WRC
Valvoja: Moderators
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
WRC
Fiatilla harkitsevat palaamista ralliin. http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi ... mm-ralleja
Tuo olisi kyllä hyvä juttu. Alkaisi olemaan huipputasolla autoja melko paljon. Vielä kun noi autot olisi melko tasaväkisiä, niin voittajaehdokkaita voisi olla enemmän kuin kaksi. Ketäs suomalaisia tonne Fiatille työnnetään kuskiksi?
Tuo olisi kyllä hyvä juttu. Alkaisi olemaan huipputasolla autoja melko paljon. Vielä kun noi autot olisi melko tasaväkisiä, niin voittajaehdokkaita voisi olla enemmän kuin kaksi. Ketäs suomalaisia tonne Fiatille työnnetään kuskiksi?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
^ Tommonen Lancia olisi kyllä hieno!
Lisää sarjaan palaajia. Parin vuoden päästä kisoissa on kolmekymmentä tehdasautoa... http://www.iltasanomat.fi/ralli/rallipo ... 66528.html
Lisää sarjaan palaajia. Parin vuoden päästä kisoissa on kolmekymmentä tehdasautoa... http://www.iltasanomat.fi/ralli/rallipo ... 66528.html
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: WRC
Hirvonen Citroenille.
http://yle.fi/urheilu/lajit/moottoriurh ... 29447.html
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... papereissa
Niin ja mites toi Räikkönen sitten? Eikös se joskus maininnut, että rallia kiinnostaa ajaa vain huipputasolla. Jos Kimi nyt päättää jatkaa rallissa ensi vuonna, niin ajaakos se sitten F-Cupissa?
http://yle.fi/urheilu/lajit/moottoriurh ... 29447.html
Ei kun ei ehkä sittenkään.Hirvonen siirtyy Loebin tallikaveriksijulkaistu tänään 15.11. klo 16:04, päivitetty tänään 15.11. klo 17:39
Mikko Hirvonen vaihtaa tallia.
Rallikuljettaja Mikko Hirvonen siirtyy Citroen-talliin. Hirvosesta tulee näin maailmanmestari Sebastien Loebin tallikaveri. YLE Urheilun tietojen mukaan sopimus on varmistunut.
Hirvonen on kaasutellut MM-sarjassa viime vuodet Fordilla. Fordin toinen suomalaiskuljettaja Jari-Matti Latvala jatkaa tallissa myös ensi kaudella.
Latvalan ensi vuoden tallikaveri varmistuu vasta myöhemmin. Todennäköistä on, että Latvala saa Fordille tallikaverikseen Sebastien Ogierin, joka näin jättäisi Citroen-tallin.
Loeb juhli Walesissa jo kahdeksatta peräkkäistä mestaruuttaan. Loeb voitti mestaruuden kahdeksan pisteen erolla Hirvoseen.
YLE Urheilu
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... papereissa
Välillä pikkasen hymyilyttää tuo uutisointi... No josko sitä huomena tulisi citikalta jotain virallista uutista. Eihän niitä nimiä ole paperissa ennenkuin talli julkistaa sopimuksen.Hirvonen: Mitään nimiä ei papereissa
Julkaistu 15.11.2011 16:38 (päivitetty 17:14)
Rallin MM-sarja vuosimallia 2011 päättyi sunnuntaina, mutta spekulaatiot Mikko Hirvosen ensi kauden tallipaikkaa koskien ovat velloneet jo pidemmän aikaa.
Fordilla kauden päättänyt Hirvonen on vahvasti matkalla Citroënille kahdeksankertaisen maailmanmestarin Sébastien Loebin tallikaveriksi. Hirvonen kuitenkin kertoi tiistaina MTV3:lle, että toistaiseksi ei mitään ole lyöty lukkoon hänen tulevaisuuttaan koskien.
- Mitään nimiä ei ole papereissa, Hirvonen vahvisti.
Citroën pitää keskiviikkona tiedotustilaisuuden, josta odotetaan uutisia ensi kauden tallipaikkoja koskien. Loeb ajaa varmasti ranskalaistallissa, mutta mestarin viime kauden tallitoverin Sébastien Ogierin jatko on hämärän peitossa.
MTV3
Niin ja mites toi Räikkönen sitten? Eikös se joskus maininnut, että rallia kiinnostaa ajaa vain huipputasolla. Jos Kimi nyt päättää jatkaa rallissa ensi vuonna, niin ajaakos se sitten F-Cupissa?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: WRC
Harmi vaan, että Mikolle jää kakkosviulun soittelu. Citikallehan tilanne on optimaalinen, koska Mikko on riittävän nopea ja varma pisteiden tuoja, joka tuskin pystyy haastamaan Loebia kovinkaan monessa kisassa, ehkä Jyväskylässä, Ruotsissa tms. Eli tallista löytyy selkeä ykköskuski ja kiltti kakkonen, joka tuo merkkipisteitä.Suski kirjoitti:Mielenkiintonen kausi tulossa, kun Loebilla ja Hirvosella citikka alla.
Toisaalta Loeb ajanee enää pari kautta, joten Mikon todellinen tilaisuus voi avautua silloin. Elleivät houkuttele Ogieria takaisin, Loebin lopetettua...
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Re: WRC
Valitettavasti taitaa olla realistinen riski myös siihen, että Citroen lyö pillit pussiin kun Loeb lopettaa. Loebilla ja Mikolla kummallakin on sopimus 2013 kauden loppuun. Tämän lisäksi Citroen päästi tallista lupaavan ranskalaisen nuoren kuljettajan pois. Eihän näitä suunnitelmia nyt tietenkään kymmeniksi vuosiksi eteenpäin tehdä, mutta jotenkin tuo, että ranskalaisen talli päästää nuoren ranskalaisen jossa on mestaripotentiaalia pois tallista, tuntuu aika lyhytnäköiseltä. Egot on aina ranskalaisilla kolisseet yhteen, ei siinä sen suhteen ole mitään uutta. Toivottavasti eivät vetäydy Loebin lopettaessa, muuten talli tulee olemaan ns. vain Loebin talli. Tavallaan hänelle räätälöity mestaruuksia varten ja kun kuski lopettaa, lopettaisi talli.Farina kirjoitti:Toisaalta Loeb ajanee enää pari kautta, joten Mikon todellinen tilaisuus voi avautua silloin. Elleivät houkuttele Ogieria takaisin, Loebin lopetettua...
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: WRC
Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: WRC
M-Sportilla ei käsittääkseni taaskaan ole selvää sopimusta Fordien ajattamisesta, rahoitusongelmien takia. Pahoin pelkään, että Ford lähtee taas takamatkalta auton kehitykseen ja testaukseen => Citikat dominoi ensi kauttakin.jknracing kirjoitti:Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
Toivottavasti Mikolle annetaan Citikalla riittävästi testiaikaa, että kerkiää tutustumaan kalustoon. Loebillehan auto on jo pääosin tuttu, joten vauhti lienee kohdallaan heti alusta. Mikon ainoa mahdollisuus on kahdessa ensimmäisessä kisassa, jossa voisi saada henkisen yliotteen Loebista. Monte Carlossa voi tapahtua mitä vaan ja Ruotsissa Mikko on perinteisesti onnistunut.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: WRC
Turun Sanomien mukaan Fordin pienenevien sponssitulojen vuoksi tallilla ei olisi varaa Ogieriin. Näin Latvalan kanssa tallikuskina olisikin Tänak. Jos näin on, auton kehitysbudjetti lienee niukka.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: WRC
Siinäpä se onkin kun nuo testaamiset on nykyään rajattu niin kovin vähiin...Farina kirjoitti:M-Sportilla ei käsittääkseni taaskaan ole selvää sopimusta Fordien ajattamisesta, rahoitusongelmien takia. Pahoin pelkään, että Ford lähtee taas takamatkalta auton kehitykseen ja testaukseen => Citikat dominoi ensi kauttakin.jknracing kirjoitti:Hirvonen/Lehtinen parin pitää vaan lyödä luu Loebin kurkkuun kauden alussa, niin pääsee ajamaan oikeasti kilpaa. Jännä nähdä miten Citroen sopii Hirvosen hanskaan. Kait Mikko saa kuitenkin edes ekana päivänä ajaa oikeasti kovaa, että pääsee vähän näkemään mikä se todellinen ero vauhdissa on. Jos nyt pitäisi lyödä vetoa ensi kauden mestarista, niin laitaisin kuitenkin roponi likoon Latvalan puolesta.
Toivottavasti Mikolle annetaan Citikalla riittävästi testiaikaa, että kerkiää tutustumaan kalustoon. Loebillehan auto on jo pääosin tuttu, joten vauhti lienee kohdallaan heti alusta. Mikon ainoa mahdollisuus on kahdessa ensimmäisessä kisassa, jossa voisi saada henkisen yliotteen Loebista. Monte Carlossa voi tapahtua mitä vaan ja Ruotsissa Mikko on perinteisesti onnistunut.
Eli jos olet saanut kehitettyä hyvän auton,on toisten vaikea kuroa eroa kiinni etenkin kauden aikana.
Sama pätee mielestäni niin rallissa,kuin formuloissakin.
Siihenhän Ferrarinkin ylivoima aikoinaan perustui kun testaamista ei ollut mitenkään rajoitettua ja Schumi lähes asui Maranellossa..
Vastaavaa sitoutumista työtehtäviinsä ei taitaisi nykykuskeilta löytyä sen enempää F1:ssä kuin rallissakaan.
Mutta joo,oikeaan aikaan Mikko vaihtoi tallia jos Fordin budjetti on heikoilla kantimilla.Mestaritallin on aina helpompi rakentaa rahoitustaan..
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: WRC
Komeesti lähtee lapasesta..
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... atso-video" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... atso-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM