Kymysys koskien Alfa 155

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Kymysys koskien Alfa 155

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Tervehdys

Onko Tamperelaisessa autoliikkeessä oleva Alfa 155 FBS-340 tuttu kenellekkään harrastajalle? Nähdäkseni auto on kiertänyt liikkeitä, onko kukaan käynyt katsomassa kuntoa/ taustatietoa?

Nissani meni lunastukseen Hämeenlinnanväylällä Ke aamuna :? , nyt tarvis kulkuneuvoa. Emäntäkin lämpeni bella macchinan suuntaan ;-)

TimoJ

Jos joku tietää 164 / 155 kaupan, kertokaa.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kymysys koskien Alfa 155

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TimoJ kirjoitti:Tervehdys

Onko Tamperelaisessa autoliikkeessä oleva Alfa 155 FBS-340 tuttu kenellekkään harrastajalle? Nähdäkseni auto on kiertänyt liikkeitä, onko kukaan käynyt katsomassa kuntoa/ taustatietoa?

Nissani meni lunastukseen Hämeenlinnanväylällä Ke aamuna :? , nyt tarvis kulkuneuvoa. Emäntäkin lämpeni bella macchinan suuntaan ;-)

TimoJ

Jos joku tietää 164 / 155 kaupan, kertokaa.
Vai Nissani lunariin. Toivottavasti ei sattunut.

Kattele kuusnepaa mieluummin kuin 155:sta sanon mä 8)

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Kerro syy tietämättömälle

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

No enhän minä tiedä siitä muuta kuin että Alfa on, ja näyttää nätiltä.
Tampereen Deltassakin on yksi nätti.
164 ei näkynyt missään.

TimoJ

Sattui sen verran että jokapaikkaa särkee, niskat kipeenä. Täti parkkeeras Golffin Nissanin takaloosteriin 70km/h, ei jarrutusjälkiä.
Onneksi tätiäkään ei sattunut.
Tai itse asiassa muitakaan 2 osallista autoilijaa ei sattunut, minua vaan vähän.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Re: Kymysys koskien Alfa 155

Viesti Kirjoittaja HR »

HOTAKAINEN kirjoitti:Kattele kuusnepaa mieluummin kuin 155:sta sanon mä 8)
Ei kyllä 155 setntään...

Minulla oli tuollaisen kuusitoistaventiilinen versio ja nyt vaihdoin 156:een joka on TS siis periaatteessa samalla moottorilla. 55:sen jälkeen voisi sanoa että 56 täyttää enemmän nykyauton määritelmän kuin 55, mutta silti 155 tuntui sentään ehkä kuitenkin autolta. Ajotuntuma oli välitön, moottorin (imu)äänet kuului ohjaamoon ja tuntui suorituskykyisemmältä kuin 156, vaikkei sitä todellisuudessa ole, lähellekkään. Myöskin kierrosherkkyyttä 155TS:ssä tuntui olevan hieman enemmän, liittyneekö muutkoseen jolla tehot tippui 156 historian alkupäässä 150hv:aan. 155 on myös tilavampi joka suhteessa kuin 156. Olisi tuolla voinut ajella pidempäänkin jos ei olisi Delta-auton huoltohinnoittelun varassa.

Aikanaan kun olin hankkimassa 55:sta kokeilin myös useampaa 8 ventiilistä yksilöä mutta jostain syystä eivät oikein tehneet vaikutusta, jossain onkin sanottu että 16 ventiilinen versio on sellainen millaiseksi 155 alunperin oli tarkoitettu. Erojahan on myös etupään geometriassa. Alumiinimoottoristen eduksi voi lukea alhaisemman hankintahinnan ja ketjuvetoisen jakopään, siis kaikin puolin järkevämpi valinta. 16 ventiilisissä jakopään suhteen täytyy taas olle ehkä vielä vähän enemmän varpaillaan kuin 156:ssa, ei se nyt kuitenkaan mikään katastrofi ole ehkä verrattavisssa alkupään 156:iin.

Tuo minun auto on muuten nyt myynnissä Oulun Deltassa, ja vailla sellaista omistajaa joka osaisi/kerkiäisi vähän itsekkin tehdä rutiinihuotoja

PS toivottavasti niskat paranee
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kymysys koskien Alfa 155

Viesti Kirjoittaja 90 »

HOTAKAINEN kirjoitti:
kattele kuusnepaa mieluummin kuin 155:sta sanon mä 8)
noh noh Hotakainen, noita 164:sia palstalaisilla kyllä jo piisaa mutta yksi 155:n lisää ei olisi pahitteeksi..... :wink:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kymysys koskien Alfa 155

Viesti Kirjoittaja HOTA »

90 kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:
kattele kuusnepaa mieluummin kuin 155:sta sanon mä 8)
noh noh Hotakainen, noita 164:sia palstalaisilla kyllä jo piisaa mutta yksi 155:n lisää ei olisi pahitteeksi..... :wink:
Kuhan ehdotin.
Ei 155:ssa mitään vikaa ole.

TimoJ vois käyttää emäntää kokeilemassa kumpaakin ja eri versioita.
Emäntä kummiskin sanois viimisensanan :lol:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ne (emännät) sanoo että 155 on tyylikkäämpi :multi:
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

HR kirjoitti:Ne (emännät) sanoo että 155 on tyylikkäämpi :multi:
No ei niistäkään aina tiedä kun tuo naisenlogiikka on välillä niin ihmeelistä ja ihanaa 8)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No tuosta täytyy kyllä olla samaa mieltä :infinity:
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vkl oli Turun Sanomissa (pikkuilmot) vm.95 164 t.s myytävänä.Ihan vaan vinkiksi jos se mallikin vois kiinnostaa,jos on vielä myytävänäkään.Olisin itse käynyt katsoon mutta eipä kannata opiskelun aikana mitään kuumeita nostattaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Punainen
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Maalis 2004, 17:26
Paikkakunta: Espoo

155 on ihan jees!!!

Viesti Kirjoittaja Punainen »

Mulla olisi -92 155 t.s (215tkm) josta voisin luopua. On muuten hyvä peli laitettu koko kone uusix 60 tuhatta sitten (lue 1.5 vuotta) ja vaihdettu vaihdelaatikko (1.v sitten) muutenkin paljon uutta. Autossa on myös lastu, remuksen putki, peltisarja ja bensanpaineensäädin joten 16v jää.... Auto on Espoossa ja tietenkin punainen.

p.s. Jos jaksaa katsoa autonsa perään vähän enempi kuin corolla kuskit on alfa hyvä valinta. 3:n alfan kokemuksella!!!

T: Lauri
p.0503328290

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

HR kirjoitti:Ne (emännät) sanoo että 155 on tyylikkäämpi
Ehkä, mutta -89 peruskuusnepa on kuulemma ainoa hyvä auto mitä mulla on ollut, Q4:sta ei ollut mihinkään :shock:

Jos nyt pitäisi valita niin ennemmin 164 Super kuin 155:nen, vaikka ei olekaan yhtä sporttinen.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Nyt on tarjottu 2 155:ä Tampereella, toinen on Deltassa yli 8k egee. Houkuttaa siksi että huolto on todennäköisesti tehty ja myyjä joutuu takaamaankin jos hajoaa.
164:t näyttää olevan harvinaisia lintuja. Oulussa on yksi 155 mutta pyytäävät turhan paljon rahnaa, 8k alkaa olla aika paljon köyhälle meikäläiselle.

Lauri, heitä kuntokuvausta ml korin kunto: timo_johan@POIShotmail.com

Kiitokset kaikille, lisää tarinaa jos vain irtoaa, mm mahdolliset vikakohteet korissa, alustassa, vaihteistossa.

Perheessä ollut 2*Berlina, 2*Alfetta, 75ts, 3*33. Itsellä vain Berlina kauan sitten ja 2*33. Nämä uudet ovat minulle tuntemattomia vehkeitä.

TimoJ, lisää nappia naamariin :crazyeyes:

Ps. Emäntä sanoi että 164 näyttää vetelältä :lol: ja minua ei sitten kivitetä
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TimoJ kirjoitti:Ps. Emäntä sanoi että 164 näyttää vetelältä :lol: ja minua ei sitten kivitetä
Totesin jotain naisenlogiikasta. "näytää vetelältä" :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jännä että tässä ollaan ostamassa yli 8k 155:sta ja Oulussakin ihan normaalia että melkein kympin pyytävät kun tuossa talvella myynnissä ollut 155 16V ei mennyt reilulla kuudella tonnilla kaupaksi vaikka kilsoja oli vain 72tkm ja auto hyvässä kunnossa..

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

TimoJ kirjoitti:Perheessä ollut 2*Berlina, 2*Alfetta, 75ts, 3*33. Itsellä vain Berlina kauan sitten ja 2*33.

...

Ps. Emäntä sanoi että 164 näyttää vetelältä :lol: ja minua ei sitten kivitetä
Mikset osta Berlinaa tai 75TS:ää takaisin? Saat rahallesi eniten vastinetta! Väitän, että molemmat käyvät myös oivasti arkiajoon tänäänkin, usein mielummin kuin uudet pirssit.

Punainen
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Maalis 2004, 17:26
Paikkakunta: Espoo

Lisätietoa!

Viesti Kirjoittaja Punainen »

timoj lähetin postiisi pari kuvaa ja vähän lisäinfoa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kerro syy tietämättömälle

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TimoJ kirjoitti:Täti parkkeeras Golffin Nissanin takaloosteriin 70km/h, ei jarrutusjälkiä.
Ai se olit sinä sillä Nismolla liikkeellä :shock: Katselin ke-aamuna että lahjakkaasti oli Golfilla tultu, ei ihan pienestä pususta nokka lyhene noin paljoa.

Onneksi ei sattunut pahemmin!
- Epäkelpokeräilijä -

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Onneksi oli vetokoukku Nissanissa. Se otti kunnolla Golffin moottoriin ja kiipes sen päälle. Tärähdys oli kova, en haluaisi uudelleen kokea. Kävi tosiaan tuuria kun penkkikin hajosi aivan täysin.
Näitkö Golffin jossain vai ajelitko ohi?

Berlinat on jo paalattu aikaa sitten, 75 on faijalla odottamassa rättinivelen vaihtoa. Haluaa oman auton, tarjotkaa nytten sitä alle 100 ajettua 155 kun tarvii autoa :wink:

TimoJ :crazyeyes:
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Satuin ajamaan ohi (ilmeisesti) juuri hetkeä mällin jälkeen mutta en sitten pysähtynyt paikalle kun siinä näkyi olevan jo muutakin väkeä seisoskelemassa.
- Epäkelpokeräilijä -

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Minä oon ajanut nyt n.30tkm 155:llani

Miinusta:
Kori aika löysä (en tiiä onko 164:ssa)
Hermot menee natina äänien kanssa (johtuen 45:sta kumeista ja kovasta alustasta)
Sade ilmalla lasit aivan huurussa, eikä meinaa millään kuivua?
Vie öljyä enemmän kuin vanha turbo volvoni.

Plussaa:
Ei tule kuin kerran kk:ssa samanlaisia vastaan.
8v:sen ketju
Hienompi kuin 164 :lol:
Monelta naiselta tullut kehuja :wink:
16v:sen nopea ohjaus on aivan loistava. (Isällä oli ennen 156:sta)

Kaikin puolin hyvä auto jos vaan ei olisi näin pitkä työmatka(<>100km)
Aika halvat vara-osat (ei Deltasta)
Itse ostin myös Tampereen Deltasta, tekivät jotain huoltoa mutta eivät vaivautuneet vaihtamaan ajovaloa. Lupasivat lähettää vakio jouset jälkeenpäin, pari kertaa niitä kyselin mutta myyjä oli lähtenyt pois ja kukaan muuhan niistä ei tiennyt mitään. Missähän mahtaa nykyään olla?

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Itselläni on ollut vajaan vuoden ja n. 23 tkm käytössä vastaavanlainen 155 kuin tuo Rantaperkiön Autotalossa myynnissä oleva yksilö (http://www.vaihtoautoja.com/26.jpeg), eli 1995 8V-versio. Autohan on käytännössä Alfan 2.0 TS -moottorilla ja erilaisilla pintapelleillä varustettu Fiat Tempra/Lancia Dedra. Ajotuntuma on saman sukuinen, joskin Alfassa taitaa olla alustaa viritetty vähän jäykempään suuntaan, on se jonkun verran parempi ajaa kuin 2.0 i.e. Tempra, josta on myös kokemusta.

Oman yksilön suurimmat murheet ovat olleet:
  • - termostaatti (vuoti sisäisesti, lämmöt eivät nousseet), uusi Motonetista, muistaakseni n. 40€
    - katalysaattori (mystisesti pimennyt, kennot kunnossa, ei käyntihäiriöitä), uusi 530€
    - bensapumpun rele (n. 4 € tarvikeliikkeestä), jätti tielle, matka jatkui etusumarien releellä :wink:
    - nopeusmittarin anturi (varaosa-autosta 0€, Deltassa 90,50€)
    - öljynpainevalon anturi (Motonetissa muistaakseni n. 4€)
    - apukuskin oven ovitiivisteen vuoto, apukuskin jalkatila vettyi sateen jälkeen (parempi tiiviste romikselta, Tipon tiiviste sopii suoraan, hinta jotain alle 10€ luokkaa)
Bensaa kuluu 7-8 litraa sadalla, joka on mielestäni kohtuullista voimavaroihin nähden. Tällä kokemuksella voin suositella 155:sta. 164:nen voi olla ajoltaan parempi, mutta ulkonäöltään 155 on mielestäni melkoisen onnistunut, myös ilman 16V:n lokasuojien pullistuksia. Kulkupuoli 8V:ssa on varmasti vaatimattomampaa kuin 16V:ssä, mutta ketjujakopään tuoma varmuus ei ole ollenkaan väheksyttävä asia. Lisäksi sukulaisuus Fiateihin halventaa monien osien hankintahintaa ja helpottaa saatavuutta. Deltasta ei siis joka murheeseen kannata ensimmäiseksi hakea lääkettä, osia löytyy melko hyvin muualtakin.

Tuosta Rantaperkiön autotalon yksilön hinnasta voisi sanoa, että aika reipasta hintaa yrittävät pyytää. Oikea markkinahinta lienee jossain 4-5 k€:n välillä, yli 200 tkm ajetulla lähempänä 4 k€.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Katselen edelleen sillä silmällä tuota -95 16v:tä tuolla nääsvillen deltassa. Mennään katsomaan huomenna. Pyynti siinä on noin 8.3k, kallis on mutta 130k km ajettu. Saas nähdä millainen on kunnoltaan, taidan viedä autotohtorille syyniin.
Velipoika on tarvikeliikkeessä duunissa, kaivoi jo kirjat esille ;-)

Toivotaan ettei olisi mikään miina, voisi joskus ajaakin autoilla..

TimoJ

Ja kiitokset neuvoista :-D
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jos vielä epäilet, niin katsoppa -96 vuoden VM:stä 50 000 tkm kestotesti!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Itse asiassa Alfa 155 16V 50000 km:n kestotestin loppuraportti on Vauhdin Maailma -lehden numerossa 1/97 (tarkistin juuri asian omasta artikkelikopiostani).

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Kiitokset kaikille neuvoista, herjoista ja osanotosta :lol:

Perheessä on nyt 137000 ajettu 155 8v, justiin tultiin kotiin. Emäntä lähti heti, jostain syystä halusi ajella. Emäntä itse asiassa ajoi nääsvillestä kotiinkin, vauhti alkoi kasvaa loppumatkasta niin että piti toppuutella. Tartunta alkaa olla varma :lol:
Saas nähdä jos itsekin pääsis ajelemaan iltasella...

Nyt sitten tarvitsis tietoa kyseisestä ajoneuvosta, onko jostain saatavilla sähköisiä kuvia, kytkentäkaavioita ym?

Terviisin TimoJ, buranan testihenkilö. :mrgreen:

Ps. Tampereen Deltassa on kohtuusiisti 75 1,6, taisi olla iniezione. Sisältä oli tosisiisti, hieman kukkia pinnassa. Pyynti tietenkin kova, uskon kuitenkin että lähtee halvalla. Tarjosi sitä mukaan että minäkin saisin ajaa Alfalla :oops:
Viimeksi muokannut TimoJ, 29 Touko 2004, 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onneks olkoon! ja turvallista matkaa 8)

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): GT JTD '08
156 V6 '02
Jeep Commander

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Onneksi olkoon perheenlisäyksen johdosta ! :)
Mikä on riittävä koko autotallille?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onneksi olkoon Alfasta , nyt ei muuta kuin kovaa käyttöä... 8)

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Hieenoa! Loistava valinta :-D

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Tervetuloa kerhoon :wink:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TimoJ kirjoitti:Kiitokset kaikille neuvoista, herjoista ja osanotosta :lol:

Perheessä on nyt 137000 ajettu 155 8v, justiin tultiin kotiin. Emäntä lähti heti, jostain syystä halusi ajella. Emäntä itse asiassa ajoi nääsvillestä kotiinkin, vauhti alkoi kasvaa loppumatkasta niin että piti toppuutella. Tartunta alkaa olla varma :lol:
Saas nähdä jos itsekin pääsis ajelemaan iltasella...

Nyt sitten tarvitsis tietoa kyseisestä ajoneuvosta, onko jostain saatavilla sähköisiä kuvia, kytkentäkaavioita ym?

Terviisin TimoJ, buranan testihenkilö. :mrgreen:

Ps. Tampereen Deltassa on kohtuusiisti 75 1,6, taisi olla iniezione. Sisältä oli tosisiisti, hieman kukkia pinnassa. Pyynti tietenkin kova, uskon kuitenkin että lähtee halvalla. Tarjosi sitä mukaan että minäkin saisin ajaa Alfalla :oops:
Onneksi olkoon ja huolettomia kilometrejä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onnea valinnan johdosta, edessä monta iloista kilometriä... 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Kiitoksia kaikille. On mukavaa taas päästä pitkästä aikaa liikkeelle Alfalla.

Liikumme etelä osissa maata Alfa Rosso värisellä 155:llä, ja lapa nousee jokaiselle vastaantulevalle alfistille.
Heti alkoi ujostuttaa :oops:

TimoJ & K

Kerron myös emännälle kyseisestä perinteestä..
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TimoJ kirjoitti:Katselen edelleen sillä silmällä tuota -95 16v:tä tuolla nääsvillen deltassa. Mennään katsomaan huomenna.
Perheessä on nyt 137000 ajettu 155 8v
Jos on sama niin mihin hävisi ne kahdeksan venttiiliä? :shock:

Kai olet sentään vielä boxeri miehiä :o

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Sama auto, myyjä ei tiennyt mikä se oli :lol:
Avattiin pelti ja katsottiin öljykorkista alas, ketjuhan se siellä. Tai sitten se on maailman ainoa ketjuvetoinen 16v :shock: Olin vain tyytyväinen että on 8v, tuo on käyttöautoksi tarkoitettu oikealla Alfan ts moottorilla. Emäntä tykkää kun se vääntää..

Bokserikoneita on 3 kellarissa, lisäksi n.10 ylimääräistä kantta, nokkaa ja imusarjaa. Sekä 33 purettuna ja noin 3 autoon osat. Siitä en luovu, osia on niin paljon ettei enää kannata. Mm. peltejä n. puoleen koriin. Lisäksi 1 varaosakori josta saa ehjiä peltejä ym..

TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

TimoJ kirjoitti:Nyt sitten tarvitsis tietoa kyseisestä ajoneuvosta, onko jostain saatavilla sähköisiä kuvia, kytkentäkaavioita ym?
Vilkaisepa tätä:

http://www.spider.pp.ru/ar155-repair/

Luulisin, että tuolta löytyy kaikki tarpeelliset kirjalliset materiaalit 155-omistajalle.

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

TimoJ kirjoitti:Kiitokset kaikille neuvoista, herjoista ja osanotosta :lol:

Perheessä on nyt 137000 ajettu 155 8v, justiin tultiin kotiin. Emäntä lähti heti, jostain syystä halusi ajella. Emäntä itse asiassa ajoi nääsvillestä kotiinkin, vauhti alkoi kasvaa loppumatkasta niin että piti toppuutella. Tartunta alkaa olla varma :lol:
Saas nähdä jos itsekin pääsis ajelemaan iltasella...

Nyt sitten tarvitsis tietoa kyseisestä ajoneuvosta, onko jostain saatavilla sähköisiä kuvia, kytkentäkaavioita ym?

Terviisin TimoJ, buranan testihenkilö. :mrgreen:

Ps. Tampereen Deltassa on kohtuusiisti 75 1,6, taisi olla iniezione. Sisältä oli tosisiisti, hieman kukkia pinnassa. Pyynti tietenkin kova, uskon kuitenkin että lähtee halvalla. Tarjosi sitä mukaan että minäkin saisin ajaa Alfalla :oops:
Onnittelut loistavasta valinnasta 8)
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Onnittelut TimoJ:lle.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TeroV. kirjoitti:
TimoJ kirjoitti:Nyt sitten tarvitsis tietoa kyseisestä ajoneuvosta, onko jostain saatavilla sähköisiä kuvia, kytkentäkaavioita ym?
Vilkaisepa tätä:

http://www.spider.pp.ru/ar155-repair/

Luulisin, että tuolta löytyy kaikki tarpeelliset kirjalliset materiaalit 155-omistajalle.
Kiitti linkistä.
Nyt on tuokin malli jemmassa 8)

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Suurkiitokset, sain linkin auki raivoisan yrittämisen jälkeen.

Suurkiitokset, ihan tässä liikuttuu kun on niin mukavaa sakkia. Aina löytyy apuja kun kysyy. :oops:
Jos joku kaipaa neuvoja 1ja 2 sarjan 33 alfoista, vastaan parhaani mukaan.

Kiitos

TimoJ

Ps. Ajaminen tuntuu taas hauskalta, vaikka vähän jännittääkin liikenteessä. Golfeja varon oikein erityisesti, mikäli etupenkillä ei näy opaskoiraa :shocked!:
Viimeksi muokannut TimoJ, 31 Touko 2004, 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TimoJ kirjoitti:En osaa avata linkkiä, tulee vain valkoinen ruutu.

Ehtiskö Hotakainen kärventää levylle sen toisen levyn seuraksi?

Pliis pliis :shocked!:

Kiitokset lisäinfosta.

TimoJ
Kyllä onnistuu 8)

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TeroV. kirjoitti:
TimoJ kirjoitti:Nyt sitten tarvitsis tietoa kyseisestä ajoneuvosta, onko jostain saatavilla sähköisiä kuvia, kytkentäkaavioita ym?
Vilkaisepa tätä:

http://www.spider.pp.ru/ar155-repair/

Luulisin, että tuolta löytyy kaikki tarpeelliset kirjalliset materiaalit 155-omistajalle.
On siinä taas joku viittinyt yli 1500sivua skannailla 8)

Avatar
TeroV.
Viestit: 438
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

HOTAKAINEN kirjoitti:On siinä taas joku viittinyt yli 1500sivua skannailla 8)
On tosiaan ollut aikamoinen urakka... Hyvä kuitenkin, että tämä tuntematon urhoollinen on laittanut materiaalin saataville, ettei tarvitse muiden vaivautua! Muutamat sivut ovat aikas suttuisia, mutta pääosin matsku on ihan käyttökelpoista.

Minäkin löysin kyseiset materiaalit tämän palstan kautta (kiitos vain, V6!):

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=2 ... ght=#22758

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TeroV. kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti:On siinä taas joku viittinyt yli 1500sivua skannailla 8)
On tosiaan ollut aikamoinen urakka... Hyvä kuitenkin, että tämä tuntematon urhoollinen on laittanut materiaalin saataville, ettei tarvitse muiden vaivautua! Muutamat sivut ovat aikas suttuisia, mutta pääosin matsku on ihan käyttökelpoista.

Minäkin löysin kyseiset materiaalit tämän palstan kautta (kiitos vain, V6!):

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=2 ... ght=#22758
Katoppa on mennyt ohi silmien tuo juttu.

Vastaa Viestiin