Alfa 156 nykii

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jari74
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Touko 2004, 21:52

Alfa 156 nykii

Viesti Kirjoittaja Jari74 »

Onko raadilla infoa miksi autoni (156SW2.0TS) on alkanut nykimään tasakaasulla ajettaessa ja varsinkin kylmänä? Lämpimänä ilmiötä ei esiinny. En usko että se on tuo kuuluisa ilmamäärämittari sillä tehot ym. on tallella. Samalla autooni on tullut ikävä "kenguru" efekti kun nostan kaasun esim. risteykseen tultaessa (pieneillä vaihteilla 1 ja 2) ilmiöstä pääsee eroon kun painaa hiukan jarrua tai painaa kytkimen pohjaan. Mistä siis voisin siis tarkastella vikojen korjaamiseksi?

Jari

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Hyvin pitkälti samankaltaisia juttuja kuin minullakin... :roll: Mulla tuo 2.0TS nyki kylmänä jo hankittaessa, mutta tosiaan, tehot on kyllä käytössä...
Ammattina autokauppa

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

No mutta samaa nykimistä meinaa olla mullakin. Kylmänä joskus pientä nykimistä tasakaasulla ja hieman tukkoisen oloinen, sitten pienen ajan kuluttua ihan kuin tuntuisi pieni nykäisy ja kulku paranee. Mikähän sen aiheuttaa?

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Juu, sama homma on esiintyny myös täällä. Tosin aika harvoin, eli ehkä kerran 20 käynnistyksellä. Oma kulta on kanssa tollanen 2.0ts kun ei lompakko veny gta:n hankintaan :(
Mulle tulee toi sama "nykäsy" ja se tulee 1-2 minuuttia käynnistyksestä tai sitte kun on toinen kaasutus menossa, jossa tulee vähän yli 3000rpm niin nykäsy ja kaikki toimii sen jälkee ok. Outoa, mutta ehkä normaalia...
Joku selitti täällä aiemmin jotain, että öljyt ei juokse heti alussa kunnolla tai jotai, tosin se taisi liittyä ajotuksenmuuntimeen. Voisi kyllä pitää paikansa, kun äskeisen öljynvaihdon jälkeen mulla kaikki on ollu ok. Vaihdettiin Deltan 10-40 vakiopuuro 5-50 mopiliin ja ei ole nykinyt enää yhtää. Samalla tehtiin forte-käsittely koneelle. Nyt on muuten vaan ton 1-2 minuuttia lussu kun ennenkin, mutta ilman pikkuriikkistä nykimistä ja sitten sen jälkeen :lol:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Mullakin nyki ennen, kun koneessa oli deltan 5w-40. Tossa kevättalvella vaihdoin Castrolin 0W-40:seen ja nykiminen loppui. Nyt sitten kun vaihtoväli alkaa lähenemään, on nykiminen tullut takaisin, samoin diesel-ääni käynnistettäessä n. 1 sekunnin ajan.

Joskus harvoin tosiaan painettaessa kaasua tuntuu tukkoiselta. Sitten pari minuuttia ajettua se nykäisee ja taas kulkee niinkuin pitääkin. Muistaakseni noita ajoituksenmuunnin yms. hässäköitä on mun auton huoltohistoriassa vaihdettu ihan tarpeeksi.. :roll:

Taitaa olla ominaisuus tässä mallissa :wink:
Ammattina autokauppa

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tätä samaa on jauhettu jo monta kertaa :mrgreen:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... ight=nykii

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... ight=nykii

öljyn ei luulisi siihen vaikuttavan eikä ajoituksenmuuntimen, 2000-3000rpmssä kuuluukin olla tehopiikki :) kun nokan ajoitus muuttuu.
Yksi asia mitä voisi kokeilla on tuo kaasuläpän puhdistus.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Mielestäni tuo Nikin ongelma on täysin normaalia ja johtuu softasta, joka ei anna rääkätä kylmää konetta. Muistaakseni tästäkin on ollut juttua...

luuteri
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Elo 2003, 20:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja luuteri »

Mulla esiintyi nykimistä (V6) ja automilanossa sanoivat vian olevan lambda-anturissa. Tosin tämän jälkeen nykiminen loppui saman tien vaikka osaa ei vaihdettukaan... oisko sieltä putsattu sitten jotain.

Vastaa Viestiin