Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Jalamari kirjoitti:156/147ssa nuo peilien lämpärit kytkeytyy samalla kun takalasinlämmitin. Giuliettassa mitä luultavimmin toimii samoin. Ei kai nyt missään autossa noille erillistä nappulaa. Korealaisissa korkeintaan. :silent:
Ja Volkkareissa myös erilinen kääntönappulan kohta mistä peilit lämpenee. :wink:

Kiitos taas neuvosta Giuliettan osalta!
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Kun osa kysymyksistäni selvisi, niin uutta kysyttävää pukkaa...

Se radio: minä tampio en älynnyt että radion virtanappula on se pieni neliskanttinen siinä cd-levyaukon yläpuolella vaan wanhan kansan tyyppinä luulin sen olevan vasemman- tai oikeanpuoleinen iso pyörönappula. :oops: Nyt ongelma päättyi eli moottorin sammutettuani saan musan soimaan kun painan sitä pikkuruista virtanappulaa. Nou hätä enää.

Mutta: pääsiäisreissussa oli navigaattori mukana nopeuskameroiden takia, ja uusi ongelma: keskikonsolin virtapistoke ei "niele" mukisematta ainakaan Garmin Nüvin tai Nokian kännykän laturin töpselipäätä. Laturin pää pompsahtaa heti tai hetken päästä ulos auton virtapistokkeesta. Oletteko törmänneet moiseen?

Muuta: auto on todella nautittava ajettava matka-ajossa, lukuun ottamatta välillä aika kovaksi noussutta rengasääntä. Matkalla oli kammottavan karkeaa asfalttiosuutta jolla äänitaso oli melko kova. Leveä matalaprofiilirengas ja kovahko sporttialusta sen tekee, luulen että vakio 16" normialustalla on hiljaisempi. Suuntavakavuus on ehdottoman hyvä, ja moottorin puhti riittää kuutosvaihteellakin ohituksiin ja ihan normi-N-moodilla. Tankkasin ekan kerran itse auton ja käytän ainoastaan 98-bensaa. Kulutus oli noin 8 litraa ja koko ajan mentiin lievää ylinopeutta ja ohitukset reippaita. En pidä pahana uudenjäykälle autolle. Samaa luokkaa veti Golffi samalla ajotavalla. Istuimet ovat selälleni mainiot, selkä ei vihoittele ja näissä pystyn istumaan vaikka päivän putkeen. Liikkeen asentamat eturoiskeläpät ovat kyllä onnettomat; ne ovat liian sisällä ja renkaan kulutuspintaa jää reunan yli joten eivät ne kurakelissä ja hiekkatiellä paljoa suojaa, ja nytkin jo hiekkapöly muodosti sellaiset "pölyvanat" auton alahelmaan. Täytyy laitattaa ne liikkeessä uudelleen, kuten lupasivat tarvittaessa tehdä ilman veloitusta.

Kokonaisuus siis edelleen kiva ja täytyy sanoa että tykkään! Ja mitä sanoivat vanhempani: äitimuori oli haltioissaan ja ihasteli, isä tyytyi olemaan taustalla jähmeämmin; ei ilmeisimmin vakuuttanut vanhaa tojotamiestä joka kylläkin ajaa nykyisin vanhalla perimällään A4-Audilla. :wink:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Willy kirjoitti:Terve,

radiosta sulle on näköjään tullut jo infoa porukalta.
Tosta 1. aiheesta sen verran, eli onko km lukema vilkkunut ja H kirjain ollut näkyvillä? Jos on ollut niin 200km jälkeen H lähtee pois ja km menee 0:llaan, jonka jälkeen kilometrit alkaa kertymään normaalisti.
Eli autossa on ollut siirtotila päällä. Jatkossa kilometrejä ei pysty nollaamaan tai onnistu nollata.
Km-lukema ei vilkkunut ennen nollautumista eikä ollut H-kirjainta. Silti alkukilsat lähti pois. Enää en ole yrittänyt. :oops:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

peksu kirjoitti: Vaihdekepin nahkapussista aukeaa etusauma oikealta puolelta; uusi tilattu mutta ei ole kuulunut tietoa tulemisesta. Tosin tämän ratkaisin tilaamalla
Mullakin aukeaa. Siinä on velcro-tarraa. Ompeleet toki on ehjät. :-D

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Tjaahah... Se näyttääpi siltä, että tuo meikäläisen 159 vaihtuu valkoiseen Giuliettaan. Olemme viikonlopun jälkeen viisaampia.

Eipähän tartte ainakaan juosta tuon EGR-venttiilin takia huollossa enää - tilalle tulee varmaan sitten jokin muu. :lol:

Ai niin, ja diesel vaihtuu benzinaan. Giulietta on 1.4l MultiAir

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Vaihtohyvitys vissiin parani?

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Jalamari kirjoitti:^Vaihtohyvitys vissiin parani?
No joo, vähän se parani. Mutta ei puhuta kovin kaksisista summista.

Katotaan nyt, kiville se voi mennä vieläkin...

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Do diin, valkoisesta Giuliettasta kirjoitetaan paperit sitten lauantaina! Jausaa! :-D
Yksi "pärinä" kuuluu matkustajan puoleisesta ovesta kun stereoiden bassot hakkaa (Bose). Jokin johto varmaan päristää siellä. Se laitetaan kuntoon tietty.

Navigaattoria en ole vielä ehtinyt testaamaan. Mutta se G-voimamittari on kyllä jotain niin tarpeellista, että oksat pois! Unohtamatta ahtopaine- ja powermittaria! :lol:

Ja loppukaneettina pitää sanoa, että paluuta dieseliin ei sitten ole. Ihmeellisiä patoja noi pikkubensat nykyjään ovat...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hienoa! Hyvinkäälle lisää uusia Alfoja 8)

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

HopeinenQ kirjoitti:Do diin, valkoisesta Giuliettasta kirjoitetaan paperit sitten lauantaina! Jausaa! :-D
Onko niissä nykyään pitkäkin toimitusaika? Ainakin QV:n kohdalla kertoivat aikaa tilauksesta menevän hyvinkin 3-4 kk.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Hienoa, HopeinenQ! Valkoinen sopii hienosti malliin. Tuleeko vakiona vai pack sportilla jne? Mainitsit navigaattorin; otitko siihen merkkiliikkeestä saatavan kojelaudan päälle omaan virtapistokkeeseen laitettavan Tomtom go 530:n vai sen ylösnousevan tehdasintegroidun? Itseäni tekisi mieli hommata se tomtom kätevyyden takia (istuu hienosti, ei johtoja) mutta 399 euron hinta hidastaa tässä konkurssissa.

Juu, on nämä ihmeellisiä downsizing-perämoottorit. Tehoa on r i i t t ä v ä s t i . Ohituskiihtyvyys on mukavaa tasoa maantiellä -ja se on se pääasia itselleni ainakin. Eihän tämä kone nyt raketti ole, ja sellainen 60-luvun Alfan ylivoima kulkevuudessa aikalaisiinsa nähden puuttuu. Mutta, kuten sanottu, yksiahtimisen tsii-Golfin jälkeen tuntuu ripeältä ja tällä ei revi hermojaan ohitustilanteissa.

Millainen tilausaika tosiaan?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

einari kirjoitti:Onko niissä nykyään pitkäkin toimitusaika? Ainakin QV:n kohdalla kertoivat aikaa tilauksesta menevän hyvinkin 3-4 kk.
Mä otin Hämeenlinnan Autokeskuksella esittelykäytössä olleen Giuliettan. Varmaan saan sen jo ensi viikolla, kunhan pesevät ja puunaavat sen.
Peeveli kirjoitti:Tuleeko vakiona vai pack sportilla jne? Mainitsit navigaattorin; otitko siihen merkkiliikkeestä saatavan kojelaudan päälle omaan virtapistokkeeseen laitettavan Tomtom go 530:n vai sen ylösnousevan tehdasintegroidun?
Tässä yksilössä Pack Sport 2:n ja tehdasintegroitu navigaattori. Minäpä listaan varusteet tähän: 8)

Malli: 1.4 MultiAir 170hv Bensiini
Paketti: Pack Sport 2
Auton väri: Bianco Ghiaccio
Verhoilu: Musta Sport-nahka
Lisävarusteet: Peruutustutka, Instant Nav -navigaatio audio Euroopan kartoilla, Bose HiFi -audio, Bi-Ksenon kaasupurkausajovalot AFS -kaarreajovalotoiminnolla, Talvirenkaat 18"

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Hieno paketti siis tulossa. 8)

Ainoa, mikä voi yli 200-heppaisen turbodieselin jälkeen häiritä, on vähäisempi vääntö. Mutta eipä tosiaan ole niitä egr-ongelmiakaan. Itse mietin vakavissaan keväällä 170 hv jtdm-Giuliettaa, mutta pelkäsin noita egr- ja talviongelmia ja toisaalta Alfaan vaan jotenkin istuu bensakone.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^^Kuullostaapa komialta. Esittelyautothan on siitä hyviä, että niissä on hyvät varusteet ja saa heti :)

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Viesti Kirjoittaja jalittam »

...ja ovat oikeaoppisesti sisäänajettuja - varsinkin vähänkään äkäisemmät.

Vai onkos nykyautoissa enää totutteluajoa?

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Peeveli kirjoitti:... Itseäni tekisi mieli hommata se tomtom kätevyyden takia (istuu hienosti, ei johtoja) mutta 399 euron hinta hidastaa tässä konkurssissa....
Tuolta voisi saada alkuperäisen 68R-liittimeen sopivan Alfa Tom&Tomin hieman edukkaammin:

http://www.partsuno.de/index.php?route= ... ct_id=5362

Hinta 298 eur + toimituskulut.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

jalittam kirjoitti:...ja ovat oikeaoppisesti sisäänajettuja - varsinkin vähänkään äkäisemmät.

Vai onkos nykyautoissa enää totutteluajoa?
Tuosta en osaa kyllä sanoa, että onko uusissa autoissa / moottoreissa jonkinsortin suositusta ensimmäisille kilometreille? En huomannut käyttäjän "ohuesta" käyttöohjekirjasesta katsoa (kolme ohjekirjaa - riittää lukemista.)
Luulisi tuon nykytekniikalla olevan jo sorvin jälkeen siinä kunnossa, että ei kai ne nyt hajoa käsiin vaikka sitä vähän polkeekin? Tässä Giuliettan tapauksessa menohaluja hillitsi kummasti tuo talvi, eli kaiketi ainakin vetonivelet ovat ehjät. :-D

Ja tuskin autoliikkeen auton moottoria saa ajamalla rikki? Valtaosa ajosta tulee oman henkilökunnan ajamina.

Mut jos menee rikki, niin korjataan. Takuu on kova sana! :lol:

Muuta huomioitavaa:
Hansikaslokero on muutes sitten suuri (en edes muista missä muussa autossa olisi ollut näin valtavaa hansikaslokeroa - sinne menee kolme 0,5l limupulloa, käyttöohjeet, aurinkolasit, iPod ja muuta pientä sälää.. Ja kansi vielä kiinni.)

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:^

Hieno paketti siis tulossa. 8)

Ainoa, mikä voi yli 200-heppaisen turbodieselin jälkeen häiritä, on vähäisempi vääntö. Mutta eipä tosiaan ole niitä egr-ongelmiakaan. Itse mietin vakavissaan keväällä 170 hv jtdm-Giuliettaa, mutta pelkäsin noita egr- ja talviongelmia ja toisaalta Alfaan vaan jotenkin istuu bensakone.
Kiitos! Allekirjoitan tämän sinun viestisi myös omalta osaltani. EGR-venttiili + nokiloukku on aivan mielettömän hieno keksintö! :-D

Täytyy tosin sanoa, että omien kokemuksieni mukaan en kaipaa edes tuota dieselin vääntöä enää. Ihana lasettaa autolla girit tuonne 5500 tienoille ja meno maistuu.. :twisted:

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

jalittam kirjoitti:...ja ovat oikeaoppisesti sisäänajettuja - varsinkin vähänkään äkäisemmät.

Vai onkos nykyautoissa enää totutteluajoa?
Vieläkin "esson baareissa" kuulee puhuttavan 1000km sisäänajosta, jolloin kiihdytellään rauhallisesti ja ei päästetä kierroksia liian ylös. Itsellä tällä hetkellä tuo 330xdA ja ollut esittelyautona ja varmasti saanut huolella kenkää. Nyt 80tkm mittarissa eikä mitään vikoja ole ollut. Eikä ollut myöskään edellisessä -08 520dA:ssa joka oli myös ollut esittelyautona. Tilasin pari päivää sitten uuden 520dA:n joka saapuu heinäkuussa. Ainakin automyyjäni sanoi, että ei näissä uusissa mitään sisäänajoa tarvii tehdä. Itse ainakin uskaltaisin edelleen ostaa esittelyauton. Nyt sain uuteen F10:een niin kovan tarjouksen, että oli "pakko" tilata uusi.

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

HopeinenQ kirjoitti:
einari kirjoitti:Onko niissä nykyään pitkäkin toimitusaika? Ainakin QV:n kohdalla kertoivat aikaa tilauksesta menevän hyvinkin 3-4 kk.
Mä otin Hämeenlinnan Autokeskuksella esittelykäytössä olleen Giuliettan. Varmaan saan sen jo ensi viikolla, kunhan pesevät ja puunaavat sen.
Peeveli kirjoitti:Tuleeko vakiona vai pack sportilla jne? Mainitsit navigaattorin; otitko siihen merkkiliikkeestä saatavan kojelaudan päälle omaan virtapistokkeeseen laitettavan Tomtom go 530:n vai sen ylösnousevan tehdasintegroidun?
Tässä yksilössä Pack Sport 2:n ja tehdasintegroitu navigaattori. Minäpä listaan varusteet tähän: 8)

Malli: 1.4 MultiAir 170hv Bensiini
Paketti: Pack Sport 2
Auton väri: Bianco Ghiaccio
Verhoilu: Musta Sport-nahka
Lisävarusteet: Peruutustutka, Instant Nav -navigaatio audio Euroopan kartoilla, Bose HiFi -audio, Bi-Ksenon kaasupurkausajovalot AFS -kaarreajovalotoiminnolla, Talvirenkaat 18"
Onnea uudelle autolle. Upeat varusteet hienossa autossa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Mikä olisi sopiva rengaspaine e/t rengaskoolle 225/45/17 ?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Suositus taitaa olla min 2,7bar 17 tuumaisella tuolla profiililla
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

HopeinenQ kirjoitti: Hansikaslokero on muutes sitten suuri (en edes muista missä muussa autossa olisi ollut näin valtavaa hansikaslokeroa - sinne menee kolme 0,5l limupulloa, käyttöohjeet, aurinkolasit, iPod ja muuta pientä sälää.. Ja kansi vielä kiinni.)
Tuo on todella huomioitava seikka. 159:n hansikaslokero on koltaan todella surkea, sinne mahtuu juuri ja juuri auton paperit sisältävä kotelo eikä mitään muuta. Muotoilukin on varsin epäonnistunut ja tekee siitä lokerosta entistä ahtaamman.

Eukko ainakin muistaa jatkuvasti urputtaa niistä huonoista säilytystiloista, tosin olen kyllä tässä asiassa aivan samaa mieltä.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

johansa kirjoitti:
jalittam kirjoitti:...ja ovat oikeaoppisesti sisäänajettuja - varsinkin vähänkään äkäisemmät.

Vai onkos nykyautoissa enää totutteluajoa?
Vieläkin "esson baareissa" kuulee puhuttavan 1000km sisäänajosta, jolloin kiihdytellään rauhallisesti ja ei päästetä kierroksia liian ylös. Itsellä tällä hetkellä tuo 330xdA ja ollut esittelyautona ja varmasti saanut huolella kenkää. Nyt 80tkm mittarissa eikä mitään vikoja ole ollut. Eikä ollut myöskään edellisessä -08 520dA:ssa joka oli myös ollut esittelyautona. Tilasin pari päivää sitten uuden 520dA:n joka saapuu heinäkuussa. Ainakin automyyjäni sanoi, että ei näissä uusissa mitään sisäänajoa tarvii tehdä. Itse ainakin uskaltaisin edelleen ostaa esittelyauton. Nyt sain uuteen F10:een niin kovan tarjouksen, että oli "pakko" tilata uusi.
Ilmeisesti jalittam tarkoitti sitä, että noi esittelyautot ovat saanneet edes vähän monoa siinä sisäänajon aikana, niin niissä on ne herkimmät moottorit. Monilla se sisäänajo taitaa olla liian hellää, niin noi moottorin osat ei hioudu hyväksi. VM:ssä tuosta sisäänajosta oli joskus juttua ja siinä kerrottiin, että vakiona penkitetyistä TypeR Civiceistä parhaat tehot oli antanut ex-esittelyauto, olisko ollut 207hv. Joku "mamman kauppakassina" uudesta ollut oli sitten antanut samassa penkissä vaan 193hv (tai jotain sinnepäin). Niin että kait sillä sisäänajon onnistuneella suorittamisella on jotain merkitystä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

einari kirjoitti: Tuo on todella huomioitava seikka. 159:n hansikaslokero on koltaan todella surkea, sinne mahtuu juuri ja juuri auton paperit sisältävä kotelo eikä mitään muuta. Muotoilukin on varsin epäonnistunut ja tekee siitä lokerosta entistä ahtaamman.

Eukko ainakin muistaa jatkuvasti urputtaa niistä huonoista säilytystiloista, tosin olen kyllä tässä asiassa aivan samaa mieltä.
Tällaiset älyttömät epäkäytännöllisyydet tekevät autosta hauskan ja italialaisen :)
Itse naureskelen 156:n älyttömyyksille harva se päivä, kynäpidikkeeseen ei mahdu kynä, täyttöaukot (esim. öljy ja pesuneste) ovat vähintään hankalia. Takaluukussa ei ole kahvaa. Autossa ei ole onneksi mukitelinettä, mutta jos olisi, niin toivoisin sen olevan toivottoman käyttökelvoton. Bensapumpullakin on hauskaa, vaikka rahat meneekin, mutta sehän on jo toinen juttu se..

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Xehpuk kirjoitti:
einari kirjoitti: Tuo on todella huomioitava seikka. 159:n hansikaslokero on koltaan todella surkea, sinne mahtuu juuri ja juuri auton paperit sisältävä kotelo eikä mitään muuta. Muotoilukin on varsin epäonnistunut ja tekee siitä lokerosta entistä ahtaamman.

Eukko ainakin muistaa jatkuvasti urputtaa niistä huonoista säilytystiloista, tosin olen kyllä tässä asiassa aivan samaa mieltä.
Tällaiset älyttömät epäkäytännöllisyydet tekevät autosta hauskan ja italialaisen :)
Itse naureskelen 156:n älyttömyyksille harva se päivä, kynäpidikkeeseen ei mahdu kynä, täyttöaukot (esim. öljy ja pesuneste) ovat vähintään hankalia. Takaluukussa ei ole kahvaa. Autossa ei ole onneksi mukitelinettä, mutta jos olisi, niin toivoisin sen olevan toivottoman käyttökelvoton. Bensapumpullakin on hauskaa, vaikka rahat meneekin, mutta sehän on jo toinen juttu se..
Eikä voi unohtaa penkinlämmittimien katkaisijoiden sijaintia ja merkkivaloa.. Ja todellakin tuo lasinpesunesteen täyttöaukko on jotain uskomatonta. Mutta ei haittaa! :mrgreen:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mittarivalojen kirkkauden säätö, takalasin lämmitin sulatta jäät PA-luukun päälle johon ne sitten jäätyät, tupakansytytintä vierailijat eivät löydä ikinään. Ja sitten se on vieläkin niin perkeleen hauska ajettava, että ei tule kytänneeksi kelloa, nimimerkillä "tänään jo kesäaikaan"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Viesti Kirjoittaja jalittam »

einari kirjoitti:
HopeinenQ kirjoitti: Hansikaslokero on muutes sitten suuri (en edes muista missä muussa autossa olisi ollut näin valtavaa hansikaslokeroa - sinne menee kolme 0,5l limupulloa, käyttöohjeet, aurinkolasit, iPod ja muuta pientä sälää.. Ja kansi vielä kiinni.)
Tuo on todella huomioitava seikka. 159:n hansikaslokero on koltaan todella surkea, sinne mahtuu juuri ja juuri auton paperit sisältävä kotelo eikä mitään muuta. Muotoilukin on varsin epäonnistunut ja tekee siitä lokerosta entistä ahtaamman.

Eukko ainakin muistaa jatkuvasti urputtaa niistä huonoista säilytystiloista, tosin olen kyllä tässä asiassa aivan samaa mieltä.
159:iin saa myös aurinkolasit, parkkikiekon siihen mapin päälle (mapin oikea paikka on muuten vissiin peräkontissa...) - kun tunkee, ainakin yhden kynän, linkkarin ja sopivasti solmitun kännykänlataushärvelin. Hanskoja sinne ei sitten enää mahdukkaan.

Vanhakoppaisen patonki C5:n jäähdytettävään lokeroon menee muistaakseni 1,5l pottu, kun poistaa välihyllyn, muiden romujen lisäksi. Hylly paikoillaan rivi 0,5 litraisia.
Muutenkin 159:n tilat aneemiset vs. C5 - mutta viis siitä.

Sorry OT.

Giuliettan virtapistoke on mun mielestä hölmön näköinen, ja/kun on siinä keskellä (ei mitään). Olikos töppeleitä muualla?
Ja sen soiron koelaudasta olis voinu jättää pois, blingbling...

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

jalittam kirjoitti:(mapin oikea paikka on muuten vissiin peräkontissa...)
Tämä menee ehdottomasti italialaisen ajattelun piikkiin. Käyttöohjeet ja paperit takakonttiin ja parkkikiekko myös. Sieltä ne on kätevä käydä hakemassa. :lol:
jalittam kirjoitti: Giuliettan virtapistoke on mun mielestä hölmön näköinen, ja/kun on siinä keskellä (ei mitään). Olikos töppeleitä muualla?
Piti oikein kuvista katsoa, että missä se virtapistoke on. Sehän nököttää tuossa käsijarrukahvan vieressä. Itse en edes moista autosta löytänyt, kun kyynärnoja peittää pistokkeen. Ja todennäköisesti italialaisesti estää sen käytön jos kyynärnoja on laskettuna alas. :-D Takakontissa on sitten seuraava lähin pistoke.
jalittam kirjoitti:Ja sen soiron koelaudasta olis voinu jättää pois, blingbling...
Samaa mieltä tuosta "soirosta" jos se on tuon hopeisen värinen tai jopa valkoinen. Se on vakioväreinä aika irvokas. Noissa Pack Sporteissa se on hillitympi ja omasta mielestäni tyylikäs. Antaa vähän ilmettä tuohon mustaan. Ja täytyy sanoa samaan hengenvetoon, että on sitten jonninverran arka sormenjäljille tuo "nappikeskittymä". Itse en ole niinkään pianomustan fani ja tuossa noi kyllä ikävästi näkyy. Onneksi Giuliettan hansikasvarastoon sopii vaikkapa mikrokuituliina... :wink:

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

HopeinenQ kirjoitti:
jalittam kirjoitti:(mapin oikea paikka on muuten vissiin peräkontissa...)
Tämä menee ehdottomasti italialaisen ajattelun piikkiin. Käyttöohjeet ja paperit takakonttiin ja parkkikiekko myös. Sieltä ne on kätevä käydä hakemassa. :lol:
jalittam kirjoitti: Giuliettan virtapistoke on mun mielestä hölmön näköinen, ja/kun on siinä keskellä (ei mitään). Olikos töppeleitä muualla?
Piti oikein kuvista katsoa, että missä se virtapistoke on. Sehän nököttää tuossa käsijarrukahvan vieressä. Itse en edes moista autosta löytänyt, kun kyynärnoja peittää pistokkeen. Ja todennäköisesti italialaisesti estää sen käytön jos kyynärnoja on laskettuna alas. :-D Takakontissa on sitten seuraava lähin pistoke.
jalittam kirjoitti:Ja sen soiron koelaudasta olis voinu jättää pois, blingbling...
Samaa mieltä tuosta "soirosta" jos se on tuon hopeisen värinen tai jopa valkoinen. Se on vakioväreinä aika irvokas. Noissa Pack Sporteissa se on hillitympi ja omasta mielestäni tyylikäs. Antaa vähän ilmettä tuohon mustaan. Ja täytyy sanoa samaan hengenvetoon, että on sitten jonninverran arka sormenjäljille tuo "nappikeskittymä". Itse en ole niinkään pianomustan fani ja tuossa noi kyllä ikävästi näkyy. Onneksi Giuliettan hansikasvarastoon sopii vaikkapa mikrokuituliina... :wink:
Minusta pianomusta on hieno yksityiskohta, mutta sitä on kohdeltava varoen (esim. sormukset sormessa voivat naarmuttaa jne), ja pölyt jne saa hellimmin pois tosiaan mikrokuituliinalla. Parempi pianomusta kuin halpis-hopeinen kattaus a´la Ford.

Virtapistokehan löytyy Giuliettasta myös takalootasta,vasemmasta seinämästä. Omassani keskikonsolin virtapistoke ei suostu pitämään kiinni navin tai kännykän laturia, vaan pompauttaa sen pois. Tutkivat sen ensi viikolla kun säädätän liikkeessä ne eturoiskeläpät parempaan asentoon suojausmielessä.

Pieniä tavaratilojahan tässä ei todellakaan ole paljoa, ovilokerotkin ovat naurettavan ahtaat ja niitä ei ole äänivaimennettu nukkakangaspinnalla kuten esim. VI-Golfissa. Mutta, tiesin sen jo ennen kauppoja joten ei ollut yllätys. Ja en mitään tavara-autoa ostanutkaan, vaan fiilisvalinnan. Ja jo nyt tiedän sen, että seuraavakin auto ostetaan tästä hintaluokasta tunteella. Jos pitäisi ostaa pakosta järkiauto, ostaisin sen jatkossa ainoastaan käytettynä noin kymppitonnin-viidentoista tonnin hintaluokasta, en suostuisi maksamaan tylsyydestä paria kolmeakymppiä.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Pikku pierussa kun Giuliettaa kattelee, niin onhan se aivan saatanan hieno vekotin! Ja hyvältä se näyttää myös selvinpäin pyhä aamuna ja arkena.:drinking:

Mutta tuohon pitäis ikkunatummennukset laittaa, ettei kaikki minihameilla ja saapikkailla varustetut kyytiläiset näy niin kovin selvästi ulos (ei kotona frouva tykkäis). Ehdotuksia (tummennuksista siis)? :lol: Olikos meillä foorumilaisia jotka tekis noita melkein ilmaiseksi tai hyväveli hintaan? :) *ai jeesus mä oon vähän kännissä*

Hyvää wappua! 12-v pistoke muutes ei ole sitten sen kyynärnojan alla vaan siinä vaihdekepin vieressä. Mä selvistäpäin horisin aivan olemattomia päiväsellä...

:drinking:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eikös Backstroker niitä duunaillut. Vai muistanko nyt ihan väärin

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Kyllä tehdastummennukset näyttää G:ssä pirun tasalaatusilta ja hyviltä verrattaen ex GT:n jälkiasenteisiin.Ja kerrakin eivät olleet pahanhintaset..
Mites ne giulietan eturoiskeläpät on kolleegoilla toimineet, vai pitäskö leikellä
Bilteman metritavarasta omaan käypäset..?

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Nyt on sitten laitatettu uudelleen eturoiskeläpät, ja ne ovat mallia "Motonet" kuten nimimerkki ItAlfa:n MiTo:ssa, tismalleen samanlaiset ja sama suhde pyörän sivulinjaan. Istuu hyvin. Ostin ne itse valmiiksi ja vinkkasin huoltopäällikölle ettei enää leikitä alikokoisilla "stringeillä" vaan semmoiset jotka oikeasti suojaa roiskeilta. Eli läppähomma on kunnossa.

Saivat myös pysymään laturit kiinni keskikonsolin virtapistokkeessa, säätivät pistokkeen sisuskaluja.

Hommat hoitui nopsaan ja kiitettävällä palveluasenteella. Hauska episodi oli se, kun istahdettiin vaimon kanssa autoliikkeen pihassa autoomme. Yht äkkiä katosta kuului koputusta. Kun menin katsomaan, västäräkki lennähti autoni katolta viereisen Citroenin tila-auton katolle, sitten siitä viereisen Vectran konepellille josta se tepasteli sen tuulilasinpyyhkijän päälle, pyllisteli ja keikisteli ja sitten vielä lennähti tutkimaan sen sivupeilikupua. Västis oli näköjään automie...ööh -lintuja. :P

Mittarissa nyt noin 1200 km ja tyytyväisellä mielellä ajellaan. Bensankulutus on ollut reippaalla ajotavalla mukavaa tasoa eli noin 7 litraa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Nyt on sitten laitatettu uudelleen eturoiskeläpät, ja ne ovat mallia "Motonet" kuten nimimerkki ItAlfa:n MiTo:ssa, tismalleen samanlaiset ja sama suhde pyörän sivulinjaan. Istuu hyvin.
Laitas kuvia noista roiskeläpistä? ItAlfan MiTossa tuollaiset ovat mutta miltä ne näyttää Giuliettassa. Tartteis ittekkin harkita moisia (159:n vahingoista viisstuneena...)
Peeveli kirjoitti:Mittarissa nyt noin 1200 km ja tyytyväisellä mielellä ajellaan. Bensankulutus on ollut reippaalla ajotavalla mukavaa tasoa eli noin 7 litraa.
Sama täällä. Kilsoja tullut vajaa 500km ja hymyilyttää kovasti. Kulutus myös 7 litran luokkaa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

HopeinenQ kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:Nyt on sitten laitatettu uudelleen eturoiskeläpät, ja ne ovat mallia "Motonet" kuten nimimerkki ItAlfa:n MiTo:ssa, tismalleen samanlaiset ja sama suhde pyörän sivulinjaan. Istuu hyvin.
Laitas kuvia noista roiskeläpistä? ItAlfan MiTossa tuollaiset ovat mutta miltä ne näyttää Giuliettassa. Tartteis ittekkin harkita moisia (159:n vahingoista viisstuneena...)
Peeveli kirjoitti:Mittarissa nyt noin 1200 km ja tyytyväisellä mielellä ajellaan. Bensankulutus on ollut reippaalla ajotavalla mukavaa tasoa eli noin 7 litraa.
Sama täällä. Kilsoja tullut vajaa 500km ja hymyilyttää kovasti. Kulutus myös 7 litran luokkaa.
Pitää ottaa kuvia muutoinkin autosta, nyt kun alkaa puutkin tulla vihreiksi lehtineen niin saa kontrastia. Pitää napata sitten samalla kuva läpistä ja laittaa tänne. Mutta, siis asento, muoto ja ulkonevuus juuri 1:1 ItAlfan MiTo:n läppäasennuksen kanssa. Istuu mielestäni hyvin eikä särje auton muotoilua. Olen nyt oikein tarkkilemalla katsellut liikenteessä autojen etuläppiä ja alkaa uudemmista autoista puuttua lähes kokonaan volkkareita lukuun ottamatta.

HopeinenQ: onkos Giuliettasi nimimerkkisi mukaisesti metallinhopeinen?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Peeveli kirjoitti:Pitää ottaa kuvia muutoinkin autosta, nyt kun alkaa puutkin tulla vihreiksi lehtineen niin saa kontrastia. Pitää napata sitten samalla kuva läpistä ja laittaa tänne. Mutta, siis asento, muoto ja ulkonevuus juuri 1:1 ItAlfan MiTo:n läppäasennuksen kanssa. Istuu mielestäni hyvin eikä särje auton muotoilua.
Hyvä, laita tosiaan autosta kuvia. Mä yritän itte saada päivitettyä albumia myös.
Peeveli kirjoitti:HopeinenQ: onkos Giuliettasi nimimerkkisi mukaisesti metallinhopeinen?
Mun Giulietta on valkoinen. Täytys muuttaa nick ValkoiseksiQ:ksi. :-D Tosin ainoa hopeanvärinen auto mulla on ollu Honda Accord Tourer Executive X.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

HopeinenQ kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:Pitää ottaa kuvia muutoinkin autosta, nyt kun alkaa puutkin tulla vihreiksi lehtineen niin saa kontrastia. Pitää napata sitten samalla kuva läpistä ja laittaa tänne. Mutta, siis asento, muoto ja ulkonevuus juuri 1:1 ItAlfan MiTo:n läppäasennuksen kanssa. Istuu mielestäni hyvin eikä särje auton muotoilua.
Hyvä, laita tosiaan autosta kuvia. Mä yritän itte saada päivitettyä albumia myös.
Peeveli kirjoitti:HopeinenQ: onkos Giuliettasi nimimerkkisi mukaisesti metallinhopeinen?
Mun Giulietta on valkoinen. Täytys muuttaa nick ValkoiseksiQ:ksi. :-D Tosin ainoa hopeanvärinen auto mulla on ollu Honda Accord Tourer Executive X.
Ai niin, autosihan oli valkoinen, olihan siitä juttua ylempänä. Sorry dementia. :oops: Helppo väri tosiaan tähän mustaan verrattuna....

Kuvan voin koettaa laittaa roiskeläpistä, mutta muita autokuvia en aio laittaa yleisesti näkyville. Vag-foorumilla kun aikoinaan oli kuvia farkkugolfistani, niin eräs talonaapuri kävi kännipäissään naarmuttelemassa sormella kirjoittaen konepeltiin herjaviestin. Tunisti kuvista ja oli v---nut jostain foorumikirjoituksestani. Tuli jälkikäteen avautumaan asiasta nolona ja korvasi myllytyskustannukset. Tällaistakin voi sattua. Joten vanha sanonta "kellä onni on, se onnen piilottakoon" pätee tässä maassa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Peeveli kirjoitti:..eräs talonaapuri kävi kännipäissään naarmuttelemassa sormella kirjoittaen konepeltiin herjaviestin. Tunisti kuvista ja oli v---nut jostain foorumikirjoituksestani.
Peitä rekkarit jollain kuvankäsittelyohjelmalla.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

einari kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:..eräs talonaapuri kävi kännipäissään naarmuttelemassa sormella kirjoittaen konepeltiin herjaviestin. Tunisti kuvista ja oli v---nut jostain foorumikirjoituksestani.
Peitä rekkarit jollain kuvankäsittelyohjelmalla.
Niin ne oli peitettykin, vaan lisävarusteltuna erosi vakioautosta jkv ja vandaali tunnisti.

Ei kiitos enää.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Peeveli kirjoitti:
Kuvan voin koettaa laittaa roiskeläpistä, mutta muita autokuvia en aio laittaa yleisesti näkyville. Vag-foorumilla kun aikoinaan oli kuvia farkkugolfistani, niin eräs talonaapuri kävi kännipäissään naarmuttelemassa sormella kirjoittaen konepeltiin herjaviestin. Tunisti kuvista ja oli v---nut jostain foorumikirjoituksestani. Tuli jälkikäteen avautumaan asiasta nolona ja korvasi myllytyskustannukset. Tällaistakin voi sattua. Joten vanha sanonta "kellä onni on, se onnen piilottakoon" pätee tässä maassa.
Tää on Alfa-foorumi, täällä on fiksuja ihmisiä. Alfisteilla on tapana morjestaa, ei naarmuttaa naapurin autoja. VAG-foorumilla näyttääpi olevan eri meininki.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Farina kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:
Kuvan voin koettaa laittaa roiskeläpistä, mutta muita autokuvia en aio laittaa yleisesti näkyville. Vag-foorumilla kun aikoinaan oli kuvia farkkugolfistani, niin eräs talonaapuri kävi kännipäissään naarmuttelemassa sormella kirjoittaen konepeltiin herjaviestin. Tunisti kuvista ja oli v---nut jostain foorumikirjoituksestani. Tuli jälkikäteen avautumaan asiasta nolona ja korvasi myllytyskustannukset. Tällaistakin voi sattua. Joten vanha sanonta "kellä onni on, se onnen piilottakoon" pätee tässä maassa.
Tää on Alfa-foorumi, täällä on fiksuja ihmisiä. Alfisteilla on tapana morjestaa, ei naarmuttaa naapurin autoja. VAG-foorumilla näyttääpi olevan eri meininki.
Noo, mitä olen muutamia Alfoja vastaan ajanut, ei ole käsi noussut tervehdykseen -itselläni tässä asiassa aloitteen tekeminen vielä tökkii. Jos siis joku morjenstaa niin uskallan sitten vastata. Ei kait moni alfisti oikeasti enää tervehdi tuntematonta kolleegaa liikenteessä? Tuntuu, että sellainen liittyy vain wanhan ajan yhteisöllisyyteen ja samaan kategoriaan kuin kerrostalossa naapureiden kanssa juttelu, talkoohenkisyys jne...

Tuntuu erikoiselta vuonna 2011, että PP-Auton myyjä soitti eilen ja kyseli miten auto pelaa ja onko kysyttävää. Kehotti vieläpä heti olemaan yhteydessä jos jotakin kysyttävää ilmenee. Ja soitti alkuillasta. Harvinaista asiakaspalvelua, tavallisesti nykymyyjä unohtaa heti kun auton takavalot katoavat nurkan taakse.

Autosta ei nyt tule uutta mieleen, eikä ongelmia ole ollut. Kiva kulkine. 8)
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kyllä mää ainakin morotan jos kohtalon toveri tulee vastaan. Ja vielä kahdella kädellä. :lol:

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Peeveli kirjoitti:
Farina kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:
Kuvan voin koettaa laittaa roiskeläpistä, mutta muita autokuvia en aio laittaa yleisesti näkyville. Vag-foorumilla kun aikoinaan oli kuvia farkkugolfistani, niin eräs talonaapuri kävi kännipäissään naarmuttelemassa sormella kirjoittaen konepeltiin herjaviestin. Tunisti kuvista ja oli v---nut jostain foorumikirjoituksestani. Tuli jälkikäteen avautumaan asiasta nolona ja korvasi myllytyskustannukset. Tällaistakin voi sattua. Joten vanha sanonta "kellä onni on, se onnen piilottakoon" pätee tässä maassa.
Tää on Alfa-foorumi, täällä on fiksuja ihmisiä. Alfisteilla on tapana morjestaa, ei naarmuttaa naapurin autoja. VAG-foorumilla näyttääpi olevan eri meininki.
Noo, mitä olen muutamia Alfoja vastaan ajanut, ei ole käsi noussut tervehdykseen -itselläni tässä asiassa aloitteen tekeminen vielä tökkii. Jos siis joku morjenstaa niin uskallan sitten vastata. Ei kait moni alfisti oikeasti enää tervehdi tuntematonta kolleegaa liikenteessä? Tuntuu, että sellainen liittyy vain wanhan ajan yhteisöllisyyteen ja samaan kategoriaan kuin kerrostalossa naapureiden kanssa juttelu, talkoohenkisyys jne...

Tuntuu erikoiselta vuonna 2011, että PP-Auton myyjä soitti eilen ja kyseli miten auto pelaa ja onko kysyttävää. Kehotti vieläpä heti olemaan yhteydessä jos jotakin kysyttävää ilmenee. Ja soitti alkuillasta. Harvinaista asiakaspalvelua, tavallisesti nykymyyjä unohtaa heti kun auton takavalot katoavat nurkan taakse.

Autosta ei nyt tule uutta mieleen, eikä ongelmia ole ollut. Kiva kulkine. 8)
Volvosta en kehtaa morottaa, mutta 159:stä tuli kyllä kättä heiluteltua :-D

Ja getvosella ajaessa morjestan aina kun kerkeän huomata 8)

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Sama homma täällä. Spiderilla kun on liikkeellä niin lapanen nousee aina jos vain huomaan toisen Alfan. Jeepistä aina silloin tällöin, voi niintä alfistien ilmeitä. :wink:
One life, live it!

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja phnts »

Peeveli kirjoitti: ...että PP-Auton myyjä soitti eilen ja kyseli miten auto pelaa ja onko kysyttävää. Kehotti vieläpä heti olemaan yhteydessä jos jotakin kysyttävää ilmenee.
Ihan oikea asenne myyjällä "suhteen jälkihoidossa". Tampereen jälleenmyyjällä ei vastaavaa palvelua tähän mennessä.

Avautumisketjun puolelle kuuluisi tämä, mutta laitetaan tähän väliin. Omalta kohdalta täytyy todeta, että Tampereen jälleenmyyjällä vaihdatin Alfaan haljenneen tuulilasin (motarilla kivi lasiin). Lasinvaihtajat tulee ilmeisesti jostain ulkopuolisesta firmasta, mutta sijaisauton sai kampanjan ansiosta, niin käytin vaihdossa Autokeskuksessa. Ihan putkeen ei homma kuitenkaan mennyt, vaan autoa kun menin hakemaan niin pieniä lasinsirpaleita odotteli mm. mittaristossa ja vaihdekepin tuntumassa. Tarkistin sitten myös autoa ulkopuolelta, ja mitä sieltä paljastuukaan... molempien A-pilareiden alaosissa naarmut pellissä ja maali irti kartanlukijan puolelta noin 1cm matkalta. Ilmoitin aiheesta korikorjaamon herralle, jonka melko nihkeästi sain ulos katsomaan tilannetta. Jäljet pellissä molemmin puolin niin symmetrisesti, että ei ne mistään muusta tilanteesta ole voineet tulla. Lasi levenee selvästi sinne konepellin alaosaa kohti mentäessä, mutta sehän ei taas minua kiinnosta miten vaikea tai helppo se lasi on vaihtaa.

Kaveri lupasi tiedustella lasinvaihtajilta, että tuliko osumaa. Viikkon ei kuulunut Autokeskuksesta mitään. Kävelin sitten tiskille ja kysyin asiaa, niin vaikutti, että mitään ei ollut tapahtunut asian suhteen.

Varasin kuitenkin ajan vinkuvien jarrujen tarkastukseen ja ohjauskulmien säätöön (puoltaa aavistuksen oikealle), niin jospa ne kolhut saadaan käsiteltyä samalla.

Mutta kaikesta huolimatta lapanen täältä nousee aina, kun Alfa tulee vastaan.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos ei itseä yhteisöllisyyden ylläpitäminen kiinnosta, miksi sen ylläpitäminen kiinnostaisi muitakaan?

Pitäisi muistaa, että wanhaan hyvään aikaan ihmiset muodostivat yhteisön ja yhteisön tavat. Ihmiset muodostavat yhteisöt edelleen.

En minä nosta kättä Alfa kuskeille sen takia, että he moikkaisivat takaisin. Haluan olla osa yhteisöä, joka pitää (hyvistä?) perinteistään kiinni. En halua olla myötävaikuttamassa (hyvän?) perinteen loppumiseen.

"Ihminen ei valitse Alfaa, Alfa valitsee ihmisen"
VMP

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Harvasta Alfasta heilahtaa lapanen vastaan Helsingin seudulla kurvaillessa, mutta jatkan sinnikkäästi perinteellä, jonka mukaan hyvä morjestus ei mene koskaan hukkaan. Välillä tulee kymmenenkin morotettavaa bongattua paikasta A paikkaan B mennessä eikä tuossa vilinässä aina ehdi nähdä, morotetaanko takaisin.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Sinänsä aika erikoinen tapa sitten alfisteilla. Onhan muitakin harvinaisia automerkkejä enkä ole kuullut että niiden kuskeilla nousisi käsi toisen vastaavan nähdessä (vaikkapa Saab, Dodge, Suzuki jne). Tätä alfistien morjestamistapaakaan en tiennyt ennen tätä foorumia.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Faijalla oli aikoinaan Borgward Isabella ja niitä oli silloinkin niin vähän, että kaikki morjestelivat toisilleen. Muuten, jotkut alkavat moikkailla ajan kanssa takaisin, vaikka ensin ihmettelisivät tai säälisivät lapa ojossa kurvailevaa. Meidän Alfasta nousee ainakin tyttären käsi, mutta vaimon suhteen en itseasiassa tiedä - pitänee kysyä.

Vastaa Viestiin