105 näytösajo Ahvenistolla 15.5.11
Valvoja: Moderators
Onpa hieno kuva Subasta!hamppi kirjoitti:Joo on tuo V6:n nappaama spinnaus melko timanttinen kuva, hienoa!
Vielä kertaalleen kiitokset Suballe ja Silverinelle kartturin tehtävistä.
Oma lyhyt setti
VMP
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
hieno setti taas, eka kuva eniten mieleen.hamppi kirjoitti:Joo on tuo V6:n nappaama spinnaus melko timanttinen kuva, hienoa!
Vielä kertaalleen kiitokset Suballe ja Silverinelle kartturin tehtävistä.
Oma lyhyt setti
Jösses että olet ottanut hienoja kuvia! Saanko plokata oman kuvani itselleni talteen?hamppi kirjoitti: Vielä kertaalleen kiitokset Suballe.
Eipä kestä kiittää, olihan se ihan mukavaa, eikö vain.
Kaikki muutkin ovat ottaneet komeita kuvia. Eritysesti Hampin lisäksi V6 ja VJ ovat ihan pro tasoa. Kiitos teille kaikille jotka jaksatte vuodesta toiseen kuvia ottaa. Itse olen siinä niiiiin huono.
One life, live it!
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Joo. Olis kiva joskus olla kuolleena painona jonkun rattimiehen kyydissä...mutta pitänee laihduttaa ensin...Juhako kirjoitti: Hieno video etenkin kohta 9:29
Mulle tuli kuvausauton liikkeestä mieleen se, kun koitin pelata MS Flight Simulatoria i8086-koneessa 256 kilon CGA-näyttiksellä. Vissiin Juhakon vauhti sai sen aikaan vaiko pätkän kuvaus "sunnuntaiajelua".
Peli nimittäin päivitti ruutua suunnilleen frame kerrallaan eli n. 30 krt/min.
Olipahan päheitä!Vittorio Jano kirjoitti:Omat slidet.
Kiitoksia Ilman muuta saat arkistoida kuvan.Suba kirjoitti:Jösses että olet ottanut hienoja kuvia! Saanko plokata oman kuvani itselleni talteen?
Eipä kestä kiittää, olihan se ihan mukavaa, eikö vain.
Mutta oli kyllä ihan mieletön kokemus. Jäi polttelemaan se fiilis, minkä se auto herätti..joskus vielä..
Kiitos!hamppi kirjoitti:Kiitoksia Ilman muuta saat arkistoida kuvan.Suba kirjoitti:Jösses että olet ottanut hienoja kuvia! Saanko plokata oman kuvani itselleni talteen?
Eipä kestä kiittää, olihan se ihan mukavaa, eikö vain.
Mutta oli kyllä ihan mieletön kokemus. Jäi polttelemaan se fiilis, minkä se auto herätti..joskus vielä..
Onhan se ihan kiva laite vaikkei se ole ihan omimmillaan radalla.
Kun olet sellaista hankkimassa niin konsultaatio on paikallaan sellaiselta joka on kyseisiä laitteita entisöinyt.
Itsekin olisin muutamilta ylläreiltä välttynyt jos olisin älynnyt laittaa jäitä hattuun. Se polte oli vaan niin kova.
One life, live it!
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
No tuossa vielä muutama kuva: http://picasaweb.google.com/tommi.kosun ... to20110515
Lähinnä 105-osastoa.
Lähinnä 105-osastoa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Tommin kuvat
jeQQ:n kuvat
V6:n kuvat
Poksun kuvat
h_laurin kuvat
koskan kuvat
hampin kuvat
Xehpukin kuvat
Xehin videot
VJ:n kuvat
Latvian vieraiden kuvat
Siinä olisi tämän hetken kaikki kuvat. Kivempi kun ne on yhdessä kasassa, ei tarvitse hela topicia selata läpi.
jeQQ:n kuvat
V6:n kuvat
Poksun kuvat
h_laurin kuvat
koskan kuvat
hampin kuvat
Xehpukin kuvat
Xehin videot
VJ:n kuvat
Latvian vieraiden kuvat
Siinä olisi tämän hetken kaikki kuvat. Kivempi kun ne on yhdessä kasassa, ei tarvitse hela topicia selata läpi.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Totta. Tuli mieleen, että miksi portilla olevia liikennevaloja ei käytetty muutoin kuin Cupin yhteydessä? Siinä voisi olla parannusehdotus seuraaville ratapäiville. Yksi kaveri seuraamaan liikennettä ja käyttämään liikennevaloja.Tommo kirjoitti:Oli varikolla keskustelua kuinka huono näkyvyys on varikon lähtösuussa. Esimerkkinä Xehpuk video CARF Cuore Sportivo I 15.5.2011 lisää ajotunnelmia 2 ja tästä kohta 2:14...
Siinä portilla on vähän sama tilanne, kuin Saksan baanoilla. Nähdään peilistä, että joku sieltä kaukaa tulee ja vedetään vasemmalle kaistalle 140 lasissa tajuamatta, että takaa tulevan vauhti on 250.
Toisilla oli ainakin niin tulenpalava kiire radalle, että videolla näkyvä tilanne toistui useammankin kerran. Johtuiko sitten siitä että pääsi talven jälkeen purkamaan paineita. Ja rata oli käytössä klo. 18.00:sta, mutta eipä siellä pyörinyt kuin pari autoa neljän jälkeen. Liikennevalojen käyttö estäisi vastaavat tilanteet.
Toisilla oli ainakin niin tulenpalava kiire radalle, että videolla näkyvä tilanne toistui useammankin kerran. Johtuiko sitten siitä että pääsi talven jälkeen purkamaan paineita. Ja rata oli käytössä klo. 18.00:sta, mutta eipä siellä pyörinyt kuin pari autoa neljän jälkeen. Liikennevalojen käyttö estäisi vastaavat tilanteet.
Ride on!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Levotonta menoa!Juhako kirjoitti:Lisäsin vielä Erikoiskierroksen! Ei tainnut järjestäkään huomatun koska kierros ajettiinJuhako kirjoitti:videon pätkä
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä minä ainakin siitä varikon portilta näen ihan sinne edelliseen mutkaan asti. Eikä tarvitse edes päätä hirveäsi kääntää.
Ymmärtääkseni siihen portille on kuitenkin tarkoitus pysähtyä ja katsoa, ennen kun radalle tunkee. Eikä omaa autoa tarvitse pitää ihan radan suuntaisena siinä vaiheessa.
Ymmärtääkseni siihen portille on kuitenkin tarkoitus pysähtyä ja katsoa, ennen kun radalle tunkee. Eikä omaa autoa tarvitse pitää ihan radan suuntaisena siinä vaiheessa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- koska
- Viestit: 128
- Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
- Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW - Paikkakunta: Espoo
varikolta tulo
Omasta mielestäni näkyvyys oli ihan ok, kun vain malttoi katsoa. Kyllähän siitä portilta näkee edelliseen päätymutkan ulostuloon asti. Eihän siitä varmaankaan haittaakaan olisi, jos joku olisi käyttämässä liikennevaloja. Vapaaehtoisia löytyy varmaankin vaikka millä mitalla... vai? Itse jossain alfa cupissa valoja vaihdelleena voin todeta, ettei ollut kaikkein mukavin homma seisoskella/istuskella portilla yksinään...Eero kirjoitti:Totta. Tuli mieleen, että miksi portilla olevia liikennevaloja ei käytetty muutoin kuin Cupin yhteydessä? Siinä voisi olla parannusehdotus seuraaville ratapäiville. Yksi kaveri seuraamaan liikennettä ja käyttämään liikennevaloja.Tommo kirjoitti:Oli varikolla keskustelua kuinka huono näkyvyys on varikon lähtösuussa. Esimerkkinä Xehpuk video CARF Cuore Sportivo I 15.5.2011 lisää ajotunnelmia 2 ja tästä kohta 2:14...
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
^^
Epäilen että vapaaehtoisia "radalle päästäjiä" ei hevillä löydy.
Asiaa voisi vielä alleviivata ohjaajakokuksessa, törttöilystä vaikkapa
ensin varoitus ja toistuvasta törttöilystä sitten poissulkeminen radalta.
Tosin kaikkihan eivät vielä ole paikalla ohjaajakokuksessa...
Itsellä kyllä pää kääntyy ihan tornin suoralle asti kun omaa slottia
etsin, paljon mukavampi ajaa kun on väliä edessä sekä takana.
PS.
Sellainen tuli mieleen että kun varmaan ainakin puolella Cupiin osallistuvista on semi-slicksit alla, niin miten olisi yhteinen lämmittelykierros koko porukalle; siis kun ajanottovehkeet on saatu pystyyn niin sen jälkeen koko porukka varikolta yksi lämppäri-kierros radalla ja sitten samassa järjestyksessä takaisin varikolle jonoon -> Cup välittömästi käyntiin. Tietysti jos radalla on 30 autoa yhtäaikaa niin tiettyjä riskejäkin asiassa voi olla...
^^
Epäilen että vapaaehtoisia "radalle päästäjiä" ei hevillä löydy.
Asiaa voisi vielä alleviivata ohjaajakokuksessa, törttöilystä vaikkapa
ensin varoitus ja toistuvasta törttöilystä sitten poissulkeminen radalta.
Tosin kaikkihan eivät vielä ole paikalla ohjaajakokuksessa...
Itsellä kyllä pää kääntyy ihan tornin suoralle asti kun omaa slottia
etsin, paljon mukavampi ajaa kun on väliä edessä sekä takana.
PS.
Sellainen tuli mieleen että kun varmaan ainakin puolella Cupiin osallistuvista on semi-slicksit alla, niin miten olisi yhteinen lämmittelykierros koko porukalle; siis kun ajanottovehkeet on saatu pystyyn niin sen jälkeen koko porukka varikolta yksi lämppäri-kierros radalla ja sitten samassa järjestyksessä takaisin varikolle jonoon -> Cup välittömästi käyntiin. Tietysti jos radalla on 30 autoa yhtäaikaa niin tiettyjä riskejäkin asiassa voi olla...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Siis varmasti löytyy "vapaaehtoinen" jos pistetään ehdoksi että ennen ei ajeta . Kyllä tuossa paikassa on sen verran monta mälliä nähty että en voi ymmärtää että niitä valoja ei käytetä...
Ja normaalikäytössä sinne radalle ei pidä mennä eikä tulla pois tosiaankaan mistään muualta kuin ratavarikon kautta. Onhan tuolla vuosien saatossa nähty kun jotkut tulee pois sieltä tornilta mutta onneksi kenenekään en ole vielä nähnyt sieltä lähtevän (muuta kuin jossaan ajanotoissa)...
Ja normaalikäytössä sinne radalle ei pidä mennä eikä tulla pois tosiaankaan mistään muualta kuin ratavarikon kautta. Onhan tuolla vuosien saatossa nähty kun jotkut tulee pois sieltä tornilta mutta onneksi kenenekään en ole vielä nähnyt sieltä lähtevän (muuta kuin jossaan ajanotoissa)...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Itse siinä valotolpalla jonkun verran seisoneena allekirjoitan kyllä sen käytön puolesta, eikä siinä varmaankaan samaa henkilöä tarvitse koko päivä rasittaa, vähän talkoohenkehän se tietysti vaatii. Lisäapuna siinä varikolta lähdössähän on se valkoinen viiva, jonka takana on ainakin Rata-SM lähdöissä pysyttävä radalle mennessä.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Epäilemättä monen pää kääntyy ja näkeekin sinne mutkaan asti. Mutta monelle ensikertalaiselle saattaa tulla yllärinä se vauhti, jolla sieltä mutkasta tullaan. Vapaaehtoisia voi olla niukalti, mutta eikö tuo olisi silti "halpa" vakuus siitä, että mahdollisilta peräänajoilta vältytään?
Ainahan näissä on kehittämisen varaa ja on varmasti hyvä että tästäkin asiasta keskustellaan?
Ainahan näissä on kehittämisen varaa ja on varmasti hyvä että tästäkin asiasta keskustellaan?
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Meillähän on radalla ollut keskimäärin hyvin tilaa, mutta puolikkaalla päivällä tämän kertaisella automäärällä olisi ollut paikoitellen jo hyvinkin ruuhkaista.
Valomiehelle olisi varmaankin käyttöä, mutta vapaaehtoisten löytymistä tietenkin hieman vaikeuttaa se että jos syntyy kolari kun olet liian hitaan auton ruuhkaiselle radalle tosi nopean eteen laskenut, joudut maksamaan aiheuttamasi kolarin seuraukset
Todellisuudessahan sen isoimman vaaranpaikan pystyy välttämään sillä että kuski katsoo ettei mene ulos juuri kun toinen auto on tulossa, se ajolinja kun menee siitä portilta... Peräänajo onkin jo sitten paljon epätodennäköisempi...
Valomiehelle olisi varmaankin käyttöä, mutta vapaaehtoisten löytymistä tietenkin hieman vaikeuttaa se että jos syntyy kolari kun olet liian hitaan auton ruuhkaiselle radalle tosi nopean eteen laskenut, joudut maksamaan aiheuttamasi kolarin seuraukset
Todellisuudessahan sen isoimman vaaranpaikan pystyy välttämään sillä että kuski katsoo ettei mene ulos juuri kun toinen auto on tulossa, se ajolinja kun menee siitä portilta... Peräänajo onkin jo sitten paljon epätodennäköisempi...
Viljan tar fram det som inte fanns.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Alastarossa samana päivänä pidetyssä ratatapahtumassa oli paremmasta näkyvyydestä huolimatta valot käytössä turvallisussyistä. Tässä oli video jossa valojen käyttö näkyi mutta poistin sen koska siinä ei ollut ketjuun liittyvää asiaa muutoin.
Viimeksi muokannut TeroPee, 20 Touko 2011, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Miten tämä video liittyy Ahveniston ratapäiviin?
Maailmalla paloi varmasti valot monessa paikassa samana päivänä ja samalla kellonlyömällä.
Välillä vilkkuu keltainen yhtäaikaa Kansakoulunkadun ja Annankadun sekä Adams streetin ja Wabashin kulmassa Chicagossa. Yhtäaikaa Ahvenistolla ja Alastarossa.
Maailmalla paloi varmasti valot monessa paikassa samana päivänä ja samalla kellonlyömällä.
Välillä vilkkuu keltainen yhtäaikaa Kansakoulunkadun ja Annankadun sekä Adams streetin ja Wabashin kulmassa Chicagossa. Yhtäaikaa Ahvenistolla ja Alastarossa.
Ride on!
^No problem. Kehittämistä on ja palautetta pitää tulla eikä jäädä kyräilemään. Yhteinen harrastushan tämä Alffailu on ja otetaan siitä ilo irti(jos ei maa ole kateissa).
Palautetta ja ideoita on aina hyvä lähettää järjestävälle taholle, tässä tapauksessa : http://www.carf.fi/
Palautetta ja ideoita on aina hyvä lähettää järjestävälle taholle, tässä tapauksessa : http://www.carf.fi/
Ride on!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Hieno päivä oli. Vähän fiilistä laski ilmeisesti YKK-anturin pätkiminen.
Video omista kurvailuista. (2:30-> näkyy muitakin)
Video omista kurvailuista. (2:30-> näkyy muitakin)
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Olihan tuossa menoa ja meininkiä. Mikä on paras kierrosaikasi 75:llä Ahvenistolla? Cupin tulos oli ilmeisesti tuo 1.45,41?Tiige kirjoitti:Hieno päivä oli. Vähän fiilistä laski ilmeisesti YKK-anturin pätkiminen.
Video omista kurvailuista. (2:30-> näkyy muitakin)
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Cup kierros oli juurikin tuo. Kuivalla radalla ei ole aikaisemmin tällä autolla kellotettu kuin kerran viime kesänä 1.45.1. Nyt oli tarkoitus kokeilla RaceChronoa, mutta eipä kerennyt sitä testailla kuin ykk-anturin putsailu ja muu ihmettely vei huomion. Osaavampi kuski ottaisi helposti 2-3s tuosta pois. Toivottavasti saisi alfan täyteen iskuun 5.6 (fiat clubin ratapäivät apparalla) mennessä, niin voisi keskittyä enemmän ajamiseen ja kuvaamiseen.Eero kirjoitti:Olihan tuossa menoa ja meininkiä. Mikä on paras kierrosaikasi 75:llä Ahvenistolla? Cupin tulos oli ilmeisesti tuo 1.45,41?Tiige kirjoitti:Hieno päivä oli. Vähän fiilistä laski ilmeisesti YKK-anturin pätkiminen.
Video omista kurvailuista. (2:30-> näkyy muitakin)
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mites Fiat-kerholaiset, onko tonne Fiiun ratapäiville kerhoon kuulumattoman mahdollista päästä loisimaan Alfalla radalle..?Tiige kirjoitti:... Toivottavasti saisi alfan täyteen iskuun 5.6 (fiat clubin ratapäivät apparalla) mennessä...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
105 näytösajo
On siellä ollu Lamboa ja Bemua sun muuta.mutta käy käy Fiatforumilla tapahtumissa varmistamassa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Jep, ehdin jo ottaa yhteyttä s-postitse.
Jep, ehdin jo ottaa yhteyttä s-postitse.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Kyllä kaikilla italialaisilla autoilla tuonne pääsee kuten niillä lisenssimalleillakin joten alfistit ovat oikeen tervetulleita! Ratamaksut GFF jäsenet 12e ja muuille italialaisella kulkineella 28e. Jäseneksi voi tosin liittyä vaikka paikanpäällä .
Jos jollaan muulla vääränmaalaisella kuin lisenssimallilla on tulossa niin kannattaa asiasta keskustella tosiaan Kiurun kanssa.
t:GFF sihteerikkö
Jos jollaan muulla vääränmaalaisella kuin lisenssimallilla on tulossa niin kannattaa asiasta keskustella tosiaan Kiurun kanssa.
t:GFF sihteerikkö