Alfoista
Valvoja: Moderators
matti_vuorio
Viestit: 1076 Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11 Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva
Viesti
Kirjoittaja matti_vuorio » 03 Heinä 2011, 20:09
Onko niin, ettei tuota mallia ole tehty muulla moottorilla kuin 1.9JTD ??
alfa 156 v6
Viestit: 5150 Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu
Viesti
Kirjoittaja alfa 156 v6 » 03 Heinä 2011, 20:26
matti_vuorio kirjoitti: Onko niin, ettei tuota mallia ole tehty muulla moottorilla kuin 1.9JTD ??
On.
EBITDA
Viestit: 1858 Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Viesti
Kirjoittaja EBITDA » 03 Heinä 2011, 20:39
Jep, ainoa vaihtoehto oli 150-heppainen 1.9JTDm.
matti_vuorio
Viestit: 1076 Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11 Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva
Viesti
Kirjoittaja matti_vuorio » 03 Heinä 2011, 20:41
Harmi ettei oo valmista pakettia. Tuli tuossa mieleen yhdistää Q4:en voimansiirto ja GTA:n kone toisiinsa. Teoriassa noiden mallien 6-vaihteinen laatikko on sama, mutta onko laipassa jotain eroa?
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717 Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja Rasvis » 03 Heinä 2011, 20:50
Olisko mitään sovittaa GTA:han 164 Q4:n vaihteisto? Sehän on periaatteessa samaa kamaa kuin 156 V6:ssa ja nakussa, mutta siinä on se kardaanin lähtö ja kytkinkoppa osuu suoraan V6:n perään.
Noitahan tietysti löytyy joka ladon takaa
- Epäkelpokeräilijä -
KJS
Viestit: 4670 Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja KJS » 03 Heinä 2011, 20:52
Saattaisi siinä olla muitakin haasteita sovittaa takavoimansiirto normi 156:n koppaan. Eikös nelikossa ole pienempi tankki ja tavaratilan pohja korkeemmalla?
Alfaholismia vuodesta 2001
matti_vuorio
Viestit: 1076 Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11 Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva
Viesti
Kirjoittaja matti_vuorio » 03 Heinä 2011, 20:56
Niin mutta jos kilpakäyttöön tekee auton, niin noita peltejä yms. voi siirtää ja muokata tarvittaessa. Pitää nyt kattoa missä vaiheessa etuvedon teho menee yli renkaiden pidon ja tuo neliveto alkaa olemaan ajankohtainen.
KauGoH
Viestit: 2114 Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti
Kirjoittaja KauGoH » 04 Heinä 2011, 00:57
Eikös kyseinen malli ollut "koekäyttö" tulevasta 159 Q4 mallista, siis tuon nelivedon osalta?
Life is too short to drive boring cars.
EBITDA
Viestit: 1858 Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Viesti
Kirjoittaja EBITDA » 04 Heinä 2011, 09:04
^ Ilmeisesti näin, ainakaan valmistusmäärät eivät isoiksi nousseet. Päätyivät tosin 159:ssä hieman erilaiseen ratkaisuun.