Akku ladattu, seuraus tehonpuute!
Valvoja: Moderators
Akku ladattu, seuraus tehonpuute!
Minulla on Alfa 156 V6 ja kun hain sitä maalaamosta eilen akku oli tyhjä. Oli seissyt siellä viikon. Latasin akku 10h, ja auto lähti käyntiin niin kuin pitäisi.
Kun lähdin töihin tänä aamuna huomasin että kaikki ei ollut kunnossa. Jos painaa kaasua pohjaan moottori ei anna lisää kierroksia. Jos painaa vähän keraallaan sitten lähtee kuin pitäisi. Mitä voi olla vikana? Olen lukenut pari viestejä ilmamäärämittari-viasta, mutta voiko olla joku muu vika?
Kun lähdin töihin tänä aamuna huomasin että kaikki ei ollut kunnossa. Jos painaa kaasua pohjaan moottori ei anna lisää kierroksia. Jos painaa vähän keraallaan sitten lähtee kuin pitäisi. Mitä voi olla vikana? Olen lukenut pari viestejä ilmamäärämittari-viasta, mutta voiko olla joku muu vika?
Oletkos kokeillut "nollata" konetta? Ohjeet on kuulemma FAQ-osiossa , mutten niitä löytänyt. alfa156.netistä löyty kuitenkin ohjeet:
1. Laita virrat päälle(älä käynnistä) ja anna olla päällä 90 sekuntia
2. Kytke virrat pois päältä 90 sekuntiksi, mutta jätä avain koloonsa
3. Käynnistä kone ja anna käydä hetken itsekseen
4. Lähde kurvailemaan ja ajamaan lujaa
Luulisi, että toi saattas helpottaa tilannetta. Jos ei helpota, ni eikun liikkeeseen itkemään . Pitää vaan toivoa ettei oo toi ILMi kun kustantaa hunajaa. Muilla lienee kanssa hyviä ideoita?
1. Laita virrat päälle(älä käynnistä) ja anna olla päällä 90 sekuntia
2. Kytke virrat pois päältä 90 sekuntiksi, mutta jätä avain koloonsa
3. Käynnistä kone ja anna käydä hetken itsekseen
4. Lähde kurvailemaan ja ajamaan lujaa
Luulisi, että toi saattas helpottaa tilannetta. Jos ei helpota, ni eikun liikkeeseen itkemään . Pitää vaan toivoa ettei oo toi ILMi kun kustantaa hunajaa. Muilla lienee kanssa hyviä ideoita?
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ainakin 155:ssa akun irroittaminen "nollasi" moottorinohjauksen ja ilmeisestikkin jonkinlaiset tehdasasetukset tulivat voimaaan. Muutama päivä ajoa ja moottorinohajus tuntui pääsevän taas jyvälle tehtävistään. Mitään kyllä noin radikaalia eroa ei tuntunut, mutta sanoisin että akun irroittaminen aavistuksen laiskisti menoa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Nyt olen kokeillut nollata konetta, mutta ei auttanut.
Sitten koitin Cuore Sportivon neuvo, ja se auttoi kyllä vähän. Aamulla max kierrokset olivat noin 5200, ja iltapäivällä kun moottori oli hyvin lämmitetty kierrokset nousi 7000:een. Valitettavasti ei ole oikein kunnossa vielä. Tiistaina vien autoni huoltoon, testi tietokoneella maksaa 30€.
Kiitos kaikki joka on yrittänyt auttaa!
Sitten koitin Cuore Sportivon neuvo, ja se auttoi kyllä vähän. Aamulla max kierrokset olivat noin 5200, ja iltapäivällä kun moottori oli hyvin lämmitetty kierrokset nousi 7000:een. Valitettavasti ei ole oikein kunnossa vielä. Tiistaina vien autoni huoltoon, testi tietokoneella maksaa 30€.
Kiitos kaikki joka on yrittänyt auttaa!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori