Alfa 166 2.0 T.S vm. 2001 nitrattu kampiakseli?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Alfa 166 2.0 T.S vm. 2001 nitrattu kampiakseli?
Eli olisiko jollakin viisautta kertoa onko vm.01 2.0 T.S moottorissa nitrattu kampiakseli?
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Onhan tuo varmaa tietoa? Tilanne on siis se että moottorista on korjaamon mukaan akselin laakerit entiset. Tähän tulokseen on siis tultu kuuntelemalla moottoria alhaalta päin.
Jos siis moottoria alkaa avaamaan ja laakereiden lisäksi myös kampiakseli olisi vaihdettava/koneistettava niin kalliiksi tulee.
Olen ymmärtänyt että nitrattu akseli ei pitäisi olla tässä tilanteessa mennyt miksikään.
Olenko oikeassa?
Jos siis moottoria alkaa avaamaan ja laakereiden lisäksi myös kampiakseli olisi vaihdettava/koneistettava niin kalliiksi tulee.
Olen ymmärtänyt että nitrattu akseli ei pitäisi olla tässä tilanteessa mennyt miksikään.
Olenko oikeassa?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Ei sen kampiraudan kuntoa tiedä, ennenkuin on kone avattu. Nitrattukin menee kyllä entiseksi nopeasti laakereiden hajottua, ellei koneen käyttöä lopeteta välittömästi. Jos alikoon laakereita on saatavilla, voi vaurioituneet kaulat koneistaa alikokoon, minkä jälkeen nitraus on suoritettava uudelleen, tai remontti jää lyhytikäiseksi. Kampiakselin nitrauksen hallitsevia pajoja ei taida olla ruuhkaksi asti, itse en ainakaan tiedä yhtään.
Varma tieto on, että akseli on nitrattu ja lähes yhtä varmaa on se, että akseli on koneistettava, jos laakerit on niin huonot, että kolisee.
Uudelleen nitrauksesta tuntuu olevan monta mielipidettä. Käytännössä taitaa olla aika harvinainen toimenpide.
Jotenkin muistelen, ettei vaihtokampiakselikaan tuohon koneeseen ole kovin kallis.
Uudelleen nitrauksesta tuntuu olevan monta mielipidettä. Käytännössä taitaa olla aika harvinainen toimenpide.
Jotenkin muistelen, ettei vaihtokampiakselikaan tuohon koneeseen ole kovin kallis.
Giulia Super -69
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ohessa muutaman lafkan hinnat uusille/kunnostetuille vaikkei noita nyt vars kukaan ole kysynytkään....
http://www.okp.de/xtc2/GTV/Spider/10-En ... 10738.html
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html
http://www.ps-schulze.com/ schulzelta kunnostettu 490€
http://www.tmuukkonen.fi/shop/index.php ... 79&lang=fi
kova hintahaitari, kunnostetut alk 490€, tehdasuusi päälle tonkkosen..
http://www.okp.de/xtc2/GTV/Spider/10-En ... 10738.html
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html
http://www.ps-schulze.com/ schulzelta kunnostettu 490€
http://www.tmuukkonen.fi/shop/index.php ... 79&lang=fi
kova hintahaitari, kunnostetut alk 490€, tehdasuusi päälle tonkkosen..