Lambo pongattu
Valvoja: Moderators
Kyhäsin tälläsen nopean historiikin tästä legendaarisesta Lamborghini:n V12:sta, joka ei siis enää vaikuta pellin alla tässä uudessa Aventador LP700-4:ssä.
Kuvitelkaa; 350GTV-Murciélago; kaikki V12 moottoriset Lambot jakoivat tämän legendaarisen moottorin jollain tavalla, kunnes nyt tämä perinne on katkaistu. Murciélago, viimeinen Aito Lamborghini?
Ihmettelen, jos tämä ei näy Murciélagon arvotuksessa tulevaisuudessa.
Lamborghini:n V12 on mulle ollut aina "ikoni" Italialaisten urheiluautojen puolella. Paljon enemmän kiehtova aihe kuin Ferrarin V12:set.
En ikinä meinaa uskonut edes näkeväni sellaista saati kuulevani Suomessa, mutta niin on onneksi muutaman kerran päässyt tapahtumaan.
Jos huomaatte jotain pielessä olevaa ja tiedätte vastauksen, niin kertokaa. Korjataan kunhan saadaan tietoa.
Mm. Bizzarrini:n lähdöstä Ferrarilta en ole onnistunut löytämään oikeastaan mitään faktaa. Kuulemma juttu tunnetaan "Pitkien puukkojen yö:nä", joten jos joku tästä jotain tietää, niin kaikki tieto otetaan vastaan ilomielin!
http://kuvablogi.com/blog/1949/192/
Kuvitelkaa; 350GTV-Murciélago; kaikki V12 moottoriset Lambot jakoivat tämän legendaarisen moottorin jollain tavalla, kunnes nyt tämä perinne on katkaistu. Murciélago, viimeinen Aito Lamborghini?
Ihmettelen, jos tämä ei näy Murciélagon arvotuksessa tulevaisuudessa.
Lamborghini:n V12 on mulle ollut aina "ikoni" Italialaisten urheiluautojen puolella. Paljon enemmän kiehtova aihe kuin Ferrarin V12:set.
En ikinä meinaa uskonut edes näkeväni sellaista saati kuulevani Suomessa, mutta niin on onneksi muutaman kerran päässyt tapahtumaan.
Jos huomaatte jotain pielessä olevaa ja tiedätte vastauksen, niin kertokaa. Korjataan kunhan saadaan tietoa.
Mm. Bizzarrini:n lähdöstä Ferrarilta en ole onnistunut löytämään oikeastaan mitään faktaa. Kuulemma juttu tunnetaan "Pitkien puukkojen yö:nä", joten jos joku tästä jotain tietää, niin kaikki tieto otetaan vastaan ilomielin!
http://kuvablogi.com/blog/1949/192/
-
- Viestit: 385
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
- Paikkakunta: Soini
Laitetaan tämä nyt tännekin vielä; hieno tarina EVO Magazinen reissusta Italia-UK Quattrovalvole Countachilla.
Tässä on kyllä tunnelmaa, voi melkeen aistia tuon kuljettajan nautinnon kun näitä incar-kameroita katselee.
http://www.youtube.com/watch?v=NiBMo7j5Gtk
Tässä on kyllä tunnelmaa, voi melkeen aistia tuon kuljettajan nautinnon kun näitä incar-kameroita katselee.
http://www.youtube.com/watch?v=NiBMo7j5Gtk
Tuo 350 GT on muistaakseni ollut Suomessa jo kauan. Omistajankin taidan tietää, joskaan en tunne.WWWVespa kirjoitti:350 GT:ssä on mustat suomalaiset kilvet.
Olen nähnyt jossain kuvia keltaisesta LP400:sta Suomessa. Siis siitä ensimmäisestä, kauneimmasta ja arvokkaimmasta versiosta. Mutta onko se aito Countach vai kopio? Onkohan tämä asia käsitelty jo jossain.
Nämä kaikenlaiset replicat saattavat kuvissa näyttää varsin aidoilta. Bellassakin oli vuosia sitten "Ferrari" Daytona Spider Jaguarin tekniikalla.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Tuota maasturia on Suomen kilvillä ainakin yksi. Tuotu kauan sitten, jolloin maastoautoilla ei ollut autoveroa. Muutama aktiivinen henkilö keksi hyödyntää tuon porsaanreiän, kunnes sekin tukittiin, mm. pari kappaletta AR 51/52 Mattaa saatiin tällä tavoin tuotua maahan.EBITDA kirjoitti:Hollannin päässä viimeviikolla käydessäni bongasin Lamborghini LM002:n.
Tuo LM002 on tainnut olla koko ajan samalla omistajalla, muistaakseni oli aikanaan myytävänäkin, mutta hintapyynti siihen aikaan - miten sen nyt sanoisi - aika korkea. Ettei tämäkin auto ollut siinä Bukowskin huutokaupassa lähes 20 vuotta sitten? Esimerkiksi Saudi-Arabian armeijan ja kaikenlaisten ähl... anteeksi öljysheikkien käytössä olleita LM002:sia oli myynnissä aika halvallakin.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Vaikka tässä ei nyt olekaan Lamboa bongattu, bongasin youtubesta DUKE:n videon, jossa on vahingossa? parhaat palat kyseisestä DVD:stä.
Kyllä tässä silmä lepää. Keltainen luukkulamppuinen Diablo on ainakin itsellä ensimmäinen mielikuva sanasta Diablo. Liekö NFS 2:sella jotain osuutta asiaan....
http://www.youtube.com/watch?v=7ryPtRXCsqk
Kuolataan nyt sitten sadepäivän riennoiksi kunnolla.
http://www.youtube.com/watch?v=bULW86oMMWE
Kyllä tässä silmä lepää. Keltainen luukkulamppuinen Diablo on ainakin itsellä ensimmäinen mielikuva sanasta Diablo. Liekö NFS 2:sella jotain osuutta asiaan....
http://www.youtube.com/watch?v=7ryPtRXCsqk
Kuolataan nyt sitten sadepäivän riennoiksi kunnolla.
http://www.youtube.com/watch?v=bULW86oMMWE
Olisikohan tämä ollut juuri sitä Bukowskin huutokaupan aikaa? Se huutokauppa pidettiin kai Wanhassa Satamassa Katajanokalla. Kuvittelin auton olleen ainakin tuolloin rekisteröity kauas pohjoiseen jonnekin sinne Sven Tuuvan maisemiin, voin olla väärässäkinWWWVespa kirjoitti:Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tuolla Wanhassa Satamassa Bukowskin tilaisuudessa aikanaan kävin ja en nyt muista, että tuolla olisi ollut LM002:ta myynnissä. Ainoa Suomessa tekemäni havainto moisesta on samoihin aikoihin (vuoden - kahden tarkuudella) Forssan Picnikistä jossa moinen Suomen kilvissä oli. Jossain pitäisi olla polaroidikin tuosta.Satta kirjoitti:Olisikohan tämä ollut juuri sitä Bukowskin huutokaupan aikaa? Se huutokauppa pidettiin kai Wanhassa Satamassa Katajanokalla. Kuvittelin auton olleen ainakin tuolloin rekisteröity kauas pohjoiseen jonnekin sinne Sven Tuuvan maisemiin, voin olla väärässäkinWWWVespa kirjoitti:Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku.
-Tazio
Laittakaa ihmeessä kuvaa kehiin, vaikka yv:nä.
Suomessa on oman käsityksen mukaan useampi LM002, asiaa kun edisti aikoinaan outo autoveron oikku, kun armeija totesi että maassa ei ole tarpeeksi maastokelpoisia autoja ja pakettiautoja takavarikoitavaksi sotatilanteessa, siksi näitä sai tuoda hetkenaikaa verottomasti maahan.
Sinänsä kätevää että yksityisen osallistui armeijan kaluston hankintaan ja huoltamiseen. Sitten huomattiin että 100% verotus ajaa saman asian.
Suomessa on oman käsityksen mukaan useampi LM002, asiaa kun edisti aikoinaan outo autoveron oikku, kun armeija totesi että maassa ei ole tarpeeksi maastokelpoisia autoja ja pakettiautoja takavarikoitavaksi sotatilanteessa, siksi näitä sai tuoda hetkenaikaa verottomasti maahan.
Sinänsä kätevää että yksityisen osallistui armeijan kaluston hankintaan ja huoltamiseen. Sitten huomattiin että 100% verotus ajaa saman asian.
Olet varmasti oikeassa. Näitä Bukowskin autohuutokauppoja oli muistaakseni kolmena vuonna peräkkäin, ja myytävät autot esiteltiin myös TM:ssa (teknari oli minullekin täysin uusi sana). Voi hyvin olla, että sotken asian, ja autoa yritettiin myydä vain yksityisesti samoihin aikoihin. Hp. nykyrahassa n. 60.000 euroa olisi huutokaupassa tietysti ollut asetettu lähtöhinta. Niin ne asiat unohtuvat.Tazio kirjoitti: Tuolla Wanhassa Satamassa Bukowskin tilaisuudessa aikanaan kävin ja en nyt muista, että tuolla olisi ollut LM002:ta myynnissä. Ainoa Suomessa tekemäni havainto moisesta on samoihin aikoihin (vuoden - kahden tarkuudella) Forssan Picnikistä jossa moinen Suomen kilvissä oli. Jossain pitäisi olla polaroidikin tuosta.
-Tazio
Tämä auto oli silloin minun tietääkseni ainoa rekisterissä ollut, niitä ei kai silloin voinut tuoda ilman tullausta ja rekisteröintiä. Sitäkin kyllä tehtiin jossain päin Suomea, mutta taisi olla laitonta. 1990-luvun puolivälin jälkeen on voitu tuoda vaikka minkälaista autoa, eikä kenelläkään voi olla varmaa tietoa, mitä kaikkea Suomesta tällä hetkellä löytyy. Mutta silloinen maasturien verottomuus oli hetkellinen porsaanreikä, jota luulen vain yhden henkilön käyttäneen Lamborghinin osalta. Kaikenlaisia Lantikoita ja muita Rangeja oli sitäkin enemmän.
Kun LM002:sta näkee joskus myytävänä, hintapyynnöt ovat aikalailla kovia. Sen sijaan, jos joku Saudeissa työskentelevä sattuisi vielä bongaamaan sellaisen paikalliselta myyjältä, voisi lähteä suht halvallakin, kun rättip... anteeksi öljysheikit eivät tunnetusti liiemmin arvosta wanhoja autoja.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Enzolla (jota monet pitivät lähes jumalolentona ja joka alkoi itsekin pitää itseään sellaisena) oli aikanaan V12 kahdella ohc:lla. Maseratilla oli V8 neljällä ohc:lla. Amerikkalaisista V12 oli tietenkin paljon hienompi kuin V8, koska jenkeillä oli veekaseja pilvin pimein, eivätkä ne ymmärtäneet nokka-akseleista mitään. Tämä siis vain oma näkemykseni.S_A kirjoitti: Lamborghini:n V12 on mulle ollut aina "ikoni" Italialaisten urheiluautojen puolella. Paljon enemmän kiehtova aihe kuin Ferrarin V12:set.
Sitten 1960-luvun alussa ilmestyi muuan Ferrucchio Lamborghini, joka yhdisti nämä moottorit eli 4ohc V12. Ja silloin Enzolle tuli kiire seurata perässä ja muuttaa kaikkien tuotantomallien koneet 4ohc:ksi. Kaiken lisäksi sellaiset mallit kuin Miura ja Countach saivat vastaavat Ferrarit näyttämään lähes antiikkisilta. Fiat kuitenkin pelasti Ferrarin ostamalla sen 1960-luvun lopussa.
Kun aikanaan Rytsölän veljekset hankkivat kuuluisat Diablonsa, moni suomalainen kuuli ensimmäisen kerran sanan Lamborghini. Oltakoon veljeksistä muuten mitä mieltä tahansa, ainakin minä arvostin sitä, että he hankkivat Lamborghinit eikä Ferrareja, joka oli kaikenlaisten kyläkauppiaiden unelma-auto valkoisen Mersun jälkeen
Kuten monet varmasti muistavat, veljekset ja toinen autoista oli kutsuttu tv:n ajankohtaisohjelmaan. Ja sitten joku lähetti ohjelmaan sen legendaarisen tekstiviestin, mikä oli kaikkien ajatuksissa - Käynnistäkää se moottori! Ja nehän käynnistivät
Mutta sanomattakin on selvää, että Ferrari on tietysti kaikin puolin parempi ja hienompi auto, onhan se....Ferrari, jokaisen murkkuikäisen unelma
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
No joo.
Itse tossa sattumalta selailin vuosi takaperin ostamaani Octane lehteä, jossa on Ferrari vs Lamborghini. Ihan aikojen alusta tähän päivään. 512BB näyttää Countachin vierellä lähinnä Mondeolta, vaikka onkin varmasti yksi upeimpia Ferrareita mitä tohon aikaan oli tehty.
Ja yleensäkin se, että kun katsotaan Miuraa; asenna nyt tollanen iso 4 litran V12 poikittain ja siihen vielä yhteen läjään vaihdelaatikko. Ei tullut takuulla monen mieleen sillon 60-luvun lopulla. Fordin GT40:n oli kova sana radalla, mutta siinäkin hella on pitkittäin.......
Mulla on vieläkin tallessa se Spinneri lehti, jossa nämä Diablot olivat esittelyssä. Muistan kyllä jostain syystä ne kerrat kun tuon keltaisen näin liikenteessä, kun Herra Rytsölä oli vielä puikoissa.
The Diablo, yksi upeimmista superlaitteista kautta aikain, ainakin mulle ja sitten se tulee Manskulla vastaan. Suomen kilvissä.
Täytyy ihan jaaritella nyt tässä, jos ette pahaa tykkää:
Lahti 2008, jossa vanha rakkaus näihin autoihin heräsi uudelleen täyteen roihuun usean mustan vuoden jälkeen; ja myöhemmin 2008 Turku jäi mun mieliin kyllä ikuisiksi ajoiksi.
Sielä minä seisoin; monttu auki ja katselin mustaa paholaista tyhjäkäynnillä. Rehellisesti sanottuna; monta monta monta kireää kasia kuulleena en ollut ikinä kuullut mitään vastaavaa kuin tuo 4,7 litrainen V12; 4:llä nokalla 2 ventiilillä, 6-tupla vaakakaasarilla ollut hella jyrisi nenäni edessä. Auton katolla olleet vesipisarat tärisivät.
Jotta päivästä ei olisi tullut tylsä, häkellyksissäni tästä näkemästäni; paikalle saapui vielä tämä keltainen VT Roadset Diablo. Sielä minä taas seisoin. Monttu auki. Diablon kuljettaja keskusteli parkkeerauksesta samalla kun itse seisoin auton takana 1m päässä 4 kromisesta tuhkaluukusta ja vain kuuntelin. Vain kuuntelin sitä ääntä.
Lamborghinin V12. Syvä kumarrus!
No se nostalgisista ei viskihöyryisistä muistelmista;
Hieman oftopikkia; muistanko väärin vai en, mutta eikös toinen heistä 360 Modenankin hommannut samoihin aikoihin kun Lambot hakivat Saksasta?
Missä lienee tämä Modena tänään, vielä Suomessa....?
Itse tossa sattumalta selailin vuosi takaperin ostamaani Octane lehteä, jossa on Ferrari vs Lamborghini. Ihan aikojen alusta tähän päivään. 512BB näyttää Countachin vierellä lähinnä Mondeolta, vaikka onkin varmasti yksi upeimpia Ferrareita mitä tohon aikaan oli tehty.
Ja yleensäkin se, että kun katsotaan Miuraa; asenna nyt tollanen iso 4 litran V12 poikittain ja siihen vielä yhteen läjään vaihdelaatikko. Ei tullut takuulla monen mieleen sillon 60-luvun lopulla. Fordin GT40:n oli kova sana radalla, mutta siinäkin hella on pitkittäin.......
Mulla on vieläkin tallessa se Spinneri lehti, jossa nämä Diablot olivat esittelyssä. Muistan kyllä jostain syystä ne kerrat kun tuon keltaisen näin liikenteessä, kun Herra Rytsölä oli vielä puikoissa.
The Diablo, yksi upeimmista superlaitteista kautta aikain, ainakin mulle ja sitten se tulee Manskulla vastaan. Suomen kilvissä.
Täytyy ihan jaaritella nyt tässä, jos ette pahaa tykkää:
Lahti 2008, jossa vanha rakkaus näihin autoihin heräsi uudelleen täyteen roihuun usean mustan vuoden jälkeen; ja myöhemmin 2008 Turku jäi mun mieliin kyllä ikuisiksi ajoiksi.
Sielä minä seisoin; monttu auki ja katselin mustaa paholaista tyhjäkäynnillä. Rehellisesti sanottuna; monta monta monta kireää kasia kuulleena en ollut ikinä kuullut mitään vastaavaa kuin tuo 4,7 litrainen V12; 4:llä nokalla 2 ventiilillä, 6-tupla vaakakaasarilla ollut hella jyrisi nenäni edessä. Auton katolla olleet vesipisarat tärisivät.
Jotta päivästä ei olisi tullut tylsä, häkellyksissäni tästä näkemästäni; paikalle saapui vielä tämä keltainen VT Roadset Diablo. Sielä minä taas seisoin. Monttu auki. Diablon kuljettaja keskusteli parkkeerauksesta samalla kun itse seisoin auton takana 1m päässä 4 kromisesta tuhkaluukusta ja vain kuuntelin. Vain kuuntelin sitä ääntä.
Lamborghinin V12. Syvä kumarrus!
No se nostalgisista ei viskihöyryisistä muistelmista;
Hieman oftopikkia; muistanko väärin vai en, mutta eikös toinen heistä 360 Modenankin hommannut samoihin aikoihin kun Lambot hakivat Saksasta?
Missä lienee tämä Modena tänään, vielä Suomessa....?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Kilpailutoiminta söi niin paljon rahaa että pipariksi meni, mutta samaan lauseeseen pitää muistaa että ei se ihan onnistunut Lamborghinillakaan, ulkopuoliset tekijät kun myös vaikutti autontuotannon karille menoon.Satta kirjoitti: Enzolla (jota monet pitivät lähes jumalolentona ja joka alkoi itsekin pitää itseään sellaisena) oli aikanaan V12 kahdella ohc:lla. Maseratilla oli V8 neljällä ohc:lla. Amerikkalaisista V12 oli tietenkin paljon hienompi kuin V8, koska jenkeillä oli veekaseja pilvin pimein, eivätkä ne ymmärtäneet nokka-akseleista mitään. Tämä siis vain oma näkemykseni.
Sitten 1960-luvun alussa ilmestyi muuan Ferrucchio Lamborghini, joka yhdisti nämä moottorit eli 4ohc V12. Ja silloin Enzolle tuli kiire seurata perässä ja muuttaa kaikkien tuotantomallien koneet 4ohc:ksi. Kaiken lisäksi sellaiset mallit kuin Miura ja Countach saivat vastaavat Ferrarit näyttämään lähes antiikkisilta. Fiat kuitenkin pelasti Ferrarin ostamalla sen 1960-luvun lopussa.
Harvassa on ne jotka edes osaa lausua sanan oikein.Satta kirjoitti:Kun aikanaan Rytsölän veljekset hankkivat kuuluisat Diablonsa, moni suomalainen kuuli ensimmäisen kerran sanan Lamborghini.
Onko? Aika harvassa on ne joilla on asiasta kokemusta että pystyy tähän kommentoimaan. Ensinnäkin; Lamborghini ei yhtä poikkeusta lukuun ottamatt ikinä mennyt jakohihnaan, eli ketjulla on koneet nykyäänkin. Fakta että Ferrari joutui katsomaan kaikkea tuotantoaan kilpa-auto taustan kautta, mahdollisten luokitus asioiden kautta, puuttuu kokonaan Lamborghinista, joka on voinut uhrata keveyttä kestävyyden alttarilla.Satta kirjoitti:Mutta sanomattakin on selvää, että Ferrari on tietysti kaikin puolin parempi ja hienompi auto, onhan se....Ferrari, jokaisen murkkuikäisen unelma
No näitä kun katsoo niin aika monta Ferraria pitää paikalle raahata, että päästään samaan monttuauki-tunnelmaan. Miura, Countach, Diablo, Murciélago......... Huh huh.Satta kirjoitti:Tuota....tuo viimeinen lause oli tietysti sellainen kevennys tai huuli ja tarkoitettu ennakkopuolustukseksi niitä fefe-faneja vastaan, jotka näkevät punaista aina, jos fefejä vähän mollataan
http://www.youtube.com/watch?v=SSqPr7PeHXI
Hyvät Viikendit kaikille! Toivottavasti Turussa ei sada!
Nauttikaamme perjantain kunniaksi Bizzarrinin V12:sta!
http://www.youtube.com/watch?v=DYFmGj7z ... re=related
Nauttikaamme perjantain kunniaksi Bizzarrinin V12:sta!
http://www.youtube.com/watch?v=DYFmGj7z ... re=related
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tällainen kuva tuli otettua tänään Moottorikahvilalla. http://teropee.kuvat.fi/kuvat/SBC/2011_ ... 2.JPG/full
Kuvablogia on taas tullut päiviteltyä, tällä kertaa Italialaisten urheilautojen puolelta; Espada ja tiivistelmä Marcello Gandini:n urasta ja töistä. Jos on korjattavaa, niin saa vihjasta!
http://kuvablogi.com/blog/1949/218/
1974 Lamborghini Espada S3
http://kuvablogi.com/blog/1949/216/
http://kuvablogi.com/blog/1949/218/
1974 Lamborghini Espada S3
http://kuvablogi.com/blog/1949/216/
Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW ) on aika kovat hintapyynnit.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW ) on aika kovat hintapyynnit.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Piirsi Alfettan kyllä.V6 kirjoitti:onkos se piirtänyt Alfettan? paremmin tohon sopisi MontrealS_A kirjoitti:Kuvablogia on taas tullut päiviteltyä, tällä kertaa Italialaisten urheilautojen puolelta; Espada ja tiivistelmä Marcello Gandini:n urasta ja töistä. Jos on korjattavaa, niin saa vihjasta!
Tuo lähde näihin autoihin on Peter Dron - Lamborghini Countach : The Complete Story - kirja, jossa ei Montrealista sanottu mitään.
Bertone mainitaan kyllä useassa lähteessä Montreal:n suunnittelu pajaksi, mutta Gandini:n nimeä ei mainita missään.
Joten jos on tosiaan faktaa tuo, niin pistäkääs joku linkki missä tuo todetaan, että nään itsekin.
Autowiki ja http://www.carsfromitaly.net/ eivät Gandini:n nimeä kertoneet.
http://www.alfamontreal.info/ , tietääkseni Alfetta Gt/GTV on Giugiaron kynästä.
Viimeksi muokannut V6, 02 Heinä 2011, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Etsintäkuulutus! Kiinnostaa edelleen, jäikö tuo Espada Suomeen. Luulisi sen pistävän silmään liikenteessä.S_A kirjoitti:Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW ) on aika kovat hintapyynnit.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
Mihin (melkein) kaikki Lambot katosivat nettiautosta? Ostiko joku ne kaikki?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
No mun mielestä se jäi, tuli vähän sellanen fiilis jotenkin sielä Turussa. Mutta voin olla väärässä.Satta kirjoitti:Etsintäkuulutus! Kiinnostaa edelleen, jäikö tuo Espada Suomeen. Luulisi sen pistävän silmään liikenteessä.S_A kirjoitti:Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW ) on aika kovat hintapyynnit.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
Mihin (melkein) kaikki Lambot katosivat nettiautosta? Ostiko joku ne kaikki?
Se on vissiin Ferrari chatin Lamborghini - Espada tietäjien mukaan alunperin ilmeisesti mennyt USA:n uutena, automaattilootakin vahvistaisi tota juttua, sieltä auto on myyty Saksaan, jossa oli viime vuonna myynnissä ja nyt se on sitten Suomessa. Olisi aika outoa, jos ei jäisi tänne.
Mutta mistäs näitä tietää.
Jaa a, ainakin se Espada projekti, joka tuola oli myynnissä on ostettu Suomeen. Ostaja on kirjotellut tuola Overdriven Lamborghini-topikissa toisinaan.
Edelleen Nettiautossa tuo keltainen Diablo myynnissä.
Onneksi se on kuvattu. http://kuvablogi.com/blog/1949/47/
Gallardojahan sielä on ollut muutamia, mutta ei enää näytä olevan tosiaan. Tiedä sitten myytyjä ja minne.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Se kolaroitu myytiin ymmärtääkseni ja uusi omistaja kirjoitteli tuonne Overdriven Lamborghini-ketjuun.
Osaakos joku muuten vahvistaa tai korjata mun tietoja Suomen Lamborghineista? Tällaisista olen kuullut olevan Suomessa ainakin jossain vaiheessa.
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 400 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
Sitten erinäisissä autonäyttelyissä on vieraillut Lamborghineja, mutta eivät luonnollisestikaan jääneet tänne. Esimerkiksi '84 Autoexpossa oli harmaa Miura.
Osaakos joku muuten vahvistaa tai korjata mun tietoja Suomen Lamborghineista? Tällaisista olen kuullut olevan Suomessa ainakin jossain vaiheessa.
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 400 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
Sitten erinäisissä autonäyttelyissä on vieraillut Lamborghineja, mutta eivät luonnollisestikaan jääneet tänne. Esimerkiksi '84 Autoexpossa oli harmaa Miura.
LM002:sia puuttuuRaimo Miettinen, korjattu lista kirjoitti:
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 350 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
ja muutama vanhempi.
Enpä halua leikkiä mitään Lambo-tietäjää, enkä ole selvillä mitä kaikkea vuoden 1996 jälkeen on tuotu Suomeen (niin kuin ei kukaan muukaan). Noista vanhemmista pitäydyn edelleen omassa käsityksessäni, että 350 GT 1 kpl ja LM002 1kpl, koska olen nähnyt viimeksi joskus 1990-luvulla autorekisterikeskuksen listan rekisterissä olleista Lamboista. Tuo "keräilijällä Pietarsaaressa 90-luvulla (ei Suomessa)" on ehkä tosi, vaikka itse en siihen usko. Näitä legendoja aikanaan liikkui vaikka kuinka, suurin osa koski Ferrareja, joita kaikenlaiset "asiantuntijat" olivat nähneet vähän joka pitäjässä. Toisaalta esimerkiksi laittomia (lue tax-free) Maserateja tuotiin ennen vuotta 1996 maahan tullin suosiollisella avustuksella, usein väärillä papereilla, ja ne hävisivät takaisin ulkomaille yhtä salaperäisesti kuin olivat tulleetkin.unknown kirjoitti:LM002:sia puuttuuRaimo Miettinen, korjattu lista kirjoitti:
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 350 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
ja muutama vanhempi.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Bongattu Murcielago Roadster, + ot:nä Fefet 430 ja California:
Kuviakin täällä:
https://picasaweb.google.com/1044974698 ... arSpotting
Noi jalat on niinkuin mittatikkuina, jotta mataluus käy paremmin ilmi.
Olis testilenkinkin ajamaankin päässyt (korvausta vastaan).
Kivaa oli kun Murc murahti käyntiin. Helle oli jo kova, joten siinä vaiheessa poistuin köyhänä takavasemmalle kylmälle oluelle, siihen oli sentään vielä varaa.
Paikka oli Milano.
-cr
(linkki korjattu 12.9, jos joku haluaa vielä kuvia katsella)
Kuviakin täällä:
https://picasaweb.google.com/1044974698 ... arSpotting
Noi jalat on niinkuin mittatikkuina, jotta mataluus käy paremmin ilmi.
Olis testilenkinkin ajamaankin päässyt (korvausta vastaan).
Kivaa oli kun Murc murahti käyntiin. Helle oli jo kova, joten siinä vaiheessa poistuin köyhänä takavasemmalle kylmälle oluelle, siihen oli sentään vielä varaa.
Paikka oli Milano.
-cr
(linkki korjattu 12.9, jos joku haluaa vielä kuvia katsella)
Viimeksi muokannut Campari, 12 Syys 2011, 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka