156 hankittu
Valvoja: Moderators
Voisin kyllä maalata ruiskullakin kunhan keksisi mitä maalia operaatiota varten hankkisi. Alkuperäinen maali kyllä saattaisi olla pulverimaalia, mutta alumiinin hapettumisen myötä se tuntuu lohkeilevan irti.
Voisihan sitä toki kokeilla maalata tosi pienellä ilmanpaineella ja suht. kaukaa ruiskuttaen jolloin ehkä saisi sellaista röpöpintaa aikaiseksi.
Voisihan sitä toki kokeilla maalata tosi pienellä ilmanpaineella ja suht. kaukaa ruiskuttaen jolloin ehkä saisi sellaista röpöpintaa aikaiseksi.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Röpö-maaleja saa spraypurkissa VHT:ltä. Muistaakseni ainankin US-partsisita.
Yksi "köyhänmiehen" konsti on maalata pinta tavallisella mattamustalla sprayllä ja sitten kuivattaa märkä pinta liian nopeasti kuumailmapuhaltimella. Tällöin maali vetää rypylle, mutta ryppyisyyden aste on vaikeasti säädeltävissä
Yksi "köyhänmiehen" konsti on maalata pinta tavallisella mattamustalla sprayllä ja sitten kuivattaa märkä pinta liian nopeasti kuumailmapuhaltimella. Tällöin maali vetää rypylle, mutta ryppyisyyden aste on vaikeasti säädeltävissä
"No smoke => no power => no hope"
Täytyy käydä kyselemässä maaliliikkeestä mitä maalia/menetelmää suosittelevat.
Hieman OT mutta jos jollakulla olisi EHJÄ ja ILMASTOITU 156 bensakoneella johonkin 1500-3000e:n hintaluokkaan niin saa tarjota allekirjoittaneelle privaviestillä (ei pliis tarjouksia tähän perään ).
Siis minkäänasteisia projekteja ei noteerata, autossa ei saa olla ainoatakaan ruostevammaa edes pohjassa, eikä yhtään risaa alustan puslaa/niveltä, jne
Tulisi vaimolle kauppakassiksi/yhteiseksi tilapäis-kakkosautoksi siksi ajaksi kunnes ehditään käydä ostamassa Italiasta korroosiovammaton Alfa hänelle, ja miksei ykkösautoksikin ainakin siksi ajaksi kun remppaan oman JTD:ni nykyistä parempaan iskuun
Hieman OT mutta jos jollakulla olisi EHJÄ ja ILMASTOITU 156 bensakoneella johonkin 1500-3000e:n hintaluokkaan niin saa tarjota allekirjoittaneelle privaviestillä (ei pliis tarjouksia tähän perään ).
Siis minkäänasteisia projekteja ei noteerata, autossa ei saa olla ainoatakaan ruostevammaa edes pohjassa, eikä yhtään risaa alustan puslaa/niveltä, jne
Tulisi vaimolle kauppakassiksi/yhteiseksi tilapäis-kakkosautoksi siksi ajaksi kunnes ehditään käydä ostamassa Italiasta korroosiovammaton Alfa hänelle, ja miksei ykkösautoksikin ainakin siksi ajaksi kun remppaan oman JTD:ni nykyistä parempaan iskuun
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Mikähän toiselle kaukosäätimelle (sellainen linkkuveitsimallinen) tuli, vaihdoin siihen kuoret kolmannesta varaosakakestani (koska tästä oli painonapin suojus puhki), mutta itse avain ja se piirikortti ovat vanhasta kakesta. Keskuslukitus ja peräkontin aukaisu toimivat kakesta normaalisti, mutta auto ei lähde käyntiin enää tuolla avaimella.
Voiko ajonesto jäädä tällä korjaamallani kakella jostain syystä deaktivoitumatta vai mitä ihmettä?
Toisella kakella lähtee käyntiin ihan normaalisti, ja tämä korjattu versio on toiminut hyvin, poislukien kontin aukaisu.
Edit: kokeilin kääntää auton mukana tulleella pikuavaimella hälärin off-asentoon sieltä ratin vieren muovisuojan alta, se näytti poistavan vain itse hälärin käytöstä, eli ovet sulkeutuvat ja aukeavat kake(i)sta, mutta ledi ei ala vilkkumaan, eikä häläri anna merkkiääniä.
Siitä huolimatta ajonesto näyttää olevan käytössä, eli auto ei edelleenkään lähde käyntiin toisella avaimella/kakella
Pitää varmaan ohittaa koko jonninjoutava ajoneston rele, se kun on omistusaikana keljuillut ainakin pariin kertaan, eli täytyypä tutkia sähkökaavioita ja tehdä hyppylangat releen ohi. Eikait kukaan tuollaista wanhaa alfaa kukaan ala pöllimään
Mitä tutkin tuon kolmannen avaimen raatoa niin sen paristolta näyttäisi lähtevän plusnavalta kaksi johdinta kohti piirikorttia, ja siis eri kohtiin piirikortilla, eli melko varmasti nyt ongelmana on vain se, ettei toinen johdin vie virtaa piirikortin ajonestopiirille, eikä auto siksi hyrähdä käyntiin.
Eli ehkä varmaan homma tulisi kuntoon sillä kunvaan purkaisi avaimen, ja taittelisi niitä metalliklipsejä niin että molemmat osuvat patterin plussaan ja piirikortin kontaktipintoihin, mutta sama se on heipata mäelle koko ajonesto, niin voi ainakin olla varma että auton saa käyntiin kunhan vaan ovet saa auki ja avaimen virtalukkoon
Voiko ajonesto jäädä tällä korjaamallani kakella jostain syystä deaktivoitumatta vai mitä ihmettä?
Toisella kakella lähtee käyntiin ihan normaalisti, ja tämä korjattu versio on toiminut hyvin, poislukien kontin aukaisu.
Edit: kokeilin kääntää auton mukana tulleella pikuavaimella hälärin off-asentoon sieltä ratin vieren muovisuojan alta, se näytti poistavan vain itse hälärin käytöstä, eli ovet sulkeutuvat ja aukeavat kake(i)sta, mutta ledi ei ala vilkkumaan, eikä häläri anna merkkiääniä.
Siitä huolimatta ajonesto näyttää olevan käytössä, eli auto ei edelleenkään lähde käyntiin toisella avaimella/kakella
Pitää varmaan ohittaa koko jonninjoutava ajoneston rele, se kun on omistusaikana keljuillut ainakin pariin kertaan, eli täytyypä tutkia sähkökaavioita ja tehdä hyppylangat releen ohi. Eikait kukaan tuollaista wanhaa alfaa kukaan ala pöllimään
Mitä tutkin tuon kolmannen avaimen raatoa niin sen paristolta näyttäisi lähtevän plusnavalta kaksi johdinta kohti piirikorttia, ja siis eri kohtiin piirikortilla, eli melko varmasti nyt ongelmana on vain se, ettei toinen johdin vie virtaa piirikortin ajonestopiirille, eikä auto siksi hyrähdä käyntiin.
Eli ehkä varmaan homma tulisi kuntoon sillä kunvaan purkaisi avaimen, ja taittelisi niitä metalliklipsejä niin että molemmat osuvat patterin plussaan ja piirikortin kontaktipintoihin, mutta sama se on heipata mäelle koko ajonesto, niin voi ainakin olla varma että auton saa käyntiin kunhan vaan ovet saa auki ja avaimen virtalukkoon
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Kuinka lämpöisenä muiden 2.4JTD:t käyvät? Viime kesällä 30 asteen helteissä lämpötila taisi pari kertaa nousta 80 asteeseen, muuten kipuaa maksimissaan johonkin 70 asteeseen, jos siihenkään. Lämpöä kyllläon piisannut vielä toistaiseksi, mutta talvi hiukan mietityttää, että mahtaakohan tuolla tarjeta.
Viittaisikohan noin alhainen koneeen lämpötila rikkinäiseen termostaattiin?
Ja mistäs muuten tietää toimiiko sähköinen lisälämmitin lainkaan, ja kuinka sen kuuluu toimia, kytkeytyykö päälle automaattisesti kun kone on riittävän kylmä?
Viittaisikohan noin alhainen koneeen lämpötila rikkinäiseen termostaattiin?
Ja mistäs muuten tietää toimiiko sähköinen lisälämmitin lainkaan, ja kuinka sen kuuluu toimia, kytkeytyykö päälle automaattisesti kun kone on riittävän kylmä?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Samoissa lukemissa ollaan menty. Kyl tällä pärjäs ihan ok viime talven lopussa kun pääsi vielä testaan -25 asteen kelejä. Hyvin lähti käyntiin ilman lämppäriä. Mikä tuollainen sähköinen lisälämmitin on?
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sähköinen lisälämmitin on ollut lisävaruste. Karkeasti kolme hehkutulppaa alumiinisessa mötikässä lämppärin kennolle menevässä letkussa, jossain rintapellin edessä. Hehkuja ohjataan jollain veden lämpötila-anturilla, ilmeisesti sijaitsee samassa alumiini mötikässä. Eperistä löytyi kyllä joskus kuvat sekä lista tarvittavista osista. Heikan kautta tuollainen olisi tullut joskus maksamaan jotain 600-700 euroa...
"No smoke => no power => no hope"
Ok, no sitten lienee turha lähteä vaihtamaan kallista termostaattia. Ei tuo mitenkään hitaasti kyllä lämpene, ja ainakin vielä näillä keleillä kabiiniin tulee ihan kuumaa ilmaa maksimilla, luulisi että talvella pärjää ihan ok.Kaalipata kirjoitti:Samoissa lukemissa ollaan menty. Kyl tällä pärjäs ihan ok viime talven lopussa kun pääsi vielä testaan -25 asteen kelejä. Hyvin lähti käyntiin ilman lämppäriä. Mikä tuollainen sähköinen lisälämmitin on?
Itsellänikin on vielä lohkolämmitin hankkimatta, saa nähdä viitsiikö sitä edes hankkia, jos koettaisi pitää autotallin vapaina projekteista niin voisi pitää yöt tallissa niin välttyisi ainaiselta lasien krapaamiseltakin.
Kummastuttaa vaan kun kone käy just yhtä viileänä kovissa helteissä ja näissä nollakeleissä, eli mittarin mukaan sen vajaat 70 astetta (mikäli siis 50 asteen ja 90 asteen välissä oleva viiva tarkoittaa 70 astetta, voihan se tietty tarkoittaa mitä vaan noiden väliltä ).
Tuon lisälämppärin toimintaan täytyisi koettaa jaksa perehtyä esim mittaamalla sen sulakkeen kautta menevää virtaa tms.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Olen tainnut aiemminkin marmattaa noista 156:n huonoista ajovaloista mutten taas muistanutkaan kuinka huonot ne olivat
Eikö noihin vanhakeulaisiin siis saa mitään alkuperäisiä parempia umpioita joiden valokuviossa olisi edes jotain säädyllisyyttä? Siis mitään xsenoneita en ole hankkimassa koska itse valotehossa ei liene moittimista vaan noiden orkkisumpioiden valokuvio on siis luokkaa kamala (ja valot on säädetty kohdalleen), ei noilla oikeasti pysty ajelemaan pimeällä
Onko GTA:n umpiot valokuvioiltaan paremmat (vai onko siinä vakiona xsenonit)?
Eikö noihin vanhakeulaisiin siis saa mitään alkuperäisiä parempia umpioita joiden valokuviossa olisi edes jotain säädyllisyyttä? Siis mitään xsenoneita en ole hankkimassa koska itse valotehossa ei liene moittimista vaan noiden orkkisumpioiden valokuvio on siis luokkaa kamala (ja valot on säädetty kohdalleen), ei noilla oikeasti pysty ajelemaan pimeällä
Onko GTA:n umpiot valokuvioiltaan paremmat (vai onko siinä vakiona xsenonit)?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Jahans, onkohan umpioista löydettävistä jostain päin valmistajan merkintöjä jotta voisi tunnistaa onko omassani tarvikekuraa vai orkkiskuraa?mattijus kirjoitti:Sitten on vielä tarkikekuraa. Orggiskura (Carello) ei ole ilmeisesti niin paljon kuraa kuin tarvikekura.
Omani on kyllä niin kuraa kuin olla ja voi, vaikea uskoa että mikään tarvikekura olisi noita pahemmin kuralla
Heijastimet ja lasit on hyvässä kunnossa, mutta sopivat vain päiväajokäyttöön
Tarvikeliikkeetkö myyvät siis noita tarvikekuraumpioita tyyliin Motonetin 69e/kpl maksavat lienevät sitten jotain ihan muita kuin Carelloja?
Siis oikeesti noin huono umpion valokuvio on kulkupeleistäni ollut ainoastaan -56 Jawa 250:ssä jossa oli 6V:n sähköjärjestelmä
Täytyy toivoa että omassani olisi tarvikeumpiot jotta olisi pientä toivoa saada hankittua edes hitusen paremmat tilalle.
Onko muuten uudempikeulaisessa 156:ssa ajovalot samaa tasoa kuin vanhemmassa, tuskin sentään (eli valoasian saisi kuntoon vaihtamalla auton uudempaan? )?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Kävin äsken kurkkimassa umpioita ja Carellothan ne ovat, ei siis toivoa paranuksesta valojen suhten?
Tosiaan ihan kirkkaathan nuo ovat, mutta etenkin vaimolla (joka autolla etupäässä ajaakin) on vaikeuksia nähdä noilla mitään, kun jokunen vuosi sitten suoritettu Lasik-näönkorjausleikkaus vaikutti hämäränäköön jonkin verran ja on vaikeampi hahmottaa ympäristöä pimeässä (no en minäkään noilla kyllä mielelläni ajele).
Nuo Alfan lyhdyt heittelee valopisteitä sinne tänne eikä ole selvää rajaa valaistun ja valaisemattoman alueen välillä, eikä yhtenaistä kunnolla valaistua kuviota oikein missään kohdassa, joka aiheuttaa probleemeja etenkin vaimolle.
Tekisi mieli ruuvata paikalleen Alfaan Saab 99:ini uudet H4-lisävalot niin alkais näkemäänkin jotain, taitaa vaan tulla isohkot sanktiot poliisien pysäyttäessä
Tosiaan ihan kirkkaathan nuo ovat, mutta etenkin vaimolla (joka autolla etupäässä ajaakin) on vaikeuksia nähdä noilla mitään, kun jokunen vuosi sitten suoritettu Lasik-näönkorjausleikkaus vaikutti hämäränäköön jonkin verran ja on vaikeampi hahmottaa ympäristöä pimeässä (no en minäkään noilla kyllä mielelläni ajele).
Nuo Alfan lyhdyt heittelee valopisteitä sinne tänne eikä ole selvää rajaa valaistun ja valaisemattoman alueen välillä, eikä yhtenaistä kunnolla valaistua kuviota oikein missään kohdassa, joka aiheuttaa probleemeja etenkin vaimolle.
Tekisi mieli ruuvata paikalleen Alfaan Saab 99:ini uudet H4-lisävalot niin alkais näkemäänkin jotain, taitaa vaan tulla isohkot sanktiot poliisien pysäyttäessä
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Vielä tästä samasta aiheesta länkyttääkseni (:D):
Onkohan nuo umpiot kuinkakin tarkkoja siitä kuinka tarkasti ne on asennettu? Siis jokin rane oli saanut rikki toisen kiinnityskorvakkeen, eikä umpio muutenkaan istunut ihan täysin tarvikeloksun kanssa, niin sen sovitusta piti säädellä prikoilla jotta umpion sai istumaan siististi suhteessa maskiin, puskuriin, konepeltiin ja lokasuojaan.
Toinen umpio muistaakseni istui paikalleen aika lailla "heittämällä", mutta luulisi että umpiot ei voi olla tarkoitettu asennettavaksi "ihan niin justiinsa" koska onhan niissä aika laajamittaiset säätöalueet kuitenkin?
Valoja olen käynyt säädättämässä pari kertaa, ei siinä säätölaitteessakaan saa kummankaan umpion kuviota natsaamaan ihan täysin siihen "kuviokäyrään", eikä siinäkään kuvion reuna ole ollenkaan tasainen ja selkeä kuten kait kuuluisi olla.
Onkohan nuo umpiot kuinkakin tarkkoja siitä kuinka tarkasti ne on asennettu? Siis jokin rane oli saanut rikki toisen kiinnityskorvakkeen, eikä umpio muutenkaan istunut ihan täysin tarvikeloksun kanssa, niin sen sovitusta piti säädellä prikoilla jotta umpion sai istumaan siististi suhteessa maskiin, puskuriin, konepeltiin ja lokasuojaan.
Toinen umpio muistaakseni istui paikalleen aika lailla "heittämällä", mutta luulisi että umpiot ei voi olla tarkoitettu asennettavaksi "ihan niin justiinsa" koska onhan niissä aika laajamittaiset säätöalueet kuitenkin?
Valoja olen käynyt säädättämässä pari kertaa, ei siinä säätölaitteessakaan saa kummankaan umpion kuviota natsaamaan ihan täysin siihen "kuviokäyrään", eikä siinäkään kuvion reuna ole ollenkaan tasainen ja selkeä kuten kait kuuluisi olla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Faceliftin valot ovat myös kyllä jostain sieltä mistä ei ole paluuta
Säätö vaikuttaa lyhyisiin ja pitkiin samalla joten jommat kummat näyttää sitten ihan päin pers...ä tai vaihtoehtoisesti molemmat. Säätänyt olen niinmaanperusteellisesti ja polttimon kannan peltiä väännellyt mutta kun ne heijastinpinnat ei tunnu olevan synkassa niin ei tule mitään. Ilmeiseti se heijastinpintamuovi on jotenkin vääntynyt tai jotain, mutta jos lyhyet laittaa näyttämään niin hyvin kuin saa niin pitkät näyttääkin sitten toiseen reunaan siten että puiden latvat ja oravat näkyy helvetin hyvin. Jotenkin outoa on kun hyppää talouden 2 autoon (punto torino) niin kyllä näkyvyttä piisaa
jopa kaarteissakin, aikamoinen ero on.
Säätö vaikuttaa lyhyisiin ja pitkiin samalla joten jommat kummat näyttää sitten ihan päin pers...ä tai vaihtoehtoisesti molemmat. Säätänyt olen niinmaanperusteellisesti ja polttimon kannan peltiä väännellyt mutta kun ne heijastinpinnat ei tunnu olevan synkassa niin ei tule mitään. Ilmeiseti se heijastinpintamuovi on jotenkin vääntynyt tai jotain, mutta jos lyhyet laittaa näyttämään niin hyvin kuin saa niin pitkät näyttääkin sitten toiseen reunaan siten että puiden latvat ja oravat näkyy helvetin hyvin. Jotenkin outoa on kun hyppää talouden 2 autoon (punto torino) niin kyllä näkyvyttä piisaa
jopa kaarteissakin, aikamoinen ero on.
Tutkin tuossa 10V 2.4JTD:n jakohihnan kuntoa ja se näytti oikein hyväkuntoiselta eli ei mitään halkeamia, nystyrät kaikki tallessa ja selkäpuolen tekstitkin hyvin luettavissa (pyöritin konetta ja tsekkasin hihnan kunnon koko matkalta). Hihnassa lukee Powergrip eli se on kait gatesin hihna.
Luulisi että tuo kestäisi vielä kevääseen saakka, kun hihna tuntui olevan kireälläkin? Ei ole tietoa koska hihna on vihdettu viimeksi ja autolla on ajettu nyt 225tkm, luulisi että oikein kuluneesta hihnasta olisi jo kuluneet tekstit pois ja siinä olisi jotain rispautumia ja murtumia?
Jakopään roippeet on jo hankittuna, mutta moniurahihnan rullat jollottavat tyhjäkäynnilläkin, joten ne pitäisi myös tilata, ja samaan syssyyn voisi purkaa imusarjan irti ja putsata se pikikarstasta, ja koettaa pohtia kuinka saisi EGR:n tulpattua, jnejne.
Taisi nyt kutistua suunniteltu laajempi huolto vain öljynvaihtoon
Luulisi että tuo kestäisi vielä kevääseen saakka, kun hihna tuntui olevan kireälläkin? Ei ole tietoa koska hihna on vihdettu viimeksi ja autolla on ajettu nyt 225tkm, luulisi että oikein kuluneesta hihnasta olisi jo kuluneet tekstit pois ja siinä olisi jotain rispautumia ja murtumia?
Jakopään roippeet on jo hankittuna, mutta moniurahihnan rullat jollottavat tyhjäkäynnilläkin, joten ne pitäisi myös tilata, ja samaan syssyyn voisi purkaa imusarjan irti ja putsata se pikikarstasta, ja koettaa pohtia kuinka saisi EGR:n tulpattua, jnejne.
Taisi nyt kutistua suunniteltu laajempi huolto vain öljynvaihtoon
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Nyt kun Hesassa taasen asustellaan niin ei ole enää tarvetta dieselautolle (eikä autolle oikeastaan juuri muuhun käyttöön kuin satunnaisiin kauppareissuihin, ja vierailureissuille tuttavien ja sukulaisten luo).
Mitäs Alfan malleja porukka suosittelisi hankittavaksi? Auto saisi olla maks 156:en kokoinen (mielellään pienempi), bensakoneella ja tehoa saisi olla kohtuullisesti, eikä kulutuksella ole juurikaan merkitystä kun kilsoja mahtanee tulla maks 5000 vuoteen.
Tuli koeajettua GT 2.0JTS, eikä se oikein vakuuttanut. Ajettavuus oli toki samaa luokkaa (tai hivenen parempi) kuin 156:essa, mutta 2-litrainen vaparikone tuntui jopa lussummalta kuin diesel, etenkin kun en jaksanut kierrättää punarajalle saakka. Lisäksi sylintereitä oli aivan liian vähän, nelisylinterisen rivikoneen roplotusta on saanut kuunnella ihan tarpeeksi paljon.
Onko GT 3.2-litraisella koneella fiksumpi hankinta kuin vaikkapa 156 GTA? Näkyvys ulos oli GT:ssä hiukan huono matalan kattolinja vuoksi, ja ovet oli harmittavan pitkät ajatellen rouvan parkkihallipysäköintejä. Vaihdekeppi sensijaan oli hieno
Onko esim. 156 GTA Selespeed-lootalla ihan turmiopäivän laitos, ts. onkohan lootassa vikoja samalla mallilla kuin BMW:n vastaavassa keksinnössä (tai onkohan kyseessä sama vaihtorobottikin)?
Entäs sitten viimeisten vuosimallien GTV:et 3-litraisella koneella, onko niissä samantapaista hauskuuskerrointa kuin noissa em. malleissa, ne eivät ainakaan ulkomailla näyttäisi maksavan juuri mitään, ja olisivat riittävän pienikokoisia? Muotoilu on toki aikas ysäriä, mutta kait siihenkin silmä tottuisi.
Mitäs Alfan malleja porukka suosittelisi hankittavaksi? Auto saisi olla maks 156:en kokoinen (mielellään pienempi), bensakoneella ja tehoa saisi olla kohtuullisesti, eikä kulutuksella ole juurikaan merkitystä kun kilsoja mahtanee tulla maks 5000 vuoteen.
Tuli koeajettua GT 2.0JTS, eikä se oikein vakuuttanut. Ajettavuus oli toki samaa luokkaa (tai hivenen parempi) kuin 156:essa, mutta 2-litrainen vaparikone tuntui jopa lussummalta kuin diesel, etenkin kun en jaksanut kierrättää punarajalle saakka. Lisäksi sylintereitä oli aivan liian vähän, nelisylinterisen rivikoneen roplotusta on saanut kuunnella ihan tarpeeksi paljon.
Onko GT 3.2-litraisella koneella fiksumpi hankinta kuin vaikkapa 156 GTA? Näkyvys ulos oli GT:ssä hiukan huono matalan kattolinja vuoksi, ja ovet oli harmittavan pitkät ajatellen rouvan parkkihallipysäköintejä. Vaihdekeppi sensijaan oli hieno
Onko esim. 156 GTA Selespeed-lootalla ihan turmiopäivän laitos, ts. onkohan lootassa vikoja samalla mallilla kuin BMW:n vastaavassa keksinnössä (tai onkohan kyseessä sama vaihtorobottikin)?
Entäs sitten viimeisten vuosimallien GTV:et 3-litraisella koneella, onko niissä samantapaista hauskuuskerrointa kuin noissa em. malleissa, ne eivät ainakaan ulkomailla näyttäisi maksavan juuri mitään, ja olisivat riittävän pienikokoisia? Muotoilu on toki aikas ysäriä, mutta kait siihenkin silmä tottuisi.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
n-täpä 147GTA?Sautio kirjoitti:Nyt kun Hesassa taasen asustellaan niin ei ole enää tarvetta dieselautolle (eikä autolle oikeastaan juuri muuhun käyttöön kuin satunnaisiin kauppareissuihin, ja vierailureissuille tuttavien ja sukulaisten luo).
Mitäs Alfan malleja porukka suosittelisi hankittavaksi? Auto saisi olla maks 156:en kokoinen (mielellään pienempi), bensakoneella ja tehoa saisi olla kohtuullisesti, eikä kulutuksella ole juurikaan merkitystä kun kilsoja mahtanee tulla maks 5000 vuoteen.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
jos olet JTSn koeajanut niin aloita vaikka 2,5sesta ja jos sekään ei riitä niin sitten 3.2sta koeajamaan, tai jos ei massista ole kiinni niin sitten suoraan se. Korimalli sitten mauan mukaan joko 156,GT tai 147 (GTA), 916 GTV:täkin saa 3.2sella, mutta ei ole ainakaan mun makuun toi facelift versio.
Viimeksi muokannut V6, 17 Heinä 2011, 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
"The V6 production ended in 2005 at Alfa Romeo Arese Plant a stock of five thousand was built, to be used in Lancia Thesis, Alfa 166 and Alfa GT models. The engine was replaced in the 159 and Brera by a new 3.2 L V6 unit combining a General Motors-designed engine block with Alfa Romeo cylinder heads and induction"
No joo, GTV:ssä taitaa olla ihan Alfan omaa tuotantoa... Mutta ei sitten 2005 eteenpäin enää V6 Alfat ole näköjään...
No joo, GTV:ssä taitaa olla ihan Alfan omaa tuotantoa... Mutta ei sitten 2005 eteenpäin enää V6 Alfat ole näköjään...
Onkos nuo "Bussonit" niitä Alfan koneita joissa on uivat sylinteriputket?
Nuo GM (Holden?) -johdannaiset lienevät aika pomminvarmoja koneita, jos ovat samaa sukua kuin Opeleissa ja Saabeissa käytettävät V6:et?
Siis 156 GTA on Alfan omalla koneella, ja GT 3.2 sitten GM:n koneella?
156 GTA kannattaisi näemmä hakea Italiasta, ja GT 3.2 Saksasta. Veroprosentti lienee molemmissa samaa luokkaa, liki 40% tms, kun CO2 -päästöt on aikas hillittömät tehoihin suhteutettuina.
147 ei kamalammin kiinnosta kun tuo mieleen jotenkin VW Golfin, ja sellaisen GTA-versiot maksavat ulkomaillakin suht. paljon, taitaa olla haluttu nuorisomalli.
Nuo GM (Holden?) -johdannaiset lienevät aika pomminvarmoja koneita, jos ovat samaa sukua kuin Opeleissa ja Saabeissa käytettävät V6:et?
Siis 156 GTA on Alfan omalla koneella, ja GT 3.2 sitten GM:n koneella?
156 GTA kannattaisi näemmä hakea Italiasta, ja GT 3.2 Saksasta. Veroprosentti lienee molemmissa samaa luokkaa, liki 40% tms, kun CO2 -päästöt on aikas hillittömät tehoihin suhteutettuina.
147 ei kamalammin kiinnosta kun tuo mieleen jotenkin VW Golfin, ja sellaisen GTA-versiot maksavat ulkomaillakin suht. paljon, taitaa olla haluttu nuorisomalli.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
GM pohjainen kone on vain 159/Brera/Spider 932 malleissa
tosta löytyy Busson suunnittelemasta koneesta sitten tietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_V6_engine
tosta löytyy Busson suunnittelemasta koneesta sitten tietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_V6_engine
Voi ***keles, joku apina oli kolhinut Alfaa parkkihallissa eikä tietenkään ollut jättänyt yhteystietojaan Vasemmassa takaovessa pari naarmua lakan läpi ja takalokasuojan reuna sisässä, sekä maalit skraaduilla pellille saakka.
Onkos forumilaisissa taitavaa maalaria jolta onnistuisi paikkamaalaus häivyttämällä? Autoon on joskus Saksassa tehty jokin häivytyskorjaus saman puolen etuoveen, ja sitä on todella vaikea huomata, eli taitava maalari saisi tuonkin varmaan onnistumaan ilman että koko ovea ja lokasuojaa (kattoon saakka) tarvitsisi maalauttaa?
Onkos forumilaisissa taitavaa maalaria jolta onnistuisi paikkamaalaus häivyttämällä? Autoon on joskus Saksassa tehty jokin häivytyskorjaus saman puolen etuoveen, ja sitä on todella vaikea huomata, eli taitava maalari saisi tuonkin varmaan onnistumaan ilman että koko ovea ja lokasuojaa (kattoon saakka) tarvitsisi maalauttaa?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01