Alfa 166 2.0 T.S vm. 2001 nitrattu kampiakseli?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Guttou
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
Paikkakunta: Inari

Alfa 166 2.0 T.S vm. 2001 nitrattu kampiakseli?

Viesti Kirjoittaja Guttou »

Eli olisiko jollakin viisautta kertoa onko vm.01 2.0 T.S moottorissa nitrattu kampiakseli?

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

On!

Guttou
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
Paikkakunta: Inari

Viesti Kirjoittaja Guttou »

Onhan tuo varmaa tietoa? Tilanne on siis se että moottorista on korjaamon mukaan akselin laakerit entiset. Tähän tulokseen on siis tultu kuuntelemalla moottoria alhaalta päin.

Jos siis moottoria alkaa avaamaan ja laakereiden lisäksi myös kampiakseli olisi vaihdettava/koneistettava niin kalliiksi tulee.

Olen ymmärtänyt että nitrattu akseli ei pitäisi olla tässä tilanteessa mennyt miksikään.

Olenko oikeassa?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei sen kampiraudan kuntoa tiedä, ennenkuin on kone avattu. Nitrattukin menee kyllä entiseksi nopeasti laakereiden hajottua, ellei koneen käyttöä lopeteta välittömästi. Jos alikoon laakereita on saatavilla, voi vaurioituneet kaulat koneistaa alikokoon, minkä jälkeen nitraus on suoritettava uudelleen, tai remontti jää lyhytikäiseksi. Kampiakselin nitrauksen hallitsevia pajoja ei taida olla ruuhkaksi asti, itse en ainakaan tiedä yhtään.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Varma tieto on, että akseli on nitrattu ja lähes yhtä varmaa on se, että akseli on koneistettava, jos laakerit on niin huonot, että kolisee.
Uudelleen nitrauksesta tuntuu olevan monta mielipidettä. Käytännössä taitaa olla aika harvinainen toimenpide.
Jotenkin muistelen, ettei vaihtokampiakselikaan tuohon koneeseen ole kovin kallis.
Giulia Super -69

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Toistaiseksi en ole ole tavannut 16V TS:ää, jossa kampi olisi jäänyt ehjäksi, jos kolinaa on ollut kuultavissa. Nitrattu tosiaan on.
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ohessa muutaman lafkan hinnat uusille/kunnostetuille vaikkei noita nyt vars kukaan ole kysynytkään....

http://www.okp.de/xtc2/GTV/Spider/10-En ... 10738.html

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... -932-.html

http://www.ps-schulze.com/ schulzelta kunnostettu 490€

http://www.tmuukkonen.fi/shop/index.php ... 79&lang=fi


kova hintahaitari, kunnostetut alk 490€, tehdasuusi päälle tonkkosen..

Guttou
Viestit: 15
Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
Paikkakunta: Inari

Viesti Kirjoittaja Guttou »

Entäs jos vaihtaisi suoraan moottorin. Vai selviääköhän tuossa pelkällä kampiakselin vaihdolla?

Ja meneekö 156:sen saman vuoden mallin kone suoraan 166:seen?

Vastaa Viestiin