Vasemmalla vanha,oikealla uusi
Ja kun autokin hieman nyki niin korjausta piti hakea sitä kautta.Ostin metritavarana Etolasta 24cm sisähalkaisijaltaan 45mm kuumuuden kestävää kumiletkua.Pätkä maksoi 7.50e ja on kuulemma veneissä käytettävää pakoputki kumia. Eli pitäisi kestää kuumuutta, bensaa yms. Kumien leikkaaminen sopivaan mittaan ei ollut ihan helppoa koska letkussa kiertää kaksi metallilankaa, mutta mattoveitsellä ja sivuleikkureilla se onnistui.
Mittasin imusarjan ja kokoojan putket ja sain niiden halkaisijaksi 45,8mm. Eli tuo 45mm joutuu venymään joka sitten aiheuttikin ongelmia. Varsinkin ku kaikki 4 pitää saada samaan aikaan menemään.
Irroitin imukokoojan,kaksi mutteria tukitangon alapäästä.Yksi pultti tukitangon/moottorin kiinnityksestä ylhäältä. Irroitin kaikki ruiskut ja niiden jakotukin. Lisäksi imukokoojan maadoitus ja ilmämäärämittari piti irroittaa jotta imukokoojan sai riittävän kauas .
Tuossa "metri"letkussa säästää hieman mutta työ taitaa olla hieman suurempi koska se on paljon jäykempää ja varsinkin niiden ujuttaminen paikoilleen on vaikeaa. Varmistin lisäksi tiiveyden silikoonilla.