Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Volvo S40, myyntihallissa kylmät tyypit, erinomaiset penkit, auto sopii käteen ja kaikki on paikallaan. Takatilatkin on ihmisille suunniteltu ja päällepäin näyttää autolta. Business malliin tulisi myyjän mukaan kaikki mitä tarvitaan ja vähän tarpeetontakin, nahatkin tulisi samaan hintaan ja hintakaan ei ole ihan kohtuuton.
Koeajolle, suorituskyky on yllättävän vaisu siihen nähden mitä paperilla luvataan, ajotuntuma jotain omituisen ja olemattoman välimaastosta, mutkassa ei tee mieli painaa kaasua, onko tämä sitä passiivista turvallisuutta.
Jäljestä käsin sekava vaikutelma, tälläisella voisi ajaa Suomen toiseen päähän väsymättä mutta ei siitä silti nauttisi, ehkä kuitenkin seuraava auto jos vaihtoehtona on Focus tai VW Jetta. Alfa Romeon hakkiminen on tietenkin firman säännössä estetty.
Koeajolle, suorituskyky on yllättävän vaisu siihen nähden mitä paperilla luvataan, ajotuntuma jotain omituisen ja olemattoman välimaastosta, mutkassa ei tee mieli painaa kaasua, onko tämä sitä passiivista turvallisuutta.
Jäljestä käsin sekava vaikutelma, tälläisella voisi ajaa Suomen toiseen päähän väsymättä mutta ei siitä silti nauttisi, ehkä kuitenkin seuraava auto jos vaihtoehtona on Focus tai VW Jetta. Alfa Romeon hakkiminen on tietenkin firman säännössä estetty.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Tunnustus häpeän rajamailta: Skoda Octavia 2011 1.2 TSI on halpa ja hyvä auto.
Ja kaikkein parasta kun en edes tiennyt millä ajoin, ennen kuin vänkärin puolelta kaivelin auton rekisteriotetta. Oltiin siihen mennessä kehuttu toisen kuskin kanssa hyvää kulkua vauhdissa kuin vauhdissa ja ihmetelty alhaista kulutusta maantieajossa (5.0 - 5.5 l/100km, eikä säästelystä tietoakaan). Ja autossa on kohtuudella mukavuutta ja isomman auton tuntua maantiellä, vaikkei mikään ihmeellinen luksusfiilis mieltä valtaakaan. Ja mutkissa tuntui ihan luontevalta, vaikkei sporttiselta. Ohjaus aivan tuntoisa ja luonteva, ei mikään "pc:n force feedfback -ratti vuonna 1995"-fiilis. Kaikkea ne tekeekin. Tuolla asenteella kommunismi olisi jyrännyt meitin kaikki. Suosittelen kaikille autokuumeen riivaamille - halpaa ja hyvää on olemassa, miljoona kärpästä ei tässä ole väärässä
Ja kaikkein parasta kun en edes tiennyt millä ajoin, ennen kuin vänkärin puolelta kaivelin auton rekisteriotetta. Oltiin siihen mennessä kehuttu toisen kuskin kanssa hyvää kulkua vauhdissa kuin vauhdissa ja ihmetelty alhaista kulutusta maantieajossa (5.0 - 5.5 l/100km, eikä säästelystä tietoakaan). Ja autossa on kohtuudella mukavuutta ja isomman auton tuntua maantiellä, vaikkei mikään ihmeellinen luksusfiilis mieltä valtaakaan. Ja mutkissa tuntui ihan luontevalta, vaikkei sporttiselta. Ohjaus aivan tuntoisa ja luonteva, ei mikään "pc:n force feedfback -ratti vuonna 1995"-fiilis. Kaikkea ne tekeekin. Tuolla asenteella kommunismi olisi jyrännyt meitin kaikki. Suosittelen kaikille autokuumeen riivaamille - halpaa ja hyvää on olemassa, miljoona kärpästä ei tässä ole väärässä
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Niin kyllä kai noissa nyky skodissa saa rahoilleen vastinetta. Ainakin kiisseli superb oli kyllä loistava isoksi autoksi ja vahvasti sellasita voisin harkita jos niin isoa johonkin tarvitsisin. Octavia pitäis koeajaa myös kun on enemmän omaa koko luokkaa. Mutta täytyy myöntää oma pinnallisuus, octavian (ja kuskien ) ulkonäkö ja paljous vaan on liikaa. Mutta ehkä RS versio...No katellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kyllä sitä tylsemmälläkin käyttiksellä ajelee kun saa välilä ulkoilutta getvostaKivijärvi kirjoitti:Tunnustus häpeän rajamailta: Skoda Octavia 2011 1.2 TSI on halpa ja hyvä auto.
Ja kaikkein parasta kun en edes tiennyt millä ajoin, ennen kuin vänkärin puolelta kaivelin auton rekisteriotetta. Oltiin siihen mennessä kehuttu toisen kuskin kanssa hyvää kulkua vauhdissa kuin vauhdissa ja ihmetelty alhaista kulutusta maantieajossa (5.0 - 5.5 l/100km, eikä säästelystä tietoakaan). Ja autossa on kohtuudella mukavuutta ja isomman auton tuntua maantiellä, vaikkei mikään ihmeellinen luksusfiilis mieltä valtaakaan. Ja mutkissa tuntui ihan luontevalta, vaikkei sporttiselta. Ohjaus aivan tuntoisa ja luonteva, ei mikään "pc:n force feedfback -ratti vuonna 1995"-fiilis. Kaikkea ne tekeekin. Tuolla asenteella kommunismi olisi jyrännyt meitin kaikki. Suosittelen kaikille autokuumeen riivaamille - halpaa ja hyvää on olemassa, miljoona kärpästä ei tässä ole väärässä
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Ajappa talvella. Todella karu kokemus. Yli 10 asteen pakkasella ei lämmenny 200km matkalla täysin. Ja kulutus pyöri kylmänä 7 pinnassa.Kivijärvi kirjoitti:Tunnustus häpeän rajamailta: Skoda Octavia 2011 1.2 TSI on halpa ja hyvä auto.
Ja kaikkein parasta kun en edes tiennyt millä ajoin, ennen kuin vänkärin puolelta kaivelin auton rekisteriotetta. Oltiin siihen mennessä kehuttu toisen kuskin kanssa hyvää kulkua vauhdissa kuin vauhdissa ja ihmetelty alhaista kulutusta maantieajossa (5.0 - 5.5 l/100km, eikä säästelystä tietoakaan). Ja autossa on kohtuudella mukavuutta ja isomman auton tuntua maantiellä, vaikkei mikään ihmeellinen luksusfiilis mieltä valtaakaan. Ja mutkissa tuntui ihan luontevalta, vaikkei sporttiselta. Ohjaus aivan tuntoisa ja luonteva, ei mikään "pc:n force feedfback -ratti vuonna 1995"-fiilis. Kaikkea ne tekeekin. Tuolla asenteella kommunismi olisi jyrännyt meitin kaikki. Suosittelen kaikille autokuumeen riivaamille - halpaa ja hyvää on olemassa, miljoona kärpästä ei tässä ole väärässä
Itekkin tykkäsin tuosta koneesta polossa lämpimämmällä kelillä.
-Matti-
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
A3 3,2 qattro tomaatti, -04, mittarissa rapiat 150tkm ja s-line paketit sisältä ja ulkoa.
Ulkoasusta: Jos odottaa näkevänsä A3:n niin yllättyy positiivisesti eli kyseiseksi malliksi hieno. Muutoin tuskin automaailma historiaa muotoilullaan yltää. Melko tavanomainen, ei herätä tunteita puolesta tai vastaan. Toki hyvä metallinhohtoinen maalipinta, isot vanteet yms hieman piristävät ulkoasua. Ei näyttänyt mitenkään vanhalta, a3 ei ole kauheasti siis muuttunut.
Sisältä: Hienot penkit ja 7v vanhaksi autoksi edelleen modernihkon oloinen ja mukava ja helppokäyttöinen sisusta.
Ajossa: Alkuun tuntui, että luvattu 5,9s 0-100 on liioiteltua, mutta kyllä auton luonne nopeasti paljastui. Erittäin kova ja urheilullinen alusta ja hyvä ohjaus, mukavan tukevat penkit ja hyvin vaihtava tomaatti (etenkin S-moodissa). Kun tallaa löi pohjaan niin kyllä selkä painui penkkiin ja nopeus nousi vauhdilla. Itse ohjaamoon nopeus ei muuten välittynyt juurikaan, hiljaista ja tasaista menoa, ei kisko tai potki, kilise tai kolise. Moottori kyllä kierrosten noustessa kiekui kuin ralliauto, mikä ihan mielekästä kuultavaa, vaikka kaukana alfan busson äänistä.
Kaiken kaikkiiaan erittäin sivistynyt ja laadukkaan oloinen hot hatch. Potkua oli vaikka muille jakaa, ja getvonen jäisi ikävä kyllä kauas taakse. Neliveto ja hyvä ääneneristys toki saavat auton tuntumaan hitaammalta kuin getvonen. Mutta kyllä tuollakin olisi mukava mutkateitä päästellä ja ohittaminen oli kyllä makoisaa Tuommoinen 200km tuli päästeltyä.
Piti tänään itse asiassa koeajaa giulietta qv ja aikakin oli varattu, mutta tämän auton hakureissun takia (veli vaihtoi kiisseli bemunsa tähän) jäi qv vielä testaamatta. Ei kaduta, oli hauskaa kyllä tuonkin kanssa
Ulkoasusta: Jos odottaa näkevänsä A3:n niin yllättyy positiivisesti eli kyseiseksi malliksi hieno. Muutoin tuskin automaailma historiaa muotoilullaan yltää. Melko tavanomainen, ei herätä tunteita puolesta tai vastaan. Toki hyvä metallinhohtoinen maalipinta, isot vanteet yms hieman piristävät ulkoasua. Ei näyttänyt mitenkään vanhalta, a3 ei ole kauheasti siis muuttunut.
Sisältä: Hienot penkit ja 7v vanhaksi autoksi edelleen modernihkon oloinen ja mukava ja helppokäyttöinen sisusta.
Ajossa: Alkuun tuntui, että luvattu 5,9s 0-100 on liioiteltua, mutta kyllä auton luonne nopeasti paljastui. Erittäin kova ja urheilullinen alusta ja hyvä ohjaus, mukavan tukevat penkit ja hyvin vaihtava tomaatti (etenkin S-moodissa). Kun tallaa löi pohjaan niin kyllä selkä painui penkkiin ja nopeus nousi vauhdilla. Itse ohjaamoon nopeus ei muuten välittynyt juurikaan, hiljaista ja tasaista menoa, ei kisko tai potki, kilise tai kolise. Moottori kyllä kierrosten noustessa kiekui kuin ralliauto, mikä ihan mielekästä kuultavaa, vaikka kaukana alfan busson äänistä.
Kaiken kaikkiiaan erittäin sivistynyt ja laadukkaan oloinen hot hatch. Potkua oli vaikka muille jakaa, ja getvonen jäisi ikävä kyllä kauas taakse. Neliveto ja hyvä ääneneristys toki saavat auton tuntumaan hitaammalta kuin getvonen. Mutta kyllä tuollakin olisi mukava mutkateitä päästellä ja ohittaminen oli kyllä makoisaa Tuommoinen 200km tuli päästeltyä.
Piti tänään itse asiassa koeajaa giulietta qv ja aikakin oli varattu, mutta tämän auton hakureissun takia (veli vaihtoi kiisseli bemunsa tähän) jäi qv vielä testaamatta. Ei kaduta, oli hauskaa kyllä tuonkin kanssa
tollanen vai, tuon mukaan luvattu 6.3routasydän kirjoitti: Ajossa: Alkuun tuntui, että luvattu 5,9s 0-100 on liioiteltua, mutta kyllä auton luonne nopeasti paljastui.
http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?page=14
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
No perhana, ei pitäis luottaa kuulopuheisiinV6 kirjoitti:tollanen vai, tuon mukaan luvattu 6.3routasydän kirjoitti: Ajossa: Alkuun tuntui, että luvattu 5,9s 0-100 on liioiteltua, mutta kyllä auton luonne nopeasti paljastui.
http://fin-tuning.net/FTBB/index.php?page=14
Tarkistin nyt muutamasta lähteestä ja kyllähän se tomaatille näyttää 6,3 ja manuaalille 6,4. Ei ihme että tuntu hitaalta
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
GTA ois kyllä kiva testata. Tuo DSG oli tuossa kyllä pienen totuttelun jälkeen mukava. Velipojan kans puhuttiinkin matkalla, että GTA olis ollu kova kilpailija (sulalla kelillä) ja tilavampikin. Ulkonäköä ei kannata edes alkaa vertaamaan. Mutta jos toteavat tuon liian janoiseksi tai pieneksi ja haluavat myydä tai vaihtaa niin tuo on tod näk helpompi laittaa eteenpäin.Rolle kirjoitti:Rivakka pikkukippo, mutta manuaalina ei niin helppo ajettava kuin esim. GTA.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
En huomannutkaan, että tuollainen tuli sulla "lähipiiriin". Parilla kaverilla ollut, DSG:llä ja ilman. Taitaa pyöriä siinä vähän päälle 20ke tällä hetkellä, eli vähän paremmin pitänyt hintaansa suhteessa GTA:han. Vajaa 50ke taisivat olla uutena molemmat?
Nelivetoa ei talvella voita mikään, mutta GTA:n äänet ja luonteikkaampi kone kompensoi paljon
Nelivetoa ei talvella voita mikään, mutta GTA:n äänet ja luonteikkaampi kone kompensoi paljon
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Ajoin citinkan kiertueella DS3 racinkin, oli muuten ihan napakka peli ja muotoilultaan ihan onnistunut niin sisältä kuin ulkoa (esim oranssin käyttö kojelaudasa.) myös jarrut oli varsin tehokkaat.
Mutta moottori oli aika vaisu ulkonäköön nähden, tasaisesti veti kyllä mutta olisi odottanut kunnon turbo potkua. Myöskään moottorin äänet ei kummosia murinoita tarjonnut (ei ainakaan kutosen jälkeen )
Mutta moottori oli aika vaisu ulkonäköön nähden, tasaisesti veti kyllä mutta olisi odottanut kunnon turbo potkua. Myöskään moottorin äänet ei kummosia murinoita tarjonnut (ei ainakaan kutosen jälkeen )
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Tänään käyttis 40tkm huollossa ja ootellessa tuli kokeiltua v60 D5 aut summum.
Ulkoa ihan menevä peli volvoksi, tosin edelleenkin olen sitä mieltä, että hieman liika aasialaistunut desing. Sisältä summum varusteilla tietenkin vakuuttava. 2-värinen nahkasporttiratti, kelluva keskikonsoli ja erittäin toimivan ja selkeän oloiset säätimet. Takapenkit hieman ahtaat a4 kokoluokan autoon, mutta minun kokoiselle kaverille reilusti tilaa, joten itseä tuo ei häiritsisi. Takakontin tavaratilan mataluus sen sijaan häiritsee ja paljon. Sinne on turha kuvitella koiran häkkiä laittavansa. Myyjä tosin sanoi, että häkintekijä on mitat käyny ottamassa ja häkin voi tilata. Mutta nää häkit makssaa sitten 500e...
No avain sisään ja napista käyntiin. Ensituntumaltaan auto tuntuu raskaalta ja isolta, mitä se toki onkin. Ohjaus on toki tarkkaa ja auto käännöksiin hyvin reagoi, mutta ei tuo kovin ketterältä vaan tunnu. No kiihdytys motarille, kiisseliksi ihan ok äänet muuten, ja vauhti nousee nopeasti yli sallittujen rajojen. Mutta mutta. Täytyy antaa iso miinus tuosta laatikosta. Kaasun löin pohjaan, kierrokset nousi ja mitään ei tapahtunu 1-2s, kunnes sitten nykäsi ja sitten mentiin. Sama homma ohittaessa. Raivostuttavaa, kun noilla tehoilla joutuu ennakoimaan kaasun käyttöä, kun vaste tulee noin viiveellä. Miksei osata tehdä samanlaista tomaattin kuin esim bimmerissä...Mistää en löytänyt mitään sporttimoodia ja luistonestonkin koetin käyttää pois, kun valikossa luki, että pois sporttiasetuksilla...
Plussaa oli ohjaus varauksin (möhkälemäisyys), yleinen laadukkuus ja hiljaisuus ja sisäpuolen design ja moottorin voimavarat.
Miinusta ison auton tunto, pieni peräkontti (isommille ihmisille tod näk myös takapenkin tilat) ja mikä pahinta tuo surkea laatikko.
Ei oikein tekisi mieli pulittaa tuommoisesta autosta 50-60ke
Ulkoa ihan menevä peli volvoksi, tosin edelleenkin olen sitä mieltä, että hieman liika aasialaistunut desing. Sisältä summum varusteilla tietenkin vakuuttava. 2-värinen nahkasporttiratti, kelluva keskikonsoli ja erittäin toimivan ja selkeän oloiset säätimet. Takapenkit hieman ahtaat a4 kokoluokan autoon, mutta minun kokoiselle kaverille reilusti tilaa, joten itseä tuo ei häiritsisi. Takakontin tavaratilan mataluus sen sijaan häiritsee ja paljon. Sinne on turha kuvitella koiran häkkiä laittavansa. Myyjä tosin sanoi, että häkintekijä on mitat käyny ottamassa ja häkin voi tilata. Mutta nää häkit makssaa sitten 500e...
No avain sisään ja napista käyntiin. Ensituntumaltaan auto tuntuu raskaalta ja isolta, mitä se toki onkin. Ohjaus on toki tarkkaa ja auto käännöksiin hyvin reagoi, mutta ei tuo kovin ketterältä vaan tunnu. No kiihdytys motarille, kiisseliksi ihan ok äänet muuten, ja vauhti nousee nopeasti yli sallittujen rajojen. Mutta mutta. Täytyy antaa iso miinus tuosta laatikosta. Kaasun löin pohjaan, kierrokset nousi ja mitään ei tapahtunu 1-2s, kunnes sitten nykäsi ja sitten mentiin. Sama homma ohittaessa. Raivostuttavaa, kun noilla tehoilla joutuu ennakoimaan kaasun käyttöä, kun vaste tulee noin viiveellä. Miksei osata tehdä samanlaista tomaattin kuin esim bimmerissä...Mistää en löytänyt mitään sporttimoodia ja luistonestonkin koetin käyttää pois, kun valikossa luki, että pois sporttiasetuksilla...
Plussaa oli ohjaus varauksin (möhkälemäisyys), yleinen laadukkuus ja hiljaisuus ja sisäpuolen design ja moottorin voimavarat.
Miinusta ison auton tunto, pieni peräkontti (isommille ihmisille tod näk myös takapenkin tilat) ja mikä pahinta tuo surkea laatikko.
Ei oikein tekisi mieli pulittaa tuommoisesta autosta 50-60ke
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kävin eilen testaamassa Renaultin Megane RS:n. Yllätyin auton koosta, kun olin jostain kehittänyt kuvitelman pienehköstä "kotterosta". Sitä se ei ole, vaan mitoiltaan ja olemukseltaan kai lähinnä Audi TT:n luokkaa. Kaksipaikkainenhan tuo rellu on, vaikka siinä kolmelle löytyykin takapenkiltä turvavyöt. En todellakaan haluaisi tunkea itseäni sinne takapenkille.
Mutta sen auton ratissa tuntee kyllä moottorissa olevan voimaa varsin rutkasti. Auto vastaa kaasuun varsin nopeasti ja mittarissa on herkästi lukemat, joilla kortti lähtisi herkästi useammaksi viikoksi "kuivahtamaan".
Ohjauskin tuntuu varsin jämäkälle eikä juuri tunnu vetelevän, vaikka tuli vähän kiihdyteltyäkin.
Penkeissä tuntuu olevan säätövaraa ainakin meikäläiselle tarpeeksi, että sain haettua helposti hyvän ja luontevan ajoasennon. Moottorissa on 250 hv ja koslan pitäisi kiihtyä 0-100 6.1 sekuntiin, jonka se arvattavasti tekeekin. On se sen verran jytky vehje, että taitaa mennä alfa vaihtoon, kun lupasivat ihan inhimillisen vaihtohyvityksen sekä muuta sälää ohessa. Välirahaa vaan pitäisi löytyä n. 20 k€...
Mutta sen auton ratissa tuntee kyllä moottorissa olevan voimaa varsin rutkasti. Auto vastaa kaasuun varsin nopeasti ja mittarissa on herkästi lukemat, joilla kortti lähtisi herkästi useammaksi viikoksi "kuivahtamaan".
Ohjauskin tuntuu varsin jämäkälle eikä juuri tunnu vetelevän, vaikka tuli vähän kiihdyteltyäkin.
Penkeissä tuntuu olevan säätövaraa ainakin meikäläiselle tarpeeksi, että sain haettua helposti hyvän ja luontevan ajoasennon. Moottorissa on 250 hv ja koslan pitäisi kiihtyä 0-100 6.1 sekuntiin, jonka se arvattavasti tekeekin. On se sen verran jytky vehje, että taitaa mennä alfa vaihtoon, kun lupasivat ihan inhimillisen vaihtohyvityksen sekä muuta sälää ohessa. Välirahaa vaan pitäisi löytyä n. 20 k€...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Missähän tuon olulun seudulla pääsis testaamaan? Tuo voiman välittyminen ratin taakse kun tuntuu olevan noissa tehokkaammissa nykyautoissa sen verran harvinaista (ja tappaa ilon kiihdytyksissä ja alemmissa nopeuksissa) että jo siksi kiinnostaa tuo testata. Toki myös giulietta qv pitäis kokeilla, siinäkin kun etuvetoisena voisi olla mahdollista että voima tuntuu. Mielenkiintoista samalla logiikalla olisi koeajaa myös focus RS (joko karvalakki tai RS500).einari kirjoitti:Kävin eilen testaamassa Renaultin Megane RS:n. Yllätyin auton koosta, kun olin jostain kehittänyt kuvitelman pienehköstä "kotterosta". Sitä se ei ole, vaan mitoiltaan ja olemukseltaan kai lähinnä Audi TT:n luokkaa. Kaksipaikkainenhan tuo rellu on, vaikka siinä kolmelle löytyykin takapenkiltä turvavyöt. En todellakaan haluaisi tunkea itseäni sinne takapenkille.
Mutta sen auton ratissa tuntee kyllä moottorissa olevan voimaa varsin rutkasti. Auto vastaa kaasuun varsin nopeasti ja mittarissa on herkästi lukemat, joilla kortti lähtisi herkästi useammaksi viikoksi "kuivahtamaan".
Ohjauskin tuntuu varsin jämäkälle eikä juuri tunnu vetelevän, vaikka tuli vähän kiihdyteltyäkin.
Penkeissä tuntuu olevan säätövaraa ainakin meikäläiselle tarpeeksi, että sain haettua helposti hyvän ja luontevan ajoasennon. Moottorissa on 250 hv ja koslan pitäisi kiihtyä 0-100 6.1 sekuntiin, jonka se arvattavasti tekeekin. On se sen verran jytky vehje, että taitaa mennä alfa vaihtoon, kun lupasivat ihan inhimillisen vaihtohyvityksen sekä muuta sälää ohessa. Välirahaa vaan pitäisi löytyä n. 20 k€...
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Oulusta kai Rinta-Jouppi:
RINTA-JOUPIN AUTOLIIKE Oulu
TIKKASENTIE 2 (Huolto Kaakkurinkulma 4)
90410 Oulu
040 410 9016
ma-pe klo 9-18, la klo 10-15
niko.anttila@rinta-jouppi.com
http://rinta-jouppi.com/
Toinen mahdollisuus on Ylivieska.
http://www.renault.fi/jalleenmyyjat
Tuolta rellun sivustolta pääsee tilaamaan koeajoa yms.
RINTA-JOUPIN AUTOLIIKE Oulu
TIKKASENTIE 2 (Huolto Kaakkurinkulma 4)
90410 Oulu
040 410 9016
ma-pe klo 9-18, la klo 10-15
niko.anttila@rinta-jouppi.com
http://rinta-jouppi.com/
Toinen mahdollisuus on Ylivieska.
http://www.renault.fi/jalleenmyyjat
Tuolta rellun sivustolta pääsee tilaamaan koeajoa yms.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Meinasin jo tuolta koeajon tilata, mutta aloin sitten miettiä, ettei ehkä vielä ku nykysestä työsuhdesopparista on kuitenkin 13kk jälellä . tosin eipä se oo ennenkään estäny ja nuo tehokkaat etuvetoset ajais mieluummin kesällä ku talvellaeinari kirjoitti:Oulusta kai Rinta-Jouppi:
RINTA-JOUPIN AUTOLIIKE Oulu
TIKKASENTIE 2 (Huolto Kaakkurinkulma 4)
90410 Oulu
040 410 9016
ma-pe klo 9-18, la klo 10-15
niko.anttila@rinta-jouppi.com
http://rinta-jouppi.com/
Toinen mahdollisuus on Ylivieska.
http://www.renault.fi/jalleenmyyjat
Tuolta rellun sivustolta pääsee tilaamaan koeajoa yms.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Kesällä saattaa olla helposti myyty mies, on se sen verran erikoinen kokemus.routasydän kirjoitti: Meinasin jo tuolta koeajon tilata, mutta aloin sitten miettiä, ettei ehkä vielä ku nykysestä työsuhdesopparista on kuitenkin 13kk jälellä . tosin eipä se oo ennenkään estäny ja nuo tehokkaat etuvetoset ajais mieluummin kesällä ku talvella
Tollasta A3 3.2.sta testanneena täytyy sanoa että ei siinä kyllä ole fiilistä nimeksikään GTA.n verrattuna ja tuntui yllättävän paljon nuhasemmalta ottaen huomioon että noissa on samat tehot ja suoritusarvot... kai se A3 sitten lähtee paikaltaan sen verran paremmin 4 vedon turvin, mutta vauhdista jää satavarmasti, senverta mopolta tuntu mun testaama A3 oli manuaali laatikolla.Rolle kirjoitti:Rivakka pikkukippo, mutta manuaalina ei niin helppo ajettava kuin esim. GTA.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Toyota Verso-S
Toyotan liike on käytännössä naapurissa niin kävin tyyppaamassa tämän mitäänsanomattoman näköisen kulkineen. Porukoilla oli -03 vm 2l farmarimallinen diesel corolla ja se oli pirun hyvä käyttöauto. Tämä sitä tosin ei ole.
Eka hyvät. Pieneen kokoon on saatu puristettua aika paljon tilaa. Myös materiaalit ovat parantuneet aika lailla.
Sitten ne huonot. Ajettavuus on kohtuullisen kamala. Auto hyllyy, heiluu ja vatkaa ja motarilla on melkein mahdotonta ajaa suoraan keskittymättä. Ei todellakaan mikään matka-auto. Myös vaihdekepin käyttö ja laatikon toiminta on ala-arvoista. Jokainen vaihteensiirto on arvonta ja keppi on keskikonsolissa niin kaukana kuljettajasta, että eteenpäin keppiä siirrettäess selkä irtoaa aina tuolista. Moottori joutuu myös tekemään kohtuullisesti duunia pitääkseen auton liikkeessä jopa yhdellä matkustajalla. Toisaalta se on vain 1,3l vapari bensa.
Auton hinta-laatusuhde on aika kehno verrattuna männävuosien corolla farkkuun. Se oli huomattavasti jämäkkäämpi ja tilavampi auto. Se olisi myös nykyhinnoittelulla halvempi. Vaikka myös corolla vaelteli, niin oli se huomattavasti parempi matka-ajossa kuin tuo verso.
Ei hyvä.
************
Vulva V50 1.6tdi edrive part x
Mariian etumaskista hujahti jänö sisään tuossa toissa vloppuna ja pääsi taas vaihteeksi huoltoon. Ja taas sain vulvan ajoon.
Nyt menee jo jännäksi sillä tämä vm-11 V50 e-drive classic on iteasiassa ihan jees ajaa. Tässä on oletettavasti tehty jotain sekä poljintuntumalle että ohjaukselle sillä ne ovat ihan ok perheautotasolla. Myös ratti on tässä mallissa varsin sporttisen oloinen alumiinilisukkeineen ja rei'itettyine korostuksineen. Myös alustaa on parannettu, sillä en saanut sitä edes rivakoissa liittymäliikuissa hylymään sen ekan auton tapaan. Myös moottoria on päivitetty jotenkin, sillä se tuntuu liikkeessä pirteämmältä ja vastaa paremmin kaasuun. Tosin tässäkin on puutteensa.
Suurin parannus on silti vaihdelaatikko. Uusi 6-lovinen näyttääpi pudottavan vieläkin tuota maantiekulutusta ja välitykset on paremmin kuosissa. Lisäksi laatikko on huomattavasti täsmällisemmän tuntuinen kuin edeltäjät.
Huonoja puolia silti piisaa. Istuimet eivät vieläkään ole Volvo-tasoa ja takakontti on luvattoman pieni. Ohituskiihtyvyys on varsin olematon. Risteyslähdöt on nahkeita alakiekoilla nuukahtelevan moottorin ansiosta. Hinta-laatu suhde on vieläkin helevetin kaukana järkevästä. Uus v60 oliskin huomattavasti järkevämpi kampes.
********
Meikäläisen autokuviot alkaa selkeytyä. Oon nyt päättänyt että seuraava auto on joko budjettiliisari (1.6 diesel golf tai 116d bemari) tai sitten ostan reilun 10k diesel V70:sen. Giulietta periaatteessa juuri ja juuri mahtuisi raameihin, mutten ole tyytyväinen sen ulkonäköön tahi ajettavuuteen suhteessa hintaeroon golffin kans. Lisäksi etuspoileri ei tule kestämään kuukautta kasassa mun ajossa.
Mikään edellisistä ei tyydytä kamalasti, mutta tartten huokean vaihtoehdon seuraavaksi pariksi vuodeksi. Kämppä pitäs saada maksettua ennen kun tulee 10v nykyduunissa täyteen ja oli sitten ajatuksena pitää ainakin 6kk sapattivapaata ja viettää tuo aika kiikkupummeillen rapakon takana.
Toyotan liike on käytännössä naapurissa niin kävin tyyppaamassa tämän mitäänsanomattoman näköisen kulkineen. Porukoilla oli -03 vm 2l farmarimallinen diesel corolla ja se oli pirun hyvä käyttöauto. Tämä sitä tosin ei ole.
Eka hyvät. Pieneen kokoon on saatu puristettua aika paljon tilaa. Myös materiaalit ovat parantuneet aika lailla.
Sitten ne huonot. Ajettavuus on kohtuullisen kamala. Auto hyllyy, heiluu ja vatkaa ja motarilla on melkein mahdotonta ajaa suoraan keskittymättä. Ei todellakaan mikään matka-auto. Myös vaihdekepin käyttö ja laatikon toiminta on ala-arvoista. Jokainen vaihteensiirto on arvonta ja keppi on keskikonsolissa niin kaukana kuljettajasta, että eteenpäin keppiä siirrettäess selkä irtoaa aina tuolista. Moottori joutuu myös tekemään kohtuullisesti duunia pitääkseen auton liikkeessä jopa yhdellä matkustajalla. Toisaalta se on vain 1,3l vapari bensa.
Auton hinta-laatusuhde on aika kehno verrattuna männävuosien corolla farkkuun. Se oli huomattavasti jämäkkäämpi ja tilavampi auto. Se olisi myös nykyhinnoittelulla halvempi. Vaikka myös corolla vaelteli, niin oli se huomattavasti parempi matka-ajossa kuin tuo verso.
Ei hyvä.
************
Vulva V50 1.6tdi edrive part x
Mariian etumaskista hujahti jänö sisään tuossa toissa vloppuna ja pääsi taas vaihteeksi huoltoon. Ja taas sain vulvan ajoon.
Nyt menee jo jännäksi sillä tämä vm-11 V50 e-drive classic on iteasiassa ihan jees ajaa. Tässä on oletettavasti tehty jotain sekä poljintuntumalle että ohjaukselle sillä ne ovat ihan ok perheautotasolla. Myös ratti on tässä mallissa varsin sporttisen oloinen alumiinilisukkeineen ja rei'itettyine korostuksineen. Myös alustaa on parannettu, sillä en saanut sitä edes rivakoissa liittymäliikuissa hylymään sen ekan auton tapaan. Myös moottoria on päivitetty jotenkin, sillä se tuntuu liikkeessä pirteämmältä ja vastaa paremmin kaasuun. Tosin tässäkin on puutteensa.
Suurin parannus on silti vaihdelaatikko. Uusi 6-lovinen näyttääpi pudottavan vieläkin tuota maantiekulutusta ja välitykset on paremmin kuosissa. Lisäksi laatikko on huomattavasti täsmällisemmän tuntuinen kuin edeltäjät.
Huonoja puolia silti piisaa. Istuimet eivät vieläkään ole Volvo-tasoa ja takakontti on luvattoman pieni. Ohituskiihtyvyys on varsin olematon. Risteyslähdöt on nahkeita alakiekoilla nuukahtelevan moottorin ansiosta. Hinta-laatu suhde on vieläkin helevetin kaukana järkevästä. Uus v60 oliskin huomattavasti järkevämpi kampes.
********
Meikäläisen autokuviot alkaa selkeytyä. Oon nyt päättänyt että seuraava auto on joko budjettiliisari (1.6 diesel golf tai 116d bemari) tai sitten ostan reilun 10k diesel V70:sen. Giulietta periaatteessa juuri ja juuri mahtuisi raameihin, mutten ole tyytyväinen sen ulkonäköön tahi ajettavuuteen suhteessa hintaeroon golffin kans. Lisäksi etuspoileri ei tule kestämään kuukautta kasassa mun ajossa.
Mikään edellisistä ei tyydytä kamalasti, mutta tartten huokean vaihtoehdon seuraavaksi pariksi vuodeksi. Kämppä pitäs saada maksettua ennen kun tulee 10v nykyduunissa täyteen ja oli sitten ajatuksena pitää ainakin 6kk sapattivapaata ja viettää tuo aika kiikkupummeillen rapakon takana.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Ja vielä tuohon edelliseen.
Ajatuksissa pyörii aina välillä myös 2.2 (tai märissä viboissa v6) 159, mutta meitin ajossa tuota on mahotonta pitää kasassa. Omaani on korjattu jo neljästi alustan ja keulan osalta ja jos ite pitäs maksaa niin kalliiksi tulis. Muutenkin auton pitäs suht halvalla kattaa vajaa 100k tuon kahen vuoden aikana.
Sitten reissun jälkeen jotain mielenkiintoista (esmes v6 brera, z4 tai boxter) nautiskeluautoksi.
Ajatuksissa pyörii aina välillä myös 2.2 (tai märissä viboissa v6) 159, mutta meitin ajossa tuota on mahotonta pitää kasassa. Omaani on korjattu jo neljästi alustan ja keulan osalta ja jos ite pitäs maksaa niin kalliiksi tulis. Muutenkin auton pitäs suht halvalla kattaa vajaa 100k tuon kahen vuoden aikana.
Sitten reissun jälkeen jotain mielenkiintoista (esmes v6 brera, z4 tai boxter) nautiskeluautoksi.
-Matti-
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Täytyy kommentoida tuohon, että en näe kyllä kauheasti järkeä maksaa 10ke enemmän tuosta uudesta v60:stä, lähinnä tuon oman kirjoitukseni perusteella. Esim mainitsemasi takakonttilat on tuossa kyllä todella surkeat, ja muutenkin jos sisätilat merkkkaa (itelle ei takakonttia lukuunottamatta ole juuri merkitystä) niin tossa on kyllä isosta autosta saatu todella vähän tilaa irti. Penkit tossa tod näk on paremma, samoin sisädesign. Moottori yhtä ponneton jos DRIVe mallin valitsee ja loota tod näk samanlainen (tomaatin haukuinkin jo suohon ja pysyn kannassani). Mielestäni V50 on fiksumpi vaihtoehto käytännöllisyydessä, tuo v60 toki edustavampi.Matti_S kirjoitti:
************
Uus v60 oliskin huomattavasti järkevämpi kampes.
XC60 on vielä koeajamatta. Se kun taitaa olla suurin piirtein saman hintainen kuin v60 niin vaikka urheilullisesta ajosta tykkään niin mieluummin katselisin noita XC60:iä kuin tuota v60. Etenkin kun maavara tulee silloin tällöin tarpeeseen koirien kanssa harrastaessa. Mutta voihan olla että tuo on karmea ajettava eikä pärjää kilpailussa esmes x1:lle ollenkaan (joka muuten on hieno ajettava loistavalla tomaatilla).
No onneksi auton vaihtoa ei tarvi vielä miettiä kun on reilu vuosi itellä sopparia jäljellä ja halpana vaihtoehtona olis jatkaa vulvan sopparia lisävuosi.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Kävin tänään ohikulkumatkalla Hämeenlinnan Renault-liikkeessä koeajamassa Renault Megane III RS:n. Kyseessä siis 250 heppainen 2.0 turbo, painoa 1.462 kg kuskin kanssa ja 0-100 km/h 6,1 s eli auto on kooltaan/suorityskyvyltään hyvin lähellä ennen Abarthia omistamaani 147 GTA:ta.
Ajettavuus:
RS Meganen ajettavuutta on ulkomaan lehdissä kovin hehkutettu, joten ennakko-odotukset olivat siinä suhteessa kovat. Koeajoautossa oli normaalia jäykempi Cup-alusta johon sisältyy myös mekaaninen tasauspyörästön lukko ja ajettavuus tuntui hyvin tasapainoiselta ja ohjaus oli melko tunnokas. Yllättävän hyvä kompromissi oli löydetty ajettavuuden ja mukavuuden välille kun auto ei ollut ollenkaan kivireen tuntuinen vaan aivan passelin oloinen normaaliajossa.
Tässä suhteessa RS Megane päihittää GTA:n kun GTA:ssa jousitus ei ollut vakiona mukavuudeltaan kovin hyvällä tasolla. Eibachin alustasarja kylläkin paikkasi tätä tilannetta GTA:ssa jonkin verran.
Suorituskyky:
Suorituskyky oli lievä pettymys kun tuntui, että alle 2.500 kierroksen auto ei liikahda oikein mihinkään. Kun 80 vauhdissa kutosella painoi kaasua niin kiihtyvyys oli alkuun varsin verkkaista. GTA:n kutonen oli kyllä paljon nöyrempi liikkuja alakierroksilla. Vertailin vielä kotimatkalla oman 90 heppaa vähätehoisemman ja 350 kg kevyemmän Abarthin kiihtyvyyttä 80 km/h vauhdista isoimmalla vaihteella ja subjektiivisesti arvioiden Abarth tuntui liikkuvan ensi alkuun aivan vertailukelpoisesti Rellun kanssa. Ylärekisterissä RS Meganen kulkupuoli kyllä oli iloinen.
Moottorin äänet eivät ole myöskään kovin kummoiset Rellussa, välillä kuului jotain pientä vinkunaa, mutta eipä juuri muuta mainitsemisen arvoista.
Muita huomioita:
- Ratti oli aika pienikokoinen ja myös ohut. Pieni koko oli plussaa, mutta tuon kehän ohuuden takia esim. Abarthin ratti tuntuu paremmalta käteen. Varsinainen ohjaus on sitten eri asia ja siinä Rellu vie selvän voiton Abarthista ja myös GTA:sta.
- Takanäkyvyys erittäin huono. Takaikkuna on todella surkean matala ja taakse näkee selvästi huonommin kuin esim. uudessa Giuliettassa, jossa siinäkään ei ole paras mahdollinen takanäkyvyys.
- Tein normaalin takapenkkitestin eli laitoin apumiehen etupenkin minulle (191 cm) sopivaan asentoon ja istuin takapenkille - tosin Meganessa tämä jäi yritykseksi kun en onnistunut taipumaan penkin ja ovenkarmin välistä takapenkille. Vasta kun olin siirtänyt etupenkkiä eteenpäin sain itseni mahdutettua takapenkille. Takatilat olivat melko klaustrofobiset kun sekä takalasi, että takasivulasit ovat pikkuriikkiset. Pääntilaa oli myös niukasti. Muilta osin tilat takana ok.
- Koeajoautossa olleet lisävaruste-Recaro-etupenkit olivat aika makeat. Ajoasennon sai hyväksi ja siinä ainoa moittimisen paikka oli 45-kokoiselle jalalle aika kapea rako jarrupolkimen ja keskikonsolin välillä mikä teki kaasun painamisesta vähän hankalaa ennen kuin siihen tottui.
- Tavaratila on kohtuullisen kokoinen, mutta nostokynnys erittäin korkea ja tilan aukko kapea.
- Radio ja muutama muu hallintalaite olivat käsittämättömän hankalan oloisia ensi alkuun.
Vaikka miinuksiakin Rellusta löytyi niin oli nuo ajo-ominaisuudet sen verran makeat ainakin ensivaikutelman perusteella, että ei huono peli ollenkaan.
Ajettavuus:
RS Meganen ajettavuutta on ulkomaan lehdissä kovin hehkutettu, joten ennakko-odotukset olivat siinä suhteessa kovat. Koeajoautossa oli normaalia jäykempi Cup-alusta johon sisältyy myös mekaaninen tasauspyörästön lukko ja ajettavuus tuntui hyvin tasapainoiselta ja ohjaus oli melko tunnokas. Yllättävän hyvä kompromissi oli löydetty ajettavuuden ja mukavuuden välille kun auto ei ollut ollenkaan kivireen tuntuinen vaan aivan passelin oloinen normaaliajossa.
Tässä suhteessa RS Megane päihittää GTA:n kun GTA:ssa jousitus ei ollut vakiona mukavuudeltaan kovin hyvällä tasolla. Eibachin alustasarja kylläkin paikkasi tätä tilannetta GTA:ssa jonkin verran.
Suorituskyky:
Suorituskyky oli lievä pettymys kun tuntui, että alle 2.500 kierroksen auto ei liikahda oikein mihinkään. Kun 80 vauhdissa kutosella painoi kaasua niin kiihtyvyys oli alkuun varsin verkkaista. GTA:n kutonen oli kyllä paljon nöyrempi liikkuja alakierroksilla. Vertailin vielä kotimatkalla oman 90 heppaa vähätehoisemman ja 350 kg kevyemmän Abarthin kiihtyvyyttä 80 km/h vauhdista isoimmalla vaihteella ja subjektiivisesti arvioiden Abarth tuntui liikkuvan ensi alkuun aivan vertailukelpoisesti Rellun kanssa. Ylärekisterissä RS Meganen kulkupuoli kyllä oli iloinen.
Moottorin äänet eivät ole myöskään kovin kummoiset Rellussa, välillä kuului jotain pientä vinkunaa, mutta eipä juuri muuta mainitsemisen arvoista.
Muita huomioita:
- Ratti oli aika pienikokoinen ja myös ohut. Pieni koko oli plussaa, mutta tuon kehän ohuuden takia esim. Abarthin ratti tuntuu paremmalta käteen. Varsinainen ohjaus on sitten eri asia ja siinä Rellu vie selvän voiton Abarthista ja myös GTA:sta.
- Takanäkyvyys erittäin huono. Takaikkuna on todella surkean matala ja taakse näkee selvästi huonommin kuin esim. uudessa Giuliettassa, jossa siinäkään ei ole paras mahdollinen takanäkyvyys.
- Tein normaalin takapenkkitestin eli laitoin apumiehen etupenkin minulle (191 cm) sopivaan asentoon ja istuin takapenkille - tosin Meganessa tämä jäi yritykseksi kun en onnistunut taipumaan penkin ja ovenkarmin välistä takapenkille. Vasta kun olin siirtänyt etupenkkiä eteenpäin sain itseni mahdutettua takapenkille. Takatilat olivat melko klaustrofobiset kun sekä takalasi, että takasivulasit ovat pikkuriikkiset. Pääntilaa oli myös niukasti. Muilta osin tilat takana ok.
- Koeajoautossa olleet lisävaruste-Recaro-etupenkit olivat aika makeat. Ajoasennon sai hyväksi ja siinä ainoa moittimisen paikka oli 45-kokoiselle jalalle aika kapea rako jarrupolkimen ja keskikonsolin välillä mikä teki kaasun painamisesta vähän hankalaa ennen kuin siihen tottui.
- Tavaratila on kohtuullisen kokoinen, mutta nostokynnys erittäin korkea ja tilan aukko kapea.
- Radio ja muutama muu hallintalaite olivat käsittämättömän hankalan oloisia ensi alkuun.
Vaikka miinuksiakin Rellusta löytyi niin oli nuo ajo-ominaisuudet sen verran makeat ainakin ensivaikutelman perusteella, että ei huono peli ollenkaan.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
saa olla sitten melko hyvä sähköinen ohjaus.....Portti kirjoitti: Abarthin ratti tuntuu paremmalta käteen. Varsinainen ohjaus on sitten eri asia ja siinä Rellu vie selvän voiton Abarthista ja myös GTA:sta.
Hammastanko-ohjaus Sähköinen servo-ohjaus, nopeuden mukaan mukautuva
Kääntösäde (m) 11,35 Ohjauspyörän kierrosten määrä täydessä käännöksessä 2,66
vs normi hydrauli 1.7 kierrosta Gtassa...
Tuolla aiemmin kehuttiin tuota Octaviaa... Itselläni oli vuodesta 2006 vuoteen 2009 tuo kakkoskoppainen RS Octavia. Vuosimalli siis tuo 2006, tuli uutena minulle. Viaton, se pitää sanoa. Ohjelmoinnilla (250 hv / 400 Nm) siitä sai suht pirteänkin, niin pirteän että tuolle alustalle tehoa oli aivan liikaa. Pintakova alusta joka pompottaa normiajossa mutta radalla kiikkuu ja keikkuu ja sutii vaan holtittomasti. Talvella aivan kamala ajaa, otinkin työajon (paljon maantietä kelillä kuin kelillä) vuoksi käyttöön puolison Bemarin.
Kaikenkaikkiaan Octaviasta olisi jäänyt positiivinen kuva, mutta tuo järkyttävä talviajettavuus jätti niin pahat arvet, että koko vagina-konsernin tuotteisiin tuntuu vaikealta koskea edes pitkällä tikulla. Olihan tuossa muutakin sanomista, kone antoi täydet ahdot ja 400 Nm vääntöä jo 1500 kierroksella mutta toisaalta johtuen herneenpienestä ahtimesta "puutui" jo 5000 kierroksen kohdalla. Hyvä niin, niin kamalaa kalitusta tuo TFSI pannu kierroksilla pitikin, että kidutukselta tuntui kierrättäminen. Ohjelmaa muuttamalla olisi toki tuota tolkutonta alavääntöä voinut leikata. Hemmetin vähän se vei bensaa, 6-alkuisiin lukemiin pääsi aivan helposti kelissä kuin kelissä eikä tarvinnut edes itseä laittaa ecomoodiin.
Voisin silti kuvitella, että ihmetuhnu tuo 1.2TSI on, joskin varmaan taloudellinen.
Kaikenkaikkiaan Octaviasta olisi jäänyt positiivinen kuva, mutta tuo järkyttävä talviajettavuus jätti niin pahat arvet, että koko vagina-konsernin tuotteisiin tuntuu vaikealta koskea edes pitkällä tikulla. Olihan tuossa muutakin sanomista, kone antoi täydet ahdot ja 400 Nm vääntöä jo 1500 kierroksella mutta toisaalta johtuen herneenpienestä ahtimesta "puutui" jo 5000 kierroksen kohdalla. Hyvä niin, niin kamalaa kalitusta tuo TFSI pannu kierroksilla pitikin, että kidutukselta tuntui kierrättäminen. Ohjelmaa muuttamalla olisi toki tuota tolkutonta alavääntöä voinut leikata. Hemmetin vähän se vei bensaa, 6-alkuisiin lukemiin pääsi aivan helposti kelissä kuin kelissä eikä tarvinnut edes itseä laittaa ecomoodiin.
Voisin silti kuvitella, että ihmetuhnu tuo 1.2TSI on, joskin varmaan taloudellinen.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Joo, kyllä se aika passelilta tuntui. Tosin tuota minun alkuperäistä lausetta olisi voinut kyllä selventää sen verran, että Abarthiin verrattuna Meganen ohjaus tuntui selvästi paremmalta kun Abarthin sähköinen ohjaus ei ole kovin tunnokas. GTA:han verrattuna Rellun ero sen sijaan ei ole selvä kun GTA:nkin ohjaus oli minusta hyvä.V6 kirjoitti:saa olla sitten melko hyvä sähköinen ohjaus.....
Meganen ajettavuudessa hallitseva piirre oli saumattomuus ja tasapainoisuus, mutta ei kuitenkaan kliinisyys.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Lancia Ypsilon 1.2
Lomareissulla oli 9 päivää alla vuokra-Ypsilon ja pitää kait siitäkin jotain kertoa. Ekaksi täytyy sanoa, etten tiedä oliko toi nyt se 8 venttilinen vai 16 venttiilinen versio, mutta reippaasti alitehoinen se oli.
Kaupunkiautoksi tällä koneella tämä kait on tehty. Ja siinä se toimi ihan jees. Alle 60km/h moottori ja vaihteisto toimi hienosti yhten ja vitosella pysty ajaan jo taajamissa. Myös kevyt ohjaus, suhteellisen hyvä näkyvyys ja ketteryys teki parkkeerauksesta ja liikkumisesta näppärää. Pari todella tiukkaa taskuparkkia meni heittämällä.
Ongelmat alkaa kun vauhti ylittää 60km/h tai maasto muuttuu mäkiseksi. Vaikka kyydissä oli vain ite (80kg jantteri) ja 50kg painava naaraani (+ 80kg kamaa), niin autolla ei päässyt edes tasaisella yli 110km/h. Alamäissä välillä näky 130, mutta jo itävallan motarin loivissa ylämäissä sitten turvauduttiin jo kolmoseen ja neloseen. Pari kertaa oli tulla rekka perään kun vauhti ei vaan tahtony pysyä yli 70km/h. Tämä myös nosti kulutusta roimasti tuonne kybän pintaan koska suurin osa (2k) tuli ajettua vuoristoteitä ja motaria.
Muuta natinaa jos pitää pistää, niin ilmastointi on tehoton, penkit aika heikot pitkällä siivulla ja ulkonäkö aika mitäänsanomaton.
Muuten kulkine oli ihan soppeli kahdelle. Tilaa soppelisti ja helposti muunneltavissa. Samalla rahalla tosin varmaan ostaisin Punton pirteämmällä koneella koska se on paremman näköinen ja tod näk halvempi ylläpitää.
Lomareissulla oli 9 päivää alla vuokra-Ypsilon ja pitää kait siitäkin jotain kertoa. Ekaksi täytyy sanoa, etten tiedä oliko toi nyt se 8 venttilinen vai 16 venttiilinen versio, mutta reippaasti alitehoinen se oli.
Kaupunkiautoksi tällä koneella tämä kait on tehty. Ja siinä se toimi ihan jees. Alle 60km/h moottori ja vaihteisto toimi hienosti yhten ja vitosella pysty ajaan jo taajamissa. Myös kevyt ohjaus, suhteellisen hyvä näkyvyys ja ketteryys teki parkkeerauksesta ja liikkumisesta näppärää. Pari todella tiukkaa taskuparkkia meni heittämällä.
Ongelmat alkaa kun vauhti ylittää 60km/h tai maasto muuttuu mäkiseksi. Vaikka kyydissä oli vain ite (80kg jantteri) ja 50kg painava naaraani (+ 80kg kamaa), niin autolla ei päässyt edes tasaisella yli 110km/h. Alamäissä välillä näky 130, mutta jo itävallan motarin loivissa ylämäissä sitten turvauduttiin jo kolmoseen ja neloseen. Pari kertaa oli tulla rekka perään kun vauhti ei vaan tahtony pysyä yli 70km/h. Tämä myös nosti kulutusta roimasti tuonne kybän pintaan koska suurin osa (2k) tuli ajettua vuoristoteitä ja motaria.
Muuta natinaa jos pitää pistää, niin ilmastointi on tehoton, penkit aika heikot pitkällä siivulla ja ulkonäkö aika mitäänsanomaton.
Muuten kulkine oli ihan soppeli kahdelle. Tilaa soppelisti ja helposti muunneltavissa. Samalla rahalla tosin varmaan ostaisin Punton pirteämmällä koneella koska se on paremman näköinen ja tod näk halvempi ylläpitää.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Golf mkVI 1.2 TSI
Tuon 1.6tdi:n olisin halunnu tyypata, mutta moista ei ollu hatchpakkinä tarjolla. Toissapäivänä tyyppasin uusiksi tuon bimmerin 116d:n joten tässä vähän vastakkain asettelua.
Uus kolopallo on aika ruma esitys. Naaraan kanssa totesimme, että mk5 oli huomattavasti miellyttävämmän ja sulavamman näkönen pyöreine muotoineen. Eritoten takapää on kolhon kantikas verrattuna edellissukupolveen ilman varsinaista takapaksin kasvua.
Bimmerin ulkonäkö on siinä mielessä parantunut, että se ei enää ole ruma. Se ei enää näytä yhtään miltään. Jos lapsi piirtäisi auton, niin se olisi tuo 1-sarjalainen. Joka kerta kun näen 1-sarjalaisen niin reaktio on että ei helvetissä. Joka kerta kun ajan sitä niin reaktio on myönteisempi, mutta ei oikeen tarpeeksi.
Golffissa on yllätys yllätys hieman enemmän tilaa takapaksissa. mkII:sessa tuosta 1-sarjasta joka tulee myyntiin syssyllä on golffia isompi takapaksi, mutta jumaleissön BMW on taas ylittänyt ittensä. Se on suorastaan kammottavan näköinen edestä:
http://www.speeddoctor.net/media/2011/0 ... ine_03.jpg
Golffi on muuten sisältä ihan OK. BMW:n penkit ja ratti on paremmat, mutta kolopallon ergonomia muuten paremmin kuosissa. Paitti vakkari. Helevetin pieni namiska vilkkuviiksen päässä. Voin kuvitella kuinka hankala sitä on raplata talvella. Viimeistelyltään BMW on parempi (golffissa oli joitain huonosti istuvia saumoja), mutta materiaalit on molemmissa samaa kopisevaa muovia.
Ajossa BMW kulkee kivemmin suoraan. 116d on aika ponneton motarilla, mutta muuten nöyrä ja hieno kampe. Se on myös naksun hiljaisempi kuin tuo kolopallo. Moottorien eroista on paha sanoa mitään kun en tuota 1.6:sta konetta oo testannu. BMW:n kakslitrasen vois kuvitella kestävän pidempään matalammasti ahdettuna.
Molemmissa kamppeissa vaihdelaatikko on erinomainen. Varsinkin BMW:ssä. Se on kuin työntelisi kuumaa veistä voihin. Fantastinen kapistus. Volkkarin pitkäliikkeinen ja tunnoton kytkin puolestaan häviää selvästi BMW:n vastaavalle. Myös jarrut oli kolopallossa heikohkot. Muuten ajettavuudessa ei ole suoralla tiellä kovin suuria eroja. BMW:ssä nopeus ei tunnu niin selvästi kuin pikkuautomaisemmassa golffissa.
Mutkatiellä huomaa dynaamiset erot. Kolopallo hytkyy ja höllyy kaarteissa. Bimmeri imee mutkat kivasti ja takapuoliradio kertoo kivasti renkaiden tilanteesta. Ohjaus on aika tunnoton molemmissa, mutta BMW:ssä se on luonnollisempi. Golffi on yhä simulaatio ajamisesta. Osa ohjaustunnon puutteesta menee 195:sten renkaiden piikkiin.
Golf olis naksun halvempi liisata ja omaan käyttöön tilojen puolesta käytännöllisempi kuin tuo bimmeri. Mutta kumpikaan ei kelluta mun venettä. Tuntuu, että meitille ei tehdä autoa. 159:sin ulkonäön (poislukien keulanylitys) kun saisi naitettua 1-sarjan alustaan ja golffin käytännöllisyyteen niin siinä olisi mun paketti. Giulietasta odotin sitä, mutta se ei vaan kelluta meitin venettä.
A3:sta olen myös heikkoina hetkinä ajatellut (ja tämä olisi myös naaraan valinta), sillä se olisi nätimpi ja tiloiltaan OK. Mutta ajettavuus on yhä golffia.
Tuon 1.6tdi:n olisin halunnu tyypata, mutta moista ei ollu hatchpakkinä tarjolla. Toissapäivänä tyyppasin uusiksi tuon bimmerin 116d:n joten tässä vähän vastakkain asettelua.
Uus kolopallo on aika ruma esitys. Naaraan kanssa totesimme, että mk5 oli huomattavasti miellyttävämmän ja sulavamman näkönen pyöreine muotoineen. Eritoten takapää on kolhon kantikas verrattuna edellissukupolveen ilman varsinaista takapaksin kasvua.
Bimmerin ulkonäkö on siinä mielessä parantunut, että se ei enää ole ruma. Se ei enää näytä yhtään miltään. Jos lapsi piirtäisi auton, niin se olisi tuo 1-sarjalainen. Joka kerta kun näen 1-sarjalaisen niin reaktio on että ei helvetissä. Joka kerta kun ajan sitä niin reaktio on myönteisempi, mutta ei oikeen tarpeeksi.
Golffissa on yllätys yllätys hieman enemmän tilaa takapaksissa. mkII:sessa tuosta 1-sarjasta joka tulee myyntiin syssyllä on golffia isompi takapaksi, mutta jumaleissön BMW on taas ylittänyt ittensä. Se on suorastaan kammottavan näköinen edestä:
http://www.speeddoctor.net/media/2011/0 ... ine_03.jpg
Golffi on muuten sisältä ihan OK. BMW:n penkit ja ratti on paremmat, mutta kolopallon ergonomia muuten paremmin kuosissa. Paitti vakkari. Helevetin pieni namiska vilkkuviiksen päässä. Voin kuvitella kuinka hankala sitä on raplata talvella. Viimeistelyltään BMW on parempi (golffissa oli joitain huonosti istuvia saumoja), mutta materiaalit on molemmissa samaa kopisevaa muovia.
Ajossa BMW kulkee kivemmin suoraan. 116d on aika ponneton motarilla, mutta muuten nöyrä ja hieno kampe. Se on myös naksun hiljaisempi kuin tuo kolopallo. Moottorien eroista on paha sanoa mitään kun en tuota 1.6:sta konetta oo testannu. BMW:n kakslitrasen vois kuvitella kestävän pidempään matalammasti ahdettuna.
Molemmissa kamppeissa vaihdelaatikko on erinomainen. Varsinkin BMW:ssä. Se on kuin työntelisi kuumaa veistä voihin. Fantastinen kapistus. Volkkarin pitkäliikkeinen ja tunnoton kytkin puolestaan häviää selvästi BMW:n vastaavalle. Myös jarrut oli kolopallossa heikohkot. Muuten ajettavuudessa ei ole suoralla tiellä kovin suuria eroja. BMW:ssä nopeus ei tunnu niin selvästi kuin pikkuautomaisemmassa golffissa.
Mutkatiellä huomaa dynaamiset erot. Kolopallo hytkyy ja höllyy kaarteissa. Bimmeri imee mutkat kivasti ja takapuoliradio kertoo kivasti renkaiden tilanteesta. Ohjaus on aika tunnoton molemmissa, mutta BMW:ssä se on luonnollisempi. Golffi on yhä simulaatio ajamisesta. Osa ohjaustunnon puutteesta menee 195:sten renkaiden piikkiin.
Golf olis naksun halvempi liisata ja omaan käyttöön tilojen puolesta käytännöllisempi kuin tuo bimmeri. Mutta kumpikaan ei kelluta mun venettä. Tuntuu, että meitille ei tehdä autoa. 159:sin ulkonäön (poislukien keulanylitys) kun saisi naitettua 1-sarjan alustaan ja golffin käytännöllisyyteen niin siinä olisi mun paketti. Giulietasta odotin sitä, mutta se ei vaan kelluta meitin venettä.
A3:sta olen myös heikkoina hetkinä ajatellut (ja tämä olisi myös naaraan valinta), sillä se olisi nätimpi ja tiloiltaan OK. Mutta ajettavuus on yhä golffia.
-Matti-
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Eiköhän tuo vuokra-Ypsilon ole ollut vain tukkoon ajettu pätkä-ajolla. Vertailukohtana vaikka Punto Cabrio 60S, painoa reilu tonni, tehoja 58hv, ja hyvin jaksoi pitää ylämäissä vauhdit 5-vaihteella 2 hengen kuormalla ja n. 700kg peräkärri perässä. Alitehoinenhan se on varmasti ollut uutenakin, mutta ei sentään tuossa määrin.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Eilen tuli testattua V60 D5:n automaatilla. Varsin laadukas ja Volvoksi ihan hyvä ajaa. Laadukkaammalta peliltä tuo valitettavasti vaikutti kuin oma 159. Ulkonäkökin on ihan ok - Volvoksi.
Auto kulki myös hyvin 235/40/18 GY F1 kumeilla. Omassa 235/45/18 GY F1 kumeilla on aika iso ero. Viisysi vetelee, on meluinen ja kova ajaa jne.
Ylipäätään tuo äänimaailma tuntui Volvossa paremmalta ja se on häirinnyt ehkäpä eniten 159:ssä. Onko kevennetyissä 159:eissä vähennetty radikaalisti äänieristystä? Kuten olen jo aiemmin valittanut, niin verhoiluissa on ainakin liisitty, kun ne repsottaa ja ovat liian naftit. Tuollainen seikka karsii ainakin minun mielestä laatuvaikutelmaa, vaikka sen on väitetty parantuneen 156:sta.
Minulla on toisinaan ollu ikävä vanhaa viiskutosta, siinä kaikki oli justiinsa ja laatu kohillaan
Auto kulki myös hyvin 235/40/18 GY F1 kumeilla. Omassa 235/45/18 GY F1 kumeilla on aika iso ero. Viisysi vetelee, on meluinen ja kova ajaa jne.
Ylipäätään tuo äänimaailma tuntui Volvossa paremmalta ja se on häirinnyt ehkäpä eniten 159:ssä. Onko kevennetyissä 159:eissä vähennetty radikaalisti äänieristystä? Kuten olen jo aiemmin valittanut, niin verhoiluissa on ainakin liisitty, kun ne repsottaa ja ovat liian naftit. Tuollainen seikka karsii ainakin minun mielestä laatuvaikutelmaa, vaikka sen on väitetty parantuneen 156:sta.
Minulla on toisinaan ollu ikävä vanhaa viiskutosta, siinä kaikki oli justiinsa ja laatu kohillaan
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Ihan mielenkiinnosta, miten laatikko toimi (kts yst oma kirjoitelma ylempää). Kiinnostaisi tietää oliko ajamassani yksilössä poikkeuksellisen hidas laatikko vai yhtyykö muut kokemuksiin...Janne kirjoitti:Eilen tuli testattua V60 D5:n automaatilla. Varsin laadukas ja Volvoksi ihan hyvä ajaa. Laadukkaammalta peliltä tuo valitettavasti vaikutti kuin oma 159. Ulkonäkökin on ihan ok - Volvoksi.
Auto kulki myös hyvin 235/40/18 GY F1 kumeilla. Omassa 235/45/18 GY F1 kumeilla on aika iso ero. Viisysi vetelee, on meluinen ja kova ajaa jne.
Ylipäätään tuo äänimaailma tuntui Volvossa paremmalta ja se on häirinnyt ehkäpä eniten 159:ssä. Onko kevennetyissä 159:eissä vähennetty radikaalisti äänieristystä? Kuten olen jo aiemmin valittanut, niin verhoiluissa on ainakin liisitty, kun ne repsottaa ja ovat liian naftit. Tuollainen seikka karsii ainakin minun mielestä laatuvaikutelmaa, vaikka sen on väitetty parantuneen 156:sta.
Minulla on toisinaan ollu ikävä vanhaa viiskutosta, siinä kaikki oli justiinsa ja laatu kohillaan
Eikös noissa ole oppiva vaihteisto eli se mukautuu ajan kanssa kuljettajan ajotyyliin.routasydän kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miten laatikko toimi (kts yst oma kirjoitelma ylempää). Kiinnostaisi tietää oliko ajamassani yksilössä poikkeuksellisen hidas laatikko vai yhtyykö muut kokemuksiin...Janne kirjoitti:Eilen tuli testattua V60 D5:n automaatilla. Varsin laadukas ja Volvoksi ihan hyvä ajaa. Laadukkaammalta peliltä tuo valitettavasti vaikutti kuin oma 159. Ulkonäkökin on ihan ok - Volvoksi.
Auto kulki myös hyvin 235/40/18 GY F1 kumeilla. Omassa 235/45/18 GY F1 kumeilla on aika iso ero. Viisysi vetelee, on meluinen ja kova ajaa jne.
Ylipäätään tuo äänimaailma tuntui Volvossa paremmalta ja se on häirinnyt ehkäpä eniten 159:ssä. Onko kevennetyissä 159:eissä vähennetty radikaalisti äänieristystä? Kuten olen jo aiemmin valittanut, niin verhoiluissa on ainakin liisitty, kun ne repsottaa ja ovat liian naftit. Tuollainen seikka karsii ainakin minun mielestä laatuvaikutelmaa, vaikka sen on väitetty parantuneen 156:sta.
Minulla on toisinaan ollu ikävä vanhaa viiskutosta, siinä kaikki oli justiinsa ja laatu kohillaan
Kevennetyissä 159:ssä on minustakin myös kevennetty äänieristys.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Ainakin kokeilemassani T6:ssa pelasi ihan ookoosti. Tosin kokemusta tomaateista on hyvin rajallisesti. Ja ko. versiossa voima korvaa pienen mietiskelyn...routasydän kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miten laatikko toimi (kts yst oma kirjoitelma ylempää). Kiinnostaisi tietää oliko ajamassani yksilössä poikkeuksellisen hidas laatikko vai yhtyykö muut kokemuksiin...
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Kävin tänään koeajamassa XC60 D3 AWD automaatilla ja laatikossa edelleen viivettä mutta sopii tuohon mottiin paremmin, kun ei urheilullinen ajo muutenkaan mielessä. Hyvin hoituu ohitukset tuolla motilla, hiljainen ja laadukkaan oloinen peli. Ohjaus yhtä hyvä kuin V60 ja ison auton tunto vain hyvässä näkyvyydessä. V60 tuntui ajettavuudeltaan muutoin yhtä isolta.
Kaiken kaikkiiaan ottaisin tuon V60 yli anyday. Ei teennäisen urheilullinen vaan rehdisti sitten maantielaiva isommalla maavaralla. Tilatkin (etenkin takakontti) paljon fiksummat. Kun lisää vielä tyylikkään ulkonäön IMO niin ei ihme, että on volvon suosituin malli.
Mutta kyllä edelleen haukun volvon tomaatteja. Tuossakin kun katsoo kulutusta ja päästöjä niin tomaatilla selkeästi suuremmat, muilla merkeillä jo toisin päin. Itse viive ei tosiaan tuollaisessa autossa juurikaan enää niin häiritse, koska ei urheilullinen ja harvoin tuolla tod näk tulisi tallaa pohjaan lyötyä. Bemarin laatikkoon ei kuitenkaan voi verratakaan, 159 tomaatti oli mielestäni pari vuotta sitten koeajon yhteydessä yhtä hidas ja ärsyttävä.
Kaiken kaikkiiaan ottaisin tuon V60 yli anyday. Ei teennäisen urheilullinen vaan rehdisti sitten maantielaiva isommalla maavaralla. Tilatkin (etenkin takakontti) paljon fiksummat. Kun lisää vielä tyylikkään ulkonäön IMO niin ei ihme, että on volvon suosituin malli.
Mutta kyllä edelleen haukun volvon tomaatteja. Tuossakin kun katsoo kulutusta ja päästöjä niin tomaatilla selkeästi suuremmat, muilla merkeillä jo toisin päin. Itse viive ei tosiaan tuollaisessa autossa juurikaan enää niin häiritse, koska ei urheilullinen ja harvoin tuolla tod näk tulisi tallaa pohjaan lyötyä. Bemarin laatikkoon ei kuitenkaan voi verratakaan, 159 tomaatti oli mielestäni pari vuotta sitten koeajon yhteydessä yhtä hidas ja ärsyttävä.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Hmm....Matti_S kirjoitti: Bimmerin ulkonäkö on siinä mielessä parantunut, että se ei enää ole ruma. Se ei enää näytä yhtään miltään.
-Tazio
- Liitteet
-
- bimmer_1er.jpg
- (123.16 KiB) Tiedosto ladattu 8898 kertaa
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Italian matkalla oli Golffi kyseisellä koneella viikon vuokralla. Auto oli aivan pakasta vedetty, joten parasta herkkyyttä koneesta ei vielä löytynyt. Muutamia huomioita jäi mieleen. Autostradalla olisi ehdottomasti kaivannut kuudetta vaihdetta. Tosin matkanopeus oli 140...150km/h mittarinopeutta, joten Suomeen välitykset osunevat paremmin.Matti_S kirjoitti:Golf mkVI 1.2 TSI
Tuon 1.6tdi:n olisin halunnu tyypata, mutta moista ei ollu hatchpakkinä tarjolla.
Suorituskyky oli välttävä/heikko neljän hengen kuormalla pääteillä. Ohitukset lähtien 100 km/h olivat hankalia, kun millään vaihteella ei päässyt oikein mihinkään. Kahdella hengellä kaupungeissa ja pikkuteillä meno oli ihan riittävää arkikäyttöön. Sporttista meininkiä on toki turha odotella.
Jarrut olivat suorastaan surkeat verrattuna esim. 159:iin. Polkimen tunto oli kehno ja hidastuvuuskin keskinkertaista. Ajomme oli pääasiassa moottoritiepainotteista, joten vertailukohta on tietysti kova.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eilen pääsin kokeilemaan samaisella kaverilla lainassa ollutta nelivetoista S60D5:sta. Ja nyt kun oikein kiinnitti huomiota, niin olihan se ainakin Sport-asetusella aikamoista arpomista. Perinteinen D-asento toimi ihan kohtuullisesti.Vittorio Jano kirjoitti:Ainakin kokeilemassani T6:ssa pelasi ihan ookoosti. Tosin kokemusta tomaateista on hyvin rajallisesti. Ja ko. versiossa voima korvaa pienen mietiskelyn...
Muuten olen edelleen sitä mieltä, että tuo uusi kuuskymppinen on todella pätevä paketti. Tiiriön ramppiakin pystyi ajamaan aika kovaa ilman kallistelua tahi puskemista. Ulkonäkökin oli kohdillaan punaisella värillä ja R-Design-paketilla.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Jep, siis kyllä tuo maltillisissa kiihdytyksissä toimii hyvin, ja voimakkaana herrasmiespelinä jees, mutta lämääpä se lusikka lattiaan (tulee koeajoautossa ehkä joskus kokeiltua) niin kyllä se liian pitkän miettii ja sitten nykäsee. Ja lisäksi ny tomaatin ei kyllä pitäisi enää lisätä kulutusta, ei näin ainakaan muilla merkeillä ole. Jos tuommonen kampe pitäisi hankkia niin tod näk sitten neliveto manuaali, ja ehkä kuitenkin XC60 ja D3.Vittorio Jano kirjoitti:Eilen pääsin kokeilemaan samaisella kaverilla lainassa ollutta nelivetoista S60D5:sta. Ja nyt kun oikein kiinnitti huomiota, niin olihan se ainakin Sport-asetusella aikamoista arpomista. Perinteinen D-asento toimi ihan kohtuullisesti.Vittorio Jano kirjoitti:Ainakin kokeilemassani T6:ssa pelasi ihan ookoosti. Tosin kokemusta tomaateista on hyvin rajallisesti. Ja ko. versiossa voima korvaa pienen mietiskelyn...
Muuten olen edelleen sitä mieltä, että tuo uusi kuuskymppinen on todella pätevä paketti. Tiiriön ramppiakin pystyi ajamaan aika kovaa ilman kallistelua tahi puskemista. Ulkonäkökin oli kohdillaan punaisella värillä ja R-Design-paketilla.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Kävin koeajamassa auton. Se ei ollut alfa Romeo.......Se oli musta Jaguar XJ6 vm. -05.......3.0 V6..... Nyt PITKÄSTÄ aikaa tuli eteen auto joka sytytti todellisen omistamisen halun.....Myyjä ajoi auton ulos.....pelti kiilsi mustana.....kromi välkehti vastapuunattuna.....kone humisi hiljaa.....Kytkin automaatin asentoon D......säädin ilmastoinnin......laitoin Dire Straightsin soimaan taustalle.......avasin kuljettajan puolen lasin......päästin jalan jarrulta ja NAUTIN 1,5 tuntia......jos nyt olisi tarvittava väliraha (joka oli tietenkin hieman liian suuri....) en epäröisi sekuntiaka
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- atti
- Viestit: 134
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viime viikonloppuna tuli koeajettua Catherham SV.
Koeajo kattoi puolison kanssa vietetyn pitkän viikonlopun Skotlannissa. En ollut aikaisemmin erityisen kiinnostunut kyseisestä seudusta mutta innostuin itsekin kun tajusin mahdollisuuden vuokrata autoksi Cathermam.
Torstai iltapäivästä lauantai iltaan ajelimme ympäri keski-ja länsi Skotlantia, pääsääntöisesti pieniä tai vielä pienempiä teitä.
Auto oli erittäin miellyttävä kokemus. 190cm ukko mahtui tuohon (SV-versio) erittäin hyvin ja ajoasennon sai todella hyväksi. Ajaminen oli tietenkin tuossa se suurin (positiivinen) kokemus. Tolkuttoman matala auto pysyi tiessä kuin tauti ilman sen suurempaa huojumista tai heiluntaa. Jousitus antoi kuitenkin periksi röykyissä paremmin kuin arkiajossamme oleva alfa, joten välistä hieman huono tienpinta ei suuremmin laskenut fiilistä. Ajaessa tunnelmaa nosti erittäin hyvä tuntuma ajamiseen (ei mitään tehostimia) sekä koneen tuottamat mölyt.
Vuokrattu versio ei ollut erityisen tehokas (alle 120hp), mutta kipon pienen massan avulla tarjosi tarvittavan suorituskyvyn pikkuteillä sakkailuun. Auto oli omimmillaan pikkuteillä kun taas motarietenemiseen valitsisin jonkin toisen kulkupelin.
Meillä oli hyvä tuuri säiden suhteen, joten ei tarvinnut testata millaista tuolla kärryllä olisi ajella rätin kanssa. Ovet olivat jatkuvasti kiinni suojaamassa ilmavirralta ja lätäköistä lentävältä kuralta.
Miinuksiksi voidaan laskea vilkun uskomattoman kova ja ärsyttävä merkkiääni sekä tilanteet joissa autosta piti nähdä taakse. Nelipistevyöt rajoittivat ukon pyörintää ja sivupeileistä ei oikeastaan ollut mitään iloa. Esimerkiksi liittymät motarille ja pakittamiset olivat noiden syiden takia vähemmän nautittavia tilanteita.
Suosittelen. Ainakin me tulemme lähtemään vastaavalle autoreissulle tulevaisuudessakin. Outoa sinällään että jo muutaman päivän pyörittelyn jälkeen oma alfa tuntui lähes ääntettömältä, ylitehostetulta sekä tunnottomaksi tehostetulta
Ohessa linkki jossa muutamia kuvia reissusta & autosta.
http://kapatrik.kuvat.fi/kuvat/Skotlanti+2011/
Koeajo kattoi puolison kanssa vietetyn pitkän viikonlopun Skotlannissa. En ollut aikaisemmin erityisen kiinnostunut kyseisestä seudusta mutta innostuin itsekin kun tajusin mahdollisuuden vuokrata autoksi Cathermam.
Torstai iltapäivästä lauantai iltaan ajelimme ympäri keski-ja länsi Skotlantia, pääsääntöisesti pieniä tai vielä pienempiä teitä.
Auto oli erittäin miellyttävä kokemus. 190cm ukko mahtui tuohon (SV-versio) erittäin hyvin ja ajoasennon sai todella hyväksi. Ajaminen oli tietenkin tuossa se suurin (positiivinen) kokemus. Tolkuttoman matala auto pysyi tiessä kuin tauti ilman sen suurempaa huojumista tai heiluntaa. Jousitus antoi kuitenkin periksi röykyissä paremmin kuin arkiajossamme oleva alfa, joten välistä hieman huono tienpinta ei suuremmin laskenut fiilistä. Ajaessa tunnelmaa nosti erittäin hyvä tuntuma ajamiseen (ei mitään tehostimia) sekä koneen tuottamat mölyt.
Vuokrattu versio ei ollut erityisen tehokas (alle 120hp), mutta kipon pienen massan avulla tarjosi tarvittavan suorituskyvyn pikkuteillä sakkailuun. Auto oli omimmillaan pikkuteillä kun taas motarietenemiseen valitsisin jonkin toisen kulkupelin.
Meillä oli hyvä tuuri säiden suhteen, joten ei tarvinnut testata millaista tuolla kärryllä olisi ajella rätin kanssa. Ovet olivat jatkuvasti kiinni suojaamassa ilmavirralta ja lätäköistä lentävältä kuralta.
Miinuksiksi voidaan laskea vilkun uskomattoman kova ja ärsyttävä merkkiääni sekä tilanteet joissa autosta piti nähdä taakse. Nelipistevyöt rajoittivat ukon pyörintää ja sivupeileistä ei oikeastaan ollut mitään iloa. Esimerkiksi liittymät motarille ja pakittamiset olivat noiden syiden takia vähemmän nautittavia tilanteita.
Suosittelen. Ainakin me tulemme lähtemään vastaavalle autoreissulle tulevaisuudessakin. Outoa sinällään että jo muutaman päivän pyörittelyn jälkeen oma alfa tuntui lähes ääntettömältä, ylitehostetulta sekä tunnottomaksi tehostetulta
Ohessa linkki jossa muutamia kuvia reissusta & autosta.
http://kapatrik.kuvat.fi/kuvat/Skotlanti+2011/
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
E36 M3 coupe, -93. Mielenkiintoinen auto, jossa tehoja vähintäänkin riittävästi. Vikojakin kyseisessä yksilössä oli, mutta laitan tarkemma nselostuksen tuonnempana. Kiintymys penareihin alkaa kyllä kasvaa, etenkin jos alfa ei mitään mielenkiintoista saa jatkossakaan markkinoille. Tosin getvosella käytiin ja yhtään ei harmittanut getvosella takaisinkaan ajella, päinvastoin. Mutta lisätarinaa paremmalla ajalla.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-07 Penari 318d farkku tuli koeajettua puolitosissaan.
+ hieno ajettava
+ tukevan tuntuinen
+ hyvät sport-penkit
- raskaan tuntuinen
- voimavaroiltaan melko mopedi
- matkustusmukavuus 16-tuumaisilla run-flateilla ei ihan vastannut odotuksia
- musta sisusta mustalla kattoverhoilulla on ahtaan ja pimeän tuntuinen... sporttista?
Olisin minä tuon voinut kotiin taluttaa. Niin kiihkeää paloa ei kuitenkaan syttynyt että alkaisin keksimään jostain 16 tonnin välirahaa kaksi vuotta vanhemman Rottelon päälle.
+ hieno ajettava
+ tukevan tuntuinen
+ hyvät sport-penkit
- raskaan tuntuinen
- voimavaroiltaan melko mopedi
- matkustusmukavuus 16-tuumaisilla run-flateilla ei ihan vastannut odotuksia
- musta sisusta mustalla kattoverhoilulla on ahtaan ja pimeän tuntuinen... sporttista?
Olisin minä tuon voinut kotiin taluttaa. Niin kiihkeää paloa ei kuitenkaan syttynyt että alkaisin keksimään jostain 16 tonnin välirahaa kaksi vuotta vanhemman Rottelon päälle.
- Epäkelpokeräilijä -
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Eli tämä M3 tuli kokeiltua
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/4085573
Eli aloitetaanpa alusta . Pihaan tultaessa ei ollut vaikea bongata mikä auto on tultu koeajamaan. Hyvin erottui edukseen, paljon parempi livenä kuin kuvissa. E46 maski ja valothas tuohon on vaihdettu, alkuperäistä suosisin itse, mutta kukin tavallaan. Myyjä ei ollut autosta sopinut kauppoja eikä tiennyt siitä mitään. Ainoat paperit mitä autosta oli, olivat auton haskalokerossa kuulemma, ja siellä oli saksankielinen ohjekirja .
No ulkoasu oli lähemmin aika karu, paljon kiveniskeymiä, levikkeet olisi lähteneet pienellä nykäisylä pois, ruostekukkasia oli lokasuojien kaarissa yms. Toinen parkkivalo säpäleinä. Sisustan verhoilu olikin sitten vielä pahemmassa amis kuosissa. Ilmeisesti poltettu sisällä, kaiuttimet laitettu todella törkeästi, repeämiä siellä täällä yms.
Hyvin kuitenkin käynnistyi, tosin moottori nakutti tyhjäkäynnillä. Jarrujen mekkivalo paloi ja ajossa syy selvisi heti, kovin oli pomppivaa jarrutus. Moottorissa sen sijaan ei valittamista ollut suorituskyvyn osalta, hyvin potki ja soundit oli kohdallaan. Myös ajoasento oli sporttinen ja tuntuma oli hyvä ja matalalla istuttiin. Ratti tosin oli hieman vinossa. Alustasta ei kolinoita kuulunut, mutta hieman heijailli kuitenkin.
KAiken kaikkiaan vioista huolimatta positiivinen yllätys. Ennen en ole m3:ia ajanut ja odotukset ei liian korkealla olleet vaisun ulkonäön ja iän vuoksi vaikka suorituskyvyn tiesin. Autossa oli todellakin fiilistä, ketteryyttä, potkua ja ulkonäkökin livenä oli sporttinen.
Myyjä kysyi autosta ajon jälkeen, jolloin todettiin hieman vikoja ja auton tarvitsemaa hellää huolenpitoa. Ei mukissut vastaan ja hintaakin olisi tiputtanut tinkaamatta heti reilusti. No auto jäi kuitenkin ostamatta (ei nyt ihan vielä oltu m3:sta hankkimassa, mutta ajatus yhteisestä ratalelusta velipoikien kanssa jäi kytemään). Jos olis tilat ja haluais rakennettavan projektin niin tuosta lähtis varmasti halvalla.
http://www.nettiauto.com/bmw/m3/4085573
Eli aloitetaanpa alusta . Pihaan tultaessa ei ollut vaikea bongata mikä auto on tultu koeajamaan. Hyvin erottui edukseen, paljon parempi livenä kuin kuvissa. E46 maski ja valothas tuohon on vaihdettu, alkuperäistä suosisin itse, mutta kukin tavallaan. Myyjä ei ollut autosta sopinut kauppoja eikä tiennyt siitä mitään. Ainoat paperit mitä autosta oli, olivat auton haskalokerossa kuulemma, ja siellä oli saksankielinen ohjekirja .
No ulkoasu oli lähemmin aika karu, paljon kiveniskeymiä, levikkeet olisi lähteneet pienellä nykäisylä pois, ruostekukkasia oli lokasuojien kaarissa yms. Toinen parkkivalo säpäleinä. Sisustan verhoilu olikin sitten vielä pahemmassa amis kuosissa. Ilmeisesti poltettu sisällä, kaiuttimet laitettu todella törkeästi, repeämiä siellä täällä yms.
Hyvin kuitenkin käynnistyi, tosin moottori nakutti tyhjäkäynnillä. Jarrujen mekkivalo paloi ja ajossa syy selvisi heti, kovin oli pomppivaa jarrutus. Moottorissa sen sijaan ei valittamista ollut suorituskyvyn osalta, hyvin potki ja soundit oli kohdallaan. Myös ajoasento oli sporttinen ja tuntuma oli hyvä ja matalalla istuttiin. Ratti tosin oli hieman vinossa. Alustasta ei kolinoita kuulunut, mutta hieman heijailli kuitenkin.
KAiken kaikkiaan vioista huolimatta positiivinen yllätys. Ennen en ole m3:ia ajanut ja odotukset ei liian korkealla olleet vaisun ulkonäön ja iän vuoksi vaikka suorituskyvyn tiesin. Autossa oli todellakin fiilistä, ketteryyttä, potkua ja ulkonäkökin livenä oli sporttinen.
Myyjä kysyi autosta ajon jälkeen, jolloin todettiin hieman vikoja ja auton tarvitsemaa hellää huolenpitoa. Ei mukissut vastaan ja hintaakin olisi tiputtanut tinkaamatta heti reilusti. No auto jäi kuitenkin ostamatta (ei nyt ihan vielä oltu m3:sta hankkimassa, mutta ajatus yhteisestä ratalelusta velipoikien kanssa jäi kytemään). Jos olis tilat ja haluais rakennettavan projektin niin tuosta lähtis varmasti halvalla.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Kävin vastaavan sunnuntaina testaamassa. Yhdyn plussiin, tosin sporttipenkkejä ei tainnut olla. Miinuksista hyväksyn raskauden. Voimavaroista olen hieman eri mieltä. Riippuu toki mihin on tottunut, mutta ainakin koeajamani tomaatti, lähti paikalta kohtuu ripeästi ja mikä tärkeämpää ohituskiihtyvyys oli vähintäänkin riittävä. Auton painon takia kiihtyvyyden tosin huomasi vain nopeusmittarista, mutta kyllä se ainakin sinne 160kmh asti kiihtyi hyvin eikä auton käyttäytymisestä nopeuden nousua huomannut eikä moottori liikaa huutanut tuossakaan nopeudessa. Hiljainenkin tuo oli ja kaikin puolin jämerän ja laadukkaan oloinen.Rasvis kirjoitti:-07 Penari 318d farkku tuli koeajettua puolitosissaan.
+ hieno ajettava
+ tukevan tuntuinen
+ hyvät sport-penkit
- raskaan tuntuinen
- voimavaroiltaan melko mopedi
- matkustusmukavuus 16-tuumaisilla run-flateilla ei ihan vastannut odotuksia
- musta sisusta mustalla kattoverhoilulla on ahtaan ja pimeän tuntuinen... sporttista?
Olisin minä tuon voinut kotiin taluttaa. Niin kiihkeää paloa ei kuitenkaan syttynyt että alkaisin keksimään jostain 16 tonnin välirahaa kaksi vuotta vanhemman Rottelon päälle.
Mieluummin kuitenkin ottaisin 320d:n reilusti paremman suorituskyvyn ja lähes saman kulutuksen vuoksi, vaikkei normiajossa siitä suorituskyvystä mitään hyötyö olisikaan, mutta hauskuudesta olisin valmis hieman maksamaan