WWWVespa kirjoitti:Huolloissa kannattaa hoitaa asiakaspalvelu hyvin, jotta ei käy näin.
Henkilökohtaisesti arvostan sen verran näitä erikoisautoja, että en moiselle omistajalle luovuttaisi edes ajokorttia..
Jos tuota rahnoa olisi enemmän kuin liikaa,niin mikä jottei noin.
Ompahan yksi lambo vähemmän=tarpeeksi monta kuin lekatetaan,niin tulee keräily harvinaisuus tulevaisuudessa
Skeida odottaa pajalla uutta vahdelaatikkoa. Alkoi alkutalvesta ulisemaan pintakaasulla kun veto on päällä. Loota auki ja vika löytyikin, - yksi isompi ja yksi pienempi ratas oli jotenkin epänormaalisti kulunut..tai jotain..?
Maahantuoja ei anna Veholle lupaa korjata vanhaa l. uusi aski pistettiin tilaukseen. Laina-Mondeolla ajellaan sitten toukokuuhun saakka ainakin.
Tämä voorti se vasta masentava tapaus onkin. Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista. -ei sillä että Skoda olisi jotain autuaaksi tekevää mutta pitkästä aikaa tuli jopa omaa autoa ikävä.
glideslope kirjoitti:Skeida odottaa pajalla uutta vahdelaatikkoa. Alkoi alkutalvesta ulisemaan pintakaasulla kun veto on päällä. Loota auki ja vika löytyikin, - yksi isompi ja yksi pienempi ratas oli jotenkin epänormaalisti kulunut..tai jotain..?
Maahantuoja ei anna Veholle lupaa korjata vanhaa l. uusi aski pistettiin tilaukseen. Laina-Mondeolla ajellaan sitten toukokuuhun saakka ainakin.
Tämä voorti se vasta masentava tapaus onkin. Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista. -ei sillä että Skoda olisi jotain autuaaksi tekevää mutta pitkästä aikaa tuli jopa omaa autoa ikävä.
DSG vai kepukkavaihteinen Sokota? Takuuseen menee kuitenkin?
glideslope kirjoitti:Skeida odottaa pajalla uutta vahdelaatikkoa. Alkoi alkutalvesta ulisemaan pintakaasulla kun veto on päällä. Loota auki ja vika löytyikin, - yksi isompi ja yksi pienempi ratas oli jotenkin epänormaalisti kulunut..tai jotain..?
Maahantuoja ei anna Veholle lupaa korjata vanhaa l. uusi aski pistettiin tilaukseen. Laina-Mondeolla ajellaan sitten toukokuuhun saakka ainakin.
Tämä voorti se vasta masentava tapaus onkin. Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista. -ei sillä että Skoda olisi jotain autuaaksi tekevää mutta pitkästä aikaa tuli jopa omaa autoa ikävä.
DSG vai kepukkavaihteinen Sokota? Takuuseen menee kuitenkin?
Manuaaliloota on kyseessä ja vaikka aiempi luulo mulla oli, että pelkästään näissä dsg:issä on ollut vikoja niin sanoivat siellä, siis pitskun Veholla olevan samaan aikaan kaksi muutakin keppivaihteista okua levällään samasta syystä. -Joo takuuseen menee joten kaikki oolrait.
Vaimon Astra G:n (-98, 1.6 16V) kytkin veti yht´äkkiä kovin jäykän tuntuiseksi. Selailin Opel Clubin sivuilta korjausvinkkejä, mutta en ainakaan heti löytänyt. Eli poljettaessa kytkin on selvästi normaalia raskaamman tuntuinen. Vaihteet menee normaalisti pesään. Kytkin itsessään lienee lähellä loppuaan, koska nostettaessa tuntee pientä nykimistä, eikä luistattaminen tule juuri kyseeseen. Kytkimen vaihto on edessä kuitenkin, mutta onko kellään ideoita mistä raskas tuntuma voisi johtua? Ei liity mielestäni levyn loppumiseen. Astran rakenne on sellainen, että pääsylinteri on ilmeisesti polkimen alla ja työsylinteri kytkimen päässä.
-02 Octavian manuaali-ilmastointi sanoi sopimuksen irti. Paineanturi vaihdettu -> ei vaikutusta. Lienee kompura tai sen magneettikytkin särki ja korjaus maksaa maltaita (halvimmilllaan n. 800€ töineen). Nettiä selailemalla tämä vaikuttaisi olevan melko yleinen vika VAG härpättimissä. Itse en tuon konsernin tuotoksista ymmärrä mitään, mutta täällä tuntuu olevan ihmisiä, jotka noistakin tietää, niin kokeillaampa kepillä jäätä: Löytyykö jostain edullisempi konsti korjauttaa tuo?
^Mulla 2009 Octaviasta sano ilmastoinnin kompura poks tuossa huhtikuun lopussa. Osan tulo kesti melkein kuukauden ja se saatiin just kuntoon kuun vaihteessa, ennen näitä helteitä. Työkaverin pari vuotta vanhemmassa Passatissa sama juttu vähän aikaa sitten.
Työpaikan pihalla seisoo sellanen pakettiauton näkönen henkilö kuljetin nimeltään touran jossa kompura rikki, menee käsky laittaa päälle, mutta mitään ei vaan tapahdu, normaalisti tuo menisi magneettikytkimen vaihdolla, mutta tähänpä on ympätty kyseinen kytkin kompuran sisään, itsekkin tullut siihen tulokseen, että vaagenin kompurat hajoavat astetta herkemmin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Joo, taitaa olla niin, että kalliiksi käy jokatapauksessa. Kyselin sattumoisin, miten kaverin V Golfin ilmastointi toimii ja vastaukseksi sain: "Se on paskana". Onneksi vm. 1990 Massey Fergusonin ilmastointi toimii.
Kompuran kestoon voi vaikuttaa käytöllä, turhahan sitä on pitää päällä jos jäähdytystä ei tarvita. Monikohan tuon kytkee pois päältä, varsinkin jos on automaatti-ilmastointi? Voihan noissa kompuroissa olla laatuerojakin.
Näillä ilmoilla kylmästöinti on ollut poikaa, varsinkin jos auto on seissyt auringossa.
Talvirottelo Ford Ka aiheuttaa murheutta: ensin alkoi ajoittainen nykiminen, ongelma paheni tasaisesti ja nyt ovat tehot lähes koko ajan kateissa. Tyhjäkäynti on ok. Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet:
- uudet tulpat
- kipinä tulee joka kynttilälle
- imuilman suodatin vaihdettu
- bensasuodatin vaihdettu
Mutta ongelma pysyy. Peruskorjaamolle koitin jo viedä, mutta käskivät menemään Fordille, mikä kuulostaa kalliilta ja muutenkin vastenmieliseltä. Pari viikkoa on vielä kesälomaan, ja hyvä olisi saada kuntoon ennen laitumille karkaamista. Olisiko vinkkejä, mistä lähtisi seuraavaksi vikaa arpomaan?
Jevgen kirjoitti:Joo, taitaa olla niin, että kalliiksi käy jokatapauksessa. Kyselin sattumoisin, miten kaverin V Golfin ilmastointi toimii ja vastaukseksi sain: "Se on paskana". Onneksi vm. 1990 Massey Fergusonin ilmastointi toimii.
Juu samoin pelaa -88 John Deeren ilmastointi. Jos haluaisi kesällä sulattaa pakastimen, voisi sisällön viedä traktorin hyttiin pysymään hileessä. Samoin ei ole myöskään JD:n 13-pykäläistä Poweshiftiä tarvinnut vielä aukaista (13 000 h). Sen sijaan vaimon enon reilut kolme vuotta vanhan Octavian uutta vaihdelaatikkoa odotetaan jo kolmatta kuukautta.
Jönsson kirjoitti:Juu samoin pelaa -88 John Deeren ilmastointi. Jos haluaisi kesällä sulattaa pakastimen, voisi sisällön viedä traktorin hyttiin pysymään hileessä. Samoin ei ole myöskään JD:n 13-pykäläistä Poweshiftiä tarvinnut vielä aukaista (13 000 h). Sen sijaan vaimon enon reilut kolme vuotta vanhan Octavian uutta vaihdelaatikkoa odotetaan jo kolmatta kuukautta.
Vaihteistoremppaa ei kyllä enää tähän tarvittaisi... Ilmastointi menee remppaan ensiviikolla. Uusi kompura sinne tulee ja alle tonnin pitäisi homma töineen kustantaa. Nyt sitten alkoi uudet ongelmat kun käynnistettäessä kierrokset välillä ryntäilee, vaikkei pedaalin koske ollenkaan. Eihän se vaan turbo laske öljyjä imupuolelle, eihän... vai olisiko joku halvempi sähkövika tälläkertaa? Kone 1.9 TDI 66kw.
Edit: Huh, taitaa olla vaan koneen lämpötila-anturi, joka reistailee..
Kaveri soitti äsken sellaisen puolentunnin avautumispuhelun. Se vaihtoi viime talvena Mondeon Passattiin, kun Mondeossa oli välillä vähän remppaa. Ovet, jarrut, ym. ja viimeisenä niittinä kaksoismassavauhtipyörä. No TDI Passat oli sitten hyvän auton maineessa ja ei kun sellainen alle. Kaveri ehti ajamaan sillä melkein 10tkm ennen kuin siitä hajosi tasapainoakseli-öljypumppu yhdistelmä. Korjausarvio tuhansia euroja... Onneksi myytiin sille -84:n Corsa muutamalla satkulla kakkosautoksi ja se vaan kulkee ja kulkee ja kulkee...
Edit. Niin Passatilla on ajettu nyt 180tkm. ja muistaakseni 2008 vuosimalli.
Viimeksi muokannut jknracing, 22 Kesä 2011, 15:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jknracing kirjoitti:No TDI Passat oli sitten hyvän auton maineessa ja ei kun sellainen alle. Kaveri ehti ajamaan sillä melkein 10tkm ennen kuin siitä hajosi tasapainoakseli-öljypumppu yhdistelmä.
Pikkusisko kirosi vähän vastaavaa tuossa päivänä muutamana. Olivat vaihtaneet britti-nissanin, eli Primera farkun Volkkarin Touraniin. Piti olla laatuauto ja muuta, ilmeisesti ostivat käytettynä paikallisesta VW:n liikkeestä.
No, ei se tainnut kuin viikon kestää kun auto ilmoitti saksaksi, että ölppäpaineet on das kadoksissa. Huoltoon, vaihtoon öljyt, suodattimet ja kaikki mitä siinä menee - ei vaikutusta - ölppäpaine hukassa.
Myyjä tuli vastaan tuossa kohdin ja otti tarkisttavaksi. Öljypumppu finito. En tiedä tarkemmin minkä ikäinen volkkari on, mutta ei noita Touraneita kait hirveän pitkään ole ollut vielä myynnissä? Kaiketi 2000-luvun pirssi siis?
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
Kaveri oli alkanut ihmettelemään pannuhuoneesta kuuluvaa sirinää ja oli viennyt auton tarkistettavaksi kun ei ollut itse löytänyt sirinän lähdettä. Ei ollut ehtinyt vielä häviämään öljynpaineet, niin ei tullut täystuhoa.
Naapurin rouva ajaa Audilla tästä ohi, noh, viimeviikolla ilmeisesti automaattilaatikko oli huonona kun yhdellä kierrosalueella piti kiinnileikkaamisen metallista ääntä, no ei Audia näkynyt lähiaikoina.
Meitin Rellun oli tapana jäädä puoltamaan siihen suuntaan mihin viimeksi oli kääntynyt. Lisäksi kääntäessä kuuluin "plomp plomp" homma oli 164:sta tuttu, joustintuen laakeri sökönä. Tuossa Rellussa on laakeri jousen alaosassa kuten 164:ssakin. Useimmitenhan se taitaa olla yläosassa. Remontti tuli tarpeeseen, kumpikin laakereista oli useassa osassa. Liukupinnat olivat halkeilleet ja revenneet. Kuuliakaan ei tunnistanut enää pyöreiksi. Ihmeen hyvin ohjaus vielä toimi.
Kolmen viikon erossaolon jälkeen FIAT oireilee seuraavasti:
Mittaristoon syttyi airbag-valo, mikä oli toki entiselle alfistille nostalginen kokemus. Vähän ajan päästä valo sammui syttyäkseen hetken kuluttua uudelleen. Tämän lisäksi auto alkoi väläytellä vuoronperään lähes kaikkia mittariston varoitusvaloja, jotka toki sammuivat hetikohta. Tämän lisäksi nopeusmittari ja kierroslukumittari sammuivat hetkellisesti. Auto kuitenkin toimii kokoajan aivan normaalisti.
Voisiko esimerkiksi akun alhainen varaus aiheuttaa moisia oireita?
Mitäs luulisitte tuon kuvassa näkyvän tuubin tarkoitus? Paketissa ei ollut ko.tuubia. Eli vedetäänköhän se sialla yms. vesitiiviiksi vai paljon rasvaa? Voi olla että vanhaakin purkaessa selviäisi mutta jos näin etukäteen jo varmistelisi.
Kyseessä siis Renault Espace ja takalaakerin vaihto.
Nissan Micra vm. 2005 ja mittarissa 8300km. Katsastuksesta kulunut 6 viikkoa, moottori tippui 2 km ajon jälkeen!!!
Kuskin puolelta kiinni 3:lla pultilla, joista yksi poikki ja toinen tippunut. Kolmas oli kiinni mutta kiinnike repesi ja kone tippui vetarien päälle runtaten ne vasten apurunkoa. Vetoakseli sai kipeää, ja nivelen suojakumi repes. korjaus 1500€. Asiasta väännetään kättä kuluttajariitalautakunnassa...
Työkaveri osti VW T4:n (paku) ja siinä on etuvalot tuunattu Dayline SWV26AGXB. Ongelmana on että toisenpuolen ledit palaa himmeästi. Sisäänmeno jännite on sama kuin toisella puolella 12v. Kokeilimme myös valoa toisella puolella. Pysyy himmeänä. Ledejä on 8kpl ja toimivalla puolella on ledin kannoissa 3,5V ja himmeällä puolella 2,5V. Tuon ledihässäkän johdotusta ei pääse kokonaan katsomaan. Eli onko noissa vain 2*4 ledin sarjakytkentä vai löytyykö jostain etuvastuksia yms?
Työreissussa työkaverin Saabilla, 9-3 1.9TiD -08. Kaveri kysyy huomasinko, ettei tule enää lämmintä ilmastoinnista? Totesin, ettei kiinnittänyt huomiota ja samassa Saapi sammuu lennosta. Pysäkille.
Starttaus ja pyörii "tyhjää", selvä siis. Kyllähän tuohon melkoisen nopeana diagnoosina pääsi jakopään jäljille ja kauhea kumin käry pellin alla.
Fiat pohjainen konehan tuo on GM:n höysteillä, enkä itse ole kuullut, että olisi hihnaongelmia juuri ollut. Eikös Alfakin tuon koneen hihnanvaihtovälin nostanut 150tkm?
Saapikas siis alle neljä vuotias ja kilometrejä 108tkm hihnavaihtovälin ollessa ohjekirjan mukaan 120tkm/4v.
Saas nähdä, kuka maksaa ja mitä.
Olipahan sitten eka kerta kyydissä, kun menee autosta remmi. Onneksi ei ole myöskään mennyt itse ajamallakaan. (kopkopkopkoputtaa puuta)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.