156 2.0, vaihteistoöljyn määrän tarkistus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

156 2.0, vaihteistoöljyn määrän tarkistus

Viesti Kirjoittaja m.sa »

...tapahtuu siis miten :oops: ? ei näy tikkua kuten ex-themassa..
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuossa lienee sama vaihteisto kuin omassa GTV TS:ssä? Siinä on vaihteiston etupuolella tarkastusproppu, ja öljymäärän pitää olla propun alareunan tasolla. Siis niin, ettei öljyä ihan valu reiästä pihalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Niinkai nuo on melkein kaikissa väkisinhämmennettävästi olevissa askeissa? :drinking:

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Saabista sentään löytyi tikku, tuli tarkistettua aina koneöljyn tarkistuksen yhteydessä... Ei mikään hullumpi keksintö minusta.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Asiasta toiseen. Oletteko koskaan vaihtanut laatikon öljyjä? Onko laskuroppua? Opelissa ainakin osasta malleista puuttuu tuollainen... :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Puhun edelleen GTV:n laatikosta, olettaen että 156:n askissa on ainakin samat kuoret.

On siinä tyhjennysproppu, vasemmanpuoleisessa päädyssä alareunassa (luonnollisesti). Oli vaan niin nerokkaasti laitettu laatikon tuennan viereen, ettei sinne sopinut mikään normaali työkalu :evil: Avasin sen sitten sovittamalla proppuun 12-millisen kuusiokantaisen meisselipalan ja kääntämällä siitä kiintoavaimella. Oli vielä aika julmasti kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Puhun edelleen GTV:n laatikosta, olettaen että 156:n askissa on ainakin samat kuoret.

On siinä tyhjennysproppu, vasemmanpuoleisessa päädyssä alareunassa (luonnollisesti). Oli vaan niin nerokkaasti laitettu laatikon tuennan viereen, ettei sinne sopinut mikään normaali työkalu :evil: Avasin sen sitten sovittamalla proppuun 12-millisen kuusiokantaisen meisselipalan ja kääntämällä siitä kiintoavaimella. Oli vielä aika julmasti kiinni.
Se on periytynyt tosta 155:sta sinne. Itse avasin sen lukkopihdeillä. Tosin muistelisin, että 16V:ssä olisi mahtunut lyhennetty kuusiokoloavain kannatinkorvan ja propunväliin. En kyllä ole varma.....tai sit se oli tempran laatikko... :roll:
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

155TS kirjoitti:Tosin muistelisin, että 16V:ssä olisi mahtunut lyhennetty kuusiokoloavain kannatinkorvan ja propunväliin.
Joo, olisi saattanut mahtua jos olisin ryhtynyt silpomaan työkaluja. Mutta aika paljon siitä olisi saanut ottaa pois.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin