Liikenteestä
Valvoja: Moderators
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Katohan vaan. Mietinkin että mitähän siinä on mahtanut tapahtua, mutta enpä olisi arvannut että se Brava oli pohjoiseen ollut menossa. Lähditte tien laidasta liikkeelle juuri kun olin tulossa kohdalle, en tiedä huomasitko? V6 näytti mun silmiin aika siistiltä ainakin takaviistosta. Te päätitte ilmeisesti viime hetkessä kurvata Hyvinkään rampilta Teboilille päin? Katoin vaan kun molemmilla oli vilkut vasemmalle ja kumpikin kääntyi kuitenkin oikealle.jeQQ kirjoitti:Joopasta joo oli mulla ja broidilla hengenlähtö aika lähellä....

Hyvä että henki säilyi kaikilla!
On se kyllä joillain iso ego tuola.
Puhuvat puhelimeen, eivät pysy kaistalla ja kun on pakko väistää ja antaa torvea sitten ettei kyljet kolahda; ele kieli viereisestä autosta kertoo syy olevan sinun.
Ja parhaat tosiaan lähtee Vihdintiellä linja-autopysäkiltä henkilöautolla vilkutta kaasupohjassa liikenteen sekaan. Ehkä se vilkku voisi vähän auttaa ymmärtämään, että herra löi nyt lusikan lattiaan ja tulee sieltä...
Oli muuten Vihdintiellä iso kolari tänään 14 nurkilla, Nybackan risteyksessä.

Puhuvat puhelimeen, eivät pysy kaistalla ja kun on pakko väistää ja antaa torvea sitten ettei kyljet kolahda; ele kieli viereisestä autosta kertoo syy olevan sinun.

Ja parhaat tosiaan lähtee Vihdintiellä linja-autopysäkiltä henkilöautolla vilkutta kaasupohjassa liikenteen sekaan. Ehkä se vilkku voisi vähän auttaa ymmärtämään, että herra löi nyt lusikan lattiaan ja tulee sieltä...

Oli muuten Vihdintiellä iso kolari tänään 14 nurkilla, Nybackan risteyksessä.

- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Oli käytävä tuo kirjastosta lainaamassa. Nostalgista ja karua luettavaa. Hauskana yksityiskohtana muuten kirjan loppusivuilla on ainoana automainoksena Alfasudin mainos.Peeveli kirjoitti:Luin erään v.1975 peräisin olevan kirja nimeltä "Menetti ajoneuvonsa hallinnan", kirjoittanut Matti Jansson ja Matti Korjula. Siinä on käyty läpi liuta kuolemaan johtaneita liikenneonnettomuuksia, joukossa mm. laulaja Sammy Babitzinin kuolonkolari vuonna 1973 Alfa 1750 GTV:llään. Kirja on samalla mielenkiintoinen aikansa kuvaaja, onnettomuudet ovat tapahtuneet vuosien 1970-1973 välissä.
Kaiken kaikkiaan kirja on hyvä aikakuvaus ja automiehelle ja -naiselle ok-luettava. Koska itse on tuon ajan lapsuutta elänyt, tuo autokuvat mieleen myös sen ajan autoilumuistoja isäukon kyydissä ja muutenkin aikansa autobongauksia.
Itsellä on jossain hyllyn kätköissa aihetta sivuten Folksamin "Turvalliset ja vaaralliset autot" vuodelta 1984, jolloin silloinkaan ei vielä pahemmin kolaritestejä suoritettu, ainakaan puolueettomalta taholta. Automallien turvallisuus määräytyi pelkästään todellisten onnettomuuksien mukaan. Volvo 240, Mersu W123, Audi 100 ja Saab 900 olivat tuolloin sillä turvallisella puolella. Japsit, ranskikset ja muut antoivat vielä odotuttaa itseään.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Semmoinen kokemus Audi 100 -mallista on joltain vuosilta 1983-84, että koulukaverit joutuivat semmoisella kolariin. Vastaantullut liukui suoraan vasempaan etukulmaan. Audikuski loukkaantui vakavasti, takanaan istunut kuoli (pää osui B-pilariin vöistä huolimatta) ja loput kolme saivat eriasteisia vammoja. Onni onnettomuudessa oli se, että alkuperäinen suunnitelmansa Nissan Cherrystä ei toteutunut, olisi jälki saattanut olla karumpaa.glideslope kirjoitti:Volvo 240, Mersu W123, Audi 100 ja Saab 900 olivat tuolloin sillä turvallisella puolella. Japsit, ranskikset ja muut antoivat vielä odotuttaa itseään.
Juu eikä koulussa mitään kriisiryhmiä silloin perusteltu ketään varten, jokainen sai ihan itse varata ajan kuraattori-psykologiakselilta, jos tunsi tarvetta.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Onkohan maassamme leviämässä uusi aivosairaus eli kiusaamismentaliteetti motareilla ja ohituskaistoilla? Tuli käytyä kesälomalenkki sawonmualla Varkaudessa ja Savonlinnassa eilen ja toissapäivänä. Nyt on alkanut aiempaa enemmän ilmenemään vatipäiden osalta semmoista, että kun näkevät takaa itseään nopeammin lähestyvän ohittajan, tukkivat he moottoritien tai ohituskaistan vasemmanpuoleisen kaistan pudottamalla nopeuttaan alle rajoituksen ja vetämällä oikealle vasta juuri ohituskaistan loppuessa. Tällaisia vatipäitä riitti, ja tällaista ei tässä määrin aiemmin ollut. Ilmeisesti kyseessä on herra tai rouva Kotipoliisi joka on päättänyt näin menetellen rangaista "kaaharia" joka tohtii ajaa kovempaa kuin hänen käyttämänsä nopeus sattuu olemaan. Ja se heidän käyttämänsä nopeus on yleensä joko oikean rajoituksen mittarinopeus eli todellisesti alakantissa, tai sitten ihan tietoinen alinopeus.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Näinpä. Ei muuten tarvitse kuin käydä youtubessa katsomassa ams:n tekemiä kolaritestejä, jotka tehtiin ensin isoille autoille 80- luvun loppupuolella havaitakseen autojen turvallisuustason kehityksen. Näistähän oli yhteenvedot myös TM:ssä tuolloin. Nykyiseen Euro NCAP:n testeihin verrattuna törmäysnopeus oli alhainen 58 km/h ja silti tulee aivan karmeaa jälkeä ainakin Croman, R25:n Legendin ja Omegan kanssa. Tässäkin testissä MB, Volvo ja BMW näytti muille närhen munat vaikka ovatkin nykymittapuulla aika pahvia.h_lauri kirjoitti:Semmoinen kokemus Audi 100 -mallista on joltain vuosilta 1983-84, että koulukaverit joutuivat semmoisella kolariin. Vastaantullut liukui suoraan vasempaan etukulmaan. Audikuski loukkaantui vakavasti, takanaan istunut kuoli (pää osui B-pilariin vöistä huolimatta) ja loput kolme saivat eriasteisia vammoja. Onni onnettomuudessa oli se, että alkuperäinen suunnitelmansa Nissan Cherrystä ei toteutunut, olisi jälki saattanut olla karumpaa.glideslope kirjoitti:Volvo 240, Mersu W123, Audi 100 ja Saab 900 olivat tuolloin sillä turvallisella puolella. Japsit, ranskikset ja muut antoivat vielä odotuttaa itseään.
Juu eikä koulussa mitään kriisiryhmiä silloin perusteltu ketään varten, jokainen sai ihan itse varata ajan kuraattori-psykologiakselilta, jos tunsi tarvetta.
On tuota ollut jo aikaisemminkin. Ongelma ratkeaa kun ohittaa muualla kuin ohituskaistalla. Jostain syystä se tulee niin yllätyksenä ja outona tapahtumana, etteivät osaa reagoida siihen mitenkään. Itse ajan melko usein "vanhaa tietä" kun ei pinna kestä ajaa moottoritietä vasemman kaistan edetessä reilua satasta. (Tiedän, vika on minun päässä)Peeveli kirjoitti:Onkohan maassamme leviämässä uusi aivosairaus eli kiusaamismentaliteetti motareilla ja ohituskaistoilla? Tuli käytyä kesälomalenkki sawonmualla Varkaudessa ja Savonlinnassa eilen ja toissapäivänä. Nyt on alkanut aiempaa enemmän ilmenemään vatipäiden osalta semmoista, että kun näkevät takaa itseään nopeammin lähestyvän ohittajan, tukkivat he moottoritien tai ohituskaistan vasemmanpuoleisen kaistan pudottamalla nopeuttaan alle rajoituksen ja vetämällä oikealle vasta juuri ohituskaistan loppuessa. Tällaisia vatipäitä riitti, ja tällaista ei tässä määrin aiemmin ollut. Ilmeisesti kyseessä on herra tai rouva Kotipoliisi joka on päättänyt näin menetellen rangaista "kaaharia" joka tohtii ajaa kovempaa kuin hänen käyttämänsä nopeus sattuu olemaan. Ja se heidän käyttämänsä nopeus on yleensä joko oikean rajoituksen mittarinopeus eli todellisesti alakantissa, tai sitten ihan tietoinen alinopeus.
VMP
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
^
Näinpä, joskus se ohituskaista tuntuu olevan huonoin paikka ohittaa kun vasemman kaistan valtaa aina joku Micra joka kiihdyttää vitosella ylämäkeen. Lisäksi ne ohitettavat siinä oikealla kaistalla kiihdyttää ainakin sataseen hiljentääkseen taas ohituskaistan loppuessa.
Niinhän se on että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen.
Näinpä, joskus se ohituskaista tuntuu olevan huonoin paikka ohittaa kun vasemman kaistan valtaa aina joku Micra joka kiihdyttää vitosella ylämäkeen. Lisäksi ne ohitettavat siinä oikealla kaistalla kiihdyttää ainakin sataseen hiljentääkseen taas ohituskaistan loppuessa.
Niinhän se on että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen.

- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Juu, ohituksia toki tulee tehtyä paljon muuallakin kuin ohituskaistoilla, ja se on yleensä kaksikaistatiellä paras tapa päästä ohi. Meinaan, nykyisin immeiset ovat huomattavalta osin kykenemättömiä tekemään ohituksia muualla kuin ohituskaistoilla ja siten muualla on helpompaa vetäistä vaikka letkankin ohi kerralla. Alfassa kolmosella aloittaen on wanhan ajan hauskuutta tehdä lyhyilläkin suorilla rivakoita ohituksia, kolmonen kun antaa todella räväkän ohituskiihtyvyyden ja vetää sopivasti vetoalueeltaan. Ennen wanhaan immeiset oppivat ohittamaan tällä tavalla ja keltaista sulkuviivaa oli käytetty säästeliäämmin eli järkevämmin. Nyt kun porukat totutetaan ohituskaistoihin ja kohta keskiviivan tilalla on vieläpä kaiteet, eivät enää osaa tällaista perusjuttua. Ja kun ohituskaistojen loppuessa myös kamera seisoo, puuroutetaan liikenne kivasti.michael kirjoitti:^
Näinpä, joskus se ohituskaista tuntuu olevan huonoin paikka ohittaa kun vasemman kaistan valtaa aina joku Micra joka kiihdyttää vitosella ylämäkeen. Lisäksi ne ohitettavat siinä oikealla kaistalla kiihdyttää ainakin sataseen hiljentääkseen taas ohituskaistan loppuessa.
Niinhän se on että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Pidempiä matkoja ajaessa on sellainen tapa, kun saavutan hitaamman, ajan heti ohi ja yleensä vielä vauhditan niin, ettei tarvi ihan perästä lähtee kiihdytteleen. Näin menee aika sujuvasti ilman kyttäilyä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Nyt meinas käydä huanosti. Ajelin onnellisena työkulkineella Lahdesta Hesaa kohti moottoritietä. Kuormaakin oli kohtuullisesti. Peilista näin kuinka valkoinen yhdistelmä lähtee vasemmalle kaistalle aikeena tulla ohi ja vähän siinä ihmettelin mistä kaveri kerää vauhtinsa kun itselläkin oli se 89 km/h.....no vanhassa Mannissa oli ilmeisesti unohtunut joku turha rajoitintarkastus, koska kaveri oli suunnilleen sekunnissa rinnalla. Kun aisa oli oman konttorin kohdalla veti tämä sankari kylmästi leikaten eteen!!!! Siinä vaiheessa kun tajusin että päälle tulee, oli peilin ja kopin väliä ehkä 5 cm.....Hätäjarrutin ja ohjasin pientareelle ja vältin nipin napin jäämästä alle.....Tuuliharjasta kun hain hermokaffet niin kyllä hiukan polvet vapisi. Kai se kännissä oli. Ei kai kukaan voi unohtaa että on perävaunu matkassa 

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
No kappas, olihan se sitten Peeveli kun bongasin Warkaudessa...
Tuohon liikenneasiaan, tiet on tosiaan nykyisin täynnä uusavuttomia jotka ei kykene ohittamaan normi 2-kaistatiellä, vaan liimautuvat sen alinopeusspeden puskuriin ja seuraava hiimaaja siihen jne.
Tuossa justiin eilen ajelin Kiuruvesi-Iisalmi väliä ja edellä ajeli Mercedes. Piti sellaista järkevää marssivauhtia eli todellista satasta satasen alueella eli ajelin vakkarilla perässä turvavälin erotuksella. Perskele, Kiuruveden kylältä meidän perään kääntyy poliisiauto. Merssumies panikoi ja tipautti vauhtinsa 80 km/h (tai se hummasi 65-95 km/h taustapeilin tuojottelusta riippuen) joten polokaisin siitä ohi. Puoliso alkoi himmastamaan että älä nyt pelleile kun poliisit on perässä vaan pyysin ottamaan vöistä löysiä jotta näkee nopeuspoteroon ja voi todeta ettei piiruakaan ylinopeutta ole taulussa. Merssumies taas piti takaa kamalan valoshown, vissiin kävi läpi koko sen vasemman toimiviiksen kaikki toiminteet
Siis mitä helvettiä, jos laki sallii ajaa satasta, sitä saa ajaa ja jos joku ajaa hiljempaa, sen saa ohittaa. Mikä tässäkin on niin kummallista? Niin, ja poliisit jäi tuon hiimaajan taakse hiimamaan kun uusavuttomuuden vuoksi kyky ohittaa 2-kaista tiellä on hukassa.
Tuohon liikenneasiaan, tiet on tosiaan nykyisin täynnä uusavuttomia jotka ei kykene ohittamaan normi 2-kaistatiellä, vaan liimautuvat sen alinopeusspeden puskuriin ja seuraava hiimaaja siihen jne.
Tuossa justiin eilen ajelin Kiuruvesi-Iisalmi väliä ja edellä ajeli Mercedes. Piti sellaista järkevää marssivauhtia eli todellista satasta satasen alueella eli ajelin vakkarilla perässä turvavälin erotuksella. Perskele, Kiuruveden kylältä meidän perään kääntyy poliisiauto. Merssumies panikoi ja tipautti vauhtinsa 80 km/h (tai se hummasi 65-95 km/h taustapeilin tuojottelusta riippuen) joten polokaisin siitä ohi. Puoliso alkoi himmastamaan että älä nyt pelleile kun poliisit on perässä vaan pyysin ottamaan vöistä löysiä jotta näkee nopeuspoteroon ja voi todeta ettei piiruakaan ylinopeutta ole taulussa. Merssumies taas piti takaa kamalan valoshown, vissiin kävi läpi koko sen vasemman toimiviiksen kaikki toiminteet

Siis mitä helvettiä, jos laki sallii ajaa satasta, sitä saa ajaa ja jos joku ajaa hiljempaa, sen saa ohittaa. Mikä tässäkin on niin kummallista? Niin, ja poliisit jäi tuon hiimaajan taakse hiimamaan kun uusavuttomuuden vuoksi kyky ohittaa 2-kaista tiellä on hukassa.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Olikohan sama kaveri tai vaikka serkkunsa, joka vetäisi viisi vuotta sitten puolikkaallaan Renkomäen liittymään valkoisten yli jättäen minut hätäjarruttamaan veturin(!) takarenkaiden sekä kaiteen väliin? Tyttäret ja minä olimme varsin kalpeita, vaikka silloisessa farkussamme erinomaiset jarrut olikin.pitkämies kirjoitti:Kun aisa oli oman konttorin kohdalla veti tämä sankari kylmästi leikaten eteen!!!! Siinä vaiheessa kun tajusin että päälle tulee, oli peilin ja kopin väliä ehkä 5 cm.....
Jollain samaa sukua olevalla kuskilla oli kiire kuppaisella Ford Mondeo farkullaan (mallia sieltä alkupään hämärästä) kera kärrynsä jossa oli yhdellä liinalla pystyasentoon tuettu pienehkö crossari. Itse ajelin GPS:n ja mittarivirheen tuntemuksen perusteella +2km/h 80km/h alueella. Eiköhän tää Ford-kuski lähde painamaan ohi pimeään mutkaan ja vetäen kärryn melkein konepellille ja katoaa maisemaan reippasti yli satanen lasissa... Mutkainen ja mäkinen pätkä välillä Jämi-Jämijärvi ja asfaltin kunto se mitä se yleensä on nelinumeroisilla (vai oliko tossa jopa vain 3) teillä nykysuomessa.WWWVespa kirjoitti:Olikohan sama kaveri tai vaikka serkkunsa, joka vetäisi viisi vuotta sitten puolikkaallaan Renkomäen liittymään valkoisten yli jättäen minut hätäjarruttamaan veturin(!) takarenkaiden sekä kaiteen väliin? Tyttäret ja minä olimme varsin kalpeita, vaikka silloisessa farkussamme erinomaiset jarrut olikin.
Eikö järki ole enää vakiovaruste, vai onko se siellä "Luxury" listalla, jota ei esitetä enää synnytyslaitoksella ilman lisäpyyntöä...
Hetkeä aikaisemmin oli tullut ohi joku öky-mersu-"maasturi", joka painoi kovaa kyytiä ohi ja etukulmaa viistäen "protestoiden" takaisin kaistalle. Toki tööttiä pistin, kun tilaa olisi ollut vaikka kuinka suorittaa ohitus normaalisti. Reaktio märsyllä? Lukkojarrut. Teki mieli ajaa perässä ja käväistä vähän kysymässä, että minkämakuisesta muropaketista tällä kertaa kortti on...

13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ajoin kerran Pohjanmaalla olevaa helvetin pitkää suoraa, varmaan kilometrin näkyvyys ellei kahden. Poliisithan siinä himmailivat edessä jotain 98-nopeutta ja keräsivät piruuttaan jonoa taakse. Pistin 102 lasiin tai vastaavaa ja ajoin ohi. Uskomaton tunne, olin varmaan minuutin poliisiauton vieressä. Katselin konstaapeleita silmiin ja he tuijottivat takaisin.Uotinen kirjoitti:No kappas, olihan se sitten Peeveli kun bongasin Warkaudessa...
Tuohon liikenneasiaan, tiet on tosiaan nykyisin täynnä uusavuttomia jotka ei kykene ohittamaan normi 2-kaistatiellä, vaan liimautuvat sen alinopeusspeden puskuriin ja seuraava hiimaaja siihen jne.
Tuossa justiin eilen ajelin Kiuruvesi-Iisalmi väliä ja edellä ajeli Mercedes. Piti sellaista järkevää marssivauhtia eli todellista satasta satasen alueella eli ajelin vakkarilla perässä turvavälin erotuksella. Perskele, Kiuruveden kylältä meidän perään kääntyy poliisiauto. Merssumies panikoi ja tipautti vauhtinsa 80 km/h (tai se hummasi 65-95 km/h taustapeilin tuojottelusta riippuen) joten polokaisin siitä ohi. Puoliso alkoi himmastamaan että älä nyt pelleile kun poliisit on perässä vaan pyysin ottamaan vöistä löysiä jotta näkee nopeuspoteroon ja voi todeta ettei piiruakaan ylinopeutta ole taulussa. Merssumies taas piti takaa kamalan valoshown, vissiin kävi läpi koko sen vasemman toimiviiksen kaikki toiminteet![]()
Siis mitä helvettiä, jos laki sallii ajaa satasta, sitä saa ajaa ja jos joku ajaa hiljempaa, sen saa ohittaa. Mikä tässäkin on niin kummallista? Niin, ja poliisit jäi tuon hiimaajan taakse hiimamaan kun uusavuttomuuden vuoksi kyky ohittaa 2-kaista tiellä on hukassa.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Tein vastaavan tempun kerran Tampereen moottoritiellä Nurmijärven Myllykukon jälkeen. Liikennettä oli reilun puoleisesti, ohituskaistallakin mentiin lähes jonossa. Yhtäkkiä kaikki kurvasivat kiireellä oikealle kaistalle, aika pieniin rakoihinkin. Poliisi-Ocu veti letkaa n. 118 km/h todellista nopeutta. Olin juuri tarkistanut mittarivirheen, joten tiesin että aavistuksen kovempaakin voisi ajaa. Siitä alkoi hivuttava ohitustaistelu, välillä tuntui että kytät jopa nostivat vauhtiaan etten pääsisi ohi!?! Viimein parin kilometrin jälkeen ilmeisesti kyllästyivät kylki kyljessä ajamiseen ja vauhti tippui aivan selvästi. Jatkoin vakkari päällä riittävän etäisyyden päähän ja ryhdyin ajamaan. Taustapeilistä seurasin ettei kukaan muu yrittänyt samaa. Kyllä tää joustavuus ohitusnopeudessa on hieno juttu.Seiska5mma kirjoitti: Ajoin kerran Pohjanmaalla olevaa helvetin pitkää suoraa, varmaan kilometrin näkyvyys ellei kahden. Poliisithan siinä himmailivat edessä jotain 98-nopeutta ja keräsivät piruuttaan jonoa taakse. Pistin 102 lasiin tai vastaavaa ja ajoin ohi. Uskomaton tunne, olin varmaan minuutin poliisiauton vieressä. Katselin konstaapeleita silmiin ja he tuijottivat takaisin.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Muutama viikko sitten ohiajoin poliisin moottoritiellä oikealta puolelta, kun poliisit ajoivat jotain 5 km/h alle suurimman sallitun. Samaa kaistaa jatkoin ohituksen jälkeenkin ja vakionopeussäädin oli päällä tottakai. Ohitettuani uskalsi yks Volvokin ohittaa poliisit, kun eivät meikäläistä pysäyttäneet - hetkeä aiemmin se oli ohittanut meikäläisen aika reippaalla ylinopeudella mutta jumittunut sitten poliisin perään.
Mäkelänkadulle päästyäni ohitin eri poliisit bussikaistaa käyttäen, no... seuraavasta risteyksestä käännyin pois...
Eli varman päälle alle suurimman nopeuden nuo polliisit tuntuvat ajavan. Ja letkaa kertyy perään.
Mäkelänkadulle päästyäni ohitin eri poliisit bussikaistaa käyttäen, no... seuraavasta risteyksestä käännyin pois...
Eli varman päälle alle suurimman nopeuden nuo polliisit tuntuvat ajavan. Ja letkaa kertyy perään.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Miten voi olla ohittaminen ihmisille VAIKEAA
Ajelin tänään Hki-Kotka-Hki ja lomalla kun olen, niin ei ole kiire ja ajattelin kokeilla, kuinka vähällä Alfa oikeasti menee kun vähän yrittää. Ajelin koko päivän n. 80-90 ja tasaisesti kulloinkin valitsemaani nopeutta, niin jotkut eivät uskalla ohittaa edes moottoritiellä. Ainakin kolme autoa menomatkalla ajeli perässäni erikseen 10-15 km tuota mateluvauhtia vaikka hetkessä kyllä saivat minut kiinni. Liikennettäkään ei ollut estämässä, mutta pelkäsivätkö ne Alfan ohittamista (etten olisikaan päästänyt ohi) eli autossa on jo liikaa katu-uskottavuutta
.
Paluumatkalla leveäkaistatiellä moni henkilöautoilija ei mennyt ohi vaikka ajoin ihan reunassa ja varmasti tarpeeksi paljon alle rajoituksen. Vasta kun ei tullut ketään vastaan, niin meni ohi.
Tämän ajokäyttäytymisen vuoksi välttelin tuota isoa tietä ja ajelin suurelta osin pienempiä teitä. Siellä 80 oli paikoitellen hyvinkin urheilullinen vauhti, esim. Ruotsinkylästä Ruotsinpyhtäälle oli tosi makea mutkainen asfalttitie.
Ja se kulutus - 5,1 l/100 km näyttää tietokone tällä hetkellä. Huomenna olisi tarkoitus ajella vielä Turkuun ja pikkuteitä pitkin, paluumatka Uudenkaupungin automuseon kautta kotiin ja sitten lopputankkaus. Menee yhdellä tankillisella kevyesti eli ei pieneen kulutukseen mitään dieseliä tarvita

Ajelin tänään Hki-Kotka-Hki ja lomalla kun olen, niin ei ole kiire ja ajattelin kokeilla, kuinka vähällä Alfa oikeasti menee kun vähän yrittää. Ajelin koko päivän n. 80-90 ja tasaisesti kulloinkin valitsemaani nopeutta, niin jotkut eivät uskalla ohittaa edes moottoritiellä. Ainakin kolme autoa menomatkalla ajeli perässäni erikseen 10-15 km tuota mateluvauhtia vaikka hetkessä kyllä saivat minut kiinni. Liikennettäkään ei ollut estämässä, mutta pelkäsivätkö ne Alfan ohittamista (etten olisikaan päästänyt ohi) eli autossa on jo liikaa katu-uskottavuutta

Paluumatkalla leveäkaistatiellä moni henkilöautoilija ei mennyt ohi vaikka ajoin ihan reunassa ja varmasti tarpeeksi paljon alle rajoituksen. Vasta kun ei tullut ketään vastaan, niin meni ohi.
Tämän ajokäyttäytymisen vuoksi välttelin tuota isoa tietä ja ajelin suurelta osin pienempiä teitä. Siellä 80 oli paikoitellen hyvinkin urheilullinen vauhti, esim. Ruotsinkylästä Ruotsinpyhtäälle oli tosi makea mutkainen asfalttitie.
Ja se kulutus - 5,1 l/100 km näyttää tietokone tällä hetkellä. Huomenna olisi tarkoitus ajella vielä Turkuun ja pikkuteitä pitkin, paluumatka Uudenkaupungin automuseon kautta kotiin ja sitten lopputankkaus. Menee yhdellä tankillisella kevyesti eli ei pieneen kulutukseen mitään dieseliä tarvita

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Swiddunääs ku nous verenpaine tossa parikyt yli kolmen ykköskehällä itään.
Hakosen ääliö (HLY-xxx) roikku metrin päässä persieestä viidenkympin alueella siinä Sellon kohdalla. Ajelin semmosta kuutta. Sitten, kun päästiin vähän vapaammalle osuudelle tunnelin jälkeen, nostin seitsemään puupää edelleen puskurissa. Oikealle kaistalle tuli vähän aukkoa ja kuski kiskaisi sinne, minä taas pienempää pesään, kun edessänikin oli tilaa. Tästäpä jamppa luuli pääsevänsä perässäni vauhdikkaammin eteenpäin ja vaihtoi takaisin tappituntumalle, mutta minä semmoista uskaltanut, kun edelleen oli rajoitus se 50.
Vaihdoin sitten 80-alueella oikealle kaistalle, kun olin menossa Konalan liittymästä pois. Kuorkkikuski silloin pisti hanan tiskiin ja alkoi pujotella(!) ruuhkassa eteenpäin. Olisin soittanu lentävät luiskaotsatkin katsomaan, mutta kun duuniluurissa on tuplasuojakoodit, niin annoin mennä tuurillaan. Olisi ollut liian vaarallista räveltää näppylöitä, varsinkin kun oikeaa kaistaa ontui suloinen blondi bemullaan vasen etukulma maata viistäen ja kalisten. Olisiko gummi puhjennut, en tiedä, mutta luuri korvallaan hän meni vaan. Voi olla, että jousikin oli katkennut.
Hakosen ääliö (HLY-xxx) roikku metrin päässä persieestä viidenkympin alueella siinä Sellon kohdalla. Ajelin semmosta kuutta. Sitten, kun päästiin vähän vapaammalle osuudelle tunnelin jälkeen, nostin seitsemään puupää edelleen puskurissa. Oikealle kaistalle tuli vähän aukkoa ja kuski kiskaisi sinne, minä taas pienempää pesään, kun edessänikin oli tilaa. Tästäpä jamppa luuli pääsevänsä perässäni vauhdikkaammin eteenpäin ja vaihtoi takaisin tappituntumalle, mutta minä semmoista uskaltanut, kun edelleen oli rajoitus se 50.
Vaihdoin sitten 80-alueella oikealle kaistalle, kun olin menossa Konalan liittymästä pois. Kuorkkikuski silloin pisti hanan tiskiin ja alkoi pujotella(!) ruuhkassa eteenpäin. Olisin soittanu lentävät luiskaotsatkin katsomaan, mutta kun duuniluurissa on tuplasuojakoodit, niin annoin mennä tuurillaan. Olisi ollut liian vaarallista räveltää näppylöitä, varsinkin kun oikeaa kaistaa ontui suloinen blondi bemullaan vasen etukulma maata viistäen ja kalisten. Olisiko gummi puhjennut, en tiedä, mutta luuri korvallaan hän meni vaan. Voi olla, että jousikin oli katkennut.
Näin teki. E63:lla jollakin naisella oli selkeästi jotakin patoumia. Risteyksen jälkeen vauhdin kerääminen tuntui tuottavan uskomattomia vaikeuksia. Liimauduin siis perään, josko se siitä kiihtyisi joskus. Lopulta matkavauhdiksi tuntui muodostuvan ~70km/h rajoituksen ollessa 80Km/h.h_lauri kirjoitti:Swiddunääs ku nous verenpaine tossa...
Läksin siis ohi, kun keltaviivaa ei ollut vielä hetkeen ja vastustajan kaistalla oli tyhjää riittävästi. No, eiköhän tämä vatipää ala kiilaamaan kinnerillään keskiviivalle, kun olen sivulla ja lisää vauhtia. Ajattelin sitten sivulasista katsoa pahasti, että mitä ***tua oikeen touhuat!? Siellähän se vaan nauraa räkätti ja katsoi siihen malliin, että vastaan tulevan nokkaan olis pussittanut, jos olis ollut mahdollista. Näytti siis suurinpiirteen joltakin riivatulta sekopäältä, jos näin kauniisti sanon.

Onneksi henkilöllä oli jokin swift tms. kanakoppi niin ohitus ei tuottanut sen puoleen hirvittäviä ponnisteluja. Tosin kerrankin, kun lähdin rauhalliseen ohitukseen nelosella ja auto aivan täyteen lastattuna, vaimo ja muksu kyydissä niin ohitus kesti ehkäpä 4 kertaa sen ajan, mitä se olis ottanut ilman tuota kiilailua.
Tästä huolimatta maltoin ajaa reilusti ohi ja palata omalle kaistalle vasta hyvän matkan sekopään edelle. No, yllätys yllätys taustapeilistä näkyi huitovia käsiä ja pitkienvalojen tuikutusta. Tässä vaiheessa alkoi palaa lopullisesti käämit ja tein rivakan jarrutuksen. Valoshow senkus jatkui, joten jouduin sitten vielä nostaa sen kuuluisan sormimerkinkin.

Vastaavaa tapahtui myös muutamaa päivää aiemmin jonkin mersumiehen toimesta kutostiellä. Ei tosin nostanut kuin nopeutta. Vissiin se ottaa sitten egolle, kun vanha Alfa lähtee pakkauudesta mersun maasturista ohi ~3km/h nopeuserolla. Joutui kuitenkin antautua, kun olin ennättänyt rinnalle ja hällä loppui tila oikealta kaistalta. Lpr:n keskustaan päin se seuraili perässä, kunnes pääsi vierelle valoissa. Viereltä sitten katseli vihaisesti, aivan kuin olisin suurenkin rikkeen tehnyt. Myönnetään, että ajelin mittarivirheen huomioiden 105km/h vakkari päällä ohi lähtiessäni. Eli huomattavaa ylinopeutta siis, kun rajoitushan on se 100km/h! En tosin arvannut, että se noin voisi jotakuta suututtaa nelikaistaisella tiellä, kun vasen kaista oli täysin tyhjä.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Hyvin sanottu tuo että jugurttipurkeista suunnilleen saa nykyisin ajokortteja. Ihme ilmiö on jo se, ettei moni kuski saa enää pidettyä autoaan kaistaviivojen välissä vaan se seilaa keskiviivan molemmin puolin ja koska vilkkua ei paljoa käytetä kaistanvaihtoon, olen opetellutkin ennakoimaan tuollaisesta mutkittelusta sen että vatipää aikoo ns. vaihtaa kaistaa (siis onhan se tällaisen rodun edustajalle todella iso suoritus vaihtaa kaistaa vaikkapa kehä- tai moottoritiellä) seuraavan 5 km:n matkalla. Ja harvoin tuollaisessa tilanteessa on yhtenä syynä ollut edes kännykkä tms. räpellettävä kapistus, vaan ihan kädet ratissa mennään kuin kännissä. No, ehkä ovatkin...Jarsan kirjoitti:Näin teki. E63:lla jollakin naisella oli selkeästi jotakin patoumia. Risteyksen jälkeen vauhdin kerääminen tuntui tuottavan uskomattomia vaikeuksia. Liimauduin siis perään, josko se siitä kiihtyisi joskus. Lopulta matkavauhdiksi tuntui muodostuvan ~70km/h rajoituksen ollessa 80Km/h.h_lauri kirjoitti:Swiddunääs ku nous verenpaine tossa...
Läksin siis ohi, kun keltaviivaa ei ollut vielä hetkeen ja vastustajan kaistalla oli tyhjää riittävästi. No, eiköhän tämä vatipää ala kiilaamaan kinnerillään keskiviivalle, kun olen sivulla ja lisää vauhtia. Ajattelin sitten sivulasista katsoa pahasti, että mitä ***tua oikeen touhuat!? Siellähän se vaan nauraa räkätti ja katsoi siihen malliin, että vastaan tulevan nokkaan olis pussittanut, jos olis ollut mahdollista. Näytti siis suurinpiirteen joltakin riivatulta sekopäältä, jos näin kauniisti sanon.
Onneksi henkilöllä oli jokin swift tms. kanakoppi niin ohitus ei tuottanut sen puoleen hirvittäviä ponnisteluja. Tosin kerrankin, kun lähdin rauhalliseen ohitukseen nelosella ja auto aivan täyteen lastattuna, vaimo ja muksu kyydissä niin ohitus kesti ehkäpä 4 kertaa sen ajan, mitä se olis ottanut ilman tuota kiilailua.
Tästä huolimatta maltoin ajaa reilusti ohi ja palata omalle kaistalle vasta hyvän matkan sekopään edelle. No, yllätys yllätys taustapeilistä näkyi huitovia käsiä ja pitkienvalojen tuikutusta. Tässä vaiheessa alkoi palaa lopullisesti käämit ja tein rivakan jarrutuksen. Valoshow senkus jatkui, joten jouduin sitten vielä nostaa sen kuuluisan sormimerkinkin.Myönnetään, ettei se ole kovin kristillistä, mutta onhan se ny perhana, kun joka jogurttipurkista ajokortteja löytää.
Vastaavaa tapahtui myös muutamaa päivää aiemmin jonkin mersumiehen toimesta kutostiellä. Ei tosin nostanut kuin nopeutta. Vissiin se ottaa sitten egolle, kun vanha Alfa lähtee pakkauudesta mersun maasturista ohi ~3km/h nopeuserolla. Joutui kuitenkin antautua, kun olin ennättänyt rinnalle ja hällä loppui tila oikealta kaistalta. Lpr:n keskustaan päin se seuraili perässä, kunnes pääsi vierelle valoissa. Viereltä sitten katseli vihaisesti, aivan kuin olisin suurenkin rikkeen tehnyt. Myönnetään, että ajelin mittarivirheen huomioiden 105km/h vakkari päällä ohi lähtiessäni. Eli huomattavaa ylinopeutta siis, kun rajoitushan on se 100km/h! En tosin arvannut, että se noin voisi jotakuta suututtaa nelikaistaisella tiellä, kun vasen kaista oli täysin tyhjä.
Keväällä sattui ex-Golffilla semmoinen episoodi naiskuskin toimesta, että Tapanilan tienoilla 50:n alueellla ajaessani kuuttakymppiä persiiseen liimautui mulkosilmämallin Gorilla ja kaksi nuorta pimatsua, kauniita sellaisia, istui edessä. Käännyttiin sitten Kehä I:lle länteen johtavalle rampille. Kiihdytin normaalia tasaisen reipasta vauhtia liittyäkseni liikennevirtaan ja huomasin taustapeilistä että se persiissäroikkuja-Gorilla oli ns. kadonnut. Vaan eipäs ollutkaan, se työntelikin menemään kehätien oikeaa piennarta oikealla puolellani siis! Likat kiihdyttivät siitä sitten edessäni ajavan ja minun väliin siten että pientareella olleet hiekoitussepelit vaan kopisivat tuulilasiin ja koriin. No, silloin paloi pinna ja vetäisin sitten Gorillan eteen, tein koukkauksen myös pientareelta että saa japaninkiikkukin kiviä osakseen ja löin liinat kiinni ja näytin keskaria. Likat eivät istuneet edelleenkään suut mutrulle menneenä vaan nauroivat katketakseen. Noh, silmä silmästä ja hammas hampaasta. Sen jälkeen he jatkoivat ryhmittymällä Kannelmäen rampille, missä lie huumepössyssä olleet, tai lääkäri on kirjoittanut F-diagnoosit (mielenterveyden sairaudet). Onneksi golperon maalipinta oli vahva eikä siihen tullut kuin yksi pieni risku, samaten tuulilasiin. Toivottavasti Gorillaan tuli niitä enemmän. Harvoin enää liikenteessä pinna näin pahasti palaa provosoinneista tms:sta mutta tämä sai kyllä road ragen aikaan.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Jaa-a. Silmä silmästä ei vaan ole fiksuin tapa liikenteessä. Valoja voi vilkutella, soittaa torvea, puida nyrkkiä, mutta kyl tuossa nyt oli jo liioittelun elkeet kostotoimenpiteissä. Tapausta näkemättä, tuntuisi siltä, että suurempi vaara muulle liikenteelle muodostui juuri näistä, kuin pimatsujen väärästä liittymisestä kehätielle.Peeveli kirjoitti:
Keväällä sattui ex-Golffilla semmoinen episoodi naiskuskin toimesta, että Tapanilan tienoilla 50:n alueellla ajaessani kuuttakymppiä persiiseen liimautui mulkosilmämallin Gorilla ja kaksi nuorta pimatsua, kauniita sellaisia, istui edessä. Käännyttiin sitten Kehä I:lle länteen johtavalle rampille. Kiihdytin normaalia tasaisen reipasta vauhtia liittyäkseni liikennevirtaan ja huomasin taustapeilistä että se persiissäroikkuja-Gorilla oli ns. kadonnut. Vaan eipäs ollutkaan, se työntelikin menemään kehätien oikeaa piennarta oikealla puolellani siis! Likat kiihdyttivät siitä sitten edessäni ajavan ja minun väliin siten että pientareella olleet hiekoitussepelit vaan kopisivat tuulilasiin ja koriin. No, silloin paloi pinna ja vetäisin sitten Gorillan eteen, tein koukkauksen myös pientareelta että saa japaninkiikkukin kiviä osakseen ja löin liinat kiinni ja näytin keskaria. Likat eivät istuneet edelleenkään suut mutrulle menneenä vaan nauroivat katketakseen. Noh, silmä silmästä ja hammas hampaasta. Sen jälkeen he jatkoivat ryhmittymällä Kannelmäen rampille, missä lie huumepössyssä olleet, tai lääkäri on kirjoittanut F-diagnoosit (mielenterveyden sairaudet). Onneksi golperon maalipinta oli vahva eikä siihen tullut kuin yksi pieni risku, samaten tuulilasiin. Toivottavasti Gorillaan tuli niitä enemmän. Harvoin enää liikenteessä pinna näin pahasti palaa provosoinneista tms:sta mutta tämä sai kyllä road ragen aikaan.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Se on hienoa jos on sädekehä pään päällä ja ei koskaan hiilly mistään...Farina kirjoitti:Jaa-a. Silmä silmästä ei vaan ole fiksuin tapa liikenteessä. Valoja voi vilkutella, soittaa torvea, puida nyrkkiä, mutta kyl tuossa nyt oli jo liioittelun elkeet kostotoimenpiteissä. Tapausta näkemättä, tuntuisi siltä, että suurempi vaara muulle liikenteelle muodostui juuri näistä, kuin pimatsujen väärästä liittymisestä kehätielle.Peeveli kirjoitti:
Keväällä sattui ex-Golffilla semmoinen episoodi naiskuskin toimesta, että Tapanilan tienoilla 50:n alueellla ajaessani kuuttakymppiä persiiseen liimautui mulkosilmämallin Gorilla ja kaksi nuorta pimatsua, kauniita sellaisia, istui edessä. Käännyttiin sitten Kehä I:lle länteen johtavalle rampille. Kiihdytin normaalia tasaisen reipasta vauhtia liittyäkseni liikennevirtaan ja huomasin taustapeilistä että se persiissäroikkuja-Gorilla oli ns. kadonnut. Vaan eipäs ollutkaan, se työntelikin menemään kehätien oikeaa piennarta oikealla puolellani siis! Likat kiihdyttivät siitä sitten edessäni ajavan ja minun väliin siten että pientareella olleet hiekoitussepelit vaan kopisivat tuulilasiin ja koriin. No, silloin paloi pinna ja vetäisin sitten Gorillan eteen, tein koukkauksen myös pientareelta että saa japaninkiikkukin kiviä osakseen ja löin liinat kiinni ja näytin keskaria. Likat eivät istuneet edelleenkään suut mutrulle menneenä vaan nauroivat katketakseen. Noh, silmä silmästä ja hammas hampaasta. Sen jälkeen he jatkoivat ryhmittymällä Kannelmäen rampille, missä lie huumepössyssä olleet, tai lääkäri on kirjoittanut F-diagnoosit (mielenterveyden sairaudet). Onneksi golperon maalipinta oli vahva eikä siihen tullut kuin yksi pieni risku, samaten tuulilasiin. Toivottavasti Gorillaan tuli niitä enemmän. Harvoin enää liikenteessä pinna näin pahasti palaa provosoinneista tms:sta mutta tämä sai kyllä road ragen aikaan.
On se joo turvallista että ajetaan oikeanpuoleista reunaa, siis piennarta pitkin, ja ohitetaan sieltä oikeanpuoleisella ajokaistalla ajava kiilaten väliin etupuskuria hipoen.
Hoh hoijaa....
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Hiillytäänhän sitä, jos hiillostetaan - vaikka ei pitäisi. Farina taisi tarkoittaa, että ei toisen tumpelointia kannata (aina) matkia.Peeveli kirjoitti:Se on hienoa jos on sädekehä pään päällä ja ei koskaan hiilly mistään...Farina kirjoitti:Jaa-a. Silmä silmästä ei vaan ole fiksuin tapa liikenteessä. Valoja voi vilkutella, soittaa torvea, puida nyrkkiä, mutta kyl tuossa nyt oli jo liioittelun elkeet kostotoimenpiteissä. Tapausta näkemättä, tuntuisi siltä, että suurempi vaara muulle liikenteelle muodostui juuri näistä, kuin pimatsujen väärästä liittymisestä kehätielle.Peeveli kirjoitti:
Keväällä sattui ex-Golffilla semmoinen episoodi naiskuskin toimesta, että Tapanilan tienoilla 50:n alueellla ajaessani kuuttakymppiä persiiseen liimautui mulkosilmämallin Gorilla ja kaksi nuorta pimatsua, kauniita sellaisia, istui edessä. Käännyttiin sitten Kehä I:lle länteen johtavalle rampille. Kiihdytin normaalia tasaisen reipasta vauhtia liittyäkseni liikennevirtaan ja huomasin taustapeilistä että se persiissäroikkuja-Gorilla oli ns. kadonnut. Vaan eipäs ollutkaan, se työntelikin menemään kehätien oikeaa piennarta oikealla puolellani siis! Likat kiihdyttivät siitä sitten edessäni ajavan ja minun väliin siten että pientareella olleet hiekoitussepelit vaan kopisivat tuulilasiin ja koriin. No, silloin paloi pinna ja vetäisin sitten Gorillan eteen, tein koukkauksen myös pientareelta että saa japaninkiikkukin kiviä osakseen ja löin liinat kiinni ja näytin keskaria. Likat eivät istuneet edelleenkään suut mutrulle menneenä vaan nauroivat katketakseen. Noh, silmä silmästä ja hammas hampaasta. Sen jälkeen he jatkoivat ryhmittymällä Kannelmäen rampille, missä lie huumepössyssä olleet, tai lääkäri on kirjoittanut F-diagnoosit (mielenterveyden sairaudet). Onneksi golperon maalipinta oli vahva eikä siihen tullut kuin yksi pieni risku, samaten tuulilasiin. Toivottavasti Gorillaan tuli niitä enemmän. Harvoin enää liikenteessä pinna näin pahasti palaa provosoinneista tms:sta mutta tämä sai kyllä road ragen aikaan.
On se joo turvallista että ajetaan oikeanpuoleista reunaa, siis piennarta pitkin, ja ohitetaan sieltä oikeanpuoleisella ajokaistalla ajava kiilaten väliin etupuskuria hipoen.
Hoh hoijaa....
Itse hiillostin tuossa muutama viikko sitten jarisjantterin. Rouva ajoi paikallista kiertoliittymää ykkösellä ja sehän ei takanatulevalle kelvannut. Roikkui puskurissa ja soitti rääkkää. Pienessä sievässä nostin keskaria taakse päin repsikan akkunasta. Sattui sitten väylä muuttumaan kaksikaistaiseksi ja tojotisti rinnalle rääkymään, "onko sormessasi jotain vikaa". Nostin sormea sitten uudestaan sin päi ja sanoin "ei, onk sun torvessa". Ukko mutisi jotain rillien solmimisesta ja muijansa määkyi jotain liian hitaasta ajamisesta. Jatkoivat suoraan, me jäätiin odottamaan vasemmalle kääntyville vihreitä.
Kyseisessä paikassa on yleensä aina punaiset, ympyrästä valoihin alle 50 metriä. Paljoa kannata siinä kiihdytellä muutenkaan, 40 kympi alue ja yleens porukkaa siel tääl. Nyt viel katuremontti välittömäs läheisyyres.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tuli tuosta mieleen tapaus jossa erään isokokoisen herrasmiehen auto teki tenän, eikä saanut millään sitä starttaamaan. Takana äkäinen naisihminen alkoi painaa torvea yhtä mittaa kun ei ohi päässyt.
Mies nousi autosta ja käveli takana olevan naisen autoa kohti. Nainen alkoi valua jo penkin alle, olihan mies isokokoinen ja pahan näköinen. Mies kuitenkin käveli naisen autolle ja nainen varovasti raotti ikkunaa, jolloin mies totesi naiselle:
"Tule sinä välillä starttaamaan, niin minä voin painaa sitä torvea jos se auttaisi..."
Kyllähän sitä liikenteessä välillä hermot menee, mutta kannattaa silti olla olemasta itse yhtä idiootti kun ne muut. Samoin itsekin tulee välillä törttöiltyä ajatuksissaan tai väsyneenä. Toisaalta jollakin pujottelijalla saattaa olla oikeasti kiire lääkäriin tms, jolloin kiusanteko sellaiselle saattaa olla kohtalokasta muutenkin. Aina ei voi tietää mistä mikäkin johtuu. Kannattaa liikenteessäkin vaikuttaa siihen mihin itse pystyy, eli yrittää hoitaa se oma ruutu kunnolla.
Mies nousi autosta ja käveli takana olevan naisen autoa kohti. Nainen alkoi valua jo penkin alle, olihan mies isokokoinen ja pahan näköinen. Mies kuitenkin käveli naisen autolle ja nainen varovasti raotti ikkunaa, jolloin mies totesi naiselle:
"Tule sinä välillä starttaamaan, niin minä voin painaa sitä torvea jos se auttaisi..."
Kyllähän sitä liikenteessä välillä hermot menee, mutta kannattaa silti olla olemasta itse yhtä idiootti kun ne muut. Samoin itsekin tulee välillä törttöiltyä ajatuksissaan tai väsyneenä. Toisaalta jollakin pujottelijalla saattaa olla oikeasti kiire lääkäriin tms, jolloin kiusanteko sellaiselle saattaa olla kohtalokasta muutenkin. Aina ei voi tietää mistä mikäkin johtuu. Kannattaa liikenteessäkin vaikuttaa siihen mihin itse pystyy, eli yrittää hoitaa se oma ruutu kunnolla.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Vittuilevan ja muita kouluttavan ajotyylin janarit voisivat hyvin ja ketterästi siirtyä julkisen liikenteen käyttäjiksi. Tai jos haluaa hoitaa huonoa itsetuntoaan yksityisellä ajoneuvolla, voi aina hoitaa itselleen vaikka vartalon mittojen mukaan tehdyn laadukkaan pyörän, joita tuttuni mukaan irtoaa esim. Ranskan pienistä pyöräpajoista n. 5000 egen hintaan.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Tuon kun aina muistaisi.Hepa kirjoitti:Tuli tuosta mieleen tapaus jossa erään isokokoisen herrasmiehen auto teki tenän, eikä saanut millään sitä starttaamaan. Takana äkäinen naisihminen alkoi painaa torvea yhtä mittaa kun ei ohi päässyt.
Mies nousi autosta ja käveli takana olevan naisen autoa kohti. Nainen alkoi valua jo penkin alle, olihan mies isokokoinen ja pahan näköinen. Mies kuitenkin käveli naisen autolle ja nainen varovasti raotti ikkunaa, jolloin mies totesi naiselle:
"Tule sinä välillä starttaamaan, niin minä voin painaa sitä torvea jos se auttaisi..."
Kyllähän sitä liikenteessä välillä hermot menee, mutta kannattaa silti olla olemasta itse yhtä idiootti kun ne muut. Samoin itsekin tulee välillä törttöiltyä ajatuksissaan tai väsyneenä. Toisaalta jollakin pujottelijalla saattaa olla oikeasti kiire lääkäriin tms, jolloin kiusanteko sellaiselle saattaa olla kohtalokasta muutenkin. Aina ei voi tietää mistä mikäkin johtuu. Kannattaa liikenteessäkin vaikuttaa siihen mihin itse pystyy, eli yrittää hoitaa se oma ruutu kunnolla.
Kaverille sattui 80-luvulla ykköskoppaesrotissa siten, että vaihdetseba jäi handuun. Oltiin Granin K-kaupan edessä valoissa eikähän se kottero minkän mennyt, kun keppi oli irti. Takaa alkoi kuulua torvisoittoa, mutta lakkasi äkin, kun kuski heilutti keppiä ikkunasta. Hiukan aikaa ähellettyä saatiin tseba koloon ja vaihdetta pykälään.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Joskus on sentään liikenteessä myös pitkäpinnaisia kanssa-autoilijoita.
Alkukesästä olin liikenteessä meidän Corsalla ja liikennevaloista lähtiessä kakkoselle vaihtaessani kaasuvaijeri irtosi konehuoneen päästä. Siinä sitten köröttelin tyhjäkäynnillä eteenpäin, kun en mihinkään sivuunkaan päässyt (mootttoritien alikulku ja korkeat reunakivet). Muutama sata metriä tuntui aika pitkältä matkalta vetää jonoa, mutta kukaan ei edes töötännyt.
Arvasivat varmaan heti, että kun on Opel niin autossa tekninen ongelma
Alkukesästä olin liikenteessä meidän Corsalla ja liikennevaloista lähtiessä kakkoselle vaihtaessani kaasuvaijeri irtosi konehuoneen päästä. Siinä sitten köröttelin tyhjäkäynnillä eteenpäin, kun en mihinkään sivuunkaan päässyt (mootttoritien alikulku ja korkeat reunakivet). Muutama sata metriä tuntui aika pitkältä matkalta vetää jonoa, mutta kukaan ei edes töötännyt.
Arvasivat varmaan heti, että kun on Opel niin autossa tekninen ongelma

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Ei kunto eikä lompakko kestäis. Paitsi julkisen, mutta sitä ei kestä hermo. 10 kilsaan menis kahdella dösalla tunti. Filetsul kulkies pitäis olla sosiaalitilat käytös. Itsetunto mul on kai aika kohdallaan.sanctus kirjoitti:Vittuilevan ja muita kouluttavan ajotyylin janarit voisivat hyvin ja ketterästi siirtyä julkisen liikenteen käyttäjiksi. Tai jos haluaa hoitaa huonoa itsetuntoaan yksityisellä ajoneuvolla, voi aina hoitaa itselleen vaikka vartalon mittojen mukaan tehdyn laadukkaan pyörän, joita tuttuni mukaan irtoaa esim. Ranskan pienistä pyöräpajoista n. 5000 egen hintaan.
Vaan kumpikos se tossa munki tapaukses nyt oli vittuileva ja muita kouluttava? Ensin se toinen ja loppuvaiheessa molemmat?

- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Serkkupojan vaimon kaveri on riskinkokoinen partasuu, joka ajelee nahkaliivit päällä Harrikalla. Kaveri ei kuulu mihinkään näistä lehdissä mainituista, vaan johonkin kaveriporukkaan, mutta liivi kun liivi.
Kaveri ajeli Oulun kylälle valoihin tarkoituksena kääntyä vasemmalle, ja jäi odottelemaan nuolivaloa. Aurinko paistoi ja katse harhaantui jalkakäytävälle, lieneekö mennyt neitosia lyhyissä hameissaan. Yht´äkkiä kaveri tajusi, että vihreät olivat jo syttyneet ja sammuivatkin siinä ihmetellessä. Ihmetteli hetken, etteikö ole jonoa takana, kun ei kuulunut tyyttäyksiä. Nopea vilkaisu taakse poisti harhakuvat. Viiden auton letka odotteli siellä kiltisti, että mitäköhän se "Bandidos" suvaitsee tehdä
Kaveri ajeli Oulun kylälle valoihin tarkoituksena kääntyä vasemmalle, ja jäi odottelemaan nuolivaloa. Aurinko paistoi ja katse harhaantui jalkakäytävälle, lieneekö mennyt neitosia lyhyissä hameissaan. Yht´äkkiä kaveri tajusi, että vihreät olivat jo syttyneet ja sammuivatkin siinä ihmetellessä. Ihmetteli hetken, etteikö ole jonoa takana, kun ei kuulunut tyyttäyksiä. Nopea vilkaisu taakse poisti harhakuvat. Viiden auton letka odotteli siellä kiltisti, että mitäköhän se "Bandidos" suvaitsee tehdä

Heh. Lähtökohtana "vittuilevuudelle" mä pidän tällaista ajotyyliä, jossa auton ollessa liikkeessä lähdetään kikkailemaan kiinni toisen perään tai muuten lähestymään niitä tilanteita, joissa riski aiheuttaa kolari kasvaa.h_lauri kirjoitti:Ei kunto eikä lompakko kestäis. Paitsi julkisen, mutta sitä ei kestä hermo. 10 kilsaan menis kahdella dösalla tunti. Filetsul kulkies pitäis olla sosiaalitilat käytös. Itsetunto mul on kai aika kohdallaan.sanctus kirjoitti:Vittuilevan ja muita kouluttavan ajotyylin janarit voisivat hyvin ja ketterästi siirtyä julkisen liikenteen käyttäjiksi. Tai jos haluaa hoitaa huonoa itsetuntoaan yksityisellä ajoneuvolla, voi aina hoitaa itselleen vaikka vartalon mittojen mukaan tehdyn laadukkaan pyörän, joita tuttuni mukaan irtoaa esim. Ranskan pienistä pyöräpajoista n. 5000 egen hintaan.
Vaan kumpikos se tossa munki tapaukses nyt oli vittuileva ja muita kouluttava? Ensin se toinen ja loppuvaiheessa molemmat?
Sen sijaan sammuneen auton takana tööttäily ja työntämisessä auttamattomuus on ainakin huono käytöstä,jonka laiminlyönnistä tuskin aiheutuu onnettomuutta tai vammautumisia. Ja huonoon käytökseenhän sitä syyllistyy tässä mielessä itse kukin.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Ja sädekehää en päälleni virittele, päre palaa liikenteessä ajoittain niin kuin muillakin. Lähinnä pyrin kommentoimaan kostotoimenpiteiden laajuutta suhteessa ulkopuolisen autoilijan virheeseen, joka oli varmasti ilmeinen vaaratilanne. Se että nostaako itsensä poliisin ja tuomarin asemaan liikenteessä ja lähtee rankaisemaan muiden tekemiä rikkeitä, on tietysti pohdinnan paikka. Missä menee raja? Onko valojen vilkautus valottomalle autoilijalle huomaavaisuutta, vai kouluttamista? Onko väärältä puolen eteen ajaneen autoilijan kiilaaminen, pientareen pöllytys ja edessä jarruttelu vielä huomaavaisuuden puolella? Olisiko pitkien vilauttaminen riittänyt? Vai saiko mokailija mitä ansaitsi?Peeveli kirjoitti:
Se on hienoa jos on sädekehä pään päällä ja ei koskaan hiilly mistään...
On se joo turvallista että ajetaan oikeanpuoleista reunaa, siis piennarta pitkin, ja ohitetaan sieltä oikeanpuoleisella ajokaistalla ajava kiilaten väliin etupuskuria hipoen.
Hoh hoijaa....
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Joskus se vaan on otettava oman käden oikeus käyttöön. Kyllä mun pinna kestää selkeät toisten töppäilyt, jotka johtuvat vaikkapa vahingosta tai epähuomiosta. Mutta jos ajokortillinen immeinen ei tiedä missä kaista tai piennar menee ja vetää soralastin naamariin kiilaamalla niin ei taatusti naurata.Farina kirjoitti:Ja sädekehää en päälleni virittele, päre palaa liikenteessä ajoittain niin kuin muillakin. Lähinnä pyrin kommentoimaan kostotoimenpiteiden laajuutta suhteessa ulkopuolisen autoilijan virheeseen, joka oli varmasti ilmeinen vaaratilanne. Se että nostaako itsensä poliisin ja tuomarin asemaan liikenteessä ja lähtee rankaisemaan muiden tekemiä rikkeitä, on tietysti pohdinnan paikka. Missä menee raja? Onko valojen vilkautus valottomalle autoilijalle huomaavaisuutta, vai kouluttamista? Onko väärältä puolen eteen ajaneen autoilijan kiilaaminen, pientareen pöllytys ja edessä jarruttelu vielä huomaavaisuuden puolella? Olisiko pitkien vilauttaminen riittänyt? Vai saiko mokailija mitä ansaitsi?Peeveli kirjoitti:
Se on hienoa jos on sädekehä pään päällä ja ei koskaan hiilly mistään...
On se joo turvallista että ajetaan oikeanpuoleista reunaa, siis piennarta pitkin, ja ohitetaan sieltä oikeanpuoleisella ajokaistalla ajava kiilaten väliin etupuskuria hipoen.
Hoh hoijaa....
Enkä edelleenkään kadu "kuittaustani", toivottavasti tuo naisimmeinen tajusi tekosensa ja oppi myös jotakin.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Tulipa ohiteltua samoja autoja useaan kertaan Vantaa-Tampere-Vantaa-reissulla, kun eivät uskaltaneet ajaa 120:ntä ko. rajoituksen alueella, mutta ajoivat yli satasta tietyömaan 60 km/h rajoitusalueilla
Harmaa Mitokaan hiljentänyt yhtään tietyöalueella, mutta eipä ajanut satasta kovempaa 120-rajoituksellakaan.

Harmaa Mitokaan hiljentänyt yhtään tietyöalueella, mutta eipä ajanut satasta kovempaa 120-rajoituksellakaan.
Tänään tuola Vantaalla Kaivokselan päättärillä hörpin kahvia ja nautiskelin sateen jälkeisestä ilmastosta; kunnes kesken kahvihörpyn Hämeenlinnan moottoritien pysäkin kohdalta; ajoi alas jalankulkutietä hopeinen 5-sarjan Bemari, hiljensi risteykseen ja kääntyi oikealle jalankulkuväylää ja porhalsi reipaasti jalankulkutietä bussien kääntöpaikan ohi ja jatkoi matkaansa ilmeisesti jonnekin Kaivokselassa.
Eli lyhyesti sanottuna, keskellä päivää maksoi liikaa aikaa kiertaa Kaivokselan liittymän kautta ;yhtien liikennevalojen kautta, vaan piti riskeerata koko ajokortin kirjainmäärä parin minuutin takia.
On se kyllä uskomatonta. Harmi, ettei kohdalle osunut jotain äkästä mummelia, joka olisi antanut tälle omien lakien Bemaristille satikutia.
Itse jäin katsomaan suu auki tätä touhua. Käsittääköhän tämä kuljettaja ollenkaan sitä, että mitä seuraamuksia siitä tulee, jos pyöräilijän tai saati jonkun lapsen yli ajat ton tempun takia. Kortti lähteepi ja..... No ei se varmaan työkseen taida ajaa, kun on varaa tehdä tollasia temppuja. Autokaan ei varmaan oma ollut.....
Ei meistä varmaan kukaan oleta, että bussipysäkille vievältä jalkakäytävältä tulee henkilöauto pysähtymättä eteen?
No jos noita temppuja harrastaa, sakoista on sitten turha kitistä. Ihan itse valittu tie.

Eli lyhyesti sanottuna, keskellä päivää maksoi liikaa aikaa kiertaa Kaivokselan liittymän kautta ;yhtien liikennevalojen kautta, vaan piti riskeerata koko ajokortin kirjainmäärä parin minuutin takia.
On se kyllä uskomatonta. Harmi, ettei kohdalle osunut jotain äkästä mummelia, joka olisi antanut tälle omien lakien Bemaristille satikutia.
Itse jäin katsomaan suu auki tätä touhua. Käsittääköhän tämä kuljettaja ollenkaan sitä, että mitä seuraamuksia siitä tulee, jos pyöräilijän tai saati jonkun lapsen yli ajat ton tempun takia. Kortti lähteepi ja..... No ei se varmaan työkseen taida ajaa, kun on varaa tehdä tollasia temppuja. Autokaan ei varmaan oma ollut.....
Ei meistä varmaan kukaan oleta, että bussipysäkille vievältä jalkakäytävältä tulee henkilöauto pysähtymättä eteen?

No jos noita temppuja harrastaa, sakoista on sitten turha kitistä. Ihan itse valittu tie.
On kyllä PNV kuskina rehellisesti myönnettävä, että välissä käy mielessä ajaa pyöräteitä pitkin. Olisi tyhjää baanaa silmänkantamattomiin jossa hunajaisen tasainen asfaltti. Ei korotettuja suojateitä eikä mitään muitakaan piikkimattoja, joista on pakko ajaa kävelyvauhtia ettei hajota autoa. Alfalle nämä ajoesteet ovat vielä pahemmat.
VMP
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Jaa tulipa ensimmäinen hirvi nähtyä tiellä pitkään aikaan... Meinas alffan pellit kolista ku ei hirvi liikkunu senttiäkää mihkää suuntaan, toljotti vaan paikallaan siinä mun kaistalla. Ei voinu muutakun pysähtyä, on niin arvaamattomia elukoita noi, että ei viittiny kokeilla että pääsiskö toista kaistaa ohi siitä.
Vahingoilta onneks kuitenki vältyttiin.. on ne vaa tyhmiä elukoita noi hirvet.
Vahingoilta onneks kuitenki vältyttiin.. on ne vaa tyhmiä elukoita noi hirvet.

loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
Jep, toivotaan parasta.Jakke kirjoitti:Ollaanpas taas varovaisia, kun koululaiset lähtevät liikenteeseen. Kaduilla ja jalkakäytävillä liikkuu paljon pieniä taivaltajia, jotka ovat ensimmäisiä kertoja yksin liikenteessä.
Sen mitä nyt tuola olen nähnyt, niin todella saadaan toivoa, että kaikkein kiireisimmätkin muistaisivat tämän.