166:n tyyppiviat
Valvoja: Moderators
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
166:n tyyppiviat
Tuli tällainen ajatus mieleen,josko ko.mallin omistavat/omistaneet kerättäisiin yleisimmin esiintyneitä vikoja tänne.
Kertokaa myös vuosimalli ja moottorin tilavuus.
Eli oma kottero on vm.-99 isolohko. Ajettu 125tkm.
-ajoittain ilmastointi sekoilee,(ilmoittaen: Air condition fault,contact workshop)
-koodiantenni virtalukon ympärillä hajoaa (ei meinaa tunnistaa avainta)
-airbagin merkkivalo saattaa syttyä turhaan (kuitataan testerillä)
-Keskuslukon rele poksahtaa (löytyy lattiamaton alta)
-vaihdekepin nivelistö,vaijerit ja muovihelat "puuroutuu"
-kuskin ikkuna liikkuu varsin verkkaisesti
Kertokaa myös vuosimalli ja moottorin tilavuus.
Eli oma kottero on vm.-99 isolohko. Ajettu 125tkm.
-ajoittain ilmastointi sekoilee,(ilmoittaen: Air condition fault,contact workshop)
-koodiantenni virtalukon ympärillä hajoaa (ei meinaa tunnistaa avainta)
-airbagin merkkivalo saattaa syttyä turhaan (kuitataan testerillä)
-Keskuslukon rele poksahtaa (löytyy lattiamaton alta)
-vaihdekepin nivelistö,vaijerit ja muovihelat "puuroutuu"
-kuskin ikkuna liikkuu varsin verkkaisesti
Viimeksi muokannut italia, 11 Elo 2007, 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
QUORTHON 1966-2004
Re: 166:n tyyppiviat
Samaa vuosikertaa -99 oleva JTD, kilometrejä 171 tkm.
- ilmaistoinnin herjaa on alkanut ilmestyä ruutuun, jos ongelman ratkaisu selviää jollekin, niin tietoa kehiin
- ovien lukot olen joutunut huollattamaan (lukkomoottorit vaihdettu)
- takajarrun vinguntaa taas vaivana (käsijarruvaijeri vaihtoon?)
- moniurahihnan kiristintä on jouduttu korjaamaan
- vaihdekepin liikkeet jäykistyneet, korjauksena laatikon päällä olevan luistin herkistys
- ikkunat herkistyvät silikonikäsittelyllä
- ilmaistoinnin herjaa on alkanut ilmestyä ruutuun, jos ongelman ratkaisu selviää jollekin, niin tietoa kehiin
- ovien lukot olen joutunut huollattamaan (lukkomoottorit vaihdettu)
- takajarrun vinguntaa taas vaivana (käsijarruvaijeri vaihtoon?)
- moniurahihnan kiristintä on jouduttu korjaamaan
- vaihdekepin liikkeet jäykistyneet, korjauksena laatikon päällä olevan luistin herkistys
- ikkunat herkistyvät silikonikäsittelyllä
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
99-mallinen 3-litrainen Super, lähes 150 tkm mittarissa.
166:n tyyppivikoja
- vilkun palautus erityisesti oikealle käännettäessä hajoaa
- aircon fault koettu (mixer flap hajoaa, aika vaikeaa vaihtaa)
- vaihdekepin liikkeet jo hieman epämääräiset ja 6-laatikon tuttu sirinä isoimmalla vaihteella vaivaa ajoittain. Vaihteisto myös ujeltaa, kiitos tarpeettoman öljynvaihdon ja laatikolle ilmeisen sopimattoman Mobilin öljyn käytön. Nyt Castrolit, mutta vahinko taisi päästä jo syntymään
- moottoriohjauksen vikakoodit kaasupolkimen asentotunnistimesta. Vika lähes poikkeuksetta ohjausboksin sisääntulojohdotuksessa, niin minullakin.
- maali kadonnut etulokasuojien takakulmista, pitäisi olla läpät tässäkin
- avaimet niin kuluneet, että voi vetää pois virtalukosta auton käydessä...
- käsijarruvaijerin kuoret kuluvat puhki ja vaijeri jumiutuu, vaihto melko työlästä puuhaa
Ja sitten kuluvaa osaa joka ei oikeastaan tyyppivikaa
- julmetun kallis takanapa/pilari ja iso alatukivarsi mennee alustasta ensin
- seuraavaksi saa vaihtaa ylätukivarret eteen ja tämän jälkeen alatukivarret
- syyläri alkaa jossain vaiheessa vuotamaan
- ilmastoinnin kompuran magneettikytkin väsähtää
- apulaitehihna + sen älyttömän hintaiset tukipyörät
- iskunvaimennus erityisesti takaa väsähtää yllättävän varhain - onpahan hyvä syy laittaa alusta kuntoon
Lopuksi: Mielettömän superlatiivinen ja loistava auto, ei ole vielä löytynyt Alfan mallistosta korvaajaa
166:n tyyppivikoja
- vilkun palautus erityisesti oikealle käännettäessä hajoaa
- aircon fault koettu (mixer flap hajoaa, aika vaikeaa vaihtaa)
- vaihdekepin liikkeet jo hieman epämääräiset ja 6-laatikon tuttu sirinä isoimmalla vaihteella vaivaa ajoittain. Vaihteisto myös ujeltaa, kiitos tarpeettoman öljynvaihdon ja laatikolle ilmeisen sopimattoman Mobilin öljyn käytön. Nyt Castrolit, mutta vahinko taisi päästä jo syntymään
- moottoriohjauksen vikakoodit kaasupolkimen asentotunnistimesta. Vika lähes poikkeuksetta ohjausboksin sisääntulojohdotuksessa, niin minullakin.
- maali kadonnut etulokasuojien takakulmista, pitäisi olla läpät tässäkin
- avaimet niin kuluneet, että voi vetää pois virtalukosta auton käydessä...
- käsijarruvaijerin kuoret kuluvat puhki ja vaijeri jumiutuu, vaihto melko työlästä puuhaa
Ja sitten kuluvaa osaa joka ei oikeastaan tyyppivikaa
- julmetun kallis takanapa/pilari ja iso alatukivarsi mennee alustasta ensin
- seuraavaksi saa vaihtaa ylätukivarret eteen ja tämän jälkeen alatukivarret
- syyläri alkaa jossain vaiheessa vuotamaan
- ilmastoinnin kompuran magneettikytkin väsähtää
- apulaitehihna + sen älyttömän hintaiset tukipyörät
- iskunvaimennus erityisesti takaa väsähtää yllättävän varhain - onpahan hyvä syy laittaa alusta kuntoon
Lopuksi: Mielettömän superlatiivinen ja loistava auto, ei ole vielä löytynyt Alfan mallistosta korvaajaa
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
99 Mallinen T.S Kilometrejä ->230tkm
- Matkamittarien sekmenttejä pimeänä
- Vilkku ei palauta. Aloin jo "tutkimaan/korjaamaan" mutta vaati ratin irroituksen ja silloin laiskuus voitti. Ja sormet jo tottuneet palauttamaan sen 100%.
- Air condition fault,contact workshop on tuttu ilmoitus täälläkin. Ilmoitus tulee vain kun on kova helle ja laite full autolla. Vika ilmenee kuitenkin harvoin.
- Joskus kovilla pakkasilla ollut värinäyttö täysin pimeänä. On (kop kop) alkanut aina toimimaan minuutin, parin, viiveellä.
- Iskunvaimennusta en osaa moittia mutta takajouset varmaan jo väsyneet. 3 lasta ja matkatavarat laskee perän tosi alas.
- T.S on periaatteessa ok moottori mutta kieltämättä alkanut V6:set kiinnostamaan.
- Käsijarrua ei tule käytettyä. Vaijerit loppu mutta riittää kun katsastaessa ei ole pakkasta ja ennen katsastusta vetelee käsijarrua
muutamia kertoja.
-Auton sähköjärjestelmä on paisunut valtavaksi. Toimiessaan ok mutta vian etsintä ja korjaus on huomattavasti vaikeampaa kuin vanhemmissa malleissa.
- Alusta nykyaikanen mutta samalla sisältää niveliä paljon. Ja tottakai kiinteillä nivelillä jolloin joutuu ostamaan koko tukivarren samalla.
- Kiinteää hifi järjestelmää vaikea muokata. Tai ainakin kallista.
-AlfaDiag ei pääse airbageihin käsiksi.
Korjauksia:
- Takakontin johtosarja meni poikki. Onnistuin korjaamaan niin että alkuperäinen kumisuojakin pysyi ehjänä. Hommana ei ollut paha mutta vian löytyminen oli tuskaa.
- Ylätukivarret.
Auto ollut 2.5 vuotta. Tilava, hiljainen ja kaunis. Joko tämä malli tai sitten huippukuntoinen 164:nen.
- Matkamittarien sekmenttejä pimeänä
- Vilkku ei palauta. Aloin jo "tutkimaan/korjaamaan" mutta vaati ratin irroituksen ja silloin laiskuus voitti. Ja sormet jo tottuneet palauttamaan sen 100%.
- Air condition fault,contact workshop on tuttu ilmoitus täälläkin. Ilmoitus tulee vain kun on kova helle ja laite full autolla. Vika ilmenee kuitenkin harvoin.
- Joskus kovilla pakkasilla ollut värinäyttö täysin pimeänä. On (kop kop) alkanut aina toimimaan minuutin, parin, viiveellä.
- Iskunvaimennusta en osaa moittia mutta takajouset varmaan jo väsyneet. 3 lasta ja matkatavarat laskee perän tosi alas.
- T.S on periaatteessa ok moottori mutta kieltämättä alkanut V6:set kiinnostamaan.
- Käsijarrua ei tule käytettyä. Vaijerit loppu mutta riittää kun katsastaessa ei ole pakkasta ja ennen katsastusta vetelee käsijarrua
muutamia kertoja.
-Auton sähköjärjestelmä on paisunut valtavaksi. Toimiessaan ok mutta vian etsintä ja korjaus on huomattavasti vaikeampaa kuin vanhemmissa malleissa.
- Alusta nykyaikanen mutta samalla sisältää niveliä paljon. Ja tottakai kiinteillä nivelillä jolloin joutuu ostamaan koko tukivarren samalla.
- Kiinteää hifi järjestelmää vaikea muokata. Tai ainakin kallista.
-AlfaDiag ei pääse airbageihin käsiksi.
Korjauksia:
- Takakontin johtosarja meni poikki. Onnistuin korjaamaan niin että alkuperäinen kumisuojakin pysyi ehjänä. Hommana ei ollut paha mutta vian löytyminen oli tuskaa.
- Ylätukivarret.
Auto ollut 2.5 vuotta. Tilava, hiljainen ja kaunis. Joko tämä malli tai sitten huippukuntoinen 164:nen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Tähän on onneksi olemassa halvempikin vaihtoehto. Alatukivarteen löytyy powerflexiltä puslat ja olka-akseliin saa sen mersun uniballin.MKT kirjoitti: - julmetun kallis takanapa/pilari ja iso alatukivarsi mennee alustasta ensin
Mulla -00 TS jossa mittarissa 175 tuhatta:
-Vilkun viiksi oli ostetaessa rikki, eli ei palauttanut
-Olka-akselien uniball puslat vaihdettiin taka-akselille viime viikolla
-Ilmastointi herjaa joka kerta kun auton starttaa, mutta toimii silti moitteettomasti.
-Aivan julmetun hieno autohan tämä on hintaansa nähden ja omani on onneksi ollut vielä hyvällä pidolla aikaisempien omistajien toimesta
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kyseessä 104 000 km ajettu 2002 Jtd.
-Käsijarrunvaijeri jumittaa talvella (tässäkin versiossa, kuten edellisessä tessussa, vaikka vaijerin vaihdoinkin)
-Kuskinpuolen ikkuna on laiskanpuoleinen
-Lämmityslaitteenkenno vuotaa
-Ajotietokoneen keskikulutus on turhan optimistinen
-Auto on muutaman kerran sammunut, kun lähtee liikkeelle ja polkaisee kytkimen heti pohjaan
Plussapuolia en jaksa alkaa edes kertomaan, niitä on ihan liikaa
-Käsijarrunvaijeri jumittaa talvella (tässäkin versiossa, kuten edellisessä tessussa, vaikka vaijerin vaihdoinkin)
-Kuskinpuolen ikkuna on laiskanpuoleinen
-Lämmityslaitteenkenno vuotaa
-Ajotietokoneen keskikulutus on turhan optimistinen
-Auto on muutaman kerran sammunut, kun lähtee liikkeelle ja polkaisee kytkimen heti pohjaan
Plussapuolia en jaksa alkaa edes kertomaan, niitä on ihan liikaa
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
-99 2,5 ajettu 125t ja -03 3.2 Hups, ajettu nyt jo 45t... (maaliskuussa ostettaessa 30t)
Aika harvoja noista yllämainituista vioista on sattunut kohdalle. Jotakin sentään:
- uudemmassa käsijarruvaijeri jäätyy talvella, vanhemmassa ei...
- Ovenkahvojen "kupit" kuplii. Myös tuossa uudessa!!!
- Keskuslukitus ei aina talvella tajua repsikan puolen lukon asentoa -> lukittaessa pomppaa takaisin ylös
- Ajotietokoneen kulutuslukema optimistinen (noin litra liian vähän kai)
- Etutuenta narisee (vanhemmassa)
- Maali irtoaa etupyörien takaa (ei oo roiskeläppiä...)
BTW- sen olka-akselin puslan saa vaihdettua (mersun pusla). Siis koskien sitä napahässäkkää, josta MKT mainitsi. Myös siihen altukivarteen saa nykyään powerflexit.
Aika harvoja noista yllämainituista vioista on sattunut kohdalle. Jotakin sentään:
- uudemmassa käsijarruvaijeri jäätyy talvella, vanhemmassa ei...
- Ovenkahvojen "kupit" kuplii. Myös tuossa uudessa!!!
- Keskuslukitus ei aina talvella tajua repsikan puolen lukon asentoa -> lukittaessa pomppaa takaisin ylös
- Ajotietokoneen kulutuslukema optimistinen (noin litra liian vähän kai)
- Etutuenta narisee (vanhemmassa)
- Maali irtoaa etupyörien takaa (ei oo roiskeläppiä...)
BTW- sen olka-akselin puslan saa vaihdettua (mersun pusla). Siis koskien sitä napahässäkkää, josta MKT mainitsi. Myös siihen altukivarteen saa nykyään powerflexit.
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Itselläni on ilmeisesti ollut kohtuu viaton -99 yksilö (kop kop). Yllä mainituista ilmennyt 2½ vuoden aikana ainoastaan:
- harvakseltaan vilkun palautusongelmaa vasemmalle kääntyessä
- Lämppärin kenno vuosi aikanaan ja aiheutti joitakin outoja sähkövikoja, korjaantui vaihdettaessa
- Käsijarruvaijerin suojakumi halki, korjaantui vaihdolla
- No kahvoissa ehkä pientä kuplimista...
Toki on joitain kuluvia osia joutunut vaihtamaan kuten pyörän laakerin eteen ja takaputken.
On muuten yhä myytävänä
- harvakseltaan vilkun palautusongelmaa vasemmalle kääntyessä
- Lämppärin kenno vuosi aikanaan ja aiheutti joitakin outoja sähkövikoja, korjaantui vaihdettaessa
- Käsijarruvaijerin suojakumi halki, korjaantui vaihdolla
- No kahvoissa ehkä pientä kuplimista...
Toki on joitain kuluvia osia joutunut vaihtamaan kuten pyörän laakerin eteen ja takaputken.
On muuten yhä myytävänä
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Olen nyt ihan vakavissani harkitsemassa alkupään 166:sen ostoa käyttökiesiksi, ja vieläpä 3.0 V6:lla...eli järki, ellei kaukana, niin ainakin taustalla. Luultavimmin Saksasta meinaan moisen uittaa. Budjettiin osuvat yksilöt ovat n. 80tkm-150tkm ajettuja.
Tuleeko tässä ketjussa esitettyjen vikojen lisäksi mieleen joitain muita vikoja tai "ominaisuuksia" joihin tulisi kiinnittää huomiota tuon ikäistä 166:sta ostaessa? (täydellinen huoltokirja, tieto remminvaihdoista, löytyykö talvirenkaita tms. poislukien)
Tuleeko tässä ketjussa esitettyjen vikojen lisäksi mieleen joitain muita vikoja tai "ominaisuuksia" joihin tulisi kiinnittää huomiota tuon ikäistä 166:sta ostaessa? (täydellinen huoltokirja, tieto remminvaihdoista, löytyykö talvirenkaita tms. poislukien)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Jo mainittuja, alustan osia kuluu/saa vaihdella, osta vaikka Saksasta kontti täyteen , kuplivat kahvat ja keskuslukitus. Lisäksi:
-xenon-valot eivät ole ihan huoltoystävällisimmät. kaikkien polttimoiden vaihto tuskaa, korkeussäätö hyvinkin vikaantumiskykyinen (alusta & moottori kiinnityksineen). Kannattaa tarkistella toimiiko säätö & valot ovat ehjät, osat kalliita.
-muovihilppeet ja niissä olevat kierteet väsähtävät (jtd:n ilmanputsarin kotelo, moottorin muovikatteet)
-takapenkit ei kaadu, joten isompien tavaroiden roudaamiseen kannattaa olla joku muu kulkuneuvo.
-xenon-valot eivät ole ihan huoltoystävällisimmät. kaikkien polttimoiden vaihto tuskaa, korkeussäätö hyvinkin vikaantumiskykyinen (alusta & moottori kiinnityksineen). Kannattaa tarkistella toimiiko säätö & valot ovat ehjät, osat kalliita.
-muovihilppeet ja niissä olevat kierteet väsähtävät (jtd:n ilmanputsarin kotelo, moottorin muovikatteet)
-takapenkit ei kaadu, joten isompien tavaroiden roudaamiseen kannattaa olla joku muu kulkuneuvo.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onko sähköisten lasinnostimien vaijerit katkeilleet käyttämättöminä,
ts. onko rakenne samanlainen kuin 156:ssa että vaijerit pääsevät ruostumaan?
ts. onko rakenne samanlainen kuin 156:ssa että vaijerit pääsevät ruostumaan?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onkos jollakulla kokemusta sportronic -vaihteistosta 166:ssa?
Viimeksi muokannut silverine, 21 Elo 2011, 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Sportronicia olen kokeillut 3.0:n yhteydessä ja kyllähän nuo hyvin yhteen pelasivat. Rauhaksiin mennessä juuri sellaista laiskanpulskeaa etenemistä, mutta kickdownin kanssa vetää koko alueelta. Syö hieman terää koneesta, mutta sopii toisaalta hyvin rauhalliseen menoon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Etulaseissa ei ole ainakaan vaijereita. Mutta mulla ainakin molempien etuovien moottorit piti korjata. Ja kuskin oven keskuslukko.silverine kirjoitti:Onko sähköisten lasinnostimien vaijerit katkeilleet käyttämättöminä,
ts. onko rakenne samanlainen kuin 156:ssa että vaijerit pääsevät ruostumaan?
Tietysti 2.0ts koneessa samat tyyppiviat kuin 156.sessa
(ajoituksenmuunnin, pomppiva tyhjäkäynti, heikko jakohihna).
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Pahoitteluni että mulla on jatkuvasti vaikeuksia pysyä otsikon raameissa
(muutenkin tällä forumilla) mutta tuosta kterkkila:n kommentista tuli
mieleen tämä...ööö...suhteellisen kriittinen artikkeli vuodelta 2000:
http://autospeed.com/cms/title_New-Car- ... ticle.html
Pahoitteluni että mulla on jatkuvasti vaikeuksia pysyä otsikon raameissa
(muutenkin tällä forumilla) mutta tuosta kterkkila:n kommentista tuli
mieleen tämä...ööö...suhteellisen kriittinen artikkeli vuodelta 2000:
http://autospeed.com/cms/title_New-Car- ... ticle.html
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Aika sketsiltähän tuo aluksi tuntui kun ei mitään positiivista
sanottavaa löytynyt. Mutta ihan mielenkiintoista että dynoon
taluttivat jotta perstuntumalle saatiin vahvistus. Ja kuten todettua,
tulihan lopuksi ilmi niitä positiivisiakin asioita.
Aika sketsiltähän tuo aluksi tuntui kun ei mitään positiivista
sanottavaa löytynyt. Mutta ihan mielenkiintoista että dynoon
taluttivat jotta perstuntumalle saatiin vahvistus. Ja kuten todettua,
tulihan lopuksi ilmi niitä positiivisiakin asioita.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Omalla 2.4 JTD '02:lla tuli pyöräytettyä 100tkm lisää mittariin. lähtötilanteessa 114tkm muistaakseni.
tuona aikana hajonneet/vaihdetut osat:
- takajarrulevyt & palat (kulutusosia...)
- lohkon ja öljypumpun välinen tiiviste
- turbo (vihelsi... siipi mutkalla ilmeisesti huohottimen jäädyttyä mutta toimi ihan ok)
- MAF, vaihdoin kun auto tuntui tehottomalta 530d bmw:n jälkeen. Ei korjaantunut
- kuskinpuolen umpio (oli tummunut jo ostaessa ja valoteho huono)
- kerran ylätukivarret + kerran sisemmät puslat samoihin varsiin
- iskarit (ok, näitäkään ei varmaan olis kannattanut vielä vaihtaa, mutta kun vuosi toinen takaiskari niin tuli vaihdettua)
- ohjaustehostajan pumppu
Yhteenvetona, yhdelläkään autolla ei ole tullut noin halpoja kilometrejä kuin kyseisellä 166:lla. Kulutuskin koko matkalta 5,8l/100km
Ei nitissyt/natissut/kolissut vielä myytäessäkään vaikka rakennusaikaan ei ihan helpolla päässyt ja ylläpitokin oli sinä aikana lähinnä tankkaamista...
kertakaikkiaan loistava auto, mutta kun tässä elämäntilanteessa piti vaihtaa farmari...
tuona aikana hajonneet/vaihdetut osat:
- takajarrulevyt & palat (kulutusosia...)
- lohkon ja öljypumpun välinen tiiviste
- turbo (vihelsi... siipi mutkalla ilmeisesti huohottimen jäädyttyä mutta toimi ihan ok)
- MAF, vaihdoin kun auto tuntui tehottomalta 530d bmw:n jälkeen. Ei korjaantunut
- kuskinpuolen umpio (oli tummunut jo ostaessa ja valoteho huono)
- kerran ylätukivarret + kerran sisemmät puslat samoihin varsiin
- iskarit (ok, näitäkään ei varmaan olis kannattanut vielä vaihtaa, mutta kun vuosi toinen takaiskari niin tuli vaihdettua)
- ohjaustehostajan pumppu
Yhteenvetona, yhdelläkään autolla ei ole tullut noin halpoja kilometrejä kuin kyseisellä 166:lla. Kulutuskin koko matkalta 5,8l/100km
Ei nitissyt/natissut/kolissut vielä myytäessäkään vaikka rakennusaikaan ei ihan helpolla päässyt ja ylläpitokin oli sinä aikana lähinnä tankkaamista...
kertakaikkiaan loistava auto, mutta kun tässä elämäntilanteessa piti vaihtaa farmari...
Oma 166 FL 3.2 -04, auto ollut mulla vuoden, omaa ajoa n 20 tkm ml. pitkä euroopan reissu ilman mitään ongelmia, mittarissa vajaa 100 t. Jotain sentään pitänyt vaihtaa, mutta lasken nämä lähinnä kulutusosiksi:
-takanavan puslat molemmilta puolilta, töineen n. 450 €
-toisesta xenonista meni ballasti, uusi osa takuuseen myyjäliikkeeltä, vian diagnoosi ja osan vaihtotyöt omasta pussista
Lisäksi vilkku ei palauta, jos on kovin loiva käännös. Tässä on ehkä vika tai sitten vain ominaisuus. Bensan kulutus kaupungissa talvella saisi ehkä olla vähän pienempi, maantieajossa kuitenkin ihan siedettävä (euroopan reissussa auto täynnä ja iso boxi katolla motariajoa 10-11 l/100 km, Suomessa maantiellä 7-8 l/100 km). Mutta jos tuossa haluaisin säästää niin olisin ostanut dieselin, toisaalta yleensä ajoa on vain n. 10 tkm/v. Kokonaisuudessaan olen ollut erittäin tyytyväinen autoon, aiemmissa autoissa (MB ja Audi) on ollut pienemmilläkin kilometreillä paljon enemmän huomauttamista. Jos sulkee silmänsä (hienostuneelta interiööriltä) ja korvansa (Busson laululta), niin aika audimainen fiilishän tuossa on, ihan hyvässä mielessä.
-takanavan puslat molemmilta puolilta, töineen n. 450 €
-toisesta xenonista meni ballasti, uusi osa takuuseen myyjäliikkeeltä, vian diagnoosi ja osan vaihtotyöt omasta pussista
Lisäksi vilkku ei palauta, jos on kovin loiva käännös. Tässä on ehkä vika tai sitten vain ominaisuus. Bensan kulutus kaupungissa talvella saisi ehkä olla vähän pienempi, maantieajossa kuitenkin ihan siedettävä (euroopan reissussa auto täynnä ja iso boxi katolla motariajoa 10-11 l/100 km, Suomessa maantiellä 7-8 l/100 km). Mutta jos tuossa haluaisin säästää niin olisin ostanut dieselin, toisaalta yleensä ajoa on vain n. 10 tkm/v. Kokonaisuudessaan olen ollut erittäin tyytyväinen autoon, aiemmissa autoissa (MB ja Audi) on ollut pienemmilläkin kilometreillä paljon enemmän huomauttamista. Jos sulkee silmänsä (hienostuneelta interiööriltä) ja korvansa (Busson laululta), niin aika audimainen fiilishän tuossa on, ihan hyvässä mielessä.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:54
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
- Paikkakunta: Helsinki
Itsellä nyt menossa toinen -99 Alfa 166 2.0 T.S. ja kokonaisuutena on sanottava, että olen ollut autoihin tyytyväinen. Mukavuus, hyvä moottori ja varustelu ovat helposti peitonneet ne viat joita on ilmennyt.
Tässä listaa joistakin tyypillisistä ongelmista oman kokemukseni pohjalta:
- vilkku ei palauta (tosin netissä on tähänkin ollut omatekoisia korjausohjeita)
- airbagin varoitusvaloon liittyvät ongelmat
- keskuslukitus hajoilee
- alustan nivelet ja tukivarret (mm. etupään ylätukivarret ja takanavan puslat)
- ilmastointilaite on saattanut antaa virheilmoituksia ICS:ään
- jarrulevyt ja palat on menossa tällä hetkellä juuri vaihtoon (menevät kuulemma normaalia nopeammin)
Muuten ihan perushuoltoja on tullut tehtyä, joista tärkeimpänä varmasti nuo moottori- ja vaihteistoöljyt + alkuperäiset NGK:n sytytystulpat.
Tässä listaa joistakin tyypillisistä ongelmista oman kokemukseni pohjalta:
- vilkku ei palauta (tosin netissä on tähänkin ollut omatekoisia korjausohjeita)
- airbagin varoitusvaloon liittyvät ongelmat
- keskuslukitus hajoilee
- alustan nivelet ja tukivarret (mm. etupään ylätukivarret ja takanavan puslat)
- ilmastointilaite on saattanut antaa virheilmoituksia ICS:ään
- jarrulevyt ja palat on menossa tällä hetkellä juuri vaihtoon (menevät kuulemma normaalia nopeammin)
Muuten ihan perushuoltoja on tullut tehtyä, joista tärkeimpänä varmasti nuo moottori- ja vaihteistoöljyt + alkuperäiset NGK:n sytytystulpat.
Re: 166:n tyyppiviat
Onko tämä kuskin jalkatilassa? Se selittäisi ton mun 166:n keskuslukko ongelmaa. Jos se on tuolla kuskin jalkatilassa, niin se ui tällähetkellä ohjaustehostin öljyn ja glykolin sekoituksessa . Lämppärinkenno tuli jo vaihdettua, mutta nyt täytyy ruveta kuivattelemaan sisätiloja.italia kirjoitti: -Keskuslukon rele poksahtaa (löytyy lattiamaton alta)
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92