aktivoitunut autonvaihdossa (yleensä tapahtuu näin keväisin) ja kyselin AK:lta tarjousta valkoisesta 1.4 MultiAir Giuliettasta. Kysessä esittelyauto aika kattavalla varustuksella.
Noooh... Hyvittäisivät vanhasta 159:stä kokonaista 17500 euroa. Tuossa ei ollut kuin muutaman satasen pelivara ylöspäin (tarkkaan kuulemma sovittu vaihtoautopäällikön kanssa yms.). Homma nyt sitten kaatui välirahaan ja Giulietta jäi AK:lle.
Vastaavasti Bilia hyvittäisi autostani 21000 euroa jos sen vaihtaisi saman hintaiseen Volvoon mitä tuo Giulietta oli? Luulisi tuon olevan juurikin toisin päin?
Vaihtaa tuo nykyinen rotisko pitäisi - alan väsymään tuohon dieselin epäluotettavuuteen pikku hiljaa. Pelko persiissä saa ajella, kun ajattelee, että minne tänään matka katkeaa...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Näin minäkin olen kuullut. Samasta pöydästä huomautettiin kyllä myös, ettei italialaisiin tahi ranskalaisiin autoihin kannata koskea.Jalamari kirjoitti:Sanovat Essolla ettei uutta autoa sais heti mennä vahaamaan.
Onnittelut MH:lle uudesta autosta! Ei kannata liikaa jännittää.
Luulisi joo. AK:lle kerrot Bilian tarjouksesta ja ihmettelet kykenemättömyyttä päästä edes lähelle. Sitten vähän stooria vuosien italoautoharrastuksesta, Eros Ramazzottista ja pizzoista, niin johan välirahaeurot ropisevat!HopeinenQ kirjoitti:Vastaavasti Bilia hyvittäisi autostani 21000 euroa jos sen vaihtaisi saman hintaiseen Volvoon mitä tuo Giulietta oli? Luulisi tuon olevan juurikin toisin päin?
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Esson baarin pojat ne tietää... kysyin asiaa jo maahantuojalta, tehtaan ohje on nykyisin se että voi vahata jo heti. Näin olen menetellyt kaikkien lähes 30:n autoni kanssa eikä maalipinta ole ainakaan tykännyt pahaa.Jalamari kirjoitti:Sanovat Essolla ettei uutta autoa sais heti mennä vahaamaan.
Eikö tosiaan teillä muilla 159/Giulietta/MiTo/- jne kuskeilla ole autoissanne ovikahvojen kohdalla niiden alapuolella ovipellissä lieviä pystysuuntaisia "vekkejä"/painumia? Tsiikasin niitä tänään vielä töiden jälkeen auringonvalossa ja kyllä ne näkyvät etu-tai takaviistosta jkv. herää kysymys onko ne ovikahvat kiinnitetty tehtaalla liian tiukkaan tai sitten työnnetty liialla voimalla ovea kiinni kahvasta työntäen...Tosiaan ainoa harmittava asia tällä hetkellä autossa.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Oota hetki, meen katsomaan.MH kirjoitti: Eikö tosiaan teillä muilla 159/Giulietta/MiTo/- jne kuskeilla ole autoissanne ovikahvojen kohdalla niiden alapuolella ovipellissä lieviä pystysuuntaisia "vekkejä"/painumia?
EDIT: On sulla tarkka näkö kyllä. Omassani on joka kahvan kohdalla kolme, kahvojen päistä alaspäin yhdet ja siitä syvennyskolmioin kärjistä yksi. Olisko ne kauneuspilkkuja?
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Minkä mallin volvo? v50/s40? Volvot vanhoja malleja, giulietta uusi. En tiedä mikä on käytännön merkitys, mutta tuommosta syytä on joskus itelle vastaavassa tilanteessa tarjottu.HopeinenQ kirjoitti:Onnittelut MH:lle hienosta autosta! Loistava valinta!
Itse olen myös aktivoitunut autonvaihdossa (yleensä tapahtuu näin keväisin) ja kyselin AK:lta tarjousta valkoisesta 1.4 MultiAir Giuliettasta. Kysessä esittelyauto aika kattavalla varustuksella.
Noooh... Hyvittäisivät vanhasta 159:stä kokonaista 17500 euroa. Tuossa ei ollut kuin muutaman satasen pelivara ylöspäin (tarkkaan kuulemma sovittu vaihtoautopäällikön kanssa yms.). Homma nyt sitten kaatui välirahaan ja Giulietta jäi AK:lle.
Vastaavasti Bilia hyvittäisi autostani 21000 euroa jos sen vaihtaisi saman hintaiseen Volvoon mitä tuo Giulietta oli? Luulisi tuon olevan juurikin toisin päin?
Vaihtaa tuo nykyinen rotisko pitäisi - alan väsymään tuohon dieselin epäluotettavuuteen pikku hiljaa. Pelko persiissä saa ajella, kun ajattelee, että minne tänään matka katkeaa...
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Volvo S60 T3. Varastossa oleva kirnu tuolla Momentum varustelupaketilla. Volvon hinta 37939,00€ josta alennusta 2500,00€. Hinta lähes sama kuin Giulietalla ja hieman reippaampi hyvitys nykyisestä. Tosin tuossa Volvossa ei ole talvirenkaita jotka tulisivat siihen päälle.routasydän kirjoitti:Minkä mallin volvo? v50/s40? Volvot vanhoja malleja, giulietta uusi. En tiedä mikä on käytännön merkitys, mutta tuommosta syytä on joskus itelle vastaavassa tilanteessa tarjottu.HopeinenQ kirjoitti:Onnittelut MH:lle hienosta autosta! Loistava valinta!
Itse olen myös aktivoitunut autonvaihdossa (yleensä tapahtuu näin keväisin) ja kyselin AK:lta tarjousta valkoisesta 1.4 MultiAir Giuliettasta. Kysessä esittelyauto aika kattavalla varustuksella.
Noooh... Hyvittäisivät vanhasta 159:stä kokonaista 17500 euroa. Tuossa ei ollut kuin muutaman satasen pelivara ylöspäin (tarkkaan kuulemma sovittu vaihtoautopäällikön kanssa yms.). Homma nyt sitten kaatui välirahaan ja Giulietta jäi AK:lle.
Vastaavasti Bilia hyvittäisi autostani 21000 euroa jos sen vaihtaisi saman hintaiseen Volvoon mitä tuo Giulietta oli? Luulisi tuon olevan juurikin toisin päin?
Vaihtaa tuo nykyinen rotisko pitäisi - alan väsymään tuohon dieselin epäluotettavuuteen pikku hiljaa. Pelko persiissä saa ajella, kun ajattelee, että minne tänään matka katkeaa...
Mutta vaihdellaan tuota EGR-venttiiliä vielä tuohon nykyiseen. Pahin kiukku on taas laantunut. Eikä tässä muutenkaan olisi varaa autoa vaihtaa. Ai niin, tänään meni muutes sitten ikkunakin motarilla paskaksi. Lasiin kajahti ihan kunnon kokoinen kivenmurikka. Oikea iso jytky. Onneksi on lämmitettävää tuulilasin alareunaa , sadetunnistinta ja LASIVAKUUTUS!
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Juu, tarkka näkö tuli kun vuosi sitten kävin voimakkaan likinäön korjausleikkauksessa. Eli noita kahvavekkejä on siis muissakin yksilöissä. Tuli tässä mieleen vuosituhannnen alkupuolelta TM:ssa ollut Volvo S60 jonka kohdalla mainittiin juuri ovenkahvojen reunoista lähteävät painauma-vekit. Syyksi arveltiin liian tiukkoja kahvaosan asennusaukkoja ovipellissä ja liian tiukkaa kahvojen kiristysmomenttia, ne ovat vääntäneet peltiä. Ehkä Alfoissa on samaa...ei se muuten haittaisi mutta mustassa värissä peilautuvat inhasti.h_lauri kirjoitti:Oota hetki, meen katsomaan.MH kirjoitti: Eikö tosiaan teillä muilla 159/Giulietta/MiTo/- jne kuskeilla ole autoissanne ovikahvojen kohdalla niiden alapuolella ovipellissä lieviä pystysuuntaisia "vekkejä"/painumia?
EDIT: On sulla tarkka näkö kyllä. Omassani on joka kahvan kohdalla kolme, kahvojen päistä alaspäin yhdet ja siitä syvennyskolmioin kärjistä yksi. Olisko ne kauneuspilkkuja?
Tässä on nyt plärätty läpi manuaalia, ja on siinä kaarassa kamalasti tietovalikkoja asetuksille. Joutuu tässä jonain joutopäivänä ajamaan auton jollekin parkkialueelle, selaamaan manuskaa ja tekemään säätöjä asetuksille, vie aikaa. Nykyautot on ympätty hienoa tekniikkaa täyteen.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Mullakin on ollut mielessä, kun likinäköä on -8,8 ja siihen ikänäköä +1,5. En vaan o saanu aikaseks.MH kirjoitti: Juu, tarkka näkö tuli kun vuosi sitten kävin voimakkaan likinäön korjausleikkauksessa.
Tässä on nyt plärätty läpi manuaalia, ja on siinä kaarassa kamalasti tietovalikkoja asetuksille. Joutuu tässä jonain joutopäivänä ajamaan auton jollekin parkkialueelle, selaamaan manuskaa ja tekemään säätöjä asetuksille, vie aikaa. Nykyautot on ympätty hienoa tekniikkaa täyteen.
Tekniikkaa tosiaan on ylenmäärin. En o vieläkään käyny kaikkia säätöjä mieleisikseni. Esmes se puhaltimen automaattivoimakkuus pitäis tappaa, aina aamuisin tossa motarilla alkaa puhkua liikaa.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Pari raivostuttavaa asiaa pomppasi esille Giuliettassa:
1. Tietokoneen valikot
Mmiten voi olla mahdollista, että meikäläinen onnistui nollaamaan auton päämatkamittarin? (siis ei trip a tai b vaan siis kokonaiskilsat näyttävä mittarilukema!) Soitin asiassa automyyjälle ja kummasteli asiaa. Nyt hävisi sitten ekat 170 km taivaan tuuleen. Muutenkin tietsikan valikot ovat meikäläisen logiikalle kammottavat.
2. Radion toiminta
Mitä Luigi on ajatellut suunnitellessan Giuliettan radion päällä pysymistä? Nimittäin kun auton moottorin sammuttaa avaimesta ja tarkoitus olisi jäädä istuskelemaan parkissa ja kuunnella musiikkia, niin se ei onnistu. Tai siis onnistuu, jos säätää radion säätövalikoista kohdaksi 20 min. Se tarkoittaa sitten myös sitä, että jos sammutankin auton ja otan virta-avaimen pois ja suljen ovet lähteäkseni kokonaan pois, jää musiikki soimaan tyhjässäkin autossa sen 20 minuuttia! Ei siis ole välimuotoa. Myyjä vahvisti että liikkeen käytössään olevassakin yksilössä on juuri nämä 2 vaihtoehtoa, ja ei käyttöohjekirjankaan mukaan muita vaihtoehtoja ole. En ole missään autossa törmännyt vielä tällaiseen ongelmaan ja se raivostuttaa.
1. Tietokoneen valikot
Mmiten voi olla mahdollista, että meikäläinen onnistui nollaamaan auton päämatkamittarin? (siis ei trip a tai b vaan siis kokonaiskilsat näyttävä mittarilukema!) Soitin asiassa automyyjälle ja kummasteli asiaa. Nyt hävisi sitten ekat 170 km taivaan tuuleen. Muutenkin tietsikan valikot ovat meikäläisen logiikalle kammottavat.
2. Radion toiminta
Mitä Luigi on ajatellut suunnitellessan Giuliettan radion päällä pysymistä? Nimittäin kun auton moottorin sammuttaa avaimesta ja tarkoitus olisi jäädä istuskelemaan parkissa ja kuunnella musiikkia, niin se ei onnistu. Tai siis onnistuu, jos säätää radion säätövalikoista kohdaksi 20 min. Se tarkoittaa sitten myös sitä, että jos sammutankin auton ja otan virta-avaimen pois ja suljen ovet lähteäkseni kokonaan pois, jää musiikki soimaan tyhjässäkin autossa sen 20 minuuttia! Ei siis ole välimuotoa. Myyjä vahvisti että liikkeen käytössään olevassakin yksilössä on juuri nämä 2 vaihtoehtoa, ja ei käyttöohjekirjankaan mukaan muita vaihtoehtoja ole. En ole missään autossa törmännyt vielä tällaiseen ongelmaan ja se raivostuttaa.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Moro, ei ole kokemusta Giuliettasta, mutta ainakin Renault Scenic II:ssa homma toimi radion suhteen näin:
1) auto sammuksiin start/stop napista
2) jarrua painaen tai vaihde silmässä/ei kytkintä (=ei käynnisty) painallus start/stop -nappia, saa ikään kuin virrat päälle, eli tuuletin pelaa, stereot on päällä, valot valot palaa keulalla yms, kuten normilukollisessa se II-asento ennen starttiasentoa.
Kunpa toimis Giuliettassakin, muuten on aika ärsyttävä fiitseri.
1) auto sammuksiin start/stop napista
2) jarrua painaen tai vaihde silmässä/ei kytkintä (=ei käynnisty) painallus start/stop -nappia, saa ikään kuin virrat päälle, eli tuuletin pelaa, stereot on päällä, valot valot palaa keulalla yms, kuten normilukollisessa se II-asento ennen starttiasentoa.
Kunpa toimis Giuliettassakin, muuten on aika ärsyttävä fiitseri.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Outoa. 159n radio sammuu vasta kun irrottaa avaimen, sen USB-soitin kun sammuttaa moottorin. Fiatissa radio pelasi ilman avaintakin sen 20 min. Niin se kehitys kehittyy.Peeveli kirjoitti:Pari raivostuttavaa asiaa pomppasi esille Giuliettassa:
2. Radion toiminta
Mitä Luigi on ajatellut suunnitellessan Giuliettan radion päällä pysymistä? Nimittäin kun auton moottorin sammuttaa avaimesta ja tarkoitus olisi jäädä istuskelemaan parkissa ja kuunnella musiikkia, niin se ei onnistu. Tai siis onnistuu, jos säätää radion säätövalikoista kohdaksi 20 min. Se tarkoittaa sitten myös sitä, että jos sammutankin auton ja otan virta-avaimen pois ja suljen ovet lähteäkseni kokonaan pois, jää musiikki soimaan tyhjässäkin autossa sen 20 minuuttia! Ei siis ole välimuotoa. Myyjä vahvisti että liikkeen käytössään olevassakin yksilössä on juuri nämä 2 vaihtoehtoa, ja ei käyttöohjekirjankaan mukaan muita vaihtoehtoja ole. En ole missään autossa törmännyt vielä tällaiseen ongelmaan ja se raivostuttaa.
“00 MIN”: the radio turns off automatically
in connection with the ignition key;
the radio turns off automatically as soon
as the key is turned to the STOP position;
❍ “20 MIN”: the radio turns off independently
remains on for a maximum period of 20
minutes after the key has been turned
to the STOP position.
jos se on 00 asennossa, ei saa päälle radion napista sen jälkeen kun sammunut?
entäs avain pois ja radion napista päälle, tapahtuuko mitään?
in connection with the ignition key;
the radio turns off automatically as soon
as the key is turned to the STOP position;
❍ “20 MIN”: the radio turns off independently
remains on for a maximum period of 20
minutes after the key has been turned
to the STOP position.
jos se on 00 asennossa, ei saa päälle radion napista sen jälkeen kun sammunut?
entäs avain pois ja radion napista päälle, tapahtuuko mitään?
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Joo, ei saa 00-asennossa enää radiota päälle napista kun olen sammuttanut koneen. Ja jos avain on otettu pois ja painan radion nappia, ei mene päälle sitenkään.V6 kirjoitti:“00 MIN”: the radio turns off automatically
in connection with the ignition key;
the radio turns off automatically as soon
as the key is turned to the STOP position;
❍ “20 MIN”: the radio turns off independently
remains on for a maximum period of 20
minutes after the key has been turned
to the STOP position.
jos se on 00 asennossa, ei saa päälle radion napista sen jälkeen kun sammunut?
entäs avain pois ja radion napista päälle, tapahtuuko mitään?
Onpas erikoista jos erilainen systeemi kuin 159:ssä. Mikähän tosiaan ollut italian pojan miete tuota suunnitellessa? Luulisi että alfamiehet kuuntelisivat stereoita Rooman bulevardeilla parkissa ollessaan ja naisia tiiraillessaan.
PS. Tuli tuossa vaihdettua nimimerkkiä MH:sta Peeveliksi, joten älkää ihmetelkö.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Ai niin, vielä omituisuus...eli lämmitettävät sivupeilit (eihän toki tällä kelillä ole tarvetta mutta): manuaalin mukaan ne kytkeytyvät päälle kun ilmastoinnista laittaa maksimaalisen huurteenpoiston nappulan päälle. Mutta, saako peilien lämmitystä muutoin päälle lainkaan? Peilien säätönappuloiden kohdalla ovessa ei ainakaan mitään lämmityskytkintä ole.
Ehkä näiden omituisuuksien purnaus kuulostaa omituiselta, mutta kun aiemmissa kansanautoissani totuin yksinkertaiseen nappulalogiikkaan.
Ehkä näiden omituisuuksien purnaus kuulostaa omituiselta, mutta kun aiemmissa kansanautoissani totuin yksinkertaiseen nappulalogiikkaan.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
- Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider - Paikkakunta: Helsinki
Kyllä tuo meikäläisen Giulietan radio ainakin herää takas soimaan ihan mankan virtanappia painamalla, vaikka avaimesta olisi virrat vääntänyt pois päältä. Sen olen kyllä huomannut että se radion virtanappi tarvitsee sellaisen kunnon painalluksen pohjaan saakka.Peeveli kirjoitti:
2. Radion toiminta
Mitä Luigi on ajatellut suunnitellessan Giuliettan radion päällä pysymistä? Nimittäin kun auton moottorin sammuttaa avaimesta ja tarkoitus olisi jäädä istuskelemaan parkissa ja kuunnella musiikkia, niin se ei onnistu. Tai siis onnistuu, jos säätää radion säätövalikoista kohdaksi 20 min. Se tarkoittaa sitten myös sitä, että jos sammutankin auton ja otan virta-avaimen pois ja suljen ovet lähteäkseni kokonaan pois, jää musiikki soimaan tyhjässäkin autossa sen 20 minuuttia! Ei siis ole välimuotoa. Myyjä vahvisti että liikkeen käytössään olevassakin yksilössä on juuri nämä 2 vaihtoehtoa, ja ei käyttöohjekirjankaan mukaan muita vaihtoehtoja ole. En ole missään autossa törmännyt vielä tällaiseen ongelmaan ja se raivostuttaa.
Terve,
radiosta sulle on näköjään tullut jo infoa porukalta.
Tosta 1. aiheesta sen verran, eli onko km lukema vilkkunut ja H kirjain ollut näkyvillä? Jos on ollut niin 200km jälkeen H lähtee pois ja km menee 0:llaan, jonka jälkeen kilometrit alkaa kertymään normaalisti.
Eli autossa on ollut siirtotila päällä. Jatkossa kilometrejä ei pysty nollaamaan tai onnistu nollata.
radiosta sulle on näköjään tullut jo infoa porukalta.
Tosta 1. aiheesta sen verran, eli onko km lukema vilkkunut ja H kirjain ollut näkyvillä? Jos on ollut niin 200km jälkeen H lähtee pois ja km menee 0:llaan, jonka jälkeen kilometrit alkaa kertymään normaalisti.
Eli autossa on ollut siirtotila päällä. Jatkossa kilometrejä ei pysty nollaamaan tai onnistu nollata.
Peeveli kirjoitti:Pari raivostuttavaa asiaa pomppasi esille Giuliettassa:
1. Tietokoneen valikot
Mmiten voi olla mahdollista, että meikäläinen onnistui nollaamaan auton päämatkamittarin? (siis ei trip a tai b vaan siis kokonaiskilsat näyttävä mittarilukema!) Soitin asiassa automyyjälle ja kummasteli asiaa. Nyt hävisi sitten ekat 170 km taivaan tuuleen. Muutenkin tietsikan valikot ovat meikäläisen logiikalle kammottavat.
2. Radion toiminta
Mitä Luigi on ajatellut suunnitellessan Giuliettan radion päällä pysymistä? Nimittäin kun auton moottorin sammuttaa avaimesta ja tarkoitus olisi jäädä istuskelemaan parkissa ja kuunnella musiikkia, niin se ei onnistu. Tai siis onnistuu, jos säätää radion säätövalikoista kohdaksi 20 min. Se tarkoittaa sitten myös sitä, että jos sammutankin auton ja otan virta-avaimen pois ja suljen ovet lähteäkseni kokonaan pois, jää musiikki soimaan tyhjässäkin autossa sen 20 minuuttia! Ei siis ole välimuotoa. Myyjä vahvisti että liikkeen käytössään olevassakin yksilössä on juuri nämä 2 vaihtoehtoa, ja ei käyttöohjekirjankaan mukaan muita vaihtoehtoja ole. En ole missään autossa törmännyt vielä tällaiseen ongelmaan ja se raivostuttaa.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Ahaa...kiitos vinkistä! Pitää huomenna kokeilla tuota, kun tulee lähdettyä pääsiäisreissulle.Pavunlaskija kirjoitti:Kyllä tuo meikäläisen Giulietan radio ainakin herää takas soimaan ihan mankan virtanappia painamalla, vaikka avaimesta olisi virrat vääntänyt pois päältä. Sen olen kyllä huomannut että se radion virtanappi tarvitsee sellaisen kunnon painalluksen pohjaan saakka.Peeveli kirjoitti:
2. Radion toiminta
Mitä Luigi on ajatellut suunnitellessan Giuliettan radion päällä pysymistä? Nimittäin kun auton moottorin sammuttaa avaimesta ja tarkoitus olisi jäädä istuskelemaan parkissa ja kuunnella musiikkia, niin se ei onnistu. Tai siis onnistuu, jos säätää radion säätövalikoista kohdaksi 20 min. Se tarkoittaa sitten myös sitä, että jos sammutankin auton ja otan virta-avaimen pois ja suljen ovet lähteäkseni kokonaan pois, jää musiikki soimaan tyhjässäkin autossa sen 20 minuuttia! Ei siis ole välimuotoa. Myyjä vahvisti että liikkeen käytössään olevassakin yksilössä on juuri nämä 2 vaihtoehtoa, ja ei käyttöohjekirjankaan mukaan muita vaihtoehtoja ole. En ole missään autossa törmännyt vielä tällaiseen ongelmaan ja se raivostuttaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."