Eli olin tänää ajelee niin yhtäkkiä keltanen moottorinkuva vilkkuu ja engine failure jotain lukee screenissa ja auto kulkee kun pussi paskaa, sammutus<--->käynnistys, check ok ja pääsee pari kilsaa niin sama juttu,sammutus<--->käynnistys niin pääsee kotiin joku 5km
vikakoodit sano että muistiin oli jäänyt cylinder 3 misfire sain nollattua.
Eli onko joku puolavika vai tulpat? vai ihan vaan joku häikkä kun ei oo tullut nyt takasin, tuntuuko tutulta jollekkin?
puola vialta tuo vaikuttaa itselläni teki sitä että alkoi nykimään välillä ja moottori vikavalo syttyi ja ja virrat pois ja taas mentiin ilman vikaa pari päivää ja sama uudestaa joku 100e heikalta uuis puola ja taas toimi
Itellä oli joskus kanssa samanlainen niin suosittelen vielä kattomaan onko öljyä laitettaessa vahingossa menyt öljyä yli ja valunut tulpan reikiin. Itellä oli ja ne putsaamalla lähti pois ja kannattaa samalla vaihtaa sen puolan paikkaa ja kattoa seuraako vikailmoitus mukana.
Minulla se syttyi, kun autolla oli ajettu 1000 km. Se sammutettiin ennen ensimmäistä huoltoa 4-5 kertaa ja sittemin joka huollossa. Aina sitä jotenkin koetettiin korjata. Vaihdettiin lambdoja ja katteja, kiristettiin liittimiä jne. Ennen auton vaihtoa kävin sen taas sammututtamassa. Kaikiaan ajoin ainakin 220 000 km tuo valo loistaen, mutta vieläkin tuo auto näyttää Helsingissä liikkuvan. Sanoisin, että ominaisuus.
Fyr kirjoitti:Nii ois tietty voinnu mainita että moottoripesin auton kevyesti paripäivää sitten pitää tänään testailla vähä enemmän jos vika tulee takas...
Viittaisi sitten vahvasti johonkin sähkökontaktiin. Tuskin mikään rikki asti menny on. WD käteen ja suihkimaan
Misfire, tarkoittaa juuri sitä, eli kolmossylinterissä on sytytyskatkoksia. Mahdollisia syitä:
Rikkinäinen puola
Rikkinäinen tulppa
Vettä tulpankolossa
Ja kuinka ihmeessä häiriövalon palaminen voi olla ominaisuus?! Jos se palaa silloin on jossain vikaa, thats it.
kävin tossa heittää noin 15km lenkin, ilman mitää häikkää... tiedä sitte.
on kyll elämän paras investointi toi nollaus piuha kun ajattelee autoliikkeen hintoja.
Kuukauden ollut Alfa alla ja kolmannen kerran tuikkasi tuon minkä lien control failuren... kahdella ekaa kertaa käytin huollossa ja P0420 katalysaattorin puhdistusaste liian alhainen eli ajettu kuin mopolla ja karstaa koneessa. Nyt pukkas 1500 km maantieajon jälkeen kun jumiuduin ruuhkaan, eli tuskin karstasta kyse. Kaksi edellistä tuli myös helvetillisellä helteellä jumitilanteessa.
Mää väitän että joku lämpöhalvaus jossain anturissa mikä ei haittaa yhtään mitään. Resettiä vaan, leimasta ei mee läpi ko. herjalla. Ainakaan omassa ei mitään murheita tuon sireenin lisäksi. Niin kauan kun laikka on keltainen eikä punainen, niin eikun kovaa ajua vaan!
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
Onko toi puolanvaihto paha homma jos vaihtais paikkaa ja varmistais vian? kuinka ne menee järjestyksessä JTS`ässä? apua kaivataan! ei ole auto just nyt kotona niin ei pääse tutkia...
Viimeks jun ajoin sillä niin huomasin kun kiihdyttää 4 vaihteella niin alkaa nykii sitten vähänajanpäästä syttyy valo ja teksti, sitten voi ajaa kilometrin ja taas sammuu? tiedä sitten.
Fyr kirjoitti:Onko toi puolanvaihto paha homma jos vaihtais paikkaa ja varmistais vian? kuinka ne menee järjestyksessä JTS`ässä? apua kaivataan! ei ole auto just nyt kotona niin ei pääse tutkia...
Ei ole paha homma ollenkaan, sujuu jopa minulta. Sylinterit on siis jakopäästä (apukuskin puolelta) alkaen numeroitu. Tarvitset yhden lenkkiavaimen/hylsyn jolla irrotat puolan kiinnikkeen ja pienen ruuvarin tms, jolla varovasti otat liittimen irti. Sitten vedät puolan ulos, siinä kaikki. Kaikenlaisen skeidan kanssa kannattaa olla tarkkana että saa pois ennen kuin tippuu tulpan reikään.
Sanokaas muuten viisaammat vielä noudattaako lambdojen numerointi samaa logiikkaa, eli onko bank 1 se jakopään puoleinen?