Viimeisin hankinta?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Sama projekti itsellä edessä. Tilasin tämän ratin:niki kirjoitti:Bemariin sporttiratti, uusi airbag ja viiksipaketti.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13859
Viiksipaketin vaihdon tarkoituksena sulla ilmeisestikin asentaa cruise vai kuinka? Mistä tilasit ja paljonko kustansi?
- BigShowMan
- Viestit: 227
- Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
- Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
- Paikkakunta: Tervakoski
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Viiksipaketti tuli hommattua noiden rattinappien takia, jotka tulivat nahkarattiin integroituna. Alkuperäinen oli kamala muoviratin hirvitys, josta napit puuttuivat. Ratin ja airbagin hommasin Ebayn kautta tuosta putiikista: http://www.airbagsforsale.com/burtsi kirjoitti:Sama projekti itsellä edessä. Tilasin tämän ratin:niki kirjoitti:Bemariin sporttiratti, uusi airbag ja viiksipaketti.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13859
Viiksipaketin vaihdon tarkoituksena sulla ilmeisestikin asentaa cruise vai kuinka? Mistä tilasit ja paljonko kustansi?
Myy erityisesti tehdasmuoveissa olevia bageja todella kohtuulliseen hintaan, kuvien perusteella myös Alfoihin. Lähes ajamaton viiksipaketti tuli sitten joltain "romuroopelta", myöskin Ebaysta ja kaikki siis UK:sta. Postikuluineen rojut oli jotain 400-500 eur väliin. Cruisea ei ole. Cruisella varustetun paketin olisin muuten hommannut, mutta nuo viiksipaketit oli kiven alla ja tilaamani viiksisetti taisi kustantaa posteineen vain ~70 euroa.
Autokeskuksen kautta koko lystiin olisi uponnut arviolta 2000 eur.
Ammattina autokauppa
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Urbaanilegendat
Normi meininki. Rakentaja laittaa auton vaihtoon ennen kuin on edes kuokkaa isketty maahanRasvis kirjoitti:
Pökelötti.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^ Ja kohta se on taas kyljellään jossain ojanpohjalla...
Hommasin pari taulua työhuoneen koristeeksi.
Hommasin pari taulua työhuoneen koristeeksi.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Tjaa... Pari vuotta sitten pohdin vanhempien kilpa-Alfojen värityksiä ja joko juuuso tai Jevgen laittoi foorumille linkin, jossa oli käyty läpi historiaa tarkemmin. Sieltä nuo kuvat sitten kopioin tietokoneelle.
Toiselta koneelta tuo osoite varmaan löytyykin. Pistän sen vielä tänne mikäli sen löydän..
Toiselta koneelta tuo osoite varmaan löytyykin. Pistän sen vielä tänne mikäli sen löydän..
Senza cuore saremmo solo macchine
- astronautti
- Viestit: 198
- Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
- Car(s): Ex. 156 jts
- Paikkakunta: Lpr
Autonhoitotuotteita roppakaupalla:
-Bilt-Hamber Auto Soft Clay 200g
-Sonüs Der Wunder Wasche
-4kpl Mikrokuituliinoja
-ValetPro Bilberry
-Poorboys Black Hole
-Collinite 476s
-Miracle Dryer
-5kpl Megun pädejä
Jos noilla ja parilla muulla laatikolla saisi auton taas herkulliseksi
Vielä puuttuu vapaa päivä tai pitkä ilta...
-Bilt-Hamber Auto Soft Clay 200g
-Sonüs Der Wunder Wasche
-4kpl Mikrokuituliinoja
-ValetPro Bilberry
-Poorboys Black Hole
-Collinite 476s
-Miracle Dryer
-5kpl Megun pädejä
Jos noilla ja parilla muulla laatikolla saisi auton taas herkulliseksi
Vielä puuttuu vapaa päivä tai pitkä ilta...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Urbaanilegendat
Abarth kirjoitti:Rakentaja laittaa auton vaihtoon ennen kuin on edes kuokkaa isketty maahan
Täällä taas rintamakarkuria lyödään kuin mätää kukkoa Täytyyhän rakentajankin päästä liikkumaan paikasta toiseen, ja mielellään ilman että pitää koko ajan olla kulkineen vuoksi nyrkit savessa.hagger16 kirjoitti:Ja kohta se on taas kyljellään jossain ojanpohjalla...
Vähän toista megametriä tuli heitettyä lenkkiä viikonloppuna ja totta puhuen en montaakaan kertaa kaivannut Rotteloa. Ohituksissa kyllä, tällä tankkerilla kun pitää survaista neljätuhatta jengaa tauluun että pääsee ohi ja johan siinä emäntäkin herää. Valitettava epäkohta, se kun on nukkuessaan hiljaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Xsenonit tuli laitatettua, hieni tuli:)
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kappas, samanlainen kuin mulla. Taitaa tuo prässäystappikin olla samalla lailla vinossa
Kyllä sillä laakereita ja puslia vaihtelee mutta vaatii vähän kärsivällisyyttä, tuossa kun on niin suuret välykset että prässättävä morkula tahtoo aina mennä vinoon. Ja "prässäyspöytään" pitäisi keksiä jotain evoluutiota kun tehdaskuosissa ei vaihteiston pääakselit tai muut halkaisijaltaan vähän suuremmat romut mahdu solahtamaan pöydästä läpi.
Eniveis, paljon parempi vehje kuin ruuvipenkki. Lekasta nyt puhumattakaan.
Kyllä sillä laakereita ja puslia vaihtelee mutta vaatii vähän kärsivällisyyttä, tuossa kun on niin suuret välykset että prässättävä morkula tahtoo aina mennä vinoon. Ja "prässäyspöytään" pitäisi keksiä jotain evoluutiota kun tehdaskuosissa ei vaihteiston pääakselit tai muut halkaisijaltaan vähän suuremmat romut mahdu solahtamaan pöydästä läpi.
Eniveis, paljon parempi vehje kuin ruuvipenkki. Lekasta nyt puhumattakaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Kaveri haki Ruottista Saabin ja myyjällä oli sekundanttina Sonny Ericsson (oikea nimi!).Mandeprkl kirjoitti:Tilasin ensimmäisen "äly"puhelimen. Saas nähä kuinka Sony Ericssonin kans käy.
Entisessä duunissa testautettiin konsernin myyntimiehillä ja muilla mutiaisilla malleja P1:stä vissiin toissavuotisiin, olikohan X1? Silkkaa sontaa olivat, puhelut pätkivät koko ajan ja käyttikset jumitteli. Herra Sony ei Eric-sonnia ostaessaan tiennyt, millaista sontaa syytäisi ihmisille tulevaisuudessa. Suorastaan BULL shittiä.
No voi olla, että ne nykyään toimii!
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eikö ne ala olla nykyään kaikki samaa eri kuorissa. Ainakin tuo Android käyttis taitaa olla 40-50% prosentissa älypuhelimista.h_lauri kirjoitti:Kaveri haki Ruottista Saabin ja myyjällä oli sekundanttina Sonny Ericsson (oikea nimi!).Mandeprkl kirjoitti:Tilasin ensimmäisen "äly"puhelimen. Saas nähä kuinka Sony Ericssonin kans käy.
Entisessä duunissa testautettiin konsernin myyntimiehillä ja muilla mutiaisilla malleja P1:stä vissiin toissavuotisiin, olikohan X1? Silkkaa sontaa olivat, puhelut pätkivät koko ajan ja käyttikset jumitteli. Herra Sony ei Eric-sonnia ostaessaan tiennyt, millaista sontaa syytäisi ihmisille tulevaisuudessa. Suorastaan BULL shittiä.
No voi olla, että ne nykyään toimii!
Voihan tuo olla yhtä positiivinen yllätys minulle kuin Alfa Romeokin.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Pidetään peukkuja.Mandeprkl kirjoitti:Eikö ne ala olla nykyään kaikki samaa eri kuorissa. Ainakin tuo Android käyttis taitaa olla 40-50% prosentissa älypuhelimista.h_lauri kirjoitti:Kaveri haki Ruottista Saabin ja myyjällä oli sekundanttina Sonny Ericsson (oikea nimi!).Mandeprkl kirjoitti:Tilasin ensimmäisen "äly"puhelimen. Saas nähä kuinka Sony Ericssonin kans käy.
Entisessä duunissa testautettiin konsernin myyntimiehillä ja muilla mutiaisilla malleja P1:stä vissiin toissavuotisiin, olikohan X1? Silkkaa sontaa olivat, puhelut pätkivät koko ajan ja käyttikset jumitteli. Herra Sony ei Eric-sonnia ostaessaan tiennyt, millaista sontaa syytäisi ihmisille tulevaisuudessa. Suorastaan BULL shittiä.
No voi olla, että ne nykyään toimii!
Voihan tuo olla yhtä positiivinen yllätys minulle kuin Alfa Romeokin.
Ei tosiaan ole omakohtaisia tai kaverikokemuksia noista nykyisistä.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Ja keskikulutuskin saattaa kasvaa ajotyylin muuttuessa piirun verran italialaisempaan tyyliin.h_lauri kirjoitti:Paikka Italian alkeet -intensiivikurssilla.
Pääsenpähän ainakin näkemään, muuttuuko normipuheääneni kuuluvammaksi, rasvoittuuko tukkani enemmän, alkavatko käteni heilua puhuessani ja kasvaako rouvalle vanhemmiten viikset, jos vaikka kieltä en oppisikaan.
Ride on!
- Toronado
- Viestit: 499
- Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
- Car(s): AR 156 SW JTDm -05
- Paikkakunta: Tampere
Itse aloitin tuon kymmenkunta vuotta sitten enkä ole huomannut edellämainitun kaltaisia muutoksiah_lauri kirjoitti:Paikka Italian alkeet -intensiivikurssilla.
Pääsenpähän ainakin näkemään, muuttuuko normipuheääneni kuuluvammaksi, rasvoittuuko tukkani enemmän, alkavatko käteni heilua puhuessani ja kasvaako rouvalle vanhemmiten viikset, jos vaikka kieltä en oppisikaan.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
-Giulietta Berliina '56
-TZ '65 Targa Florio asussa.
Lisäksi mukaan tarttui
-Mika Salon tyrell F1 vaikkei se sillä mitään voittanutkaan.
-Nelson Pique Brabham F1 "F1 champions series" versio.
-Jacque Villenuve Williams F1
1/43 koossa vaikka aidotkin kyllä kelpais. Hyvän diilin sain, 48€ kaikki yhteensä(uusia)
-TZ '65 Targa Florio asussa.
Lisäksi mukaan tarttui
-Mika Salon tyrell F1 vaikkei se sillä mitään voittanutkaan.
-Nelson Pique Brabham F1 "F1 champions series" versio.
-Jacque Villenuve Williams F1
1/43 koossa vaikka aidotkin kyllä kelpais. Hyvän diilin sain, 48€ kaikki yhteensä(uusia)
Ayrton Senna da Silva forever
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Eli osoitehan on tämä:Vittorio Jano kirjoitti:Hienot kuvat haggerilla - mistäs löysit?
http://touringcarracing.net/
Siellä on ihan kivoja kuvia menneiltä vuosilta.
Senza cuore saremmo solo macchine
Teillä toi tauti ei vaan näytä olleskaan parantuvan.Rouva halusi hankkia oman auton ja valitsi 156 2.0. TS:n tärkeimpänä valintakriteerinä punainen nahkaverhoilu.
Nyt on sitten taas kolme Alfaa taloudessa.
No onnea autolla ja vaimolle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Ei tuo nyt huono kriteeri ollut. Meillä aikanaan ex-vaimo uhkasi erolla, jos talouteen tulee auto punaisilla nahkoilla.salot kirjoitti:Rouva halusi hankkia oman auton ja valitsi 156 2.0. TS:n tärkeimpänä valintakriteerinä punainen nahkaverhoilu.
Näin jälkiviisaana olisi pitänyt perkele toteuttaa, kun kerran lupasi .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
"Senna" dokumenttifilmi. Meinasin ensin spessuversiota kun kova fani olen vieläkin, mutta järki laittoi liikaa hanttiin Kovasti on kehuttu toivottavasti on kehujen arvoinen. Tai ei kai se sisällöllisesti voi huono olla mutta siis hyvin tehty.
Lisäksi täytyy kehua tuota kirjaa joka taisi jäädä hankinnan aikaan mainitsematta. Nyt se on pöydällä auki ja on kyllä avannut silmät jo nyt ihan eritavalla ymmärtämään turbojen sielunelämää! Englanninkielinen mikä lisää hieman haastetta mutta oppiipahan termit englanniksi. Ja asiat selitetty juurtajaksain mutta niin että ymmärtää ilman tekniikan tohtorin papereita. Sisältää myös kaikki laskentakaavat. Oikea "turbo charging for dummies" kirja.
"Turbo Real world high-performance turbocharger systems"
author Jay K. Miller
foreword by Gale Banks
-turbo anatomy
-selecting a turbo
-boosted engine building tricks
-tuning a turbo engine
-rebuilding your turbo
-turbo failure analysis
"covers gas and diesel engines"
Samalla viikolla saapui gtvn myyntiesite ja aivan minttikuntoinen italiankielinen sisältäen tb mallin. Lisäksi kirja johon on koottu yksiin kansiin "kaikki" brittiläiset gtv vertailut, ja Alfa Romeo 100 vuotta kirja.
Lisäksi täytyy kehua tuota kirjaa joka taisi jäädä hankinnan aikaan mainitsematta. Nyt se on pöydällä auki ja on kyllä avannut silmät jo nyt ihan eritavalla ymmärtämään turbojen sielunelämää! Englanninkielinen mikä lisää hieman haastetta mutta oppiipahan termit englanniksi. Ja asiat selitetty juurtajaksain mutta niin että ymmärtää ilman tekniikan tohtorin papereita. Sisältää myös kaikki laskentakaavat. Oikea "turbo charging for dummies" kirja.
"Turbo Real world high-performance turbocharger systems"
author Jay K. Miller
foreword by Gale Banks
-turbo anatomy
-selecting a turbo
-boosted engine building tricks
-tuning a turbo engine
-rebuilding your turbo
-turbo failure analysis
"covers gas and diesel engines"
Samalla viikolla saapui gtvn myyntiesite ja aivan minttikuntoinen italiankielinen sisältäen tb mallin. Lisäksi kirja johon on koottu yksiin kansiin "kaikki" brittiläiset gtv vertailut, ja Alfa Romeo 100 vuotta kirja.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola