Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA Evoluzione

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Alfa Romeo 156 3.2 V6 GTA Evoluzione

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hmmm... onkohan tämä virallinen malli?

http://www.autocarmagazine.co.uk/FirstD ... RT=204664#

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Pakoputkisto (tai -sarja) ja alusta uusiksi hintaa 3400 puntaa. Taitaa olla jonkin sortin virityspajan tuotos, mutta varmaankin ihan asiallinen peli. Itsekin saa tuollaisen aikaiseksi. Eibachin väkevämmät kallistuksen vakaajat ja uusi alustasarja.

Tuota 10 heppaa ei välttämättä kaipaa, mutta kieltämättä iskunvaimennuksessa on parannettavaa. Tosin paras mitä minulla on ikinä ollut, mutta eniten häiritsee esim. kuoppiin ajettaessa ulosjouston riittämätön vaimennus.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Nyt meni herneet sieraimiin ja verisuonet paukkuu otsassa... tuo Autocarin kaljasaavitoimittaja kirjoittaa puhdasta paskaa: "That for all its charm, it’s not a very good car." Lapsiraukka ei edes osaa antaa perusteluja tai vertailukohtaa, kertoa mikä on "good car" hänen mielestään. Automaatti AMG mersu ehkä? Tai Subaru WRX? No joo, tuon nyt vielä kestäisi kuin mies, mutta... "standard GTA’s most obvious failing – a hard ride, combined with poor body control at speed." Ehhhhhhhhhhhhhhh! Haloo!!!! Poor body control at speed... vetää velipojankin ihan sanattomaksi. Jessus sentään. Jos missä niin kovassa nopeudessa tuon vakion GTA:n alusta toimi kuin unelma. Mutta sitä ei tietysti voi tietää, jos ei osaa ajaa tai ei mitään autoista ymmärrä.

Muutenkin kyllä nuo annetut hard fact tiedot on kyseenalaisia: jos vakio GTA:n alustaa laskee 46 mm keulasta, niin eihän sillä oikein voi edes ajaa. Maavara jäänee noin 4 senttiin.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

GTA kirjoitti:Nyt meni herneet sieraimiin ja verisuonet paukkuu otsassa... tuo Autocarin kaljasaavitoimittaja kirjoittaa puhdasta paskaa: "That for all its charm, it’s not a very good car." Lapsiraukka ei edes osaa antaa perusteluja tai vertailukohtaa, kertoa mikä on "good car" hänen mielestään. Automaatti AMG mersu ehkä? Tai Subaru WRX? No joo, tuon nyt vielä kestäisi kuin mies, mutta... "standard GTA’s most obvious failing – a hard ride, combined with poor body control at speed." Ehhhhhhhhhhhhhhh! Haloo!!!! Poor body control at speed... vetää velipojankin ihan sanattomaksi. Jessus sentään. Jos missä niin kovassa nopeudessa tuon vakion GTA:n alusta toimi kuin unelma. Mutta sitä ei tietysti voi tietää, jos ei osaa ajaa tai ei mitään autoista ymmärrä.

Muutenkin kyllä nuo annetut hard fact tiedot on kyseenalaisia: jos vakio GTA:n alustaa laskee 46 mm keulasta, niin eihän sillä oikein voi edes ajaa. Maavara jäänee noin 4 senttiin.
Samaa mieltä.

Itsellä vanha 75, mut kulkee suorempaankun noi uudet mersut.

Katsokaa mitä 147 GTA AutoDeltan versiona teki TopGear:ssa!!! :lol:

Ratakierroksella jäi taakse se STI ja M3 hävis jotain pari sekuntia!!!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

GTA kirjoitti:Nyt meni herneet sieraimiin ja verisuonet paukkuu otsassa... tuo Autocarin kaljasaavitoimittaja kirjoittaa puhdasta paskaa: "That for all its charm, it’s not a very good car." Lapsiraukka ei edes osaa antaa perusteluja tai vertailukohtaa, kertoa mikä on "good car" hänen mielestään. Automaatti AMG mersu ehkä? Tai Subaru WRX? No joo, tuon nyt vielä kestäisi kuin mies, mutta... "standard GTA’s most obvious failing – a hard ride, combined with poor body control at speed." Ehhhhhhhhhhhhhhh! Haloo!!!! Poor body control at speed... vetää velipojankin ihan sanattomaksi. Jessus sentään. Jos missä niin kovassa nopeudessa tuon vakion GTA:n alusta toimi kuin unelma. Mutta sitä ei tietysti voi tietää, jos ei osaa ajaa tai ei mitään autoista ymmärrä.

Muutenkin kyllä nuo annetut hard fact tiedot on kyseenalaisia: jos vakio GTA:n alustaa laskee 46 mm keulasta, niin eihän sillä oikein voi edes ajaa. Maavara jäänee noin 4 senttiin.
He he ,vaikka katsoisi Alfa lasit silmissä niin ei voi kun olla samaa mieltä, alusta on ollut pakko sopeuttaa niihin nopeuksiin johon ko. auto pystyy eikä tunnu liian kovalta. Jos laskee tuon ehdotetun 46mm jo lasketun alustasta GTA:n spekseistä niin paskaa siitä seuraa :twisted:

Mitähän nyt tämä tarkoitti?

The spring kit lowers the ride height (46mm at the front, 29mm at the rear) to help the styling, but most importantly should rectify the standard GTA’s most obvious failing – a hard ride, combined with poor body control at speed.

nim. ajettu on ja vertailtu omaan 156 V6 2,5:een.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Ricambi kirjoitti:Mitähän nyt tämä tarkoitti?

The spring kit lowers the ride height (46mm at the front, 29mm at the rear) to help the styling, but most importantly should rectify the standard GTA’s most obvious failing – a hard ride, combined with poor body control at speed.
Niin, tuon taavin engineering-opinnot ovat tainneet jäädä vähän heikoille. Poika kai kuvittelee, että kun jo ennestään matalaa alustaa madaltaa vielä vaatimattomat 46 mm, niin ajo saadaan pehmeämmäksi. Satukirjoista opittua viisautta ilmeisesti.

Tai ehkä sille oli jäänyt pubiputki päälle ja juttu oli kirjoitettava, että sai lisää kaljarahaa, vaikka kuukausiin ei ollut rattiin itse kyennytkään. Ja äkkiäkös sitä alkaa sisukalut olemaan tärinälle arkoja ja autot tuntumaan kovilta, kun pari viikkoa on mennyt yhteen putkeen :drinking:

Mikä pahvi! :mrgreen:

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Samaa mieltä teitin kanssa. Todennäköisesti kaverilla on aivot ja perse vaihtanut paikkaa. Se on istunut aivojensa päällä pubissa kaljalla ja ryystänyt bisseä perseellä. Nyt sitä vituttaa kun kukaan ei halua istua sen vieressä kun pelkkä hengityskin haisee paskalle... :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Hamil kirjoitti:Samaa mieltä teitin kanssa. Todennäköisesti kaverilla on aivot ja perse vaihtanut paikkaa. Se on istunut aivojensa päällä pubissa kaljalla ja ryystänyt bisseä perseellä. Nyt sitä vituttaa kun kukaan ei halua istua sen vieressä kun pelkkä hengityskin haisee paskalle... :mrgreen:
:lol: :mrgreen:

Rauhoittukaas nyt jo vähän.. Lähettäkää postia sille ääliölle kuka ton jutun kirjoitti. Itse olen yrittänyt ajatella että mielipiteitä on monia, kaikkia ei voi miellyttää. Joskus aikoinaan haukkusin testiraportissa muutaman auton niin lyttyyn, että palaute oli vielä vuotta myöhemminkin sitä luokkaa, että jälkeenpäin harmitti, että oli koko auto tullut joskus ajettua. Toi hyypiö taitaa tosin saada hommastaan vielä palkkaakin, joten se saa sen kestää... :roll:
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin