GTV (916) lämmityslaitteen kennon säätöhana vuotaa
Valvoja: Moderators
-
- Car(s): Gtv (916) 3.0 V6 -97, 2 x Alfetta 4D, Alfasud Sprint raato
GTV (916) lämmityslaitteen kennon säätöhana vuotaa
GTV vuotaa jäähdytysnestettä kuskinpuolen lattialle ja paikallistin vuotokohdan lämmityslaitteen kennon säätöhanaan. En vielä ruvennut purkutoimiin, mutta ensi näkemältä vaikuttaisi että ko. härpäkkeen saa irti ja ihmeteltäväksi kohtuu helpolla.
Onko kukaan purkanut hanaa, onko siellä esim. o-rengasta, jonka vaihdolla vika voisi korjaantua? Jos menee koko höskä vaihtoon, niin mistähän voisi alkaa metsästämään ja onko edes saatavilla muuta kuin käytettynä?
Auto on siis GTV 3.0 V6 -97. 155:een näkyy Motonet myyvän hanaa, mutta liekö tekniikat 155 ja GTV:n kesken tässä kohtaa yhtenevät..?
Onko kukaan purkanut hanaa, onko siellä esim. o-rengasta, jonka vaihdolla vika voisi korjaantua? Jos menee koko höskä vaihtoon, niin mistähän voisi alkaa metsästämään ja onko edes saatavilla muuta kuin käytettynä?
Auto on siis GTV 3.0 V6 -97. 155:een näkyy Motonet myyvän hanaa, mutta liekö tekniikat 155 ja GTV:n kesken tässä kohtaa yhtenevät..?
-
- Car(s): Gtv (916) 3.0 V6 -97, 2 x Alfetta 4D, Alfasud Sprint raato
Ao. kuvassa näkyykin hana ja tiiviste. Rupesin miettimään että mihinkäs väliin tuo tiiviste itse asiassa tulee? Olettaisin että kiinnityslaipan ja kennon väliseen liitokseen? Jos näin on niin sitten tiivisteenvaihto ei minun tapauksessani hyödytä, koska neste näytti vuotavan tuolta säätövivun pyörittelemän muoviosan juuresta.
- Liitteet
-
- heater_valve.png
- GTV / Spider lämmityslaitteen hana.
- (115.1 KiB) Tiedosto ladattu 826 kertaa
Taitaa olla "helposti halkeavaa" muovia, täälläkin hiushalkeama. Kohtuuhelposti pääsee käsiksi, vaikka jalkatilassa voi vähän akrobatiaa vaatia, ainakin isompikokoiselta... Muutama vuosi sitten hain Deltan tiskiltä ja maksoi murto-osan siitä, mitä olin valmistautunut maksamaa. (Kai se sitten löytyi jostain Fiatin poistolaarista , monessa mallissa sama osa.)