Alfoista harrasteautona
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Alfoista harrasteautona
On ruvennut polttelemaan jonkun hiukan vanhemman Alfan hankinta harrastekäyttöön. Siis sellaiseksi jota voisi ruuvailla, tutkia, rakennella yms. Kysyisinkin mikä olisi hyvä valinta tarkoitukseen? Olisiko esim. 75 hyvä? Sehän lienee takavetoinen, mikä on selvä plussa... En halua mitään kovin eksoottista enkä myöskään kallista. Miten varaosien saatavuus/hinnat eri malleihin yms? Suosituksia! Minkälainen on realistinen hintataso eri malleille? Mitkä moottorit ovat hyviä kestäviä? Kaikki tieto on tervetullutta. Kiitos!
75 on kiva. Tekniikka on suhteellisen yksinkertainen ja tehoakin löytyy. Tosin jos yksinkertaista ja perinteistä tahtoo niin 116-koriset on viimenen vaihtoehto...
75 perustuu Alfetan tekniikkaan. Johon kyllä perustuu myös Giulietta, 75, 90 ja GTV.
Vilkase oheista kuvaa niin ymmärtänet ajatuksen.
http://mikkila.wabbits.org/giulietta/mi ... ta_cut.jpg
- J
75 perustuu Alfetan tekniikkaan. Johon kyllä perustuu myös Giulietta, 75, 90 ja GTV.
Vilkase oheista kuvaa niin ymmärtänet ajatuksen.
http://mikkila.wabbits.org/giulietta/mi ... ta_cut.jpg
- J
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
75:n hyväpuoli on halpa hankintahinta koskien tosin lähinnä kaasarimalleja(1.6 TC,1.8TC ja 2.0TC) eli harrastuksen alkuun pääsee edullisesti.
normaalien kulutusosien hinta ei vie ketään konkurssiin, ja saatavuus on melko hyvä, jopa tavallisesta varaosaputkasta.
tsekkaappas vaikka tämä linkki www.motonet.fi josta saa melko hyvän kuvan osien hinnasta
hinta haitaria voipi tarkistella täältä www.nettiauto.com pitäisi löytyä ainakin yksi ilmoituksen perusteella todella hyvä ja punainen 75 1.6:n sekä pari 75 TS:ää
tässäpä hieman omiin kokemuksiin parin viimmevuoden sisään perustuvaa hinta haitaria:
75 1.6-2.0 TwinCarb: 500-2000€
75 Twin spark: 700-2800€
75 2.5 ja 3.0 V6: 1000-7800€
90 2.0 ja 2.5 V6 iniezione: 300-3000€
Alfetta 2.0 TwinCarb 500-2000€
Alfetta GTV ja GTV6: 2000- 10000€
Giulietta TwinCarb 350- 1500€
järkevin valinta 75:sta on ehkä juuri Twinspark..
hyvä kompromissi tehon/hankintahinnan/pitokustannusten/kestävyyden suhteen.
kutosissa ja turboissa hankintahinta taas karkaa huomattavasti ylemmäs ja tekniikan korjaus tulee paljon kalliimmaksi.toki loppuun ajetun kutosenkin voi saada halvalla mutta korjauksiin palaa pirustu rahaa..
jos päädyt muihin 116-sarjan alfoihin niin luultavasti ei löydy muuta kuin kaasariversioita myynnistä sen verran pientä tuo tarjonta suomessa on, harmi kyllä...
toivotaan että päädyt alfaan ja että hyvä yksilö löytyy..
normaalien kulutusosien hinta ei vie ketään konkurssiin, ja saatavuus on melko hyvä, jopa tavallisesta varaosaputkasta.
tsekkaappas vaikka tämä linkki www.motonet.fi josta saa melko hyvän kuvan osien hinnasta
hinta haitaria voipi tarkistella täältä www.nettiauto.com pitäisi löytyä ainakin yksi ilmoituksen perusteella todella hyvä ja punainen 75 1.6:n sekä pari 75 TS:ää
tässäpä hieman omiin kokemuksiin parin viimmevuoden sisään perustuvaa hinta haitaria:
75 1.6-2.0 TwinCarb: 500-2000€
75 Twin spark: 700-2800€
75 2.5 ja 3.0 V6: 1000-7800€
90 2.0 ja 2.5 V6 iniezione: 300-3000€
Alfetta 2.0 TwinCarb 500-2000€
Alfetta GTV ja GTV6: 2000- 10000€
Giulietta TwinCarb 350- 1500€
järkevin valinta 75:sta on ehkä juuri Twinspark..
hyvä kompromissi tehon/hankintahinnan/pitokustannusten/kestävyyden suhteen.
kutosissa ja turboissa hankintahinta taas karkaa huomattavasti ylemmäs ja tekniikan korjaus tulee paljon kalliimmaksi.toki loppuun ajetun kutosenkin voi saada halvalla mutta korjauksiin palaa pirustu rahaa..
jos päädyt muihin 116-sarjan alfoihin niin luultavasti ei löydy muuta kuin kaasariversioita myynnistä sen verran pientä tuo tarjonta suomessa on, harmi kyllä...
toivotaan että päädyt alfaan ja että hyvä yksilö löytyy..
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=849&highlight=
Tässä seiskavitos asiaa.
Jos haluat kutosversiosta tietoa hae Seiska5mma :n kirjoittamia tekstejä.
Tässä seiskavitos asiaa.
Jos haluat kutosversiosta tietoa hae Seiska5mma :n kirjoittamia tekstejä.
Nolo homma jos noin on, olen nimittäin ajatellut samoin Fiateissa tuo kai sentäs pitää paikkansa. Nyt etten jatkossa mokaa seurassa niin kai I.E tarkoittaa kuitenkin iniezione electronicaa tai jotain sinnepäinJappe kirjoitti:hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä
Jep, mullakin oli joskus 131 racing 2000 TC, ja se tarkoitti varmuudella TwinCamGAMMA500 kirjoitti:Nolo homma jos noin on, olen nimittäin ajatellut samoin Fiateissa tuo kai sentäs pitää paikkansa. Nyt etten jatkossa mokaa seurassa niin kai I.E tarkoittaa kuitenkin iniezione electronicaa tai jotain sinnepäinJappe kirjoitti:hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä
Niin, tuo I.E on kyllä just noin... kai
- Alfaholic -
- lanciay10
- Viestit: 21
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 07:06
- Paikkakunta: Marling, Italia / Isokyrö Pohojanmaa
Ettei vaan jossain Fipaiteissa (ei kai kaikissa ) tuo TC tulis jostain Turismo Competizione:sta tai jotain vastaavaa? Oikeinkirjoituksessa lienee puutteita, mutta näin muistan jonkun tahon väittäneen, saatan olla toki väärässä.GAMMA500 kirjoitti:Nolo homma jos noin on, olen nimittäin ajatellut samoin Fiateissa tuo kai sentäs pitää paikkansa. Nyt etten jatkossa mokaa seurassa niin kai I.E tarkoittaa kuitenkin iniezione electronicaa tai jotain sinnepäinJappe kirjoitti:hmmm.. olen aina luullut että toi TC tarkoittaa alfoissakin TwinCam, mutta tarkemmin ajateltuna, eipä tietenkään! ainahan ne on ollut niitä
Lancioita + Trabant Punto Evo