Saksan kielen taito olisi kyllä nyt poikaa, mutta menee tämä näinkin.

http://www.n-tv.de/mediathek/sendungen/ ... 45241.html
Valvoja: Moderators
Tuo 350 GT on muistaakseni ollut Suomessa jo kauan. Omistajankin taidan tietää, joskaan en tunne.WWWVespa kirjoitti:350 GT:ssä on mustat suomalaiset kilvet.
Tuota maasturia on Suomen kilvillä ainakin yksi. Tuotu kauan sitten, jolloin maastoautoilla ei ollut autoveroa. Muutama aktiivinen henkilö keksi hyödyntää tuon porsaanreiän, kunnes sekin tukittiin, mm. pari kappaletta AR 51/52 Mattaa saatiin tällä tavoin tuotua maahan.EBITDA kirjoitti:Hollannin päässä viimeviikolla käydessäni bongasin Lamborghini LM002:n.
Olisikohan tämä ollut juuri sitä Bukowskin huutokaupan aikaa? Se huutokauppa pidettiin kai Wanhassa Satamassa Katajanokalla. Kuvittelin auton olleen ainakin tuolloin rekisteröity kauas pohjoiseen jonnekin sinne Sven Tuuvan maisemiin, voin olla väärässäkinWWWVespa kirjoitti:Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku.
Tuolla Wanhassa Satamassa Bukowskin tilaisuudessa aikanaan kävin ja en nyt muista, että tuolla olisi ollut LM002:ta myynnissä. Ainoa Suomessa tekemäni havainto moisesta on samoihin aikoihin (vuoden - kahden tarkuudella) Forssan Picnikistä jossa moinen Suomen kilvissä oli. Jossain pitäisi olla polaroidikin tuosta.Satta kirjoitti:Olisikohan tämä ollut juuri sitä Bukowskin huutokaupan aikaa? Se huutokauppa pidettiin kai Wanhassa Satamassa Katajanokalla. Kuvittelin auton olleen ainakin tuolloin rekisteröity kauas pohjoiseen jonnekin sinne Sven Tuuvan maisemiin, voin olla väärässäkinWWWVespa kirjoitti:Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku.
Olet varmasti oikeassa. Näitä Bukowskin autohuutokauppoja oli muistaakseni kolmena vuonna peräkkäin, ja myytävät autot esiteltiin myös TM:ssa (teknari oli minullekin täysin uusi sana). Voi hyvin olla, että sotken asian, ja autoa yritettiin myydä vain yksityisesti samoihin aikoihin. Hp. nykyrahassa n. 60.000 euroa olisi huutokaupassa tietysti ollut asetettu lähtöhinta. Niin ne asiat unohtuvat.Tazio kirjoitti: Tuolla Wanhassa Satamassa Bukowskin tilaisuudessa aikanaan kävin ja en nyt muista, että tuolla olisi ollut LM002:ta myynnissä. Ainoa Suomessa tekemäni havainto moisesta on samoihin aikoihin (vuoden - kahden tarkuudella) Forssan Picnikistä jossa moinen Suomen kilvissä oli. Jossain pitäisi olla polaroidikin tuosta.
-Tazio
Enzolla (jota monet pitivät lähes jumalolentona ja joka alkoi itsekin pitää itseään sellaisena) oli aikanaan V12 kahdella ohc:lla. Maseratilla oli V8 neljällä ohc:lla. Amerikkalaisista V12 oli tietenkin paljon hienompi kuin V8, koska jenkeillä oli veekaseja pilvin pimein, eivätkä ne ymmärtäneet nokka-akseleista mitään. Tämä siis vain oma näkemykseni.S_A kirjoitti: Lamborghini:n V12 on mulle ollut aina "ikoni" Italialaisten urheiluautojen puolella. Paljon enemmän kiehtova aihe kuin Ferrarin V12:set.
Kilpailutoiminta söi niin paljon rahaa että pipariksi meni, mutta samaan lauseeseen pitää muistaa että ei se ihan onnistunut Lamborghinillakaan, ulkopuoliset tekijät kun myös vaikutti autontuotannon karille menoon.Satta kirjoitti: Enzolla (jota monet pitivät lähes jumalolentona ja joka alkoi itsekin pitää itseään sellaisena) oli aikanaan V12 kahdella ohc:lla. Maseratilla oli V8 neljällä ohc:lla. Amerikkalaisista V12 oli tietenkin paljon hienompi kuin V8, koska jenkeillä oli veekaseja pilvin pimein, eivätkä ne ymmärtäneet nokka-akseleista mitään. Tämä siis vain oma näkemykseni.
Sitten 1960-luvun alussa ilmestyi muuan Ferrucchio Lamborghini, joka yhdisti nämä moottorit eli 4ohc V12. Ja silloin Enzolle tuli kiire seurata perässä ja muuttaa kaikkien tuotantomallien koneet 4ohc:ksi. Kaiken lisäksi sellaiset mallit kuin Miura ja Countach saivat vastaavat Ferrarit näyttämään lähes antiikkisilta. Fiat kuitenkin pelasti Ferrarin ostamalla sen 1960-luvun lopussa.
Harvassa on ne jotka edes osaa lausua sanan oikein.Satta kirjoitti:Kun aikanaan Rytsölän veljekset hankkivat kuuluisat Diablonsa, moni suomalainen kuuli ensimmäisen kerran sanan Lamborghini.
Onko? Aika harvassa on ne joilla on asiasta kokemusta että pystyy tähän kommentoimaan. Ensinnäkin; Lamborghini ei yhtä poikkeusta lukuun ottamatt ikinä mennyt jakohihnaan, eli ketjulla on koneet nykyäänkin. Fakta että Ferrari joutui katsomaan kaikkea tuotantoaan kilpa-auto taustan kautta, mahdollisten luokitus asioiden kautta, puuttuu kokonaan Lamborghinista, joka on voinut uhrata keveyttä kestävyyden alttarilla.Satta kirjoitti:Mutta sanomattakin on selvää, että Ferrari on tietysti kaikin puolin parempi ja hienompi auto, onhan se....Ferrari, jokaisen murkkuikäisen unelma
No näitä kun katsoo niin aika monta Ferraria pitää paikalle raahata, että päästään samaan monttuauki-tunnelmaan. Miura, Countach, Diablo, Murciélago......... Huh huh.Satta kirjoitti:Tuota....tuo viimeinen lause oli tietysti sellainen kevennys tai huuli ja tarkoitettu ennakkopuolustukseksi niitä fefe-faneja vastaan, jotka näkevät punaista aina, jos fefejä vähän mollataan
Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW) on aika kovat hintapyynnit.
Piirsi Alfettan kyllä.V6 kirjoitti:onkos se piirtänyt Alfettan? paremmin tohon sopisi MontrealS_A kirjoitti:Kuvablogia on taas tullut päiviteltyä, tällä kertaa Italialaisten urheilautojen puolelta; Espada ja tiivistelmä Marcello Gandini:n urasta ja töistä. Jos on korjattavaa, niin saa vihjasta!
Etsintäkuulutus! Kiinnostaa edelleen, jäikö tuo Espada Suomeen. Luulisi sen pistävän silmään liikenteessä.S_A kirjoitti:Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW) on aika kovat hintapyynnit.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
No mun mielestä se jäi, tuli vähän sellanen fiilis jotenkin sielä Turussa. Mutta voin olla väärässä.Satta kirjoitti:Etsintäkuulutus! Kiinnostaa edelleen, jäikö tuo Espada Suomeen. Luulisi sen pistävän silmään liikenteessä.S_A kirjoitti:Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW) on aika kovat hintapyynnit.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
Mihin (melkein) kaikki Lambot katosivat nettiautosta? Ostiko joku ne kaikki?
LM002:sia puuttuuRaimo Miettinen, korjattu lista kirjoitti:
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 350 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
Enpä halua leikkiä mitään Lambo-tietäjää, enkä ole selvillä mitä kaikkea vuoden 1996 jälkeen on tuotu Suomeen (niin kuin ei kukaan muukaan). Noista vanhemmista pitäydyn edelleen omassa käsityksessäni, että 350 GT 1 kpl ja LM002 1kpl, koska olen nähnyt viimeksi joskus 1990-luvulla autorekisterikeskuksen listan rekisterissä olleista Lamboista. Tuo "keräilijällä Pietarsaaressa 90-luvulla (ei Suomessa)" on ehkä tosi, vaikka itse en siihen usko. Näitä legendoja aikanaan liikkui vaikka kuinka, suurin osa koski Ferrareja, joita kaikenlaiset "asiantuntijat" olivat nähneet vähän joka pitäjässä. Toisaalta esimerkiksi laittomia (lue tax-free) Maserateja tuotiin ennen vuotta 1996 maahan tullin suosiollisella avustuksella, usein väärillä papereilla, ja ne hävisivät takaisin ulkomaille yhtä salaperäisesti kuin olivat tulleetkin.unknown kirjoitti:LM002:sia puuttuuRaimo Miettinen, korjattu lista kirjoitti:
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 350 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
ja muutama vanhempi.