Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Tommoisista peksun toimintasäteistä meikäläisen kaarassa turha haaveillakaan, tuohan lähentelee jo dieselin matkoja. Omassa jos 650-700 pääsee tankkauksella niin saa olla tyytyväinen...
Itseäni alkoi arveluttamaan orkkis-aluvanteissa lukkopulttien puuttuminen ja siksi tilaukseen meni eilen Autokeskuksen kautta lukkopulttisarja. Vanne-rengasrosvoja riittää täällä ja ulkomailla, joten 45 euroa lienee pieni hinta turvallisuuden tunteesta. Pultit pitäisi olla AK.lla huomenissa, katsotaan sitten ovatko jotakin yleissarjaa kuten Mac Guard tms. Tähän saakka jokaisessa aluvanteisessa kaarassani lukkopultit ovat olleet joten olkoot nytkin.
Itseäni alkoi arveluttamaan orkkis-aluvanteissa lukkopulttien puuttuminen ja siksi tilaukseen meni eilen Autokeskuksen kautta lukkopulttisarja. Vanne-rengasrosvoja riittää täällä ja ulkomailla, joten 45 euroa lienee pieni hinta turvallisuuden tunteesta. Pultit pitäisi olla AK.lla huomenissa, katsotaan sitten ovatko jotakin yleissarjaa kuten Mac Guard tms. Tähän saakka jokaisessa aluvanteisessa kaarassani lukkopultit ovat olleet joten olkoot nytkin.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Solmaster AS 40 Tehopesu. Tuolla ne on lähtenyt ainakin mun Giuliettan nokasta (joka sekin valkoinen).peksu kirjoitti:Nyt pitäisi vielä jollakin konstilla saada irti kaikki (ja niitä on paljon) keltaiset ja punamustat ötökän raadot pois valkoisesta nokasta
http://www.solmaster.fi/home/fi/tuottee ... ytiiviste/
Kannattaa kuitenkin harkita vahausta tuon käsittelyn jälkeen. Sen verran hapokasta, että vie vahat mennessään..
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09 Tammi 2011, 19:29
- Car(s): Giulietta MultiAir 2011
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, nämä eturoiskeläpät olisi kyllä hyvät, sen verran skeidaa sivuilla koko ajan.peksu kirjoitti:Kuvia roiskeläpistä kaivataan täälläkin...
Minulla on nyt 2500km alla ja keskikulutus ollut 7,2l/100km ja kuitenkin tuosta on 1500km maantie/moottoritieajoa. Aika hyvään kulutukseen olet päässyt. N-asennossa olen itse ajanut koko ajan.peksu kirjoitti:Tankillisella pääsee näköjään helposti yli 1000 km, koska ajeltiin varsinkin takaisin tullessa "aika vauhdikkaastikin" ja tietokone näyttää 6,5l/100 km kulutusta.
Tästäkin ihan samaa mieltä. Ensimmäinen 450 euron muistutus pooliisilta tuli jo ekana viikonloppuna, kun vasta alle 500km oli autolla ajettu.peksu kirjoitti:On tämä kyllä vähän vaarallinen auto - ajokortille . Rekan ohituksessa kun vauhti nousee 80>160 niin pitäisi vähän muistaa hillitäkin, mutta kun se nyt vaan on kivaa
Itse olen ollut tyytyväinen mustaan paholaiseeni, ainoa yllätys on ollut kohtalaisen kova melu autossa. Onneksi Boset tainnuttaa senkin.
Ostin tuota ainetta eilen Motonetistä ja pakkauksessa suositellaan 3-10% vahvuisena käytettävän. Uskaltaisiko aloittaa 5% litkulla?HopeinenQ kirjoitti:Solmaster AS 40 Tehopesu. Tuolla ne on lähtenyt ainakin mun Giuliettan nokasta (joka sekin valkoinen).
http://www.solmaster.fi/home/fi/tuottee ... ytiiviste/
Kannattaa kuitenkin harkita vahausta tuon käsittelyn jälkeen. Sen verran hapokasta, että vie vahat mennessään..
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Vittorio Jano heitti aikasemmin takaläpät missä on renkaan kuviointi...
Ja täältähän niitä saa:
http://alfastumper.dk/oscommerce_st/cat ... ts_id=2433
Henk.koht. kokemuksia paikasta ei ole, mutta varmana joku täältä on jotain tilannut
Ja täältähän niitä saa:
http://alfastumper.dk/oscommerce_st/cat ... ts_id=2433
Henk.koht. kokemuksia paikasta ei ole, mutta varmana joku täältä on jotain tilannut
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Tuolta
http://www.korjakumi.fi/mp/db/file_libr ... pat106.pdf
löytyy, mutta sopivatko Giuliettaan? 80-luvun spiideriin kyllä. Itse olen odotellut 2 krt 18:aa euroa saapuvaksi, jotta kokeilisin noihin mun kotteroihin...
http://www.korjakumi.fi/mp/db/file_libr ... pat106.pdf
löytyy, mutta sopivatko Giuliettaan? 80-luvun spiideriin kyllä. Itse olen odotellut 2 krt 18:aa euroa saapuvaksi, jotta kokeilisin noihin mun kotteroihin...
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Suunnatkaa, hyvät giulietta-kuskit, Motonetiin ja sieltä Jacky-nimiset roiskeläpät, yleismalli. Hinta 19 eur pari. Niitä voi muotoilla jos haluaa, ja niissä ei ole mitään logoja tai muita teinituuning-härpäkkeitä. Ne läpät ovat omassani ja näyttävät ulkoisesti erinomaisen istuvilta -ja vieläpä suojaavat selvästi ja pitävät kyljet puhtaampina.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
KÖH...Peeveli kirjoitti:Niitä voi muotoilla jos haluaa, ja niissä ei ole mitään logoja tai muita teinituuning-härpäkkeitä.
Mulla oli noi korja-kumin Alfa-tekstillävarustetut läpät, jämäkkää tekoa, ei mene tuulessa rullalle niinkuin hongkongin läpät tekee, rauhassa voi porata reiän eikä tarvitse murehtia lähteekö murenemaan.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
En tiedä, miten tässä pidemmällä aikajaksolla jaksaa polkea kytkinpoljinta ruuhkissa. Kun on vuosikausia altistunut automaattiautoissa vasemman jalan toimimattomuudelle, niin kytkimen käyttö tuntuu välillä ärsyttävältä. Ja nimenomaan tässä Giuliettassa. Kun edellistä Golfiani odotin, sain autoliikkeen sijaisautoksi mopoauton eli uuskoppaisen Polo 1,2-vaparin jossa kaasu-kytkin-loota toimivat niin hyvin kuin ikinä manuaalilootaisessa autossa voi toimia, eli runsas ruuka-ajo sujui lähes huomaamatta vaikka kone toki tossu olikin. Tässä on nyt kesähelteiden jättiruuhkissa Stadissa (kyllä, näköjään mitä paremmat kelit sitä enemmän autoja liikenteessä vaikka luulisi että juuri tällöin fillareiden satulaan siirtyisi väkeä) alkanut ärsyttämään kevyt ja tunnoton kytkin ja ennen kaikkea tunnoton ja d-moodissa äkäinen kaasu. Jos joskus haluaa lähteä rivakasti valoista, kytkintä tulee luistatettua vahingossa ja taas joissan rauhallisissa lähdöissä meinaa nuokahtaa. Koneessa ei ole eloa alta kahdentonnin, vasta siinä se herää joten kadunkulmissa kakkos-kolmosvaihteilla ei reagoi juuri kaasuun, joten jopa ykkönen tempaistava silmään. En tiedä sitten, viekö helle eli ilmastoinnin puhkuminen kompura päällä sen verran voimaa että pikkukaasulla lähtiessä meinaa "nuukahtaa". Bensana koko ajan 98E. Saiskohan tähän virisoftaa joka antaisi alle 2000 kierroksen alueelle lisävääntöä?
Muuta valituksen aihetta en kyllä hevin keksi, noh ne sisätilojen olemattomat pikkutavaralokerot ovat pidemmässä ajassa alkaneet arkitilanteissa ärsyttämään mutta se lienee sitä italialaisuutta.
Muuta valituksen aihetta en kyllä hevin keksi, noh ne sisätilojen olemattomat pikkutavaralokerot ovat pidemmässä ajassa alkaneet arkitilanteissa ärsyttämään mutta se lienee sitä italialaisuutta.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Hahah. Laatua. Jäi nimittäin vaihdekepin muovinen pallonpuolikas käteen. Kaikki kolme muovista "klipsiä" poikki siinä muovipallonpuolikkaassa, joilla sen kuuluisi pysyä paikallaan. Olisiko talven pakkasissa jo pari antanut periksi, ja nyt sitten meni poikki viimeinen kohtalaisen rauhallisesti vaihdetta vaihtaen.
Liimasin katkenneet palat kiinni ja hyvin pysyy.
Liimasin katkenneet palat kiinni ja hyvin pysyy.
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Nyt vajaat 8000 km ja 3 kk takana Giuliettalla. Alkutaipaleen yhteenvedon aika:
Plussaa:
-ajettavuus; suuntavakavuus, kovien nopeuksien ajettavuus, tanakka jousitus
-etuistuimet; parhaat etupenkit missään autoistani ikinä tähän saakka
-ulkonäkö; kääntää katseita kaikkialla, myös muissa maissa, ehkä myös haitta (mahdollinen ilkivaltapelko)
-ilmastointilaitteen toimivuus (erittäin vedoton tuuletus kovissa helteissä, kuivasilmäisenä en oireile tässä)
-suorituskyky; moottori vaatii vähintään parin tonnin kierrokset tosin, sen alapuolella kone on aikalailla kuollut mikä taas vaatii risteysajossakin jopa ykköstä sisään,mutta kahdestatonnista ylöspäin menoa on 1,4-turboksi todella mukavasti ja jopa lievää äänisoundiakin on saatu mukaan, huipuksi kellotettu navilla 223 km/h saksanmaalla ja kiihtyy motarilla oivasti kutosvaihteellakin ja pysyy isompienkin tahdissa
Miinusta:
-ajomoodivalitsin; alussa se oli eksoottista vaan nyt turhauttaa ja ärsyttää kytkeä aina ajoon lähtiessä kun joka tapauksessa liipaisen sen d-moodille aina, ja samoin start stop-automatiikan poiskytkentävivun painelu aina ajoon lähtiessä ärsyttää (en halua mitään stoppailuja ja uudelleenkäynnistämisiä, olen wanhan polven autoilijoita), n-moodilla tuntuu että käsijarru olisi päällä
-erilaisia hälyääniä ilmaantunut; alkuviikosta ajelin radio pois päältä ja huomiota kiinnitti ekalla parilla vaihteella vaihdelootan ulinat ja vollotus ikäänkuin ajaisi pakilla, lootan kolahdus kun hiljennetään ja painetaan kytkinpoljin pohjaan, jarrut alkaneet Euroopanreissun jälkeen ajoittain kiljahtelemaan hitaassa ryömityksessä
-kuskinpuoleinen sivupeili alkanut väristä häiritsevästi koko ajan
-kytkinpoljin alkoi narisemaan ja tuntuman hivenen "pykäläiseltä" ulkomaanreissun loppumatkassa ja narisee edelleen, liekö rasvanpuutetta, lisäksi kaasu-kytkin-toiminta kaupunkiajossa d-moodilla äkäistä ja nykivää
Edellä mainittujen juttujen takia varasin viime viikolla ajan AK:lle tulevalle viikolle, laittakoot takuuseen kuntoon (hivenen jännittää muiden huonojen kokemusten perusteella AK:n kyky tai halu suoriutua tehtävästä).
Miinuksiin kai pitäisi laittaa myös aika reipas bensansyönti mutta en laita, koska jo etukäteen tiesin ettei tällä varmasti tulla pääsemään ajotavallani luvattuun eu-kulutukseen. Kulutus pyörii 8-9 välissä enkä sitä jaksanut edes tarkemmin mittailla ulkomaanreissullakaan. Motariajo kovemmalla matkanopeudella on multi airille myrkkyä, soppaa palaa ja tiheähkö välitys lienee osasyy, osaksi varmaan myös itse konerakenne eli taitaa iso jano vaivata näitä pikkubensaturboja kovemmin käskettäessä. Jos ajaisin jatkuvasti saksanbaanoilla ostaisin ilman muuta turbodieselin. Kone ei sen sijaan syö öljyä, ex vagineisiin piti jo tällä ajomäärällä lisätä litran verran oilia.
Edellä mainituista korjausta vaativista jutuista huolimatta tykkään edelleen autosta, siinä on sitä kaipaamaani persoonaa ja tyylikkyyttä sekä ajamisen iloa juuri passelisti.
Plussaa:
-ajettavuus; suuntavakavuus, kovien nopeuksien ajettavuus, tanakka jousitus
-etuistuimet; parhaat etupenkit missään autoistani ikinä tähän saakka
-ulkonäkö; kääntää katseita kaikkialla, myös muissa maissa, ehkä myös haitta (mahdollinen ilkivaltapelko)
-ilmastointilaitteen toimivuus (erittäin vedoton tuuletus kovissa helteissä, kuivasilmäisenä en oireile tässä)
-suorituskyky; moottori vaatii vähintään parin tonnin kierrokset tosin, sen alapuolella kone on aikalailla kuollut mikä taas vaatii risteysajossakin jopa ykköstä sisään,mutta kahdestatonnista ylöspäin menoa on 1,4-turboksi todella mukavasti ja jopa lievää äänisoundiakin on saatu mukaan, huipuksi kellotettu navilla 223 km/h saksanmaalla ja kiihtyy motarilla oivasti kutosvaihteellakin ja pysyy isompienkin tahdissa
Miinusta:
-ajomoodivalitsin; alussa se oli eksoottista vaan nyt turhauttaa ja ärsyttää kytkeä aina ajoon lähtiessä kun joka tapauksessa liipaisen sen d-moodille aina, ja samoin start stop-automatiikan poiskytkentävivun painelu aina ajoon lähtiessä ärsyttää (en halua mitään stoppailuja ja uudelleenkäynnistämisiä, olen wanhan polven autoilijoita), n-moodilla tuntuu että käsijarru olisi päällä
-erilaisia hälyääniä ilmaantunut; alkuviikosta ajelin radio pois päältä ja huomiota kiinnitti ekalla parilla vaihteella vaihdelootan ulinat ja vollotus ikäänkuin ajaisi pakilla, lootan kolahdus kun hiljennetään ja painetaan kytkinpoljin pohjaan, jarrut alkaneet Euroopanreissun jälkeen ajoittain kiljahtelemaan hitaassa ryömityksessä
-kuskinpuoleinen sivupeili alkanut väristä häiritsevästi koko ajan
-kytkinpoljin alkoi narisemaan ja tuntuman hivenen "pykäläiseltä" ulkomaanreissun loppumatkassa ja narisee edelleen, liekö rasvanpuutetta, lisäksi kaasu-kytkin-toiminta kaupunkiajossa d-moodilla äkäistä ja nykivää
Edellä mainittujen juttujen takia varasin viime viikolla ajan AK:lle tulevalle viikolle, laittakoot takuuseen kuntoon (hivenen jännittää muiden huonojen kokemusten perusteella AK:n kyky tai halu suoriutua tehtävästä).
Miinuksiin kai pitäisi laittaa myös aika reipas bensansyönti mutta en laita, koska jo etukäteen tiesin ettei tällä varmasti tulla pääsemään ajotavallani luvattuun eu-kulutukseen. Kulutus pyörii 8-9 välissä enkä sitä jaksanut edes tarkemmin mittailla ulkomaanreissullakaan. Motariajo kovemmalla matkanopeudella on multi airille myrkkyä, soppaa palaa ja tiheähkö välitys lienee osasyy, osaksi varmaan myös itse konerakenne eli taitaa iso jano vaivata näitä pikkubensaturboja kovemmin käskettäessä. Jos ajaisin jatkuvasti saksanbaanoilla ostaisin ilman muuta turbodieselin. Kone ei sen sijaan syö öljyä, ex vagineisiin piti jo tällä ajomäärällä lisätä litran verran oilia.
Edellä mainituista korjausta vaativista jutuista huolimatta tykkään edelleen autosta, siinä on sitä kaipaamaani persoonaa ja tyylikkyyttä sekä ajamisen iloa juuri passelisti.
Viimeksi muokannut Peeveli, 17 Heinä 2011, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
Pikkusen OT, mutta omasta MiTosta menossa vaihdelaatikko remonttiin ulinan takia, kunhan maahantuoja ja Autokeskus pääsee yhteisymmärrykseen vaihdetaanko sieltä koko laatikko kerralla vai koitetaanko nykyinen korjata.Peeveli kirjoitti: -erilaisia hälyääniä ilmaantunut; alkuviikosta ajelin radio pois päältä ja huomiota kiinnitti ekalla parilla vaihteella vaihdelootan ulinat ja vollotus ikäänkuin ajaisi pakilla, lootan kolahdus kun hiljennetään ja painetaan kytkinpoljin pohjaan, jarrut alkaneet Euroopanreissun jälkeen ajoittain kiljahtelemaan hitaassa ryömityksessä
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Ohhoh. Viittaa siis siihen,että omassanikin lootassa on sitten vikaa myös. Jos nyt loota porsii jo alkumatkasta, täytyy todeta että nykyautojen laatu on luvattoman kehno. Eräs omistamisturvallisuuteen liittyvä vikakin autossani on, mainitsen sen foorumilla vasta kun korjaukset AK:ssa on tehty, tietyn riskin takia...Jay-Man kirjoitti:Pikkusen OT, mutta omasta MiTosta menossa vaihdelaatikko remonttiin ulinan takia, kunhan maahantuoja ja Autokeskus pääsee yhteisymmärrykseen vaihdetaanko sieltä koko laatikko kerralla vai koitetaanko nykyinen korjata.Peeveli kirjoitti: -erilaisia hälyääniä ilmaantunut; alkuviikosta ajelin radio pois päältä ja huomiota kiinnitti ekalla parilla vaihteella vaihdelootan ulinat ja vollotus ikäänkuin ajaisi pakilla, lootan kolahdus kun hiljennetään ja painetaan kytkinpoljin pohjaan, jarrut alkaneet Euroopanreissun jälkeen ajoittain kiljahtelemaan hitaassa ryömityksessä
Täytyy vaan toivoa että saavat viat kuntoon, se takaisi autossa pysymisen.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Omassani on tismalleen nuo samat 3 "ominaisuutta" jotka mainitsit. Kilsoja itselläni tosin vasta 4500km (yhteensä autolla ajettu 12tkm). Kuljettajan ja apukuskin peilit värisivät jo 159:ssä, joten siihen olen jo tottunut.Peeveli kirjoitti:-erilaisia hälyääniä ilmaantunut; alkuviikosta ajelin radio pois päältä ja huomiota kiinnitti ekalla parilla vaihteella vaihdelootan ulinat ja vollotus ikäänkuin ajaisi pakilla, lootan kolahdus kun hiljennetään ja painetaan kytkinpoljin pohjaan, jarrut alkaneet Euroopanreissun jälkeen ajoittain kiljahtelemaan hitaassa ryömityksessä
-kuskinpuoleinen sivupeili alkanut väristä häiritsevästi koko ajan
-kytkinpoljin alkoi narisemaan ja tuntuman hivenen "pykäläiseltä" ulkomaanreissun loppumatkassa ja narisee edelleen, liekö rasvanpuutetta, lisäksi kaasu-kytkin-toiminta kaupunkiajossa d-moodilla äkäistä ja nykivää.
Omassani tuo kaasu-kytkinpolkimen toiminta on jotain niin eksoottista, että itse en d-moodilla voi edes ajaa kaupungissa. Lopelta lauantaina kotiin tullessani (pikkuteitä) d-moodi tosin toimi oikein loistavasti. Mutta kaupungissa meno d-moodilla näyttää siltä kuin oltaisiin ensimmäistä kertaa auton ratissa..
Hälyäänet ovat lisääntyneet;
- Etuovien verhoilujen lisäksi meteliä pitää nyt myös takaoven verhoilut.
- Ratin keskiö pärisee
- Edestä (tuulilasin alareunan tienoilta) kuuluu pärinää (tulee mieleen 159:n ääntely, mutta joko näistä kuitenkin olisi jo päästy eroon??)
- Kuljettajan istuin narisee kiihdyttäessä / kaarteeseen ajettaessa (liekö pudotettava omaa painoaan, kun 159:ssä oli sama homma?)
- Ilmastoinnin puhallin vikisee suurimmalla nopeudella ollessaan.
Lisäksi huomasin tuon dna-kytkimen alustan olevan irrallaan toisesta reunasta.
Lista alkaa olemaan jo sen pituinen, että pitää tuonne AK:lle soitella ja varata aika. Sillähän näistä kaiketi selvitään - toivottavasti.
Peevelin olisi syytä siirtyä Pempe-kantaan, jos ei pikkujuttuja autossaan siedä. Ajamisen nautinnossa menetät hieman, mutta vastineeksi saat tismalleen narisettoman, lukittuvan ja viattoman ajokin sataan tonniin saakka, jolloin alka puslarempat. Niin, ja ulkonäkö sitten on tylsä mutta johonkin vaginoihin verrattuna vähemmän tylsä.
suosittelen vilpittömästi Pempeä.
suosittelen vilpittömästi Pempeä.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
Vastikään koeajoin tuon Giulietan (170hp multiairin ja qv:n) sekä eilen BMW X1 1.8d automaatin.
Giulietan sisustassa on kieltämättä vähän sen näköisiä muovikappaleita ja niiden yhdistelmiä, jotka näyttävät aika herkiltä (tulee mieleen kiiltopintaiset Acerin natisevat läppärit). Mitään erityisiä ääntelyitä en havainnut, mutta karuudestaan ja perustason sisustan ankeudestaan huolimatta bemari tuntuu noin mutu-tuntumalta olevan jämymmin kasattu. Auton hiljaisuus, äänimaailma jne varmasti myös vaikuttivat tuntumaan.
Ongelma (positiivinen) on vain se, että bemari alkaa tylsistyttämään jo alle tunnin koeajolenkillä ja jotta siitä irtoaisi iloa täytyisi se varustaa mielettömän kalliilla varusteilla ja isolla moottorilla. Kun taas Alfa tuottaa iloa niin silmälle ja mielelle kaikilla eri tavoilla (kunhan ei nyt aivan suurennuslasilla ala tuijottelemaan joitain kohtia).
Omasta mielestäni hintoja voitaisiin nostaa lähemmäs saksalaisia tai vaikkapa saksalaisten tasolle, jos sillä pystyttäisiin paperilla ja käytännössä tuotua se pieni hitunen lisää luksusta interiööriin ja viimeistelyyn, koska uskon että Italiassa tämä kyllä varmasti osataan. Tietysti taloudellisesta näkökulmasta voi olla mielekkäämpää on asemoitua tällaiseen loveen.
Joka tapauksessa pidin kaikista yllämainituista pirsseistä, mutta koska Giulietta ei aivan pysty täyttämään tämän hetken kriteereitä ykkösautoksi, saa se jäädä vielä kauppaan.
Positiiviset asiat ovat tulleet moneen kertaan, mutta noottia voisi vielä laittaa..
- penkin säädöt kuntoon (tuntuu että säätömahdollisuuksia on vain tiputettu, eikä niin hyvää asentoa kuin 159:ssä löydy, penkki muutenkin saisi olla sporttisempi)
- vähemmän erilaisia muoveja tai vaihtoehtoisesti varustevalintoihin mahdollisuuksia korvata jotain kohtia. Vaihdekepin nuppi ainakin tuntuu halvalta. (pieni ja helposti muutettava asia toki.. mutta se ensivaikutelma) Koska yleisesti kabiini on kilpailijoita huomattavasti kutsuvampi ja mukavampi kaikin puolin
- DNA jossain määrin kyseenalainen (makuasia) tämän teholuokan (170hp) vehkeissä ellei se vaikuta voimakkaammin esim. alustaan. No ehkä se voisi olla hyvä hillitsemään omaa ajokäytöstä, mutta todennäköisesti se olisi aina dynamic-asennossa koska muuten auto tuntuu rikkinäiseltä. Ihan hyvin ja pehmeästi tuolla dynamicillakin se ajo luonnistui.
- Rengasmelu oli aika kova qv:ssä ja sitä se oli myös multiairissa, jossa kumminkin oli maltillisempi rengastus. Omassa 159:ssä on kyllä hiljaiset ja aika mukavuuspainotteiset renkaat, mutta silti hyppäys oli hivenen harmittava. Ehkä tämäkin pieni tottumiskysymys, mutta taasen bemarin hiljainen äänimaailma oli kyllä kiva.
Giulietta on kyllä joka tapauksessa onnistunut, toivottavasti sellainen pikkuvikaisuus alkaisi nyt vaan vähentymään, koska se kyllä on häiritsevää.
Giulietan sisustassa on kieltämättä vähän sen näköisiä muovikappaleita ja niiden yhdistelmiä, jotka näyttävät aika herkiltä (tulee mieleen kiiltopintaiset Acerin natisevat läppärit). Mitään erityisiä ääntelyitä en havainnut, mutta karuudestaan ja perustason sisustan ankeudestaan huolimatta bemari tuntuu noin mutu-tuntumalta olevan jämymmin kasattu. Auton hiljaisuus, äänimaailma jne varmasti myös vaikuttivat tuntumaan.
Ongelma (positiivinen) on vain se, että bemari alkaa tylsistyttämään jo alle tunnin koeajolenkillä ja jotta siitä irtoaisi iloa täytyisi se varustaa mielettömän kalliilla varusteilla ja isolla moottorilla. Kun taas Alfa tuottaa iloa niin silmälle ja mielelle kaikilla eri tavoilla (kunhan ei nyt aivan suurennuslasilla ala tuijottelemaan joitain kohtia).
Omasta mielestäni hintoja voitaisiin nostaa lähemmäs saksalaisia tai vaikkapa saksalaisten tasolle, jos sillä pystyttäisiin paperilla ja käytännössä tuotua se pieni hitunen lisää luksusta interiööriin ja viimeistelyyn, koska uskon että Italiassa tämä kyllä varmasti osataan. Tietysti taloudellisesta näkökulmasta voi olla mielekkäämpää on asemoitua tällaiseen loveen.
Joka tapauksessa pidin kaikista yllämainituista pirsseistä, mutta koska Giulietta ei aivan pysty täyttämään tämän hetken kriteereitä ykkösautoksi, saa se jäädä vielä kauppaan.
Positiiviset asiat ovat tulleet moneen kertaan, mutta noottia voisi vielä laittaa..
- penkin säädöt kuntoon (tuntuu että säätömahdollisuuksia on vain tiputettu, eikä niin hyvää asentoa kuin 159:ssä löydy, penkki muutenkin saisi olla sporttisempi)
- vähemmän erilaisia muoveja tai vaihtoehtoisesti varustevalintoihin mahdollisuuksia korvata jotain kohtia. Vaihdekepin nuppi ainakin tuntuu halvalta. (pieni ja helposti muutettava asia toki.. mutta se ensivaikutelma) Koska yleisesti kabiini on kilpailijoita huomattavasti kutsuvampi ja mukavampi kaikin puolin
- DNA jossain määrin kyseenalainen (makuasia) tämän teholuokan (170hp) vehkeissä ellei se vaikuta voimakkaammin esim. alustaan. No ehkä se voisi olla hyvä hillitsemään omaa ajokäytöstä, mutta todennäköisesti se olisi aina dynamic-asennossa koska muuten auto tuntuu rikkinäiseltä. Ihan hyvin ja pehmeästi tuolla dynamicillakin se ajo luonnistui.
- Rengasmelu oli aika kova qv:ssä ja sitä se oli myös multiairissa, jossa kumminkin oli maltillisempi rengastus. Omassa 159:ssä on kyllä hiljaiset ja aika mukavuuspainotteiset renkaat, mutta silti hyppäys oli hivenen harmittava. Ehkä tämäkin pieni tottumiskysymys, mutta taasen bemarin hiljainen äänimaailma oli kyllä kiva.
Giulietta on kyllä joka tapauksessa onnistunut, toivottavasti sellainen pikkuvikaisuus alkaisi nyt vaan vähentymään, koska se kyllä on häiritsevää.
Ei siitä pääse. Ensikosketus huollon kanssa kuukausi sitten, kun vein auton ensimmäiseen määräaikaishuoltoon 39 000 km:n jälkeen. Huolto maksoi 350 euroa, mikä oli tietysti siihen nähden paljon, että juuri mitään ei nestetasapainon lisäksi tehty, kun ei tarvinnut. Niin, ja 4,8 l / 100 km. Mutta ei se arvo nouse näissäkään. 15 000 pitäisi tehdä väliä, jos nyt vaihtaisi uuteen samanlaiseen. Auto on siis 10 kk vanha.Rasvis kirjoitti:Joo kyllä niissä baijerilaisissa näyttää olevan pieniä ja isompiakin murheita. Mutta tukevammin ovat kasattu kuin Alfat ja sen puoleen laadukkaamman tuntuisia, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Viimeksi muokannut Jönsson, 19 Heinä 2011, 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävimme ajelemassa ennen Miton ostoa muutamia muitakin pikkuautoja, joiden mukana oli mm. Minin se malli, jonka (sisä)katto on pitempi kuin RR Phantomissa, BMW:n 1-sarjan viisiovinen business-edition (olisko ollut 118i 1995 cc:n koneella) ja Audin A3. Tuolloin ajelimme Kian huokealla ja tarpeisiimme täysin sopivalla Riolla ja ajattelimme lähtökohdaksi, että nitinat ja natinat ja rengasmeluäänet olisivat jotenkin hoidettu veksi noissa 10 000 - 15 000 euroa kalliimmissa autoissa.
Vaan mitä vielä. Minin ikkunoista ujelsi iloisesti tuulenvire kokonaisen tunnin, etupenkki narisi, rengasmelu oli kiitettävän havaittava ja kaapparioven raosta tuntui selkeää vetoa. BMW:ssä (no onhan Minikin kaiketi BMW) molemmat etupenkit narahtelivat siten kuin nyt autoissa ne usein narahtelevat, rengasmelu oli ihan Kian tasolla ja apukuskin ikkunantiivisteestä kuului sellainen perusvihellys. Mitoa ajellessa havaittavissa oli heti reipas rengasmelu ja ohjauksen levottomuus. Sen sijaan muita hälyääniä ei sitten kuulunutkaan. Audi A3 oli noista kaikista ajetuista koeajoautoista miellyttävin. Auto kulki yhtä tasaisesti kuin BMW, rengasäänet olivat huomattavasti pienempiä kuin Kiassa eikä muutenkaan ohjaamoon kantautunut repsottavista tiivisteistä tms:sta aiheutuvia ääniä.
Lopputuloksena valitsimme sitten Miton, koska BMW:ssä ja Audi A3:ssa oli merkkinä liikaa "puntissa kovenee vain, kun oikea jalka osuu lattiaan"-stereotypiaa eikä muiden autojen esteettinen ulkonäkökään kyllä oikein välittänyt positiivisia viboja.
Yhteenvedonomaisesti mä olin kyllä vähän pettynyt siihen, miten 15 500 euron auton ja 25 000 - 32 000 euron auton väliset laatuerot olivat suhteellisen vähäiset n. tunnin mittaiseen koeajoon perustuvassa ajossa. Se tuli toki selväksi, että BMW, Audi ja Alfa toki lähtivät kiiremmin liikkelle kuin rakas Kiamme.
Vaan mitä vielä. Minin ikkunoista ujelsi iloisesti tuulenvire kokonaisen tunnin, etupenkki narisi, rengasmelu oli kiitettävän havaittava ja kaapparioven raosta tuntui selkeää vetoa. BMW:ssä (no onhan Minikin kaiketi BMW) molemmat etupenkit narahtelivat siten kuin nyt autoissa ne usein narahtelevat, rengasmelu oli ihan Kian tasolla ja apukuskin ikkunantiivisteestä kuului sellainen perusvihellys. Mitoa ajellessa havaittavissa oli heti reipas rengasmelu ja ohjauksen levottomuus. Sen sijaan muita hälyääniä ei sitten kuulunutkaan. Audi A3 oli noista kaikista ajetuista koeajoautoista miellyttävin. Auto kulki yhtä tasaisesti kuin BMW, rengasäänet olivat huomattavasti pienempiä kuin Kiassa eikä muutenkaan ohjaamoon kantautunut repsottavista tiivisteistä tms:sta aiheutuvia ääniä.
Lopputuloksena valitsimme sitten Miton, koska BMW:ssä ja Audi A3:ssa oli merkkinä liikaa "puntissa kovenee vain, kun oikea jalka osuu lattiaan"-stereotypiaa eikä muiden autojen esteettinen ulkonäkökään kyllä oikein välittänyt positiivisia viboja.
Yhteenvedonomaisesti mä olin kyllä vähän pettynyt siihen, miten 15 500 euron auton ja 25 000 - 32 000 euron auton väliset laatuerot olivat suhteellisen vähäiset n. tunnin mittaiseen koeajoon perustuvassa ajossa. Se tuli toki selväksi, että BMW, Audi ja Alfa toki lähtivät kiiremmin liikkelle kuin rakas Kiamme.
Niin, nämä ovat vielä näissäkin hintaluokissa melkoisia kompromisseja. Se kuitenkin ihmetyttää, että esim. joku Bemarin GT5 saattaa maksaa melkein 100 000 ja vieläkin testaajat sanovat, että tunnoton ohjaus, taipumusta jäädä kaartamaan, vaeltelee hiukan urissa...V6 kirjoitti:niin kyllähän sen hinnan pitää tietysti jossain näkyäkin? luulisi 10 ja enemmänkin hintaerolla jotain eroa olevan. Kaikkien asioiden balanssiin saaminen näyttää olevan aika vaikeaa merkille kuin merkille...
Että jos vaikka 159:ä olisi tehtaan toimesta paranneltu niin, että hinta olisi vaikka tuplaantunut 40 000 => 80 000, niin luulisi sillä jo syntyvän aika hyvän auton. Ensimmäinen kymppitonni siihen, että korista tehtäisiin kevyempi, tukevampi, hiljaisempi, tilavampi; toisella kympillä moottoreista tehokkaampia ja taloudellisempia, kolmannella laitettaisiin varustelu, materiaalit ja viimeistely huippukuntoon ja viimeinen kymppi uhrattaisiin ajettavuuden hienosäätöön, niin vieläkö jäisi jollekin koeajajalle jotain moitittavaa? Ei luulisi. Ja kuitenkaan ne 100 000 autot eivät ole täydellisiä, vaan niissä on jopa yllättäviä puutteita melutason, tilojen ja ajettavuuden puolella.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
^ Juuri näin. aina on ne lasten taudit joka mallilla, niitä sitten ruuvataan ja samalla sovelletaan periaatetta "tekemällä oppii", eli ensimmäisiä vika selvitetään pitkään jos on yhtään hankalampi tapaus, ennen kuin malli on hiukan vanhentunnut ja tiedot vioista on levinnyt maahantuojilta jälleenmyyjille ja jälkimarkkinointiin.
Muutenkin kun noita viestejä lukee, niin omalla kohdalla korjaamon toiminta olisi aiheuttannut enemmän harmaita hiuksia kuin auto, osaava korjaamo olisi laitannut viat kuntoon ilman turhaa häslinkiä ja tuokin lukko olisi tarkastettu jos luovutushuollon yhteydessä, jos siis vika on ollut uudesta asti.
Kaikille ei Alfa sovi, ehkä kannataa pysyä jatkossakin noissa normi kehonsiirtovälineissa
Muutenkin kun noita viestejä lukee, niin omalla kohdalla korjaamon toiminta olisi aiheuttannut enemmän harmaita hiuksia kuin auto, osaava korjaamo olisi laitannut viat kuntoon ilman turhaa häslinkiä ja tuokin lukko olisi tarkastettu jos luovutushuollon yhteydessä, jos siis vika on ollut uudesta asti.
Kaikille ei Alfa sovi, ehkä kannataa pysyä jatkossakin noissa normi kehonsiirtovälineissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Laakkosen huoltohan se tunnetusti on maailman paras. Kannattanee tutustua tähän ketjuun, ennen kuin pistät rahaa haisemaan ja luulet, että huollot paranee:Peeveli kirjoitti: Enää en ole toiveikas edes huomisen suhteen, ja saako autoa edes ensi viikolla...No, kunhan alffa saadaan pois AutoVahinkokeskuksesta niin marssin Laakkoselle tiedustelemaan uuden F20-pikkubemarin (1-srj) tilausaikaa....
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=11&t=364
Aika vastaavia huonoja kokemuksia, jos kohta hyviäkin. Itsellä on esimerkiksi AK:n huolloista tällä hetkellä vain ja ainoastaan positiivista sanottavaa. Toista oli DA:n kanssa...
Ihan OT:na jatkoksi, juttelin kerran pääkaupunkiseudulla asuvan tuttuni kanssa joka mainitsi, että paikalliset taksit ei mielellään osta Bemaria, syy -> Laakkosen huolto...
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Sähän voit samalla kysäistä, jos ne vaihtais sen päikseen siihen lainapösöön? Joutuisit varmaan maksamaan väliä jokusen tonnin.. Nissan Tiida on hyvä valinta. Sellasella kun ajelee niin ei tartte pelätä, että joku kateuksissaan naarmuttelisi autoa. Siihen jos asentaja tekee lommon, niin se vain kaunistaa sitä. Muistaa vaan ottaa Tekna varustelulla, niin on takaovissakin kajarit.Peeveli kirjoitti: Sanoin suoraan kaverille että olen varma kahdesta asiasta: olen ostanut samalla kertaa kaksi alfaa, ensimmäisen ja viimeisen.
Äläs nyt pienistä. Mulla oli ekana Alfana vm. 2001 147 (jossa oli vikaa vikaa vikaa) ja vaihdoin sen 2003 tympääntyneenä Honda Accordiin. Sanoin silloin, että oli ensimmäinen ja viimeinen Alfa. Noh, nyt on ollu sitten kaksi 159 ja siinä välissä Volvo S80:n. Ja taas ollaan Alfan ratissa ja nyt polttelee sitten Spideri. Ei tästä parane koskaan.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Niin, eihän se auton vika ole, jos asentaja kämmää.DaViega kirjoitti:Muutenkin kun noita viestejä lukee, niin omalla kohdalla korjaamon toiminta olisi aiheuttannut enemmän harmaita hiuksia kuin auto, osaava korjaamo olisi laitannut viat kuntoon ilman turhaa häslinkiä ja tuokin lukko olisi tarkastettu jos luovutushuollon yhteydessä, jos siis vika on ollut uudesta asti.
Vähän kyllä AK:n sähläys on osunut liikaa samalle ihmiselle. Itsellä ole ollut kuin se anturista soittamattomuus, mutta CARFin yhteyshenkilö (Pokkako se oli?) jeesasi siinä laadukkaasti, töiden vastaanotto ja kassa kohteli kuin kuningasta.
No kassa ehkä siksi, että oli minihameinen impi ja minä eräänlainen alfauros.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Edelleen OT: Jos ne on vahingoniloisia, niin mitä sitten. Kannattaako semmoisten kanssa edes seurustella.Peeveli kirjoitti: OT: Alkaa tuntua että näillä merkkifoorumeilla on turhaa pyöriä. Nyt vagarena.fi -sivustolla vag-tyypit ihmettelivät poissaoloani ja kas, nyt löysivät linkin tänne ja kokemiini vaikeuksiin Giuliettan kanssa ja siitähän se aitosuomalainen vahingonilo alkaa. No, onhan se hyvä jos perussuomalaisen saa tällaisella iloiseksi. Mutta, taidanpa tuottaa vaginamiehille sun muille pettymyksen jatkossa enkä enää raportoikaan tänne enkä minnekään muualle mitään mistään. Kuvitelkoot mitä tahansa.
Ite oon melko perusfinski ja minut saa iloiseksi ihan muilla asioilla kuin vahingonilolla.
Vaikeuksien kautta kai voittoon yleensä päädytään, jos kyse on ihmisten tekemästä laitteesta.