156 alustasarjoista
Valvoja: Moderators
- Zimbo
- Viestit: 30
- Liittynyt: 09 Kesä 2011, 19:15
- Car(s): Alfa Romeo 156 Sedan 2.0TS BluCosmoMet 1999
- Paikkakunta: Ruovesi
156 alustasarjoista
Moro! Onko olemassa jotain selvää merkkiä siitä, että 156:ssa olisi jonkinlainen alustan madallussarja tai normaalia kovempi jousitus tms. asennettu jälkeenpäin? Auto näyttää mielestäni hieman normaalia matalemmalta, vain hieman, ja on jotenkin jämäkämpi kuin mihin olen aikaisemmissa testaamissani tottunut. Eli pitääkö alustasarjan vaihto näkyä rekisteriotteessa tms? Kiitos.
Taide ei vanhene.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kyllähän alustasarja pitää muutoskatsastaa eli mittojen pitäisi löytyä rekisteriotteesta. Vakion alustan pyörän keskiö - lokarin kaari -mitta on n. 39cm eli jos on alle niin on madallettu. Tai pirun väsyneet jouset.. 

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Pitis ja pitis, monikaan katsastusasema ei ala väittelemään noista jousista jos auto on edes suht. "normikorkea".silverine kirjoitti:Kyllähän alustasarja pitää muutoskatsastaa eli mittojen pitäisi löytyä rekisteriotteesta. Vakion alustan pyörän keskiö - lokarin kaari -mitta on n. 39cm eli jos on alle niin on madallettu. Tai pirun väsyneet jouset..
Kolme vuotta ja katsastusta meni mullakin ennekuin katsastusmies pakotti kaivamaan jotain todistusta jousista esille.
Olin kyllä itsekin ollut vähän siinä uskossa että olisin vakiomittaiset jouset ostanut, mutta olihan siinä vähän madallusta.
Ei tosin eronnut alkuperäisiin väsyneisiin jousiin verrattuna tuo korkeus oikeastaan yhtään....
Milanon mysteereitä Suomessa asti
Kävin tänään katsastamassa Alfaa, jonka ostin vajaat kaksi vuotta sitten Deltasta ja katsastin jo vuosi sitten ilman mitään huomautuksia.
Nyt kävi toisin. Löytyi katkennut takajousi (en ole edes huomannut koko katkeamista ja auto kulkee kuten ennenkin) ja välyksellinen ylätukivarren laakerointi - sekä muutettu jousitus => muutoskatsastettava! Ei voi olla totta! Auto on vuosimallia 2004 ja nyt vasta pitää muutoskatsastaa???
Katsoin mukana tulleita vanhoja kuitteja, ja siellä on ihme saksankielistä selostusta jostain "Eibach Suspensionista" päivätty 28.5.2002 (siis 2002!)
Lisäksi on Lappeenrannan Deltan leimalla ja jonkun allekirjoituksella varustettu paperi, jossa sanotaan, että "Olemme asentaneet tähän autoon TUV hyväksytyt madalletut etujouset" - siis ETUjouset? Kuitenkin samassa paperissa sanotaan että mitat lokasuojan reunasta lattiatasoon ovat:
Vakio Asennuksen jälkeen
Etulokasuoja 68 cm 65 cm
Takalokasuoja 69 cm 66 cm
Ja tämä madallus on tehty noin seitsemän päivää ENNEN auton virallista käyttöönottopäivää! Mitä hittoa?!?!
Itsekin olen sitä mieltä, että väljä ylätukivarsi ja katkennut takajousi pitää uusia, mutta pitääkö koko auto nyt myös muutoskatsastaa, jos kerran madallussarja on asennettu ennen käyttöönottoa? Tapahtuuko uuden auton käyttöönotossa jokin katsastus? Ja miksi Deltan todistuksessa (?) puhutaan ensin vain etujousista, mutta sitten sanotaan myös takapään madaltuneen kolme senttiä?
Sitten olisi vielä kertomuksia Milano by Night -esityksistä, mutta siitä ehkä toisessa keskustelussa.
Tämä on muuten se sama noiduttu Alfa, josta kerron "Yleisessä avautumisketjussa" 13.5.2010 klo 18:47 tämän foorumin kellon mukaan... http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... start=4550
Nyt kävi toisin. Löytyi katkennut takajousi (en ole edes huomannut koko katkeamista ja auto kulkee kuten ennenkin) ja välyksellinen ylätukivarren laakerointi - sekä muutettu jousitus => muutoskatsastettava! Ei voi olla totta! Auto on vuosimallia 2004 ja nyt vasta pitää muutoskatsastaa???
Katsoin mukana tulleita vanhoja kuitteja, ja siellä on ihme saksankielistä selostusta jostain "Eibach Suspensionista" päivätty 28.5.2002 (siis 2002!)
Lisäksi on Lappeenrannan Deltan leimalla ja jonkun allekirjoituksella varustettu paperi, jossa sanotaan, että "Olemme asentaneet tähän autoon TUV hyväksytyt madalletut etujouset" - siis ETUjouset? Kuitenkin samassa paperissa sanotaan että mitat lokasuojan reunasta lattiatasoon ovat:
Vakio Asennuksen jälkeen
Etulokasuoja 68 cm 65 cm
Takalokasuoja 69 cm 66 cm
Ja tämä madallus on tehty noin seitsemän päivää ENNEN auton virallista käyttöönottopäivää! Mitä hittoa?!?!
Itsekin olen sitä mieltä, että väljä ylätukivarsi ja katkennut takajousi pitää uusia, mutta pitääkö koko auto nyt myös muutoskatsastaa, jos kerran madallussarja on asennettu ennen käyttöönottoa? Tapahtuuko uuden auton käyttöönotossa jokin katsastus? Ja miksi Deltan todistuksessa (?) puhutaan ensin vain etujousista, mutta sitten sanotaan myös takapään madaltuneen kolme senttiä?
Sitten olisi vielä kertomuksia Milano by Night -esityksistä, mutta siitä ehkä toisessa keskustelussa.
Tämä on muuten se sama noiduttu Alfa, josta kerron "Yleisessä avautumisketjussa" 13.5.2010 klo 18:47 tämän foorumin kellon mukaan... http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... start=4550