Alfa 156 nykii
Valvoja: Moderators
Alfa 156 nykii
Onko raadilla infoa miksi autoni (156SW2.0TS) on alkanut nykimään tasakaasulla ajettaessa ja varsinkin kylmänä? Lämpimänä ilmiötä ei esiinny. En usko että se on tuo kuuluisa ilmamäärämittari sillä tehot ym. on tallella. Samalla autooni on tullut ikävä "kenguru" efekti kun nostan kaasun esim. risteykseen tultaessa (pieneillä vaihteilla 1 ja 2) ilmiöstä pääsee eroon kun painaa hiukan jarrua tai painaa kytkimen pohjaan. Mistä siis voisin siis tarkastella vikojen korjaamiseksi?
Jari
Jari
Juu, sama homma on esiintyny myös täällä. Tosin aika harvoin, eli ehkä kerran 20 käynnistyksellä. Oma kulta on kanssa tollanen 2.0ts kun ei lompakko veny gta:n hankintaan
Mulle tulee toi sama "nykäsy" ja se tulee 1-2 minuuttia käynnistyksestä tai sitte kun on toinen kaasutus menossa, jossa tulee vähän yli 3000rpm niin nykäsy ja kaikki toimii sen jälkee ok. Outoa, mutta ehkä normaalia...
Joku selitti täällä aiemmin jotain, että öljyt ei juokse heti alussa kunnolla tai jotai, tosin se taisi liittyä ajotuksenmuuntimeen. Voisi kyllä pitää paikansa, kun äskeisen öljynvaihdon jälkeen mulla kaikki on ollu ok. Vaihdettiin Deltan 10-40 vakiopuuro 5-50 mopiliin ja ei ole nykinyt enää yhtää. Samalla tehtiin forte-käsittely koneelle. Nyt on muuten vaan ton 1-2 minuuttia lussu kun ennenkin, mutta ilman pikkuriikkistä nykimistä ja sitten sen jälkeen

Mulle tulee toi sama "nykäsy" ja se tulee 1-2 minuuttia käynnistyksestä tai sitte kun on toinen kaasutus menossa, jossa tulee vähän yli 3000rpm niin nykäsy ja kaikki toimii sen jälkee ok. Outoa, mutta ehkä normaalia...
Joku selitti täällä aiemmin jotain, että öljyt ei juokse heti alussa kunnolla tai jotai, tosin se taisi liittyä ajotuksenmuuntimeen. Voisi kyllä pitää paikansa, kun äskeisen öljynvaihdon jälkeen mulla kaikki on ollu ok. Vaihdettiin Deltan 10-40 vakiopuuro 5-50 mopiliin ja ei ole nykinyt enää yhtää. Samalla tehtiin forte-käsittely koneelle. Nyt on muuten vaan ton 1-2 minuuttia lussu kun ennenkin, mutta ilman pikkuriikkistä nykimistä ja sitten sen jälkeen

- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mullakin nyki ennen, kun koneessa oli deltan 5w-40. Tossa kevättalvella vaihdoin Castrolin 0W-40:seen ja nykiminen loppui. Nyt sitten kun vaihtoväli alkaa lähenemään, on nykiminen tullut takaisin, samoin diesel-ääni käynnistettäessä n. 1 sekunnin ajan.
Joskus harvoin tosiaan painettaessa kaasua tuntuu tukkoiselta. Sitten pari minuuttia ajettua se nykäisee ja taas kulkee niinkuin pitääkin. Muistaakseni noita ajoituksenmuunnin yms. hässäköitä on mun auton huoltohistoriassa vaihdettu ihan tarpeeksi..
Taitaa olla ominaisuus tässä mallissa
Joskus harvoin tosiaan painettaessa kaasua tuntuu tukkoiselta. Sitten pari minuuttia ajettua se nykäisee ja taas kulkee niinkuin pitääkin. Muistaakseni noita ajoituksenmuunnin yms. hässäköitä on mun auton huoltohistoriassa vaihdettu ihan tarpeeksi..

Taitaa olla ominaisuus tässä mallissa

Ammattina autokauppa
tätä samaa on jauhettu jo monta kertaa
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ight=nykii
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ight=nykii
öljyn ei luulisi siihen vaikuttavan eikä ajoituksenmuuntimen, 2000-3000rpmssä kuuluukin olla tehopiikki
kun nokan ajoitus muuttuu.
Yksi asia mitä voisi kokeilla on tuo kaasuläpän puhdistus.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ight=nykii
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ight=nykii
öljyn ei luulisi siihen vaikuttavan eikä ajoituksenmuuntimen, 2000-3000rpmssä kuuluukin olla tehopiikki

Yksi asia mitä voisi kokeilla on tuo kaasuläpän puhdistus.