^Sellaisella on Eurooppaa kierretty kaikenlaisilla kokoonpanoilla...ah, aikoja. Tekisi mieli ostaa sellainen vielä varastoon pölyyntymään ja joskus ehkä käyttöönkin. Tämä oli kai se ruma kakku, joka maistuu hyvältä...
Aiemmin mainitsemani kadonnut XM on löytynyt pari päivää sitten ja vieläpä ehjänä, mutta tietysti tankki tyhjänä.
Ajan patinoima Capri Mark I 1600 alkuperäisasussaan tuli bongattua vähän aikaa sitten marketin parkkipaikalla. Sporttiset 13" vanteet ja haalean vaalean vihreä metallimaalaus hyöki nostalgiaa. Näytti että kapeat ja korkeaprofiiliset renkaatkin oli 70-luvun alusta, joilloin toi on varmasti ollut katseita kääntävä peli härmässä.
Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ajan patinoima Capri Mark I 1600 alkuperäisasussaan tuli bongattua vähän aikaa sitten marketin parkkipaikalla. Sporttiset 13" vanteet ja haalean vaalean vihreä metallimaalaus hyöki nostalgiaa. Näytti että kapeat ja korkeaprofiiliset renkaatkin oli 70-luvun alusta, joilloin toi on varmasti ollut katseita kääntävä peli härmässä.
Kääntää ainakin meikäläisen pään edelleenkin. Pitkä keula, lyhyt perä, linjakas muotoilu, takaveto, pellin alle tarjolla kutoskoneitakin. Miksei näitä tehdä enää?
Vaikka faceliftit harvoin parantavat lopputulosta, niin mielestäni Caprin viimeinen versio, oliko se nyt III:n, on kaikista onnistunein. Tuiman näköinen peli.
Farina kirjoitti:Kääntää ainakin meikäläisen pään edelleenkin. Pitkä keula, lyhyt perä, linjakas muotoilu, takaveto, pellin alle tarjolla kutoskoneitakin. Miksei näitä tehdä enää?
Vaikka faceliftit harvoin parantavat lopputulosta, niin mielestäni Caprin viimeinen versio, oliko se nyt III:n, on kaikista onnistunein. Tuiman näköinen peli.
Totta, minulla on ollut kaksi Capria. Mark I 3000 V6 ja Mark III 2.0 V6 johon vaihdoin 2.3 V6 moottorin. Tämä Mark I oli Englannissa tehty ja kieltämättä huolia oli.
Saksassa tehty Mark III taas pelasi hienosti, Recaron istuimet ja kattoluukku. Siinä oli automaattivaihteisto jonka kanssa 2.0 V6 oli vähän alimittainen, Saksasta ostettu käytetty 2.3 muutti auton luonteen täysin. Ah, niitä aikoja.
Käyttöautojen ehdotonta aatelia viime perjantaina Lahdenväylällä Tuuliharjan jälkeisessä ylämäessä puhelintelineessä olleella luurilla näpsäistynä. Käyttöautoa ajanut ajaa juuri oikeassa kohdassa kaistaansa, arvolle sopivasti.
Tuli muutama hetki sitten ajelluksi rinnakkain musta Renault 5 TS:n kanssa. Se näytti olevan sisältä sekä punainen että musta. Noita ei kyllä paljon enää näe, minkään värisinä.
Kunnon vanha käyttöauto, A-mallin Corsa, kärytti menemään Tesomankadulla heti aamutuimaan. Sain nautiskella öljyntuoksuisesta kyydistä takaviistosta. Kyljetkin olivat pikkukukalla jo, mutta matka taittui. Kyseessä oli vielä harvinaisempi? sedan-malli. Vai pitäisikö sanoa, että coupe; kaksi ovea ja luukkukontti kuitenkin.
Pari kännykkäotosta viime ajoilta: Princess on Itäväylältä torstaina ja SuperAlkon väreihin käyvä tarvitsee kyllä teidän tunnistusksianne, sillä itse en kyseistä peliä tuntenut, mutta pihalta poistuessani huomasin sitä lastattavan keulapuolelle.
ZAZ-968 hyvinkin. Suomessa taidettiin myydä enemmän ZAZ-966 mallia, nimellä Jalta.
Hetki sitten, Mäntsälän pohjoispuolella tuli vastaan Vauxhall Viva. Aikanaan kovinkin tuttu näky maanteillämme.
Naapurustossa pörräilee Vauxhall Ventora II. Melkoiset moottorin äänet, ei kyllä täyttäisi uusia eurodesibelistandardeja . Liekö näitä koskaan suomeen tuotu aikanaan, kun en muista aiemmin koskaan moista bonganneeni.
Kaverin kanssa poikettiin Treella KL-varaosat nimisessä putkassa Koivistonkylässä ja pihassa seisoi erinomaisen ryhdikäs ja hyvässä maalissa oleva Talbot Horizon 1,3 GL....tietysti lepardi-penkinpäällisillä! Näitä ei kyllä nää enää juuri minkäänkuntoisina........
Horizonista tuli mieleen että tämän bongasin viime viikolla kun kävin tallilla. Taskussa oli vieläpä siihen sopivat avaimetkin.
Kadonneita käyttöautoja on muuten hyvä bongata maakunnista sekä Ahvenanmaalta. Etenkin matka Maarianhaminaan tuntuu olevan aikahyppy 1990-luvun alkupuolen kaupunkikuvaan.
Tästä on jo hivenen aikaa, kun bongasin kaksi 80-luvun alun pyöreäkeulaista Hiacea lähes peräkkäin, n.1km väliä, motarilla Hämeenlinnan lähellä. Toinen oli selkeästi paikkamaalattu käyttöauto, mutta toinen oli hienossa alkuperäiskunnossa Tuskin olivat samaa porukkaa, kun elämää nähneempi yksilö kääntyi Tiiriöön toisen jatkaessa etelää kohti.
TeroPee kirjoitti:Horizonista tuli mieleen että tämän bongasin viime viikolla kun kävin tallilla. Taskussa oli vieläpä siihen sopivat avaimetkin.
:=)
Siisti on Solara! Tuosta nousikin pintaan yksi sieluni synkemmistä haluista, himottaisi nimittäin vielä ennen Harmageddonia ( lue vihreiden malliyhteiskunnan synty) omistaa Tagora :=(
Hämeenlinnan Autokeskuksella oltiin asennuskeikalla ja siinä vieressä on joku jobbari, jonka pihan nurkassa seisoo heinikossa hiukan hylätyn oloisena erittäin ruosteettoman näköinen Renault 5 Turbo Alpine, valkoinen alkuperäisillä erikoisvanteilla.......Näitä ei voi olla enää montaa
pitkämies kirjoitti:Hämeenlinnan Autokeskuksella oltiin asennuskeikalla ja siinä vieressä on joku jobbari, jonka pihan nurkassa seisoo heinikossa hiukan hylätyn oloisena erittäin ruosteettoman näköinen Renault 5 Turbo Alpine, valkoinen alkuperäisillä erikoisvanteilla.......Näitä ei voi olla enää montaa
Hieman ot: Mikäs on se hollantilainen/belgialainen automyyjä, jolla on satamäärin vanhoja harvinaisuuksia myynnissä jossain kasvihuoneissa? Joku Stolz-niminen. Sitä sivujen osoitetta kaipaan. Tekis mieli pällistellä ajankuluksi.
pitkämies kirjoitti:Kaverin kanssa poikettiin Treella KL-varaosat nimisessä putkassa Koivistonkylässä ja pihassa seisoi erinomaisen ryhdikäs ja hyvässä maalissa oleva Talbot Horizon 1,3 GL....tietysti lepardi-penkinpäällisillä! Näitä ei kyllä nää enää juuri minkäänkuntoisina........
Tjooo... faijalla oli sellainen joskus aikoinaan kun olin ~10v
Jos ei oteta huomioon sitä että oli yhtenä yönä polttanut kaikki sähköjohdot koko autosta, niin ihan hyvä auto se oli
Siis voin olla väärässä, mutta eikös tuossa linkissa oleva oo Renault 5 Turbo2....eli kisamallin katuversio luokittelua varten ja siis ultraharvinaisuus.....Ja tämä Alpinehan on ns. perheversion kireämpi malli( saa korjata jos hakkaan kirvestä kiveen) No enivei feikki voipi olla myös tämä kyseinen, mutta kovin alkuperäisen oloiselta vaikutti. Käykääpä joku kurkkaamassa jos kiinnostaa moinen ranskanpampula
Siis voin olla väärässä, mutta eikös tuossa linkissa oleva oo Renault 5 Turbo2....eli kisamallin katuversio luokittelua varten ja siis ultraharvinaisuus.....Ja tämä Alpinehan on ns. perheversion kireämpi malli( saa korjata jos hakkaan kirvestä kiveen) No enivei feikki voipi olla myös tämä kyseinen, mutta kovin alkuperäisen oloiselta vaikutti. Käykääpä joku kurkkaamassa jos kiinnostaa moinen ranskanpampula
Taidan seisoa korjattuna. Juuri niin, en tiennyt että Turbo 2 muuttaa tilanteen aivan toiseksi.
Kiitos ohjauksesta.
Siis voin olla väärässä, mutta eikös tuossa linkissa oleva oo Renault 5 Turbo2....eli kisamallin katuversio luokittelua varten ja siis ultraharvinaisuus.....Ja tämä Alpinehan on ns. perheversion kireämpi malli( saa korjata jos hakkaan kirvestä kiveen) No enivei feikki voipi olla myös tämä kyseinen, mutta kovin alkuperäisen oloiselta vaikutti. Käykääpä joku kurkkaamassa jos kiinnostaa moinen ranskanpampula
Joo siis Alpine/Gordini Turbot on etuvetoisia ja se pelkkä Turbo on takavetoinen ja keskimoottorinen. Ei noi keskimoottorisetkaan mitään ultraharvinaisuuksia ole. Niitä taitaa kuitenkin olla tehty useampi tuhat.
Edit. Niin ja se Turbo 2 on kehitysversio siitä alkuperäisestä Turbosta.
apalfa kirjoitti:Valitettavasti harvoin näkee citikan CX mallia, tai sitten onneksi, ne on säilötty hyvin, läyhä peli, mulla oli sellainen musta, niitä viimeisiä, gti sisusta, kaikki herkut, mallia Tampere (TRE), voi juma mut olin mä äijää kun sillä ajeli . No lipsahti vähän Ihan oon äijää kun Spiderilla ajelen,,,,,,,,,,
Nettiautossa on tällä hetkellä yksi ainoa CX myynnissä, joten ei se ihme ole, ettei niitä katukuvassa näy. Se on kyllä todella harmi, koska CX on todella upea ja uniikki auto, joita ei valitettavasti juuri enää valmisteta. Nettiauton CX on muuten juuri GTI malli..
CX tosiaan oli upea peli. Harmi vaan että siinä peltiosat oli vielä ns. "vanhaa Ranskalaista rautaa" eli runsaasti hiili pitoista= ruoste riehui noiden peltipinnoilla (ja varsinkin runko osissa) herkästi. Ruosteettoman kun löytäisi niin kelpais mulle (varsinkin GTI Turbo).
Itellä toisena käyttöautona muuten edelleen tämmönen ranskis (1,9 gti)
Seat Ibizat on myös kadonnu ku taikaiskusta kuten myös ne hassut japanilaiset minipakut (Suzuku Carry, Subaru... jotain).
-Lee- kirjoitti:Mitä tuolle konepellille on sattunut?
Aikoinaan kun tuon auton ostin ni orkkis pelti oli pehmentynyt sen verran kiinnityskohdistaan että heitin siihen kiinni tuon grafiitin harmaan ja meinasin että maalauttaa sen punaiseksi kun ehtii. Mutta sehän sopii siihen yllättävän kivasti noinkin ni jääny sitten tuollaisena paikalleen. Pitäis koko auto maalauttaa mut ei ole järkevän hintaista mestaa tullut eteen vaikka puolittain oonkin jo kysellyt muutamasta putiikista värjäyksen hintaa. Täs mun vempaimessa on se huono homma että se on ½ vuotta liian vanha (-87 alkuvuonna) ku -87 syksyllä nuo 205:set alettiin sitte galvanoimaan. Ei tääkään nyt pahasti ruostu mut ne normi kohdat (ovien alareunat, takalasin ympäristö) pitäis ennen maalausta kyl hioa ja pohjustaa kunnolla. Eihän tuo 130 heppaa mitään rakettia tästä viel tee mut vallattoman hauska auto se on edelleen ajaa. Ja onhan se Pininfarinan muotoilema
Rasvis kirjoitti:Alempi asfaltinrypistäjä on ZAZ-968 Zaporozhets, Neuvostoliiton lahja autoilevalle maailmalle.
Noitahan on Venäjällä aivan älyttömästi liikenteessä edelleen. Ja tuon linkittämäsi Wikipedia-artikkelin kuvituksen mukaan jopa entiset KGB-miehet näkyy sellaisilla ajelevan
Viikko sitten bongasin Iisalmen uuden "kauppakeskuksen" pihalla vaaleanvihreän (suunnilleen tän foorumin värisen) Anglian. Siistissä kunnossa ja näkyi palvelevan ihan hyvin kauppakassina sekä äidille, että pojalle.