Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
^Ei siinä jutussa isommin haukuttu kumpaakaan. Rellun takatiloja pidettiin ankeampana, jota se todellisuudessa onkin, onhan niitä ovia vain kaksi. Polttoaineen kulutus on rellussa hieman isompi mutta ero ei ole suuri. Puolisen litraa per 100 km.
Samoin moitittiin katvealueita ja vaatimatonta näkyväisyyttä.
Molempien ajettavuus oli testin mukaan hyvä.
Samoin moitittiin katvealueita ja vaatimatonta näkyväisyyttä.
Molempien ajettavuus oli testin mukaan hyvä.
Samassa lehdessä myös käytetyt osiossa Spider 916 "Alfa on aina ollut ikävän nopea ruostumaan" "auto muistuttaa tarkoituksella 66-93 valmistettua Spideria"WWWVespa kirjoitti:Tänään postilaatikkoon ilmestyneessä Moottori-lehdessä oli Giulietta QV:n ja Megane RS:n vertailu. Kumpaakin kehuttiin, minkä huomasin silmäilyllä.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Laatu ja luotettavuus kulkevat yleensä käsikädessä. Monien kuluttajakyselyjen mukaan Alfa ja Audi edustavat tässä asiassa ääripäitä. Totuus kulkenee jossain siellä välillä.
Noin lukee siinä spiderjutussa. Sattuvasti kirjoitettu, kun toisaalla lehdessä on juttu kuudesta kesän unelma-autosta, joista kolme on Audeja.
Noin lukee siinä spiderjutussa. Sattuvasti kirjoitettu, kun toisaalla lehdessä on juttu kuudesta kesän unelma-autosta, joista kolme on Audeja.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Eilisessä Etelä-suomen sanomissa oli juttua lahteen avatusta muotoilu-instituutin koulutuslinjasta jolta pitäisi valmistua autojen suunittelijoita. Kuvaan oli kerätty sitten 3 malli esimerkkiä, Maserati Birdgace, Alfa Romeo 8C ja sitten joku jota enm nyt kirveelläkän saa takaisin muistiin, Z4?
10 hakijaa, ja kaikki pääsi läpi, olisi ollut hyvä reikä uran vaihdolle, koulutukseen olisi sentään päässyt jos vaan kynä pysyy kädessä ja jokseenkin ymmärtää photoshoppia tms.
10 hakijaa, ja kaikki pääsi läpi, olisi ollut hyvä reikä uran vaihdolle, koulutukseen olisi sentään päässyt jos vaan kynä pysyy kädessä ja jokseenkin ymmärtää photoshoppia tms.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tämän illan Van Damme leffassa oli lopussa pahiksen autotallissa tulitaistelu. Perinteisesti kukaan ei tuntunut osuvan mihinkään mutta itse jännitin enemmän tuhotaanko tallissa ollut punainen kolmossarjalainen spider viihteen alttarille. Mustat nahkajakkarat, ja muutenkin vaikutti hyvä kuntoiselta. Onneksi jätettiin muutamaa luodin reikää lukuun ottamatta ehjäksi, huolimatta siitä että sen takana oltiin suojassa konetuliaseilta. Ihmeellisiä on elokuvaluodit!
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Näin kanavasurffatessa väläyksen ovenkahvaa ja kylkilinjaa, ja jäin katsomaan hetkeksi, että olikse vai eikseolluWile E. Coyote kirjoitti:Tämän illan Van Damme leffassa oli lopussa pahiksen autotallissa tulitaistelu. Perinteisesti kukaan ei tuntunut osuvan mihinkään mutta itse jännitin enemmän tuhotaanko tallissa ollut punainen kolmossarjalainen spider viihteen alttarille. Mustat nahkajakkarat, ja muutenkin vaikutti hyvä kuntoiselta. Onneksi jätettiin muutamaa luodin reikää lukuun ottamatta ehjäksi, huolimatta siitä että sen takana oltiin suojassa konetuliaseilta. Ihmeellisiä on elokuvaluodit!
Kivaa, että täältä tuli vahvistus bongaukselle
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Vähän OT, kun oli eilisessä minisarjassa, mutta mielestäni shaahin systeri(?) tuli moikkaamaan Sorajaa tollasella:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_1900
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_1900
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Tässä perusteellisempi juttu:
http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 1dxa0.html
ei kovin mairittelevaa kuvaa anna autosta.
Johan Clarksonkin sanoi sen ajaessaan sitä Top Gearissa: Uskomattoman kaunis ja upeat äänet, mutta kauhea ajaa...michael kirjoitti:Tässä perusteellisempi juttu:
http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 1dxa0.html
ei kovin mairittelevaa kuvaa anna autosta.
EDIT: Toisaalta The Stigillä on varmasti enemmän painoarvoa sanoillaan...
no riippuu paljonko tuollaisen stigin arvioille antaa arvoa, kannattaa kuitenki lukaista vaikka tuolta lisää, siellä on mm Quattrorouten kierrosajat. Stigin arviot perustuvat kai lähinnä 10 sentin vesipatjalla ajettuun top gearin power lappii.michael kirjoitti:Tässä perusteellisempi juttu:
http://news.drive.com.au/drive/motor-ne ... 1dxa0.html
ei kovin mairittelevaa kuvaa anna autosta.
http://www.alfabb.com/bb/forums/alfa-ro ... -stig.html
Näytti jenkit tykkäävän
Pukinmäessä oli yks päivä musta 159 ti farkku parkissa kun koiran kanssa ohi kävelin katsoin oikein sisään ja tosiaan hieno on sisusta, toivottavasti en kuolannut pahemmin kuskin ikkunaan.Xehpuk kirjoitti:Eilen formuloita odotellessa taustalla pyöri tv1:n "Ps:n kesä". Siinä oli etsitty tosi hassunhauskoja paikannimiä Suomesta, muutamaa kävivät ihmettelemässä ja vaivaamassa paikallisia. Ajoautona oli punainen 159 sw, jota penkin selkänojan toppausten perusteella väitän TI-varusteiseksi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Nih, kenes hämis se oli? Hopea.V6 kirjoitti:PSn kesä Tv1 oli Spider
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
meni vähän ohi koko homma , näin vain vilaukselta, olikos se pitkäänkin siinä esillä?
löytykin Areenasta, pääosassa olikin Citroen SM, 87 hopea Spider siinä oli, onkohan foorumilaisia.
http://areena.yle.fi/video/1312054464119
löytykin Areenasta, pääosassa olikin Citroen SM, 87 hopea Spider siinä oli, onkohan foorumilaisia.
http://areena.yle.fi/video/1312054464119
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Huulilasissa oli tuoreet tilastot automerkkien ja mallien myynnistä heinäkuulta. VW on ottanut rajun kasvun ja pesäeron tojotaan. Mutta, näillä italovehkeillä ei mennyt hyvin: Fiat tippui myynniltään 45 % ja Alfa 22 %. Arveluttaa, miten kauan ensinnäkin maassamme näiden maahantuoja viitsii pitää näitä listoillaan eli arveluttaa loppuuko taas joksikin aikaa koko maahantuonti. Toisekseen, lienee vain ajan kysymys milloin VW ostaa Alfan. Ei tainnut Giuliettasta ja Mitosta olla merkin pelastajaksi myyntimääriltään, ja kun vielä 159:n ja Giulian välissä on piiitkä väli niin ei lupaa hyvää.
Mietityttää myös, korreloiko (onko yhteistä) merkin myyntimäärä huolto-ja takuukorjaustoiminnan laadun kanssa? Jälleenmyyntiarvo näissä uusissakin malleissa taitaa olla olematon eli puoli-ilmaiseksi pitänee antaa muihin merkkeihin verrattuna.
Työkaverini, semmoinen eleetön kaiken ns. varman päälle rakentanut mies, josta ei edes hohtimilla saa irti mitään räväkkää tai persoonallisuutta, tilasi juuri uuden Golf farkun 1,4 tsi dsg. Ajoi nykyisellä samanlaisella vitoskoppaisella yli 2,5 vuotta ja väliraha reilusti alle kympin. Tokaisin jo hänelle että kun samassa iässä vaihtaisin tätä saisin kantaa välirahaa varmaan yli 20 donaa...Eli tylsyys kannattaisi talousmielessä.
Mietityttää myös, korreloiko (onko yhteistä) merkin myyntimäärä huolto-ja takuukorjaustoiminnan laadun kanssa? Jälleenmyyntiarvo näissä uusissakin malleissa taitaa olla olematon eli puoli-ilmaiseksi pitänee antaa muihin merkkeihin verrattuna.
Työkaverini, semmoinen eleetön kaiken ns. varman päälle rakentanut mies, josta ei edes hohtimilla saa irti mitään räväkkää tai persoonallisuutta, tilasi juuri uuden Golf farkun 1,4 tsi dsg. Ajoi nykyisellä samanlaisella vitoskoppaisella yli 2,5 vuotta ja väliraha reilusti alle kympin. Tokaisin jo hänelle että kun samassa iässä vaihtaisin tätä saisin kantaa välirahaa varmaan yli 20 donaa...Eli tylsyys kannattaisi talousmielessä.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Voi olla, että tuolla on merkitystä. Toisaalta muidenkin merkkien huolloissa on parantamisen varaa ja silti niitä myydään enemmän. Itse olen tulkinnut Fiatin ja Alfan myyntimäärien olevan alhaisia siksi, että täällä asuu liikaa tuulipukukansaa eikä LADA-maahantuojan käsissä liian pitkään ollut markkinointi tehnyt merkkien imagolle hyvää. Vai tarkoititko, että huolto stridii koska autoja ei ole tarpeeksi? Nyt niin toki voi käydäkin, kun AK sai korsettitehtailijankin tuotteet. Itsellä tosin ei ole huolloista (massiivisen) huonoja kokemuksia AK:lta eikä Deltalta.Peeveli kirjoitti:Mietityttää myös, korreloiko (onko yhteistä) merkin myyntimäärä huolto-ja takuukorjaustoiminnan laadun kanssa?
Lisämausteen tuohon tuulipukuisuuteen lisäävät paikalliset autolehdet, jotka säännönmukaisesti muistavat mainita apinamaisen ajoasennon, huonon laadun ja kaikki muut alkuhistorian hämäristä nousevat eli totuuspohjaiset ennakkoluulot. Lisäksi muistetaan hehkuttaa jonkin vipstaakin ihmeellisestä paikasta tai merkkivalon puutteesta, joka ei auton omistajaa haittaa lainkaan.
Viimeisen kahden vuoden aikana on niissäkin tosin alettu vetää erilaista linjaa, mutta myyräntyön vaikutus kestää sukupolven. Olin oikeasti yllättynyt, kun luin AutoBildiä ekaa kertaa ja siinä annettiin olikohan Giuliettasta neutraali arvio eli siis EI mainittu noita suomalaislehtien kommentoimia asioita.
Alfan myyntihän on kasvanut hyvin 1-7 2010 vs 2011 168 kpl vs 326 kpl. Myynti on niin pientä kuitenkin että kuukausikohtaisia lukuja on ehkä turha katsella, siitä ei oikein saa mitään osviittaa. Fiatin Euroopan toiminnot näyttää olevan vähän jäässä kun panostetaan Chrysleriin tällä hetkellä. Kaikkien uusien mallien kehitys meni jäihin kun "autolama" alkoi euroopassa. En usko että Alfa ainakaan vielä muutamaan vuoteen on myynnissä , kun tuloillaan on kuitenkin useita uusia malleja parin vuoden sisään, ei nykyisillä kahdella mallilla voida kovin suuria myyntimääriä edes saada.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Pitäisi saada dataa Saksasta, Britanniasta, Ranskasta, Italiasta sekä Espanjasta, jotta tuosta voisi jotain sanoa.Peeveli kirjoitti: Ei tainnut Giuliettasta ja Mitosta olla merkin pelastajaksi myyntimääriltään, ja kun vielä 159:n ja Giulian välissä on piiitkä väli niin ei lupaa hyvää.
Noinhan se tuppaa menemään. Autot, jotka ovat haluttuja uutena ovat sitä yleensä myös käytettynä. Ja siitä isompi hyvityshinta. Oma hintaluokka on onneksi sen verran alhainen, että persnettoa verrattuna johonkin VAG-peliin tulee vain joitakin tonneja.Peeveli kirjoitti:Eli tylsyys kannattaisi talousmielessä.
Ja omia valintojahan nämä onneksi ovat.
---
Ja ketjun aiheeseen: Car-lehdessä näyttävä kansikuvajuttu 4C:stä.
Lainasin dataa italiaspeedin myyntimääräketjusta:Vittorio Jano kirjoitti:Pitäisi saada dataa Saksasta, Britanniasta, Ranskasta, Italiasta sekä Espanjasta, jotta tuosta voisi jotain sanoa.Peeveli kirjoitti: Ei tainnut Giuliettasta ja Mitosta olla merkin pelastajaksi myyntimääriltään, ja kun vielä 159:n ja Giulian välissä on piiitkä väli niin ei lupaa hyvää.
Markkinaosuus
2004 -> 2005 -> 2006 -> 2007 -> 2008 -> 2009 -> 2010 -> 2011 YTD
Europe: 1.06 -> 0.88 -> 0.92 -> 0.91 -> 0.69 -> 0.76 -> 0.80 -> 1.07
Myynti Alfa/kaikki merkit
Europe 2011 +47.8%/-1.8% (1.506)
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Jos olisin tämän tekstin nähnyt ennen autonvaihtoa, olisi jäänyt ostamatta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/is-selv ... 37773.html
Alfalla siis aivan järkyttävän alhainen jäännösarvo verrattuna vagiin ja johonkin nisukka qashqaihin. Tuolla matikka-kaavalla tämä lie ajettava ns. loppuun, jostain 2-3 v vaihtovälistä lienee turhaa haaveilla....
http://www.iltasanomat.fi/autot/is-selv ... 37773.html
Alfalla siis aivan järkyttävän alhainen jäännösarvo verrattuna vagiin ja johonkin nisukka qashqaihin. Tuolla matikka-kaavalla tämä lie ajettava ns. loppuun, jostain 2-3 v vaihtovälistä lienee turhaa haaveilla....
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Kaupanteko on aina yksilöllinen tapahtuma eikä siellä hintoja katsota mistään Ilta-Sanomista
Ajelin vuosia Subaruilla ja nehän ovat myös autoja, joihin ei läheskään kaikki autokauppiaat lämpene ollenkaan - "kun meillä ei ole näitä Subaruja yleensä ollut vaihtoautoina" tai "kun se on niin harvinainen merkki" tai "tämä on niin vaikea myytävä" jutut tulivat tutuiksi monessa liikkeessä kun alkoi kauppoja hieromaan. Silti sain aina ihan kelpo hinnan vaihdon hetkellä; vähän vaivaahan tietysti tuottaa kun pitää käydä useammassa liikkeessä kauppoja hieromassa mutta mitäs siitä.
Kerran minulla oli vuoden VW Passat ja sen hinnoittelu oli vaihdossa ihan kuin jossain kartellissa olisi sovittu hinta-kaikki Helsingin seudun liikkeet tarjosiavat täsmälleen samaa hintaa! Maakunnassa siitäkin sai sitten huomattavasti paremman hyvityksen; tunnin ajo pois Hesasta riittää nostamaan hyvitystä jopa tuhansilla euroilla !
Ajelin vuosia Subaruilla ja nehän ovat myös autoja, joihin ei läheskään kaikki autokauppiaat lämpene ollenkaan - "kun meillä ei ole näitä Subaruja yleensä ollut vaihtoautoina" tai "kun se on niin harvinainen merkki" tai "tämä on niin vaikea myytävä" jutut tulivat tutuiksi monessa liikkeessä kun alkoi kauppoja hieromaan. Silti sain aina ihan kelpo hinnan vaihdon hetkellä; vähän vaivaahan tietysti tuottaa kun pitää käydä useammassa liikkeessä kauppoja hieromassa mutta mitäs siitä.
Kerran minulla oli vuoden VW Passat ja sen hinnoittelu oli vaihdossa ihan kuin jossain kartellissa olisi sovittu hinta-kaikki Helsingin seudun liikkeet tarjosiavat täsmälleen samaa hintaa! Maakunnassa siitäkin sai sitten huomattavasti paremman hyvityksen; tunnin ajo pois Hesasta riittää nostamaan hyvitystä jopa tuhansilla euroilla !
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Onhan se noinkin...ei vaan taida luonteeni sopia minkään harvinaisemman merkin omistajaksi, kun jo alkumetreillä pelottaa. En toisaalta kovin mieltä ylentävänä koe myyntitilaston kärkimallejakaan, joten yhtälö on kohdallani vaikea. Lienee paras siirtyä fillariin.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Hep, hep! Pitäähän meidän vaihdokeilla ajavien jostain saada tuoretta tavaraa markkinoille.Peeveli kirjoitti:Jos olisin tämän tekstin nähnyt ennen autonvaihtoa, olisi jäänyt ostamatta:
http://www.iltasanomat.fi/autot/is-selv ... 37773.html
Alfalla siis aivan järkyttävän alhainen jäännösarvo verrattuna vagiin ja johonkin nisukka qashqaihin. Tuolla matikka-kaavalla tämä lie ajettava ns. loppuun, jostain 2-3 v vaihtovälistä lienee turhaa haaveilla....
Te uuden alfan ostaneet olette meidän idoleita - ja nykyinen markkinatilanne on ihan ok. Jätetään siis nuo "loppuunajamiset" toiselle tai kolmannelle kierrokselle...
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Jep, oli, ja sen jälkeen se VI-Golf vajaat 4 kk....hullua tahtia.Raimo Miettinen kirjoitti:Eikös Peevelillä ollut vuosi sitten Toyota, mutta lähti vaihtoon? Sulla Peeveli tuntuu olevan italialainen luonne, kun autot vaihtuu tuohon tahtiin. Tämä sitten hyvässä hengessä.
Nyt täytyy päässä kääntää moodiksi ns. hämäläisluonne.
Täytyy nyt keskittyä iloitsemaan taas tästä autosta ja ajatukset pois jostain jälleenmyyntiarvon pohdinnasta. Ajavathan mm. saabistit iloisina autoillaan vaikka se merkki jos mikä on vaakalaudalla.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Etpä ole ainoa. Tässäkin osoitteessa auto on vaihtunut parhaimmillaan 3 kuukauden välein. Järjen kanssa siinä ei tietenkään ole mitään tekemistä ja aina kaupanteon jälkeen on tullut joka auton kohdalla jossain vaiheessa fiilis, että "siitä, tästä ja tuosta syystä" olisi pitänyt jättää ostamatta ja hankkia joku muu auto sittenkin.Peeveli kirjoitti: Jep, oli, ja sen jälkeen se VI-Golf vajaat 4 kk....hullua tahtia.
Nyt täytyy päässä kääntää moodiksi ns. hämäläisluonne.
Täytyy nyt keskittyä iloitsemaan taas tästä autosta ja ajatukset pois jostain jälleenmyyntiarvon pohdinnasta. Ajavathan mm. saabistit iloisina autoillaan vaikka se merkki jos mikä on vaakalaudalla.
Merkkejä on tullut kokeiltua vähän kaikenlaisia ja aina tullut palattua tavalla tai toisella Alfaan. Varmaa on vain, että lähes joka vaihtokaupassa häviää ja tuskin sitä on täysin tyytyväinen siihen seuraavankaan autoon, jossa jokin yksityiskohta on kuitenkin taas kerran toteutettu huonommin, mitä edellisessä. (ja taas on vaihto mielessä... ja sitä rataa)
Vaihtohyvitykset ovat ehkä "tunnetummissa" merkeissä stabiilimpia eri liikkeiden kesken, mutta hyvän hyvityksen olen onnistunut lähes aina Alfastakin pienellä vaivalla ja kiertämisellä saamaan, kun kauppoja on lähdetty tekemään. Suurin erotus parhaan ja huonoimman hyvityksen välillä oli 5000 euroa (alle 10.000 euron arvoisessa autossa).
Jos ei liikkeet ole siihen "hyvään hyvitykseen" pystyneet, niin sitten on myyty auto suoraan eteenpäin, eikä sekään ole ollut Alfan kohdalla mikään ongelma. Edellinen 159 lähti pihasta 2 nettiauto -vuorokauden jälkeen ihan järkiseen hintaan ja sitä aikaisempi GT 3.2 V6 alle viikossa, minkä ensin kuvittelin olevan todella vaikea myytävä. 156 ja 156 GTA on myös tullut myytyä muutamassa viikossa menneinä vuosina suoraan yksityiselle, joten kyllä niistä aina eroon pääsee.
Turha niitä jäännösarvotaulukkojakaan on iltapäivälehdistä katsoa, koska niin moni ulkoinen tekijä vaikuttaa auton hintakehitykseen, ettei niitä pysty varmuudella Erkkikään ennustamaan. Varsinkaan tuoreen automallin kohdalla.
Ammattina autokauppa
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
^
Tuttua juttua...joka ikisen ostamani auton kohdalla on ensihuuman jälkeen joku asia vaivannut. Aikoinaan pahin pommi oli automaattihuumassani ostamani kolmevuotias E 220 CDIA-väyrysmersu jossa rutkasti lisäherkkuja luomassa autokuumetta. No, se mokoma alkoi vuoden pitoaikana ruostua käsiin muutaman muun vian lisäksi joten ns. hätävaihto uuteen Accordiin. Siinä alkoi vaivaamaan punainen väri (ainoa mitä varastossa oli ja muun värin tilausaika oli jotain 4-5 kk) ja tuskallisen yliherkkä kytkin-kaasu-yhdistelmä. Pitoaika 4,5 kk....tosin sen kohdalla suoraan myyntiin vaikutti työpaikan tilanne eniten. Myöhemmistä kaaroista mm. musta VW Golf 1,4 tsi dsg sportline lähti vaihtoon ennenaikaisesti reilun vuoden iässä muutamien pikkuvikojen sekä eri foorumeilta saadun kaksoisahdetun tsi:n ongelmien ja dsg-ongelmien luoman ennakkopelon takia vaikka takuuaikaa olisi ollut vielä melkein vuosi. No, sitten oli valkoinen uusi Avensis multidrive S wagon jossa taasen tuskastuin variaattoritomaatin venyvään toimintaan eli tehottomuuden tuntuun ja aika kovaan kulutukseen plus herkästi naarmuttuvaan sisustukseen ja liian eteen jäävään rattiin. Ja eikun suora myynti 4,5 kk iässä. Tilalle uusi VI Golf 1,4 tsi dsg hatchback yhdellä turboahtimella ja runsaahkoilla lisävarusteilla. Tilausaika tuskalliset 5 kk. Väliaika keploteltiin liikkeen laina-Pololla, kolmemukisella 1,2 vaparivoimanpesällä karvalakkiversiona. No, kun Golffi saapui ja ajoin sen kotiin ja otin ennen kotio menoa vielä muutaman valokuvan, niin fiilis oli jo jotensakin lattea. Valkoinen väri ei sopinutkaan mielestäni töpöperäisen suht kulmikkaan auton muotoon ja valkoisen sävy oli "tympeämpi" kuin tojossa. Tuli heti mieleen ajatus että "voi ei, tätäkö piti odottaa vieläpä 5 kk!". Auto pelasi muutoin moitteetta ja oli ominaisuuksiltaan kaikin tavoin tasaisen ärsyttämätön, mutta mustaan farkkugolfiin verrattuna vailla luonnetta; suorituskyky heikompi ja väri + muoto latistivat tunnelman. Sitä autoa en koskaan kääntynyt parkkipaikalla katsomaan taakseni. Ja eikun vaihtamaan päätyen tähän Alfaan.
Tänään aamusella viimeksi kotitalon parkkihallissa autolle kävellessäni tuli taas ihasteltua auton muotoilua ja perusmustan värin mahtavaa kiiltoa, se vaan erottui perusperhevaunujen seasta edukseen. Ja nyt kun auto pelaa ok ja sillä on autona erittäin kiva ajaa, niin lupaan nauttia tästä ja luottaa siihen myös että aikanaan tästä edes jotain saa myös vaihdossa. Ja mitä nyt tsekkasin pikaisesti autotalli.comista esmes Alfa MiTo:n hintoja käytettynä, niin vm -09 pyynnit ovat mielestäni korkeaa luokkaa ottaen huomioon hinnat uutena.
Tuttua juttua...joka ikisen ostamani auton kohdalla on ensihuuman jälkeen joku asia vaivannut. Aikoinaan pahin pommi oli automaattihuumassani ostamani kolmevuotias E 220 CDIA-väyrysmersu jossa rutkasti lisäherkkuja luomassa autokuumetta. No, se mokoma alkoi vuoden pitoaikana ruostua käsiin muutaman muun vian lisäksi joten ns. hätävaihto uuteen Accordiin. Siinä alkoi vaivaamaan punainen väri (ainoa mitä varastossa oli ja muun värin tilausaika oli jotain 4-5 kk) ja tuskallisen yliherkkä kytkin-kaasu-yhdistelmä. Pitoaika 4,5 kk....tosin sen kohdalla suoraan myyntiin vaikutti työpaikan tilanne eniten. Myöhemmistä kaaroista mm. musta VW Golf 1,4 tsi dsg sportline lähti vaihtoon ennenaikaisesti reilun vuoden iässä muutamien pikkuvikojen sekä eri foorumeilta saadun kaksoisahdetun tsi:n ongelmien ja dsg-ongelmien luoman ennakkopelon takia vaikka takuuaikaa olisi ollut vielä melkein vuosi. No, sitten oli valkoinen uusi Avensis multidrive S wagon jossa taasen tuskastuin variaattoritomaatin venyvään toimintaan eli tehottomuuden tuntuun ja aika kovaan kulutukseen plus herkästi naarmuttuvaan sisustukseen ja liian eteen jäävään rattiin. Ja eikun suora myynti 4,5 kk iässä. Tilalle uusi VI Golf 1,4 tsi dsg hatchback yhdellä turboahtimella ja runsaahkoilla lisävarusteilla. Tilausaika tuskalliset 5 kk. Väliaika keploteltiin liikkeen laina-Pololla, kolmemukisella 1,2 vaparivoimanpesällä karvalakkiversiona. No, kun Golffi saapui ja ajoin sen kotiin ja otin ennen kotio menoa vielä muutaman valokuvan, niin fiilis oli jo jotensakin lattea. Valkoinen väri ei sopinutkaan mielestäni töpöperäisen suht kulmikkaan auton muotoon ja valkoisen sävy oli "tympeämpi" kuin tojossa. Tuli heti mieleen ajatus että "voi ei, tätäkö piti odottaa vieläpä 5 kk!". Auto pelasi muutoin moitteetta ja oli ominaisuuksiltaan kaikin tavoin tasaisen ärsyttämätön, mutta mustaan farkkugolfiin verrattuna vailla luonnetta; suorituskyky heikompi ja väri + muoto latistivat tunnelman. Sitä autoa en koskaan kääntynyt parkkipaikalla katsomaan taakseni. Ja eikun vaihtamaan päätyen tähän Alfaan.
Tänään aamusella viimeksi kotitalon parkkihallissa autolle kävellessäni tuli taas ihasteltua auton muotoilua ja perusmustan värin mahtavaa kiiltoa, se vaan erottui perusperhevaunujen seasta edukseen. Ja nyt kun auto pelaa ok ja sillä on autona erittäin kiva ajaa, niin lupaan nauttia tästä ja luottaa siihen myös että aikanaan tästä edes jotain saa myös vaihdossa. Ja mitä nyt tsekkasin pikaisesti autotalli.comista esmes Alfa MiTo:n hintoja käytettynä, niin vm -09 pyynnit ovat mielestäni korkeaa luokkaa ottaen huomioon hinnat uutena.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Itse tilasin vuonna 2006 uuden 159 2.4 dieselin. Auto maksoi uutena noin 41.000,- (lisävarusteena vain Alfatex) ajoin sillä n. 1,5 vuotta ja reilut 50tkm ja sain siitä vaihdossa vähän käytettyyn erittäin hyvin varusteltuun BMW 120d:hen 30.000,-. Vuonna 2004 ostin uutena Audi A4 1.8T:n joka maksoi myös noin 41.000,-. Vaihdoin sen sitten 2006 noin 80tkm ajettuna tuohon uuteen 159:iin ja sain vaihdossa siitä 28.500,-. Eli kyllä 159 piti ainakin mulla yhtä hyvin / huonosti arvonsa kuin Audi. Nyt neljäs bemari menossa ja arvonalennus on näissäkin samaa luokkaa. Lienee parhaiten pysyi arvo ex-autossani. Ostin suoralla rahalla tammikuussa 2010 BMW 330xdA:n -09 16tkm ajettuna hintaan 51.000,- (ovh. varusteilla 73.000,-). Vaihdoin sen 87tkm ajettuna uuteen 5-sarjalaiseen jonka sain alle n.1kk sitten ja sain vaihdossa 45.000,-. En olisi huolissani Giuliettan jälleenmyyntiarvosta, ja aina kannattaa kysellä ainakin muutamasta liikkeestä. Itsen säästin 3.000,- kun hain tuon uuden baijerilaisen Kouvolasta enkä pääkaupunkiseudulta. Mitä automyyjien kanssa on tullut turistua niin kyllähän Golf ja Octavia taitaa olla ne halutuimmat noista perusautoista.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
^^ Voe ristus....
Jätä iltapäivä- ja autolehdet telineeseen, höräytä Alfa käyntiin ja aja sillä nyt aluksi vaikka vuoteen 2014 asti. Kun nyt kerran sen ostit, niin lie se ainakin jollain tavalla miellyttävä vehje.
Jos tämä vaihtoehto epäilyttää vähääkään, niin myy Alfa heti pois ja osta Huuto.netistä jokin parin satasen kottero. Aja sillä vaikka väkisin vuosi ja mieti, minkä auton haluaisit oikeasti omistaa ja osta sitten se.
Helpottaa kummasti autokuumeeseen. Säästyneillä rahoilla voit viettää vaikka ylimääräisen sapattikuukauden Italiassa.
Jätä iltapäivä- ja autolehdet telineeseen, höräytä Alfa käyntiin ja aja sillä nyt aluksi vaikka vuoteen 2014 asti. Kun nyt kerran sen ostit, niin lie se ainakin jollain tavalla miellyttävä vehje.
Jos tämä vaihtoehto epäilyttää vähääkään, niin myy Alfa heti pois ja osta Huuto.netistä jokin parin satasen kottero. Aja sillä vaikka väkisin vuosi ja mieti, minkä auton haluaisit oikeasti omistaa ja osta sitten se.
Helpottaa kummasti autokuumeeseen. Säästyneillä rahoilla voit viettää vaikka ylimääräisen sapattikuukauden Italiassa.