Alfa 156 v.2000 OBD piuha inffoa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Alfa 156 v.2000 OBD piuha inffoa

Viesti Kirjoittaja ismout »

Hei

Tilasin ajat sitten dealextremestä 20€ OBD piuhan.

Piuha toimii :) ja sain sekä fiatecuscanin että unidiagin toimimaan erittäin helposti.

Ainoat säädöt olivat:

Unidiag COM portin valinta, oikeat asetukset löytyvät valmiina alfa pakettina, jka sitten ladataan ohjelmassa. Myös ilman tätä alfa asetus pakettia ohjelmasta saa jotain irti.

FiatEcuScan lähti toimimaan kun valitsin oikean COM portin ja alfa 156/155 valikosta

Nyt sitten muutama kinkkinen kysymys:

1. Pinni 7 on moottorin ohjausyksikölle ja ilmeisesti lähes kaikissa piuhoissa vain tämä on kytkettynä.

Jotkut ihmiset ovat yhdistäneet pinnin 7 pinniin 3 (Airback) ja saaneet homman toimimaan. MUTTA tätä ei kuulemma suositella tehtäväksi, vaan väliin pitäisi rakentaa kytkin tai hommata adapteri, niin että pinnit 7 ja 3 EIVÄT olisi samaan aikaan kytkettyinä. Avasin tuon liittimen ja totesin että tähän kytkimen rakentaminen olisi vaikeaa, mutta hyppylanka helppo. Uskallanko kokeilla hyppylangalla????

2. Löytyi 2 virhettä, liian alhainen jännite ja ilmeisesti nokkahinan asennon tunnistus anturi???

Mitähän tuo nokkahihna juttu tarkoittaa käytännössä? Hihna on vaihdettu 2 vuotta sitten. suunnilleen 30tkm.

Se moottorin vika valo on aina silloin tällöin välkkynyt ja sammunut itsekseen, mitään vaikutsta käyttöön en ole huomannut.

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

2. Kohtaan lisäys

Viesti Kirjoittaja ismout »

Tarkka herja

Eli tälläinen herja


Number of itens :1
1. DTC : P0340, Camshaft Position Sensor Circuit Malfunktion
State : S.C. to +Batt. V, / Above top limit, Intermittent, Requested

En siis ole huomannut mitään ongelmia laitteen kanssa tästä huolimatta
Viimeksi muokannut ismout, 23 Heinä 2011, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

ite oon työntänyt 3-7 pinnin väliin paperiliittimen. Mutta olen laittanut sen sinne auton pistokkeen takapuolelle. Se auton liitin puoli nimittäin tulee sen viistoista senttiä ulos "paikaltaan" kun vaan ensin työntää sitä 4cm sisään päin ja kiepauttaa sen kiinnikkeen alakautta ulos. Ainakin 166:sessa näin.

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Kiitti

Viesti Kirjoittaja ismout »

Näppärä tapa yhdistää pinnit 3 ja 7

Ongelmaksi jää että sen saa yhteyttä airbagin ecuun :( moottorin ecu toimi heittämällä.

Kokeilin sekä fiatecuscanilla, että unidiagin mukana tulevalla kwp71diagilla.

Fiat softallahan valittavaa on vain com portti joka on varmasti oikein, tuolla toisellakin asetukset on aika varmasti oikein löysin vastaavan tilanteen jossa oli ohjeet 2.0TC 156 asetuksiksi.

Vastaa Viestiin