Alfa 156 1.8 ts käynti epätasainen
Valvoja: Moderators
Alfa 156 1.8 ts käynti epätasainen
Kyseinen ongelma eli sahaa 1500 ja 2500 väliä ja voi välillä olla suurempikin. Onko ollut moista vikaa kellään?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa 156 1.8 ts käynti epätasainen
Siis tyhjäkäyntikiekat sahaa 1500-2500? Eikö 1500:kin ole turhan suuri?choweli kirjoitti:Kyseinen ongelma eli sahaa 1500 ja 2500 väliä ja voi välillä olla suurempikin. Onko ollut moista vikaa kellään?
Mulla oli Mareassa tuommoinen vika. Jonkin Boschin tekeleen Turun DA silloin vaihtoi vartissa. Sori etten osaa tarkemmin määritellä.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
En edes sitä, koska koslassa oli takuu päällä vielä silloin. Mielikuvani sanoisi, että se oli tyhjäkäyntiin liittyvä palikka.choweli kirjoitti:Juu siis on todella suuret ja sen verran taustaa et otin kaasuläpän irti ja putsailin samoin ilmamassamittarin nyt olisi kiva tietää onko siin' tyhjäkäyntimoottorissa vai ilmamassamittarissa ja sekin onko vielä jokin muu vaihtoehto?
Muistatko oliko kallis osa?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=18668
Samalla on hyvä tutustua muihinkin teknisen osion tarjoamiin vinkkeihin.
Samalla on hyvä tutustua muihinkin teknisen osion tarjoamiin vinkkeihin.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Onko tuossa sähkö vai vaijerikaasu? Jos vaijerikaasuisesta kyse, niin tyhjäkäyntimoottorin säätöliikkeen näkee silmin kun katsoo kaasuläppäkotelon sitä kohtaaa missä on vipu johon vaijeri kiinnittyy ja joka kääntää kaasuläppää. Jos kierrokset seilaa samaan tahtiin kun moottori säätää, niin tyhjäkäyntimoottorin seudulta vika löytynee. Jos taas moottori ei säädä ollenkaan vaikka koneen kierrokset liian korkeat, saattaa säätömoottori olla tullut tiensä päähän.
Kuuluuko muuten (jos on vaijeikaasu) läpän vipua käsin kääntäessä tyhjäkäyntikykimen naksaus?
Kannattaa huomata että ohjeet joissa käsketään irroittaa akkua, odotella tietty aika, käännellä virta-avainta voivat käynnistää moottorin kalibroinnin tai sitten eivät. Riippuu tuurista(kin). FiatECUScan tai AlfaDiag ovat varmempia.
Vaijerikaasullisessa on läpälle rajoitinruuvi estämässä kierrosten tippumista liikaa. Makaako läpän vipu tuota ruuvia vasten vai jääkö väliin imaa?
Kuuluuko muuten (jos on vaijeikaasu) läpän vipua käsin kääntäessä tyhjäkäyntikykimen naksaus?
Kannattaa huomata että ohjeet joissa käsketään irroittaa akkua, odotella tietty aika, käännellä virta-avainta voivat käynnistää moottorin kalibroinnin tai sitten eivät. Riippuu tuurista(kin). FiatECUScan tai AlfaDiag ovat varmempia.
Vaijerikaasullisessa on läpälle rajoitinruuvi estämässä kierrosten tippumista liikaa. Makaako läpän vipu tuota ruuvia vasten vai jääkö väliin imaa?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Seiskaa vaivaa edelleen tuo epätasainen käynti. Mistäkökän tuo vois johtua. Kylmänä käy nätisti. Lämmöt 90, risteyksiin pysähtyessä välillä käy ok ja välillä täristää ja tuntuu, että kävis vaan kolmella. Risteyksiin tultaessa kierrokset tippuu, johonkin 600-700rpm ja korjaa siitä 900. Ei ymmärrä. Huomasin, että kaasuläppä ei Fiatecuscanin mukaan kalibroidu oikein. kertoo, että Not Correct. Mitä muilla sanoo? 156ssa muistaakseni kertoo saman.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Se tyhjäkäyntimoottori säätää vain kun ECU tietää että kuski on pyytänyt tyhjäkäyntiä. Jos se tyhjäkäyntikytkin ei naksahda, saattaa olla että ECU kuvittelee että kaasua on painettu hiukan ja ei siksi säädä. Pitää nyt kuitenkin käydä ekaksi tarkistamassa omasta että sen naksauksen sieltä oikesti kuulee. Palataan asiaan huomenissa.
Typerä kysymys: eihän kaasuvaijeri ole niin tiukalla että ei päästä läppää palautumaan kokonaan?
Typerä kysymys: eihän kaasuvaijeri ole niin tiukalla että ei päästä läppää palautumaan kokonaan?