156:n helinät/hirinät??
Valvoja: Moderators
156:n helinät/hirinät??
eli moottoritilasta kuuluu tyhjäkäynnillä omituisia hirinöitö tms. vastaavaa... mikä avuksi ja mistä vois lähtee tutkimaan, todennettu suunta on hanttikusikin puoleinen osa
Mun 156 Superista (2001) kuuluu myös (tiedä sitten onko samanlaisista äänistä kyse) - tuntuu että sieltä kuuluu sellainen metallinen "särähdys" aina silloin tällöin, ja tuntuu että se on yhteydessä kytkimen nostamiseen. Eli kuuluu joskus muulloinkin ja monesti juuri silloin kun kytkintä nostaa. Startatessa se piti (ja pitää mun mielestä edelleenkin) dieselmäistä ääntä - tosin vain pienen hetken. Ja kierrosten mukaan muuttuvaa sirinääkin se piti.
Vein sen nimittäin DA:han. Sanoivat että kaikki johtuu kuluneesta jakohihnasta -> vaihdettiin. Ei ollut vielä kilometrit lähellekään täynnä, mutta 3 vuotta alkoi jo olla (ja leasingyhtiöhän sen maksoi) joten mikäpäs tuossa. Noh, se kierrosten mukana muuttuva sirinä häipyi, muut äänet jäivät. Leasing loppuu ensi maanantaina, enpä taida jaksaa lähteä enää valittamaan
Vein sen nimittäin DA:han. Sanoivat että kaikki johtuu kuluneesta jakohihnasta -> vaihdettiin. Ei ollut vielä kilometrit lähellekään täynnä, mutta 3 vuotta alkoi jo olla (ja leasingyhtiöhän sen maksoi) joten mikäpäs tuossa. Noh, se kierrosten mukana muuttuva sirinä häipyi, muut äänet jäivät. Leasing loppuu ensi maanantaina, enpä taida jaksaa lähteä enää valittamaan

- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Onkos seuraavakin auto mahdollisesti alfa?sami_r kirjoitti:Mun 156 Superista (2001) kuuluu myös (tiedä sitten onko samanlaisista äänistä kyse) - tuntuu että sieltä kuuluu sellainen metallinen "särähdys" aina silloin tällöin, ja tuntuu että se on yhteydessä kytkimen nostamiseen. Eli kuuluu joskus muulloinkin ja monesti juuri silloin kun kytkintä nostaa. Startatessa se piti (ja pitää mun mielestä edelleenkin) dieselmäistä ääntä - tosin vain pienen hetken. Ja kierrosten mukaan muuttuvaa sirinääkin se piti.

Ammattina autokauppa
Phuh, passaisikohan tätä sanoa siltä varalta että joku DA:n mieskin sattuu lukemaan...mutta on tässä muitakin harkittu ja kaikista joutuu toteamaan että ei ne herätä samanlaista himoa kuin Alfat. Ja kun ne kaikki maksaa niin peevelisti niin mikseipä ostaisi semmoista mistä oikeasti tykkääniki kirjoitti:Onkos seuraavakin auto mahdollisesti alfa?![]()

Noniin, menipä vähän offtopiciksi, sori.