Missä alfassa vahvin takaveto
Valvoja: Moderators
Missä alfassa vahvin takaveto
... eli siis kestävin taka-akselisto+voimansiirto?
Mielessä kummittelee yhä tuo 156:n muuttaminen takavetoiseksi.
Mielessä kummittelee yhä tuo 156:n muuttaminen takavetoiseksi.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Näyttää olevan tuo Muukkosen Petterson olla tällä hetkellä lomilla. Arvelisin hänen tietävän, on tainnut ruuvata yhtä sun toista 75-mallia.
Mies sanoi kerran meikäläisen koslan renkaita potkiessamme, että kyllä 75 vetopalikat tehoa kestävät, mutta ykkösvaihteen ja kolmosen taipumus mennä samaa aikaa päälle tapaa tehdä selvää jälkeä laatikosta.
Mutta tässä ei taida olla kyse 75-laatikon käyttämisestä.
Mies sanoi kerran meikäläisen koslan renkaita potkiessamme, että kyllä 75 vetopalikat tehoa kestävät, mutta ykkösvaihteen ja kolmosen taipumus mennä samaa aikaa päälle tapaa tehdä selvää jälkeä laatikosta.
Mutta tässä ei taida olla kyse 75-laatikon käyttämisestä.
Re: Missä alfassa vahvin takaveto
BSTR kirjoitti:... eli siis kestävin taka-akselisto+voimansiirto?
Mielessä kummittelee yhä tuo 156:n muuttaminen takavetoiseksi.
Superrallicrossissa muistaakseni joku volvoista oli ainakin rakennettu 75:n tai GTV6:n voimansiirrolla, itseasiassa laatikkko ainakin oli siitä. Otanpa asiasta paremmin selvää.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
katsoppa täältä http://www.colotti.com/inglese/index.htmlBSTR kirjoitti:Alfalle jatkoikää kilpakäytössä tässä suunnitellaan. SRC, jäärata ja ehkä jopa sprintit voisivat tulla kyseeseen.
Löytyykö 75:een tai GTV6:een suorakytkentävaihteiston sisuksia?
Kolmelitraisiin ovatte laittaneet noita 75 turbon laatikoita. Siinä on paremmat välitykset ja joku on väittänyt, että se on vahvempikin.
Ai niin ja Nick Humphrey motorsportilla tais olla kaupan jotain ratassarjoja 75:sen laatikkoon.
75 3.0 A-ryhmäläisessä on noin 270 hv. (Ainakin parista myytävänä olleesta on ilmoiteltu tuollaisia lukuja.)
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Pitää kartoittaa vaihtoehtoja... vaihtoehto nolla eli jatkaminen samaan malliin ei innosta kilpailijamäärän pudotessa ja kärjen ollessa tavoittamattomissa. Joten radalla vaihtoehdot ovat tämän kauden jälkeen (tai jopa aikana) super 2000 tai touring saloon. Jostain syystä harrastamista sport 2000 luokassa ei katsota hyvällä vaikkei kyseessä olekaan enään sm-luokka. Joten jos joutuu "nöyristelemään" niin sen voisi ihan hyvin tehdä supereissakin. Tanskan maalla ajaa kansallisesti luokiteltu super 2000 alfa 156, jonka mukaisen speksin noudattaminen ei olisi kovinkaan kallista. Touring saloonilla saisi taas osallistua myös jääratakisoihin, joissa tosin osallistujamäärät ovat pudonneet todella pahasti.
Muut lajit taas kiinnostavat nimenomaan siinä mielessä että saisi konepellin alle GTA:n V6:n (tai sopivasti piristetyn vanhemman V6:n) ja takavedon. SRC näyttää hyvältä meiningiltä mutta myös asfalttisprintit voisivat kiinnostaa.
Muut lajit taas kiinnostavat nimenomaan siinä mielessä että saisi konepellin alle GTA:n V6:n (tai sopivasti piristetyn vanhemman V6:n) ja takavedon. SRC näyttää hyvältä meiningiltä mutta myös asfalttisprintit voisivat kiinnostaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...