Kokemuksia moottorin vaihdosta Alfa 166:seen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Kokemuksia moottorin vaihdosta Alfa 166:seen
Olisiko kellään kokemuksia moottorin vaihdosta vm. 2001 166 2.0 TS Alfaan?
Ensinnäkin, että onko aivan mahdoton homma jos ja kun en ole ammattimekaanikko?
Ensinnäkin, että onko aivan mahdoton homma jos ja kun en ole ammattimekaanikko?
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Hmmm... Varmaa tietoahan tämä ei ole, mutta jos kaksilitraisen tilalle olet laittamassa kaksilitraista niin ei varmaankaan ole ongelmia. Jos ovat joltain osin erilaisia voit varmaan ottaa vanhasta niitä osia.Guttou kirjoitti:Voiko 156:sen kahden litran moottorin laittaa 166:seen? Onko näissä jotain esim. apulaitteidenkiinnityseroja?
Mutta jos erikokoista mottia olet laittamasssa - ongelmia riittää...
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 16 Touko 2011, 14:12
- Car(s): 166 2.0 T.S & 2.4 JTD 10v
- Paikkakunta: Inari
Kaksilitrainen kaksilitraisen tilalle olisi tarkoitus laittaa, kunhan vaan löytyy sopiva kone.
Ongelma on vain juuri siinä, että uskaltaako ostaa 156:sen moottorin kun mistään ei tosiaan tunnu löytyvän täyttä varmuutta siitä, että sopiiko se 166:seen.
Ja 166:sen "omat" koneet tuntuvat olevan niin sanotusti kiven alla.
Ongelma on vain juuri siinä, että uskaltaako ostaa 156:sen moottorin kun mistään ei tosiaan tunnu löytyvän täyttä varmuutta siitä, että sopiiko se 166:seen.
Ja 166:sen "omat" koneet tuntuvat olevan niin sanotusti kiven alla.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Moottoreiden tulee olla samalla tyyppikoodilla, tai vaihdettavan moottorin tulee olla sellaisella tyyppikoodilla, jota on ollut valmistajan tekemänä myös vaihdon kohteena olevassa autossa, jos halutaan mennä pykälien mukaan.
Yksi vaihtoehtohan olisi vaihtaa hajonneet osat 156:n koneesta 166:n koneeseen, eiköhän ne sentään ole samoja peruskoneita. Vai ihan täystuhoko on käynyt?
Yksi vaihtoehtohan olisi vaihtaa hajonneet osat 156:n koneesta 166:n koneeseen, eiköhän ne sentään ole samoja peruskoneita. Vai ihan täystuhoko on käynyt?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Ei tarvitse, riittää että uusi moottori täyttää kyseessä olevaa autoa koskevat päästönormit. E-hyväksyntiä edellyttävän ikäisissä lisäksi pitää vaihteiston välitysten vastata niitä joilla moottori on päästöhyväksytty, jossain 90-luvun jälkipuoliskolla taitaa tuo raja mennä.mutt kirjoitti:Moottoreiden tulee olla samalla tyyppikoodilla, tai vaihdettavan moottorin tulee olla sellaisella tyyppikoodilla, jota on ollut valmistajan tekemänä myös vaihdon kohteena olevassa autossa, jos halutaan mennä pykälien mukaan.
Tietysti jos teho tai iskutilavuus kasvaa niin niistä tulee omat riesansa, mutta tässä tapauksessa ei taida olla kumpikaan kasvamassa.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen