Edellinen remonttimies oli hiukan kiirehtinyt GTVn akunvaihdossa. Seurauksena autoon oli tullut akku jossa ei paikkaa huohotusletkulle ja lisäksi akun alla olevan akkukaukalo oli kärsinyt ilmeisesti vähän liian korkeasta akusta johtuen. Tästä seurauksena se, että akku hengitellyt suoraan alla oleville pelleille. Tässä vaiheessa vahingot rajoittuu akkukotelon vaurioituneeseen maalipintaan.
Ja sitten varsinaiseen asiaan: Noita akkuhappoja on hiukan päässyt akkukotelon saumoihin joita ei pääse puhdistamaan. Onko tiedossa jotain esson baarin tai muusta luotettavasta lähteestä peräisin olevaa kikkaa jolla voisi yrittää neutraloida happoa paikoista joihin ei pääse käsiksi?
Akkuhapon neutralointi
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Wikipedia: Hapon neutraloinnissa käytetään joko heikompaa happoa, esimerkiksi rikkihapon neutraloinnissa vaikkapa etikkahapon suolaa. Emäksiä koskee sama periaate. Vahvan hapon ja vahvan emäksen sekoittaminen aiheuttaa yleensä räjähdysmäisen reaktion.
En ole saanut aikaseksi sanottavia reaktioita, en ole kyllä koittanut rikkihappoon kaataa pesuainetta.
Kyse oli kai akku nesteestä, eli akkuhapon ja veden yhdisteestä, jossa on kai noin 37% happoa.
Coca-colan ph-arvo oli joskus 2.4.
En ole saanut aikaseksi sanottavia reaktioita, en ole kyllä koittanut rikkihappoon kaataa pesuainetta.
Kyse oli kai akku nesteestä, eli akkuhapon ja veden yhdisteestä, jossa on kai noin 37% happoa.
Coca-colan ph-arvo oli joskus 2.4.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.