Alfoista harrasteautona

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

burtsi
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
Paikkakunta: Espoo

Alfoista harrasteautona

Viesti Kirjoittaja burtsi »

On ruvennut polttelemaan jonkun hiukan vanhemman Alfan hankinta harrastekäyttöön. Siis sellaiseksi jota voisi ruuvailla, tutkia, rakennella yms. Kysyisinkin mikä olisi hyvä valinta tarkoitukseen? Olisiko esim. 75 hyvä? Sehän lienee takavetoinen, mikä on selvä plussa... En halua mitään kovin eksoottista enkä myöskään kallista. Miten varaosien saatavuus/hinnat eri malleihin yms? Suosituksia! Minkälainen on realistinen hintataso eri malleille? Mitkä moottorit ovat hyviä kestäviä? Kaikki tieto on tervetullutta. Kiitos! :lol:

mikkilj
Viestit: 167
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 08:17
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkilj »

75 on kiva. Tekniikka on suhteellisen yksinkertainen ja tehoakin löytyy. Tosin jos yksinkertaista ja perinteistä tahtoo niin 116-koriset on viimenen vaihtoehto...

75 perustuu Alfetan tekniikkaan. Johon kyllä perustuu myös Giulietta, 75, 90 ja GTV.

Vilkase oheista kuvaa niin ymmärtänet ajatuksen.

http://mikkila.wabbits.org/giulietta/mi ... ta_cut.jpg

- J

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

75:n hyväpuoli on halpa hankintahinta koskien tosin lähinnä kaasarimalleja(1.6 TC,1.8TC ja 2.0TC) eli harrastuksen alkuun pääsee edullisesti.

normaalien kulutusosien hinta ei vie ketään konkurssiin, ja saatavuus on melko hyvä, jopa tavallisesta varaosaputkasta.
tsekkaappas vaikka tämä linkki www.motonet.fi josta saa melko hyvän kuvan osien hinnasta

hinta haitaria voipi tarkistella täältä www.nettiauto.com pitäisi löytyä ainakin yksi ilmoituksen perusteella todella hyvä ja punainen 75 1.6:n sekä pari 75 TS:ää

tässäpä hieman omiin kokemuksiin parin viimmevuoden sisään perustuvaa hinta haitaria:

75 1.6-2.0 TwinCarb: 500-2000€
75 Twin spark: 700-2800€
75 2.5 ja 3.0 V6: 1000-7800€
90 2.0 ja 2.5 V6 iniezione: 300-3000€
Alfetta 2.0 TwinCarb 500-2000€
Alfetta GTV ja GTV6: 2000- 10000€
Giulietta TwinCarb 350- 1500€


järkevin valinta 75:sta on ehkä juuri Twinspark..
hyvä kompromissi tehon/hankintahinnan/pitokustannusten/kestävyyden suhteen.
kutosissa ja turboissa hankintahinta taas karkaa huomattavasti ylemmäs ja tekniikan korjaus tulee paljon kalliimmaksi.toki loppuun ajetun kutosenkin voi saada halvalla mutta korjauksiin palaa pirustu rahaa..

jos päädyt muihin 116-sarjan alfoihin niin luultavasti ei löydy muuta kuin kaasariversioita myynnistä sen verran pientä tuo tarjonta suomessa on, harmi kyllä... :cry:

toivotaan että päädyt alfaan ja että hyvä yksilö löytyy.. :wink:

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Tolla 90:llä näyttäis olevan ihan varteenotettava vaihtoehto kaupan , vaikkei sitä tuossa mainostanutkaan :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=849&highlight=

Tässä seiskavitos asiaa.

Jos haluat kutosversiosta tietoa hae Seiska5mma :n kirjoittamia tekstejä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä :roll:
- Alfaholic -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jappe kirjoitti:hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä :roll:
Nolo homma jos noin on, olen nimittäin ajatellut samoin :oops: Fiateissa tuo kai sentäs pitää paikkansa. Nyt etten jatkossa mokaa seurassa niin kai I.E tarkoittaa kuitenkin iniezione electronicaa tai jotain sinnepäin :)

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Niko Tuomola kirjoitti:Tolla 90:llä näyttäis olevan ihan varteenotettava vaihtoehto kaupan , vaikkei sitä tuossa mainostanutkaan :wink:
Ja mulla jos selailee vanhoja myynti-ilmoituksia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

GAMMA500 kirjoitti:
Jappe kirjoitti:hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä :roll:
Nolo homma jos noin on, olen nimittäin ajatellut samoin :oops: Fiateissa tuo kai sentäs pitää paikkansa. Nyt etten jatkossa mokaa seurassa niin kai I.E tarkoittaa kuitenkin iniezione electronicaa tai jotain sinnepäin :)
Jep, mullakin oli joskus 131 racing 2000 TC, ja se tarkoitti varmuudella TwinCam :mrgreen:
Niin, tuo I.E on kyllä just noin... kai :lol:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Niko Tuomola kirjoitti:Tolla 90:llä näyttäis olevan ihan varteenotettava vaihtoehto kaupan , vaikkei sitä tuossa mainostanutkaan :wink:
no liika mainostaminen ei ole hyväksi, mutta kun niko asian puheeksi otti niin tuommoinen olisi myynnissä.. :wink:

Avatar
lanciay10
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 07:06
Paikkakunta: Marling, Italia / Isokyrö Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

GAMMA500 kirjoitti:
Jappe kirjoitti:hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä :roll:
Nolo homma jos noin on, olen nimittäin ajatellut samoin :oops: Fiateissa tuo kai sentäs pitää paikkansa. Nyt etten jatkossa mokaa seurassa niin kai I.E tarkoittaa kuitenkin iniezione electronicaa tai jotain sinnepäin :)
Ettei vaan jossain Fipaiteissa (ei kai kaikissa :? ) tuo TC tulis jostain Turismo Competizione:sta tai jotain vastaavaa? Oikeinkirjoituksessa lienee puutteita, mutta näin muistan jonkun tahon väittäneen, saatan olla toki väärässä.
Lancioita + Trabant Punto Evo

wheezy
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 08:08
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wheezy »

Joo itselläni kanssa sama mielikuva että joku Turismo Competizionehan se olisi, ainakin joissain malleissa. Ei vieläkään varmaa tietoa...

Vastaa Viestiin