Alfa GTV vm96 Todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu.
Valvoja: Moderators
Alfa GTV vm96 Todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu.
Eli mikä on säädöstenmukaisuustodistus? Onko se sama kuin vaatimustenmukaisuustodistus?
Auto on tuotu italiasta suomeen (siis käytettynä). En oikein saanut selville mistä ko lapun saa ja miksei toisessa EU-maassa käytössä ollut auto kelpaa suomeen.
Osaisiko joku neuvoa mistä ko todistuksen saa halvimmalla tai onko se oikeasti tarpeellinen. Auton käyttöönotto pvm 24.05.1996
Auto on tuotu italiasta suomeen (siis käytettynä). En oikein saanut selville mistä ko lapun saa ja miksei toisessa EU-maassa käytössä ollut auto kelpaa suomeen.
Osaisiko joku neuvoa mistä ko todistuksen saa halvimmalla tai onko se oikeasti tarpeellinen. Auton käyttöönotto pvm 24.05.1996
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Itselleni on vähän epäselvää milloin se vaaditaan ja milloin ei. Tuntuu olevan vähän tapauskohtaista ja riippuvan auton papereista.
Mutta Suomen maahantuoja varmaan antaa sulle sellaisen kun maksat heille. Google kertoi, että jotkut ovat tilanneet paperin Viron maahantuojan kautta, murto-osalla Suomen hinnasta.
Mutta Suomen maahantuoja varmaan antaa sulle sellaisen kun maksat heille. Google kertoi, että jotkut ovat tilanneet paperin Viron maahantuojan kautta, murto-osalla Suomen hinnasta.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Kannattaa tarkastaa se italialainen rekisteriote. Parhaimmassa tapauksessa siinä saattaa olla eu-tyyppikoodi, jolloin mitään muita dokumentteja ei tarvita.
Oma '96 GTV tuli Viron kautta ja sikäläisen rekisteriotteen sisältämä koodi hoiti homman. Konttorilla eivät sitä aluksi tajunneet vaan vaativat vaatimuksenmukaisuustodistusta. Jonkun aikaa sain selitettä asiaa ja vasta kun käskin soittaa Trafiin, ymmärsivät yskän.
Oma '96 GTV tuli Viron kautta ja sikäläisen rekisteriotteen sisältämä koodi hoiti homman. Konttorilla eivät sitä aluksi tajunneet vaan vaativat vaatimuksenmukaisuustodistusta. Jonkun aikaa sain selitettä asiaa ja vasta kun käskin soittaa Trafiin, ymmärsivät yskän.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Satasen kieppeillä taisi hinta olla Autokeskuksella.
Kannattanee näyttää ensin rekisteriotetta konttorille ja vaikka valokuvaa tyyppikilvestä.
Jokin "E-koodi" (en muista enää tarkemmin) kun niistä löytyy, niin auto ilmeisesti pystytään yksilöimään.
Mulla oli Spiderin käyttöohjekirjan välissä italiankielinen paperi, joka kelpasi oikein hyvin vaatimuksenmukaisuustodistukseksi.
Kannattanee näyttää ensin rekisteriotetta konttorille ja vaikka valokuvaa tyyppikilvestä.
Jokin "E-koodi" (en muista enää tarkemmin) kun niistä löytyy, niin auto ilmeisesti pystytään yksilöimään.
Mulla oli Spiderin käyttöohjekirjan välissä italiankielinen paperi, joka kelpasi oikein hyvin vaatimuksenmukaisuustodistukseksi.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Komppaan siinä, että kannattaa tosiaan ensin selvittää, tarvitaanko vaatimuksenmukaisuustodistusta ihan aikuisten oikeasti. Todistusta voit tarvittaessa kysellä esim. tuolta: http://www.tuv.fi/ Ainakin itse sain hyvää ja nopeaa palvelua.
Konttorista ei liene apua koska auto on siellä käytetty ja vaativat tätä lappua.
Tuo iltalialainen rekisteriote on hieman hankala tulkita varsinkin kun selitykset ruutujen tarkoituksesta taisi olla siellä taustapuolella ja se orginaali paperi on konttorilla. Osaako joku sanoa missä muodossa se "e-koodi" teksti on, kuuluuko siinä olla E xxxx vai onko jokin tunnistettava kirjain yhdistelmä tai vastaava.
Joku oranssi tarra on konetilassa missä E3 ja iso liuta koodia. Tuv.fi sivustoon jo tutustuin, mutta en heti lähtisi nykytietojen valossa paperia tilaamaan autoon joka on ikänsä eu-maassa liikkunut.
Tuo iltalialainen rekisteriote on hieman hankala tulkita varsinkin kun selitykset ruutujen tarkoituksesta taisi olla siellä taustapuolella ja se orginaali paperi on konttorilla. Osaako joku sanoa missä muodossa se "e-koodi" teksti on, kuuluuko siinä olla E xxxx vai onko jokin tunnistettava kirjain yhdistelmä tai vastaava.
Joku oranssi tarra on konetilassa missä E3 ja iso liuta koodia. Tuv.fi sivustoon jo tutustuin, mutta en heti lähtisi nykytietojen valossa paperia tilaamaan autoon joka on ikänsä eu-maassa liikkunut.
"Kaikki vuonna 1996 tai sen jälkeen hyväksytyt sarjatuotannossa valmistetut henkilöautot, toukokuussa 2003
tai sen jälkeen hyväksytyt moottoripyörät ja vuonna 2005 tai sen jälkeen hyväksytyt traktorit kuuluvat peri-
aatteessa EY-tyyppihyväksynnän piiriin. EY-tyyppihyväksyntä on menettely, jossa jäsenvaltio vakuuttaa, että
asianomainen ajoneuvotyyppi täyttää kaikki siihen sovellettavat eurooppalaiset turva- ja ympäristönsuojelu-
vaatimukset. EY-tyyppihyväksyntä on voimassa kaikissa jäsenvaltioissa."
Eipä taida konttorille auttaa selitellä.
tai sen jälkeen hyväksytyt moottoripyörät ja vuonna 2005 tai sen jälkeen hyväksytyt traktorit kuuluvat peri-
aatteessa EY-tyyppihyväksynnän piiriin. EY-tyyppihyväksyntä on menettely, jossa jäsenvaltio vakuuttaa, että
asianomainen ajoneuvotyyppi täyttää kaikki siihen sovellettavat eurooppalaiset turva- ja ympäristönsuojelu-
vaatimukset. EY-tyyppihyväksyntä on voimassa kaikissa jäsenvaltioissa."
Eipä taida konttorille auttaa selitellä.
Auton papereita vielä selailin niin joukossa on myös CERTIFICATO DI PROPRIETA paperi ja siinä koodia ja auton valmistenumroa ym. Mihin tätä lappua käytetään, katsurille kyllä näytetty muttei ole näköjään huolinut kopioitavaksi.
Itseä lainaten siis
Vaatimustenmukaisuustodistus tunnetaan myös nimillä CoC (Certificate of Conformity)=Certificato Di properta onko tämä joku eri todistus kuin säädöstenmukaisuus todistus? Vai pitääkö paperit olla tulkattu suomeksi?
Itseä lainaten siis
Vaatimustenmukaisuustodistus tunnetaan myös nimillä CoC (Certificate of Conformity)=Certificato Di properta onko tämä joku eri todistus kuin säädöstenmukaisuus todistus? Vai pitääkö paperit olla tulkattu suomeksi?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Sattunut kyllä väärään konttoriin, kyllä ne tiedot löytyy muutoinkin. Omani juui leimailin Kangasalla ja "pojat" sano ettei sitä nyt varmaan tarvita, eiköhän ne tiedot koneelta löydy kun vähän kaivellaan. 15min kaivelun jälkeen vielä opettivat toisiaan millä koodilla löyty oikeaa tietoa.
Ei kyselty eikä auottu päätä, palveltiin ja hoidettiin homma.
Sitä paitsi laissa on pykälä että katsastuskonttorin on neuvottava ilmaiseksi, mutta se taisi koskea vain noita rakentelu säännöksiä, miellenkiintoista...
Ei kai vain ollut "valtion konttori"
Ei kyselty eikä auottu päätä, palveltiin ja hoidettiin homma.
Sitä paitsi laissa on pykälä että katsastuskonttorin on neuvottava ilmaiseksi, mutta se taisi koskea vain noita rakentelu säännöksiä, miellenkiintoista...
Ei kai vain ollut "valtion konttori"
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
Joo vastaus kahdelta asemalta tyly ei. Jos ei löydy 2001 hyväksytyssä olevassa muodossa olevaa paperia missä kaikki tiedot... no 96 ei varmaan osattu ennustaa sitä.
Jarrut kuulemma eivät ole eu tyyppihyväksytyt. Ja vuosimalli 96 on kuulemma väliinputoaja voi olla katsos valmistettu vaikka vuonna 95, ja kuulemma todistus valmistuspäivästä ei kelpaa kuitenkaan...
Eli vaaditaan siis paperi jossa joku koodi joka löytyy jokaisesta vm96 jälkeen tehdystä autosta, mutta maksaa rahaa...

Jarrut kuulemma eivät ole eu tyyppihyväksytyt. Ja vuosimalli 96 on kuulemma väliinputoaja voi olla katsos valmistettu vaikka vuonna 95, ja kuulemma todistus valmistuspäivästä ei kelpaa kuitenkaan...
Eli vaaditaan siis paperi jossa joku koodi joka löytyy jokaisesta vm96 jälkeen tehdystä autosta, mutta maksaa rahaa...

-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Pakko sanoa että kyllä jotkut sitten rakastaa noita papereita yms. p***aa.
Faktahan on kuitenkin se että kyseinen auto on tullut autotehtaalta - kyseisiä autoja on päivittäisessä ajossa tuhansia, myös suomen oloissa.
Yhtäkkiä kyseisestä värkistä tulee kuitenkin niin hengenvaarallinen että siihen ei voi kilpiä suomessa laittaa kun puuttuu yksi PAPERI?!?!
Mitä tekemistä tuollaisella katsastuskonttorilla tai katsastusinsinöörillä on katsastamisen alkuperäisen tarkoituksen eli liikenneturvallisuuden kanssa!
Ymmärtäisin jos konttorille olisi talutettu jonkun italialaisen pikkupajan kokoonpanema yksittäiskappale, silloin olisi aika kysellä papereita tai muita todistuksia joista voisi saada jotain hajua minkälainen värkki on kyseessä.
Faktahan on kuitenkin se että kyseinen auto on tullut autotehtaalta - kyseisiä autoja on päivittäisessä ajossa tuhansia, myös suomen oloissa.
Yhtäkkiä kyseisestä värkistä tulee kuitenkin niin hengenvaarallinen että siihen ei voi kilpiä suomessa laittaa kun puuttuu yksi PAPERI?!?!
Mitä tekemistä tuollaisella katsastuskonttorilla tai katsastusinsinöörillä on katsastamisen alkuperäisen tarkoituksen eli liikenneturvallisuuden kanssa!
Ymmärtäisin jos konttorille olisi talutettu jonkun italialaisen pikkupajan kokoonpanema yksittäiskappale, silloin olisi aika kysellä papereita tai muita todistuksia joista voisi saada jotain hajua minkälainen värkki on kyseessä.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Samaa spedeilyä&sisämarkkinoiden suojelua on vene&jetti puolella.Tarkoitan siis tuota ce-merkintää.Ja vaikka tehtaalla olisi lyöty valmiiksi tuo kilpi runkoon,niin eipä sekään auta kun pitää olla dokumenttia,että on "suomi-malli"pjotrthegreat kirjoitti:Pakko sanoa että kyllä jotkut sitten rakastaa noita papereita yms. p***aa.
Faktahan on kuitenkin se että kyseinen auto on tullut autotehtaalta - kyseisiä autoja on päivittäisessä ajossa tuhansia, myös suomen oloissa.
Yhtäkkiä kyseisestä värkistä tulee kuitenkin niin hengenvaarallinen että siihen ei voi kilpiä suomessa laittaa kun puuttuu yksi PAPERI?!?!
Mitä tekemistä tuollaisella katsastuskonttorilla tai katsastusinsinöörillä on katsastamisen alkuperäisen tarkoituksen eli liikenneturvallisuuden kanssa!
Ymmärtäisin jos konttorille olisi talutettu jonkun italialaisen pikkupajan kokoonpanema yksittäiskappale, silloin olisi aika kysellä papereita tai muita todistuksia joista voisi saada jotain hajua minkälainen värkki on kyseessä.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
ihan tuli tämä artikkeli mieleen tästä...
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
vaikka tuossa puhutaankin mersuista, pthyi....
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain ... suomiautot
vaikka tuossa puhutaankin mersuista, pthyi....