Concours d'Elegance + Aboa Rally Storico
Valvoja: Moderators
pitkämies kirjoitti:^Hienoja kuvia......Ja paras mahdollinen ilma! Taas uskomaton määrä nähtävää......Hieman tuo oma hävetti jotenkin, kun vieressä upeaa Esprit Lotusta ja sadantonnin turboporschea......
Mitä suotta, itse kävelin Ferrarit ja Porschet ohi ja kattelin ja juttelin Alfa- ja Maseratimiesten kanssa, kiinnosti paljon enemmän.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Pahus, kun en jostain syystä pääse tämän threadin keskustelun ykkössivulle. Jää kuvat näkemättä!
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 26 Kesä 2010, 10:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuten todettu niin tosiaan toinen ilmeisesti aito, toinen varmasti replica. Molemmat näyttää ainakin kuvassa ihan hyviltä
. Aitoja Cobria sen sijaan hämään ei ole koskaan eksynyt (tai eihän sitä nykyään enää tiiä mitä ketäkin tuo...). Ensimmäinen replica ilmestyi 90-luvun alkupuolella Harrasteautoluokan skaboihin ja tolla ajeltiin joskus kultaisella 90-luvulla piikeillä jäälläkin
- ja tekniikka oli luonnollisesti veekasi. Noista "uudemmista" replicoista ei tainnut olla kuin yksi kasilla kun on tehty Malibua kanta-autona käyttäen, Taunuksen kanssahan ei prosentit riitä moottorin vaihtoon. Joku noista oli jopa neloskoneella, tosin mielestäni ahdetulla sellaisella.


- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Mitä suotta, itse kävelin Ferrarit ja Porschet ohi ja kattelin ja juttelin Alfa- ja Maseratimiesten kanssa, kiinnosti paljon enemmän.[/quote]
Sama juttu. Toki myös Lotuksen osasto oli kiinnostava!
Sama juttu. Toki myös Lotuksen osasto oli kiinnostava!
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 21 Kesä 2010, 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Tai ehkä tämä sittenkin on se palkittu yksilö, koska tuossa kojetaulun päällä on pienoismalli. Palkitussa sellaisia taisi olla melkein joka ikkunalla.
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 26 Kesä 2010, 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tämmösiltä niitten tulee näyttääkin - Fjunkkaava setti!Vittorio Jano kirjoitti:"Mutta miltäs ne kokonaiset autot näyttivät?"
Pari helmeä löytyi taas joukosta. Lähempänä minimalistisempaa näkemystä.
Onnistuneita kuvia myös.V6 kirjoitti:räpsyt
Kokonaisvaltaisempi näkemys verrattuna ylläolevaan herraan

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Joo kannattaa Sipooseen mennä ehdottomasti 18.6 jos vaan paikalle pääsee. Sieltä kun Aboa Rally Storico letka lähtee sitten kohti Turkua. Sportscar Breakfast Clubin järjestäjän mukaan paikalle odotetaan kovia laitteita, ja jotain voi kertoa Porschen 40/60v synttärit, joten tiedä sitten minkälaista kalustoa asian tiimoilta nähdään. Ilmeisesti otaksuttavaa, mikäli nämä erikoiset paikalle tulleet lähtevät letkaan kohti Turkua; autot nähdään myös Concours:Ssa sunnuntaina.
Italialaisista ei ole sen enempää tietoa, erikoisuuksista siis lauantaille.
Itseltä jää Sipoo väliin Turun ilmailunäytöksen takia, mutta sunnuntaina tullaan Concours:iin kyllä ehdottomasti.
Toivotaan kelejä ja toivotaan paljon autoja, erilaisia, eri merkkejä, ja erikoisuuskia ja harvinaisuuksia!
Viime lauantain SBC tarjosi paljon autoja koulujen loppumisesta huolimatta; mm. TVR 350i (luki takakontissa tuo 350i, malista tiedä enempää), GT3 996, 2 kappaletta 993 911:sia, eli viimisiä aitoja 911:sia jos joku niin haluaa miettiä, GTS Viper, sekä pari 308 GTB Ferraria. Alfoista vastasi 1300GT Junior, ennenkin nähty paikalla.
Lisäksi oli paljon muutakin, mutta tossa ne mieleen jääneet.
Italialaisista ei ole sen enempää tietoa, erikoisuuksista siis lauantaille.
Itseltä jää Sipoo väliin Turun ilmailunäytöksen takia, mutta sunnuntaina tullaan Concours:iin kyllä ehdottomasti.
Toivotaan kelejä ja toivotaan paljon autoja, erilaisia, eri merkkejä, ja erikoisuuskia ja harvinaisuuksia!
Viime lauantain SBC tarjosi paljon autoja koulujen loppumisesta huolimatta; mm. TVR 350i (luki takakontissa tuo 350i, malista tiedä enempää), GT3 996, 2 kappaletta 993 911:sia, eli viimisiä aitoja 911:sia jos joku niin haluaa miettiä, GTS Viper, sekä pari 308 GTB Ferraria. Alfoista vastasi 1300GT Junior, ennenkin nähty paikalla.
Lisäksi oli paljon muutakin, mutta tossa ne mieleen jääneet.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Suosittelen myös, aikas kovatasoinen letka lähti ainakin viime vuonna ja jos on paikalla startti hetkellä niin näkee ja etenkin kuulee kun noita laitteita liikutetaan...Joo kannattaa Sipooseen mennä ehdottomasti 18.6 jos vaan paikalle pääsee. Sieltä kun Aboa Rally Storico letka lähtee sitten kohti Turkua.

Hienoo että joku jaksaa tuoda värkkejä joita ei ihan joka kulmalla tuu vastaan, taisi olla 79 mallia ja rooverin 3,5l kasilla. Ehkäpä vajaat 200 hv? mutta painoa vaivaiset 1100 kg... näin jutteli kaveri joka auton oli tuonut ajamalla!! sumujen saarilta.TVR 350i (luki takakontissa tuo 350i, malista tiedä enempää),
Koulujen loppuminen tosiaan vaikutti jonkin verran, ainakin itse olin vain "pikaisesti tankkaamassa", jätin kissan suosiolla tienvarteen jotta en jäänyt jumiin pihalle kun piti kaasutella pois jo ennen yhtätoista...
Näkemättäa autoa oletan, että on tuttu pirssi (tuskin noita Suomessa montaa on): Ymmärtääkseni tuo on ehtaa kasaria, pitää välittää terveiset, että pirssi on Alfabbs:llä bongattufahlsjy kirjoitti:Hienoo että joku jaksaa tuoda värkkejä joita ei ihan joka kulmalla tuu vastaan, taisi olla 79 mallia ja rooverin 3,5l kasilla. Ehkäpä vajaat 200 hv? mutta painoa vaivaiset 1100 kg... näin jutteli kaveri joka auton oli tuonut ajamalla!! sumujen saarilta.

VMP
Sellanen hopea/harmaa, luukkulamput ja hyvin compaktin kokonen laitos. Sisusta viininpunaista kauttaaltaan. En ole itsekään tollasta TVR:ää täällä nähnyt.mattijus kirjoitti:Näkemättäa autoa oletan, että on tuttu pirssi (tuskin noita Suomessa montaa on): Ymmärtääkseni tuo on ehtaa kasaria, pitää välittää terveiset, että pirssi on Alfabbs:llä bongattufahlsjy kirjoitti:Hienoo että joku jaksaa tuoda värkkejä joita ei ihan joka kulmalla tuu vastaan, taisi olla 79 mallia ja rooverin 3,5l kasilla. Ehkäpä vajaat 200 hv? mutta painoa vaivaiset 1100 kg... näin jutteli kaveri joka auton oli tuonut ajamalla!! sumujen saarilta.

Joo viime vuonna oli hieno letka kieltämättä, tänä vuonna varmasti vähän erilaista autoa taitaa letkassa olla.fahlsjy kirjoitti:Suosittelen myös, aikas kovatasoinen letka lähti ainakin viime vuonna ja jos on paikalla startti hetkellä niin näkee ja etenkin kuulee kun noita laitteita liikutetaan...Joo kannattaa Sipooseen mennä ehdottomasti 18.6 jos vaan paikalle pääsee. Sieltä kun Aboa Rally Storico letka lähtee sitten kohti Turkua.![]()
Hienoo että joku jaksaa tuoda värkkejä joita ei ihan joka kulmalla tuu vastaan, taisi olla 79 mallia ja rooverin 3,5l kasilla. Ehkäpä vajaat 200 hv? mutta painoa vaivaiset 1100 kg... näin jutteli kaveri joka auton oli tuonut ajamalla!! sumujen saarilta.TVR 350i (luki takakontissa tuo 350i, malista tiedä enempää),
Koulujen loppuminen tosiaan vaikutti jonkin verran, ainakin itse olin vain "pikaisesti tankkaamassa", jätin kissan suosiolla tienvarteen jotta en jäänyt jumiin pihalle kun piti kaasutella pois jo ennen yhtätoista...
Kuhan nyt vaan kelit suosisivat molempia päiviä.
Auton (TVR:n) omistaja yritti rekisteröityä tänne, muttei ole saanut vahvistusviestiä joten toimin tässä viestin välittäjänäTVR:n omistaja kirjoitti: Kyllä se malli on pyhässä yksinkertaisuudessaan ihan 350i. Tulin talven aikana siihen tulokseen, että on kaksi asiaa jotka tuollaisen auton tarvitsevat: minä ja Suomen autokanta. Vekotin on äärimmäisen hauska ajaa ja kääntää päitä uskomattomissa määrin, joten kesäautovalinta oli mielestäni varsin onnistunut. Tähän mennessä takana on n. 4000 mailia (no, n. 1500 mailia oli hakureissu, eli vain ~2500 mailia Suomessa), eikä jalkaakaan tarvitse katua. Auto (ja minä, krhm) omaa toki aikeet osallistua myös seuraavaan SBC:hen sekä toki Concours d'Eleganceen - saa tulla nykimään hihasta, minut tunnistanee asiaankuuluvasta T-paidasta
.
Kuten mattijus heitti, kulkine on vuosimallia '86 (ensirekisteröinti briteissä 4.11.1986) ja konepeiton (ei sitä konepelliksi voi sanoa, kun ei tuo kuitupeitto peltiä lie nähnytkään) alla tosiaan hyrrää Rover-sukuinen 3,5-litrainen V8. Paperilla teholukema on valmistajan lupaamat 140kW (190hv) - tekniikka on tiettävästi alkuperäinen, mutta penkkiin asti en ole vielä tuolla autolla ajautunut (tarkoitus kyllä on). Samaisessa paperissa lukee rekisteröintikatsastuksen punnituksen jäljiltä kohdassa "omamassa" sievähkösti 1129kg, joten kyllä sillä noillakin tehoilla liikenteessä jotenkuten pärjäilee.
Ja falshjy, eihän tuossa ajamisessa mitään ihmeellistä ole (päinvastoin, pitäähän sitä päästä urheiluautoa vähän koestamaan Saksassa mahdollisimman pian) - kun ostaa ehjän auton, niin kyllä sillä kotiin asti voi ajaa.
Muutama kuva löytyy toki netistäkin. Varoituksena auto on ainakin osassa kuvia likainen ja kuvissa esiintyy vesileima. Jos nämä häiritsevät, suosittelen jättämään linkin klikkaamatta:
http://aero.1g.fi/kuvat/TVR+350i/
VMP
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
TVR oli kaikessa kulmikkuudessaan ja kasariudessaan hieno tuote, hattua täytyy nostaa kun on tuollainen tänne härmään eksynyt.
Jotta ei menisi ihan aiheen ohi niin itsellä on tarkoitus suunnistaa vasta sunnuntaina Turkuun sillä lauantaina täytyy koittaa ajaa täysillä Botniaringillä. Siitä alkaakin sitten viikon kesäloma ja paluureitti Turusta isolle kirkolle saattaa venähtää parin tuhannen kilsan mittaiseksi.
Kalustoa tosiaan oli kiitettävästi paikalla. Toinenkin Alfa Romeo oli paikalla eli tällä kertaa Ferrareita ja Alfa Romeoita oli saman verran. Pari viikkoa sitten Ferrarit "voitti" 3-2.Viime lauantain SBC tarjosi paljon autoja koulujen loppumisesta huolimatta; mm. TVR 350i (luki takakontissa tuo 350i, malista tiedä enempää), GT3 996, 2 kappaletta 993 911:sia, eli viimisiä aitoja 911:sia jos joku niin haluaa miettiä, GTS Viper, sekä pari 308 GTB Ferraria. Alfoista vastasi 1300GT Junior, ennenkin nähty paikalla.
Lisäksi oli paljon muutakin, mutta tossa ne mieleen jääneet.
Sun kanssa vissiin muutama sana vaihdettiinkin kun ihmettelin ääneen miksi kukaan ei aja pihaan vaan oli pitkä letka tien varressa. Kissa oli hieno, itsekin haaveilin vuosi sitten sellaisesta. GT-auto parhaimmillaan!Koulujen loppuminen tosiaan vaikutti jonkin verran, ainakin itse olin vain "pikaisesti tankkaamassa", jätin kissan suosiolla tienvarteen jotta en jäänyt jumiin pihalle kun piti kaasutella pois jo ennen yhtätoista...
Jotta ei menisi ihan aiheen ohi niin itsellä on tarkoitus suunnistaa vasta sunnuntaina Turkuun sillä lauantaina täytyy koittaa ajaa täysillä Botniaringillä. Siitä alkaakin sitten viikon kesäloma ja paluureitti Turusta isolle kirkolle saattaa venähtää parin tuhannen kilsan mittaiseksi.
Jaha loistavaa, että saatiin kommenttia ihan omistajalta kuvien kera tänne tästä varsin mielenkiintoisesta laitteesta!
Etenkin kun ne lamppujen luukut on auki, auto on todella erilaisen näkönen ilmestys Suomen katukuvassa.
Hienoa, että aina löytyy ihmisiä, jotka uskaltavat tuoda näitä harvinaisia laitteita tänne autoverotuksenkehtoon.
Itse muistan viime kesänä kun erään TVR:n bongasin Manskulla. Tarjoutui valoissa sitten tilaisuus kysellä ikkunasta millä tekniikalla ja sen sellasta. Loppukesästä sitten näin saman auton ja kuljettajan Sipoossa.
Kuvia olisi Sipoosta ja Cruisingeista tarjolla, mutta tuo Kuvablogi on nurin edelleen, joten mitään ei voi uploadata minnekään. Joten ei mahra mittään.
Etenkin kun ne lamppujen luukut on auki, auto on todella erilaisen näkönen ilmestys Suomen katukuvassa.
Hienoa, että aina löytyy ihmisiä, jotka uskaltavat tuoda näitä harvinaisia laitteita tänne autoverotuksenkehtoon.
Itse muistan viime kesänä kun erään TVR:n bongasin Manskulla. Tarjoutui valoissa sitten tilaisuus kysellä ikkunasta millä tekniikalla ja sen sellasta. Loppukesästä sitten näin saman auton ja kuljettajan Sipoossa.

Kuvia olisi Sipoosta ja Cruisingeista tarjolla, mutta tuo Kuvablogi on nurin edelleen, joten mitään ei voi uploadata minnekään. Joten ei mahra mittään.

Noniin, nyt on Kuvablogi taas kondiksessa!
Tässä olisi Sipoon urheiluauto-aamiaiselta kuvia! Toivottavasti kiinnostavat!
Myös siitä TVR:stä on kuvia ja monesta muusta.
http://kuvablogi.com/blog/1949/206/

Tässä olisi Sipoon urheiluauto-aamiaiselta kuvia! Toivottavasti kiinnostavat!
Myös siitä TVR:stä on kuvia ja monesta muusta.
http://kuvablogi.com/blog/1949/206/
Vähän ehkä aiheesta sivuten; mutta nämä toisaalta ovat niitä harvinaisempia Italialaisia merkkejä, mitä PK-seudulla vastaan ajelee, jos ajelee.
Lisäsin tonne Kuvablogiini viimeinkin De Tomaso Longchampin ja GT5 Panteran. Niukasti on näistä kuvia, mutta onneksi sentään jotakin.
Jos jollakin on enemmän infoa näistä autoista, kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan.
Longchamp:
http://kuvablogi.com/blog/1949/212/
Ja GT5 Pantera:
http://kuvablogi.com/blog/1949/210/
Lisäsin tonne Kuvablogiini viimeinkin De Tomaso Longchampin ja GT5 Panteran. Niukasti on näistä kuvia, mutta onneksi sentään jotakin.
Jos jollakin on enemmän infoa näistä autoista, kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan.
Longchamp:
http://kuvablogi.com/blog/1949/212/
Ja GT5 Pantera:
http://kuvablogi.com/blog/1949/210/
Kai tämän bongasit:S_A kirjoitti:Jos jollakin on enemmän infoa näistä autoista, kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan.
Longchamp:
http://kuvablogi.com/blog/1949/212/
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10597
VMP
No hitto! Kiitoksia vinkistä!mattijus kirjoitti:Kai tämän bongasit:S_A kirjoitti:Jos jollakin on enemmän infoa näistä autoista, kaikki tieto otetaan ilomielin vastaan.
Longchamp:
http://kuvablogi.com/blog/1949/212/
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10597

Aina näemmä kannattaa kysyä.
Tosiaan sama Longcham kyseessä mitä tuossa topikissakin on tuo vaalean sininen yksilö.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Joo toivotaan ehdottomasti kelejä, FMI näyttäisi nyt puolipilistä/pilvistä muttei sadetta Turkuun aamu 3 aikaan, joten toivotaan todella että poutaa olisi.
Toivottavasti myös paljon Italialaista auto-osastoa tulee paikalle, vaikka Porschella onkin 40/60 synttärit muistaakseni, jolla saattaapi olla vaikutusta kaluston merkkipuoleen. Toistaiseksi saan ilmeisesti nukkua yöni suht rauhassa, mutta koskaan ei tietenkään tiedä mitä sielä näkee.
Viime vuodelta jäi mieliin Murciélago, useat 60-luvun Aston Martinit sekä moni muu.
Toivottavasti myös paljon Italialaista auto-osastoa tulee paikalle, vaikka Porschella onkin 40/60 synttärit muistaakseni, jolla saattaapi olla vaikutusta kaluston merkkipuoleen. Toistaiseksi saan ilmeisesti nukkua yöni suht rauhassa, mutta koskaan ei tietenkään tiedä mitä sielä näkee.
Viime vuodelta jäi mieliin Murciélago, useat 60-luvun Aston Martinit sekä moni muu.
Tervehdys!
Moottorikahvila aukeaa poikkeuksellisesti klo 09:00,saamieni tietojen mukaan.Elikä silloin alkaa lähtijöitä saapumaan paikalle.
Lähtö Kakskertaan/Turku tapahtuu klo 10:30.Lähtö kahville jää hyvin aikaa,
vaikka saapuisi 10:00.
Jos me alfistit lähdemme samassa jonossa perätysten,niin meidän kannattaa muodostaa jono jo siinä moottorikahvilan välittömässä läheisyydessä,että päästään perätysten lähtemään,tämä tietysti siinä tapauksessa,jos ideani hyväksytään.
En muista montako lähtijää oli viime kesänä,mutta montakymmentä ainakin.
Uskoisin,että nyt lähtijöitä on enemmän.
Kamerat mukaan,sillä kuvattavaa riittää!
Moottorikahvila aukeaa poikkeuksellisesti klo 09:00,saamieni tietojen mukaan.Elikä silloin alkaa lähtijöitä saapumaan paikalle.
Lähtö Kakskertaan/Turku tapahtuu klo 10:30.Lähtö kahville jää hyvin aikaa,
vaikka saapuisi 10:00.
Jos me alfistit lähdemme samassa jonossa perätysten,niin meidän kannattaa muodostaa jono jo siinä moottorikahvilan välittömässä läheisyydessä,että päästään perätysten lähtemään,tämä tietysti siinä tapauksessa,jos ideani hyväksytään.
En muista montako lähtijää oli viime kesänä,mutta montakymmentä ainakin.
Uskoisin,että nyt lähtijöitä on enemmän.
Kamerat mukaan,sillä kuvattavaa riittää!
timppa r