Lisäksi jemmassa ollut nopeus/matkamittarin anturi olikin vääränlainen, turha reissu maalle sitä vaihtamaan...
Valvoja: Moderators
Mulla ole noinkaan paljon kertynyt... mutta eipä ole säät kovin suosiolliset olleetkaan sen helleviikon jälkeen.hjpp kirjoitti:Huokaus, vaivaiset 574 km on avoautoilua ehtinyt toukokuun alusta alkaen kertymään. Ei siis edes ensimmäinen eli syksyllä tankattu tankillinen ole ihan vielä tyhjentynyt.
Jos vaikka sitten elokuun iltoina joutaisi paremmin.
Erkka kirjoitti:Justiin oli tarkotus varata kesälomamatka perus turistirysään, eli Ukrainaan Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus paikkaa katselemaan. Kuukausia jo tuota tutkaillu, ja vaakutellu paremmalle puoliskolle, että siellä on ihan turvallista. Nyt kun vihdoin meinasin varauksen tehdä lennoista, hotellista ja "retkestä" tuonne ydinvoimalaalueelle, niin Tšernobylin retkiä järjestävän firman sivuilla on maininta, että ukrainan hallitus on toistaiseksi kieltänyt kaikki turisti vierailut alueelleToiveita elätellään, että tilanne ratkeaisi pikaisesti.
Kai sitä joutuu vaan lähtee jonku Mr. Mallorcan seurassa opastetulle aurinkoranta kierrokselle....
Ehdottomasti kovin juttu olisi päästä näkemään muutama kilometri Tšernobylistä lounaaseen sijaitseva Duga-3. Väittäisin jotta ko. vekotin on syy mihin voimalaa on ensisijaisesti tarvittu.Erkka kirjoitti:Jos löytyy jotain hyviä matkavinkkejä Kiovaan/Tšernobyliin liittyen, niin saa lähestyä vaikkapa PM:llä jos huvittaa
Itsekin on tullut tuolla käytyä. Varsin näkemisen arvoinen historiallinen paikka, mikäli sotajutut kiinnostavat. Itselle ei sieltä jäänyt ahdistavaa oloa, mutta laittoi se kuitenkin miettimään.Ciancarlo kirjoitti:Työmatkojeni ohessa olen vapaa-ajalla käynnyt Auschwitz-Birgenau:ssa ja täytyy sanoa, että kyllä jäi ahdistava olo päälle.
Joo jarruja, mittaria, lokasuojia ja satulaa.DaViega kirjoitti:herran pieksut noiten kanssa. Multa vietiin mittari, onni onnettomuudessa, en ollut itse jaksannut irrottaa, mittari kun oli toimimaton
Yrittikö levyjarruja? ovat kuulopuheiden mukaan haluttua tavaraa
No nyt on taas kone kunnossa, vesipumppu oli antautunut. Onneksi ei muita vahinkoja, joten tästä tuli vain aikaistettu jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihto. 40 000 km on näköjään maksimi vaihtoväli?artjojy kirjoitti:156 JTS Alfa alkoi keittämään ja laski vedet alleen![]()
Toivottavasti kansipahvi pysyi ehjänä ja vuoto jossain helposti korjattavassa letkussa![]()
Ensimmäinen kerta konepelti pystyssä Alfan kanssa jää mieleen ja häpeän hetkeä tietenkin todistamassa iso liuta sukulaisia
Taas on keskusteltu pariin otteeseen vakuutusyhtiön kanssa. Päästiin lopulta sopuun mutta paha maku jäi suuhun Tapiolan touhusta. Mainittakoon firma tässä kohtaa. Sen verran jäi hapan maku, vaikka epäilen että muilla firmoilla vastaava politiikka.Wile E. Coyote kirjoitti:no nyt se tappelu vakuutusyhtiön kanssa sitten kai alkaa. niin kuin pelkäsin. tarjoavat tykkiä jonka myynti hinta on hieman alle 50% rikkoutuneesta. ja sen hinnasta pitäisi maksaa 16% ikävähennyksien takia itse. Mielenkiintoinen logiikka kun ymmärtääkseni olen rahat ottaessani oikeutettu saamaan vanhan tykin hinta-2*8% ikävähennystä. Siis unohtaen omavastuun joka jakautuu periaatteessa usealle laitteelle. Suostuessani häviäisin siis noin 850€.
Näinkö vakuutusyhtiöt kusettaa asiakkaitaan? Kokeillaan kepillä jäätä jos asiakas olisi niin tyhmä että suostuu! Tämä uusi tykki tulisi tietenkin vkuutusyhtiön oman firman kautta jolloin he todennäköisesti joutuvat maksamaan tuotteesta 50% (?) ilmoittamastaan hinnasta. Team reilukerho, hei haloo!
Kaiken lisäksi tarjottu tykki ei edes paperilla täsmää vanhan kanssa. Tietenkään en suostu ja jos sopuun ei päästä otan rahana mutta törkeää on toiminta!
Kuinkas moni suostuisi jos Alfa menisi lunastukseen ja vakuutusyhtiö tarjoaisi tilalle "paperilla ihan yhtä hyvää" Kia henkilöautoa. puolet halvempi, ja sitten pyytäisi maksamaan sen hinnassta ikäpoistoja vastaavan summan
En tiedä, onko tuohon oikeasti toimivaa systeemiä. Meillä paikallisen operaattorin kaapeliyhteys ja siinä sitten oma mökki läppäreille. Kerran viikossa on kaapeliliikenne alhaalla ja aina välillä langaton verro alhaalla.Pasi kirjoitti: Kohta alkaa riita Elisan kanssa kun purkaan määräaikaisen sopparin ja vaihdan toiseen operaattoriin!
Ollaan me siellä useampana kesänä pelautettu lapsilla kierros. Muilla radoilla saa pelata yhdellä mailalla kaksi lasta, tuolla pitää maksaa jokaiselle oma.Jönsson kirjoitti: Niin, että onko joku joskus asioinut kyseisessä paikassa? Onko kyseessä tosiaan jonkinlainen yritys, vai avohoitola? Vai olinko piilokamerassa?
Netin mukaan Kirjurinluodon pienoisgolfkeskus on ihan oikea yritys, joka toivottaa tervetulleeksi pelaamaan / kahville
http://www.saunalahti.fi/kirjuri/yhteys.htm
http://www.saunalahti.fi/kirjuri/keskus.htm
Eli tälläinen on Porissa ilmeisesti aivan normaalia?h_lauri kirjoitti:Ollaan me siellä useampana kesänä pelautettu lapsilla kierros. Muilla radoilla saa pelata yhdellä mailalla kaksi lasta, tuolla pitää maksaa jokaiselle oma.Jönsson kirjoitti: Niin, että onko joku joskus asioinut kyseisessä paikassa? Onko kyseessä tosiaan jonkinlainen yritys, vai avohoitola? Vai olinko piilokamerassa?
Netin mukaan Kirjurinluodon pienoisgolfkeskus on ihan oikea yritys, joka toivottaa tervetulleeksi pelaamaan / kahville
Joo tiedän, kunnon pihtailua toi maila/kaksi pelaajaa, mutta kun nuo alfat vie niin paljon rahaa.
Onneksi kirjurinluodolla on maatalousnäyttely vain kerran sadassa vuodessa, tätä ennen 1911 http://www2.pori.fi/smu/sivut/index.php?p=721. Ei tarvitse usein käydä uhkailtavana.legza kirjoitti:Eli tälläinen on Porissa ilmeisesti aivan normaalia?h_lauri kirjoitti:Ollaan me siellä useampana kesänä pelautettu lapsilla kierros. Muilla radoilla saa pelata yhdellä mailalla kaksi lasta, tuolla pitää maksaa jokaiselle oma.Jönsson kirjoitti: Niin, että onko joku joskus asioinut kyseisessä paikassa? Onko kyseessä tosiaan jonkinlainen yritys vai avohoitola? Vai olinko piilokamerassa?
http://www.youtube.com/watch?v=J4YxxuyIxDkVittorio Jano kirjoitti:Noin sitä moni muukin on erehtynyt luulemaan.Jönsson kirjoitti:mutta en minä tappelemaan ollut Poriin tullut.
Ei tuossa mitään,ukko huomasi vaan ettet ole paikallisiaJönsson kirjoitti:Terveisiä Pers... ei kun Porista.
Viime perjantaina kävelin Kirjurinluodon läpi kaupungin puolelta Farmari-maatalousnäyttelyä kohti. Osuin paikkaan, jossa mainostettiin kahvilaa ja pienoisgolfia. Kävelin portista sisään katsastaakseni paikan, kun en ole koko Kirjurinluodossa ennen vieraillut.
Joku ukko siellä lakaisi katukiveyksiä pihalla; huomasi minut ja alkoi tulla kohti. Päivää en ehtinyt sanoa, kun ukonkäppänä alkoi katuharjaa heristäen huutaa, että takaisin, ulos, pois, hus sinne mistä tulitkin.... mene, mene, mene..!
Äimän käkenä jähmetyin paikalleni ja kysyin, että anteeksi, mitä ja anteeksi, miksi?
- yksityisalue, huusi käppänä, yksityisalue, lähde laputtamaan tai käy huonosti....
Ukko kohotti harjaansa, joten peräännyin, vaikka toki olisin harjan ukolta saanut riistettyä, mutta en minä tappelemaan ollut Poriin tullut.
Yritin pyydellä anteeksi väärinkäsitystäni, kun ei missään lukenut, että tämä on yksityisalue... luulin tulleeni kahvilan pihaan, mutta kai erehdyin.., sopersin hämilläni.
Samassa paikalle harppoi iso akanjärkäle, jolta yritin kysyä, että mikä on tilanne, kun oikealla on käsittääkseni kahvilarakennus ja vasemmalla selvästi pienoisgolf-kenttä ja niitä mainostetaan ulkopuolella... Että onko tässä nyt jokin väärinkäsitys?
- Ei ole mitään väärinkäsitystä, alkoi akkakin vouhkata. Nyt lähdet ja heti, kyllä pitää puhetta uskoa.
Sanoin, että poistun kyllä, mutta että heidän pitäisi vähän opetella käytöstapoja. Ei turisteja voi tuolla tavalla kohdella. Tuolla luki, että kahvila ja golf, en minä voinut mistään päätellä, ettei tänne saa tulla.
Amatsoni huusi, että tämä on kaikki yksityisaluetta, jos en lähtisi sillä sekunnilla, niin huonosti kävisi. Sanoin, että totta kai yksityinen yritys on yksityisaluetta, mutta jos yritys ei kaipaa asiakkaita, niin se pitää kertoa jo portilla eikä alkaa pää punaisena huutamaan pahaa aavistamattomalle turistirassulle, joka ei mitään pahaa ole tarkoittanut. Akka oli kuitenkin sitä mieltä, että minä tässä olin käyttäytynyt sopimattomasti, kun en ollut heti lähtenyt, kun kerran sanottiin.
No, niin minä sitten lähdin. Myöhemmin kuulin, että on sieltä joskus haulikollakin ulos opastettu.
Niin, että onko joku joskus asioinut kyseisessä paikassa? Onko kyseessä tosiaan jonkinlainen yritys, vai avohoitola? Vai olinko piilokamerassa?
Vaikuttaa siltä, että myös osa paikallisista on saanut osansa palvelusta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9975232 Se vain itseäni ihmetyttää, että Porin kaupunki ei reagoi tällaiseen mitenkään.alfa164 kirjoitti:Ei tuossa mitään,ukko huomasi vaan ettet ole paikallisiaJönsson kirjoitti:Terveisiä Pers... ei kun Porista.
Viime perjantaina kävelin Kirjurinluodon läpi kaupungin puolelta Farmari-maatalousnäyttelyä kohti. Osuin paikkaan, jossa mainostettiin kahvilaa ja pienoisgolfia. Kävelin portista sisään katsastaakseni paikan, kun en ole koko Kirjurinluodossa ennen vieraillut.
Joku ukko siellä lakaisi katukiveyksiä pihalla; huomasi minut ja alkoi tulla kohti. Päivää en ehtinyt sanoa, kun ukonkäppänä alkoi katuharjaa heristäen huutaa, että takaisin, ulos, pois, hus sinne mistä tulitkin.... mene, mene, mene..!
Äimän käkenä jähmetyin paikalleni ja kysyin, että anteeksi, mitä ja anteeksi, miksi?
- yksityisalue, huusi käppänä, yksityisalue, lähde laputtamaan tai käy huonosti....
Ukko kohotti harjaansa, joten peräännyin, vaikka toki olisin harjan ukolta saanut riistettyä, mutta en minä tappelemaan ollut Poriin tullut.
Yritin pyydellä anteeksi väärinkäsitystäni, kun ei missään lukenut, että tämä on yksityisalue... luulin tulleeni kahvilan pihaan, mutta kai erehdyin.., sopersin hämilläni.
Samassa paikalle harppoi iso akanjärkäle, jolta yritin kysyä, että mikä on tilanne, kun oikealla on käsittääkseni kahvilarakennus ja vasemmalla selvästi pienoisgolf-kenttä ja niitä mainostetaan ulkopuolella... Että onko tässä nyt jokin väärinkäsitys?
- Ei ole mitään väärinkäsitystä, alkoi akkakin vouhkata. Nyt lähdet ja heti, kyllä pitää puhetta uskoa.
Sanoin, että poistun kyllä, mutta että heidän pitäisi vähän opetella käytöstapoja. Ei turisteja voi tuolla tavalla kohdella. Tuolla luki, että kahvila ja golf, en minä voinut mistään päätellä, ettei tänne saa tulla.
Amatsoni huusi, että tämä on kaikki yksityisaluetta, jos en lähtisi sillä sekunnilla, niin huonosti kävisi. Sanoin, että totta kai yksityinen yritys on yksityisaluetta, mutta jos yritys ei kaipaa asiakkaita, niin se pitää kertoa jo portilla eikä alkaa pää punaisena huutamaan pahaa aavistamattomalle turistirassulle, joka ei mitään pahaa ole tarkoittanut. Akka oli kuitenkin sitä mieltä, että minä tässä olin käyttäytynyt sopimattomasti, kun en ollut heti lähtenyt, kun kerran sanottiin.
No, niin minä sitten lähdin. Myöhemmin kuulin, että on sieltä joskus haulikollakin ulos opastettu.
Niin, että onko joku joskus asioinut kyseisessä paikassa? Onko kyseessä tosiaan jonkinlainen yritys, vai avohoitola? Vai olinko piilokamerassa?