105 näytösajo Ahvenistolla 15.5.11
Valvoja: Moderators
Re: 105 näytösajo Ahvenistolla 15.5.11
Vahvasti näyttää siltä että saat.Juhako kirjoitti:Onko ketään tulossa vai saanko radan yksityiskäyttöön?
No, vesisadettakin on luvassa sunnuntaille.
Viimeksi muokannut Suba, 13 Touko 2011, 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
One life, live it!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
166:lla tullaan
No, ainakin menee vähemmällä aineella kun mitä 75 olis menny... jos nyt välttämättä pitää jotain positiivista keksiä. Niin ja melu tuskin lienee ongelma jossei edestäpäin mitata
niin eikä turhia sudi, tehopainosuhde sama kuin 75 ie unossa. Paljonhan noita hyviä puolia on loppupeleissä
No, ainakin menee vähemmällä aineella kun mitä 75 olis menny... jos nyt välttämättä pitää jotain positiivista keksiä. Niin ja melu tuskin lienee ongelma jossei edestäpäin mitata
niin eikä turhia sudi, tehopainosuhde sama kuin 75 ie unossa. Paljonhan noita hyviä puolia on loppupeleissä
Vauhdin hurmaa Ahvenistolla v.-69. 23 sek. kohdalla 105- sarjalainen.
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3 ... 192&a=9473
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3 ... 192&a=9473
Ride on!
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: 105 näytösajo Ahvenistolla 15.5.11
Mitataanko tuolla pakoääniä pitkin päivää vai ainoastaan aamulla 9:15 alkaen? Tuskimpa sentään, ei kai kaikki ole kuitenkaan heti tikkana yhdeksältä paikalla. Ensimmäinen kerta CARF:in ratapäivillä, joten joku voisi varmistaa asian?Juhako kirjoitti:
Aikataulu:
9:00 Ohjaajakokous
9:15 Pakoäänten mittaus ja ratamaksujen keräys, rata aukeaa
10:45 Hidas ajo 15min
12:00 Alfa 105-sarjan näytösajo, noin 12:30 Vapaa ajo
13:15 Hidas ajo 15min
13:30 Vapaa ajo
14:00 Alfa ja Romeo cup sekä palkintojen jako
noin 16:00 Vapaa ajo
17:00 Hidas ajo 15min
18:00 Rata sulkeutuu
Re: 105 näytösajo Ahvenistolla 15.5.11
Mittaillaan koko päivä ja ratamaksuja otetaan myös vastaan koko päivä, eli tarvitse välttämättä olla heti yhdeksältä paikalla. Ehkä oikea sanamuoto olisi ollut pakoäänten mittaus aloitetaanEero kirjoitti:Mitataanko tuolla pakoääniä pitkin päivää vai ainoastaan aamulla 9:15 alkaen? Tuskimpa sentään, ei kai kaikki ole kuitenkaan heti tikkana yhdeksältä paikalla. Ensimmäinen kerta CARF:in ratapäivillä, joten joku voisi varmistaa asian?Juhako kirjoitti:
Aikataulu:
9:00 Ohjaajakokous
9:15 Pakoäänten mittaus ja ratamaksujen keräys, rata aukeaa
10:45 Hidas ajo 15min
12:00 Alfa 105-sarjan näytösajo, noin 12:30 Vapaa ajo
13:15 Hidas ajo 15min
13:30 Vapaa ajo
14:00 Alfa ja Romeo cup sekä palkintojen jako
noin 16:00 Vapaa ajo
17:00 Hidas ajo 15min
18:00 Rata sulkeutuu
Ilmoitetaan tässä samalla, että Autokeskus on tuomassa paikalle Giulietan ja Spiderin. Ne ovat koeajettavissa ainankin kaupungilla, radalle pääsystä en ole varma.
Terveisin
Mikko Koskinen
Clubimestari
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Olihan hieno päivä, oli kiva tutustua uusiin naamoihin ja turista Alfoista. Iso kiitos järjestäjille!
Oma autokin säilyi ehjänä; jarrut tosin vaatii huomiota tämän reissun jälkeen. Tosi tasapainoinen ajettava radalla tuo 75 vakio alustallakin.
Kuvaajia oli paljon paikalla, nyt vaan otokset näytille!
Oma autokin säilyi ehjänä; jarrut tosin vaatii huomiota tämän reissun jälkeen. Tosi tasapainoinen ajettava radalla tuo 75 vakio alustallakin.
Kuvaajia oli paljon paikalla, nyt vaan otokset näytille!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Tässä nyt jokunen.
- Liitteet
-
- DSC_1532.jpg
- (92.24 KiB) Tiedosto ladattu 4983 kertaa
-
- DSC_1474.jpg
- (141.04 KiB) Tiedosto ladattu 4983 kertaa
-
- DSC_1460.jpg
- (161.85 KiB) Tiedosto ladattu 4983 kertaa
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Juu, kovaa menivät, mikä toivottavasti näkyy näistäkin.
- Liitteet
-
- Tummansinistä.jpg
- (75.7 KiB) Tiedosto ladattu 4828 kertaa
-
- Latvialaiset-vauhdissa.jpg
- (53.42 KiB) Tiedosto ladattu 4828 kertaa
-
- GTAm.jpg
- (85.43 KiB) Tiedosto ladattu 4828 kertaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Juhako kirjoitti: Eihän se ole kilvanajoa vaan näytösajoa, jäin vähän jonossa ja piti ottaa muut kiinni.
Homma oli koko ajan hallussa, onneksi ei osunut kumivalliin
V6 saanko lainata kuvia muualle nettiin?
saat.
edit: lisäsin vielä muutaman kuvan lisää äsken.
http://is.gd/BYuDn3
Viimeksi muokannut V6, 16 Touko 2011, 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Mutta kun ei kummallakaan ole kahta perättäistä luokkavoittoa. Vain yhdet voitot.Satakuusnelonen kirjoitti:Viritys tai sitten: "Kahden peräkkäisen Alfa -luokan voiton jälkeen pitää siirtyä Romeo -luokkaan. Koskee vain samaa auto/kuljettaja (auto-kuljettaja) yhdistelmää."
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kostin GT:n viritysaste on nolla ja eikä omankaan pikkukutosenTommi kirjoitti:Mistä syystä viime vuosien voittajat olivat siirtyneet Romeo-sarjaan? Oliko autoja jo viritetty noin rankasti, vai onko säännöt muuttuneet?
virit kovin kummoisia ole, ainakaan turbomiehiin verrattuna.
Päätettiin vaan Kostin kanssa lisätä homman vaikeuskerrointa,
antaa tilaa hitaammille ja kaunistaa naurettavan vähälukuisen
Romeo-luokan osanottaja-listaa.
Oma ratapäivä meni kohtuullisen perssiilleen, ensin uuden alustan
ominaisuuksia ihmetellessä, oikean takatolpan korkeutta säätäessä,
kylmillä/vainailla? slickseillä liukastellessa ja kaiken kruununa muuten
kohtuullisesti sujuneen Cup-kierroksen lopulla nelosvaihteen täydellinen
missaus (2 kertaa)...varmaan 10k rpm taulussa...kuppipenkki olis
kiva niin ei tarttis täpinöissä kurotella ja repiä ohi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
^kuulemma kuiva kakkonen on superykkönen. Mitä lienee tarkoittaneekaan, mutta onnistuukohan linkitys:
https://picasaweb.google.com/1022429239 ... 9bOPx827SQ#
https://picasaweb.google.com/1022429239 ... 9bOPx827SQ#
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Palasin täksi vuodeksi takaisin tuttuihin Toyo Proxes T1R:iin viime kesän Hankook RS2 kokeilun jälkeen ja hieman jännitti kuinka käy. Isotpojat kun kertovat Hankookkien olevan n. 0,5 sek nopeammat. Muita muutoksia ei sitten tullutkaan tehtyä, paitsi 20tkm lisää mittariin
Muutamia kierroksia meni jälleen ihmetellessä, mutta hyvin pian totesin Toyojen olevan kuitenkin yhtä nopeat. Lisäksi tykkään niiden käytöksestä huomattavasti enemmmän.
Ajat pysyivät koko ajan sitkeästi 1.40 puolella. Se kuitenkin oli positiivista, että tuollaisia pystyi ajamaan tyhjällä radalla ihan tasaisesti.
Kellotuskierroksen jälkeen totesin kaverille, etten tuon kovampaa enään pääse. Tykkäsi kello tai ei... En uskonut yltäväni tuolla ajolla mitalisijoille, kun en silloin tiennyt Anssin ja Kostin vaihtaneen luokkaa. Yllätys olikin melkoinen, kun kuulin sijoitukseni sekä ajan Olihan se kello tykännyt ja pääsin "kirkkaasti" alle tuon 1.40
Jos jollain on kuvia harmaasta 164:stä (REY-XXX) eri kurveissa, niin pistäkäähän vaikka YV:tä. Ei tarvitse olla mitään taidekuvia, tarkoitus on ihmetellä alustan käytöstä...
Muutamia kierroksia meni jälleen ihmetellessä, mutta hyvin pian totesin Toyojen olevan kuitenkin yhtä nopeat. Lisäksi tykkään niiden käytöksestä huomattavasti enemmmän.
Ajat pysyivät koko ajan sitkeästi 1.40 puolella. Se kuitenkin oli positiivista, että tuollaisia pystyi ajamaan tyhjällä radalla ihan tasaisesti.
Kellotuskierroksen jälkeen totesin kaverille, etten tuon kovampaa enään pääse. Tykkäsi kello tai ei... En uskonut yltäväni tuolla ajolla mitalisijoille, kun en silloin tiennyt Anssin ja Kostin vaihtaneen luokkaa. Yllätys olikin melkoinen, kun kuulin sijoitukseni sekä ajan Olihan se kello tykännyt ja pääsin "kirkkaasti" alle tuon 1.40
Jos jollain on kuvia harmaasta 164:stä (REY-XXX) eri kurveissa, niin pistäkäähän vaikka YV:tä. Ei tarvitse olla mitään taidekuvia, tarkoitus on ihmetellä alustan käytöstä...
"No smoke => no power => no hope"