1. DTC : P0340, Camshaft Position Sensor Circuit Malfunktion
State : S.C. to +Batt. V, / Above top limit, Intermittent, Requested
Auto käy hyvin, bensaa menee normaalisti, tehot on tallella yms. mitään käytännön merkitystä ei ole näkynyt.
Talvella/pakkasella vikavalo EI pala, vahvasti viittaisi jonkinlaiseen kosketus häiriöön???
http://img.photobucket.com/albums/v493/ ... ectors.gif
Kuvan mukainen liitin putsattu, sillä ei ollut mitään markitystä. Onko vielä jotain mitä voisi putsailla? Näillä näkymin tuo korjataan joskus ensi kesänä kun nokkahihna vaihdetaan, jos mitään parempia vinkkejä ei tule?
Alfa 156 vikakoodi
Valvoja: Moderators
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Käynnistyy normaalisti joka kerta? ja onko anturi päälisinpäin ehjä? uusi anturi tuskin maksaa aivan älyttömiä?
Ainahan voi tarkistaa jännitteen jos löytyy yleismittari -> heiluttelee johtoja ja katsoo että pysyy tasaisena eikä mene nollille
Ainahan voi tarkistaa jännitteen jos löytyy yleismittari -> heiluttelee johtoja ja katsoo että pysyy tasaisena eikä mene nollille
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
jep
Mitään käytännön haittaa en ole huomannut, käynnistyy yms.
Itse anturi taitaa olla niin että nokkahihna yms pitäisi poistaa että sen tilan voisi tarkistaa, siksi suunnittelin jättäväni sen nokkahihnan vaihdon yhteyteen. Taitaa maksaa jotain 80-140€
Toki jos joku tietää paremmin niin kertokaa ihmeessä, tiedot on peräisin luotettavalta ystävältäni Googlelta
Osaisiko joku sanoa, pystyykö anturin johtoja/liitintä katsomaan koneen alta? Itselläni ei ole paikkaa jossa sitä pystyisi katsomaa, jotan mieleläni tietäisin etukäteen ennen kuin yritän saada auton jonnekkin jossa liitintä voisi ihmetellä.
Itse anturi taitaa olla niin että nokkahihna yms pitäisi poistaa että sen tilan voisi tarkistaa, siksi suunnittelin jättäväni sen nokkahihnan vaihdon yhteyteen. Taitaa maksaa jotain 80-140€
Toki jos joku tietää paremmin niin kertokaa ihmeessä, tiedot on peräisin luotettavalta ystävältäni Googlelta
Osaisiko joku sanoa, pystyykö anturin johtoja/liitintä katsomaan koneen alta? Itselläni ei ole paikkaa jossa sitä pystyisi katsomaa, jotan mieleläni tietäisin etukäteen ennen kuin yritän saada auton jonnekkin jossa liitintä voisi ihmetellä.
Tosiaan jakohihna täytyy ottaa pois jotta anturin saa vaihdettua. Hihna menee muistaakseni anturin ja sellaisen metallilevyn välistä joka tulee siis uuden anturin mukana. Itsellä oli aikoinaan vikakoodia anturista ja monesti on varmaan niin että anturi vaan likastuu ajan myötä kun hihnasta lähtee kumiseosta.
Kun pelkkä teho ei riitä!