166 -04 3.2 sähköt sekasin
Valvoja: Moderators
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
166 -04 3.2 sähköt sekasin
Eli faijan 3.2 166, on sähköset ikkunan nostimet lakannut toimimasta, vika ilmeni sen jälkeen kun tuulilasi vaihdettiin? voiko mitenkään liittyä yhteen vinkkejä mistä lähteä ettii vikaa?
Viimeksi muokannut Fyr, 13 Elo 2011, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
Edit:
Eli tarkkaa tietoa omistajalta: keskuslukitus alko ronaa, auto vilkkuu mutta ei tapahdu mitään, huomas ettei lasin nostimet toimi eikä bensan luukku aukee eikä takaluukku napista tai sisältä...jossain tässä välissä vaihdetaan tuulilasi (ei varmaan liity asiaan kun keskuslukitus ronaili ennen sitä)
mistä lähtee ettii vikaa? manuaali on saksalainen niin sulakkeet ja releisä saa mitään selvää?
eli nostetaan hattua vinkeistä...
Eli tarkkaa tietoa omistajalta: keskuslukitus alko ronaa, auto vilkkuu mutta ei tapahdu mitään, huomas ettei lasin nostimet toimi eikä bensan luukku aukee eikä takaluukku napista tai sisältä...jossain tässä välissä vaihdetaan tuulilasi (ei varmaan liity asiaan kun keskuslukitus ronaili ennen sitä)
mistä lähtee ettii vikaa? manuaali on saksalainen niin sulakkeet ja releisä saa mitään selvää?
eli nostetaan hattua vinkeistä...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mitkä lasinnostimet ei toimi? entä kyseisestä ovesta?
Saataa olla se kuskin oven johtosarjassa katkenneita johtoja, jotka sitten ovat ottaneet kontaktia ja polttaneet sulakkeita. melkein katsoisin ihan ensimmäisenä mitä siellä kumin alla tapahtuu, johdot kannataa tarkistaa koko matkalta, ei riitä että vähän vilkasee sinne sisään.
En tosin keksi miten bensaluukku liittyy asiaan (ellei se sitten myös ole ovessa?)
Saataa olla se kuskin oven johtosarjassa katkenneita johtoja, jotka sitten ovat ottaneet kontaktia ja polttaneet sulakkeita. melkein katsoisin ihan ensimmäisenä mitä siellä kumin alla tapahtuu, johdot kannataa tarkistaa koko matkalta, ei riitä että vähän vilkasee sinne sisään.
En tosin keksi miten bensaluukku liittyy asiaan (ellei se sitten myös ole ovessa?)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Täsmennystä vielä auton haltijalta
auto 166 3.2 04 Kaikki sähkölaitteet pelanneet moitteettomasti tähän asti,autolla ajettu vahän viime vuotena noin 4000 km totalt 97000 km ,tultiin kaupasta kotiin niin avaimesta ei saanut takaluukkua auki ja keskuslukitus ei reagoinut avaimeen muulla tavoin kuin väläyttämällä vilkkuja kaksi kertaa takaluukku ei aukea hanskalokerostakaan eikä ovien lukitusnappi sisällä autossa toimi eikä bensatankin luukku, seuraavana päivänä oli tuulilasin vaihto ,kun hain auton pajalta huomasin etteivät mitkään lasinnostimet toimineet ,rupesin tarkasteleen sulakkeita mielestäni kaikki ehjiä auto käynnistyy ja kulkee normaalisti, autossa on akun lataustilaa ilmaiseva led joka näyttää ettei ole aihetta ladata sitä.... mysko homma tarjotkaa lisää vinkkejä
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
En usko, että on akku. Kokeille kaikki sulakkeet mitkä näet ja vaihda rikkinäiset.
Korjaan omaani sen verran, että rikkinäiset johdot saattavat olla missä tahansa ovessa. Jos keskuslukituksen johtoja on poikki, ei joku ovi mene lukkoon -> kaikki ovet aukeavat.
Korjaan omaani sen verran, että rikkinäiset johdot saattavat olla missä tahansa ovessa. Jos keskuslukituksen johtoja on poikki, ei joku ovi mene lukkoon -> kaikki ovet aukeavat.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Takakontille menevät johdot on säleinä, voi olla että on sieltä oikosessa. Se pitää puukottaa se johtojen päällä oleva haitarikumi auki - sitten näkee miten monta johtoa on poikki ja oikkarissa. (näin oli ainakin minun autossa).
Myös moottorin maadoitus on syytä tarkistaa. Ainakin tessussa se löytyy kuskin puolen renkaan takaa vaihdelaatikon kyljestä.
Myös moottorin maadoitus on syytä tarkistaa. Ainakin tessussa se löytyy kuskin puolen renkaan takaa vaihdelaatikon kyljestä.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Voi säästää aikaa/hermoja/tupakkia jne... kun vie Alfan merkkihuoltoon/muuhun huoltoon testeriin. Itsellä oli ABS-vika jonka etsimiseen oilisi mennyt aikaa ilman testeriä, joka ilmoitti vian tarkasti.
Joskus kannattaa maksaa ulkopuolisesta avusta pikkuisen. Selkeät hommat voi sitten tehdä itse. Sen testerin jälkeen ne voikin sitten tehdä ehkä itse ja maksaa vain testeriajasta.
Joskus kannattaa maksaa ulkopuolisesta avusta pikkuisen. Selkeät hommat voi sitten tehdä itse. Sen testerin jälkeen ne voikin sitten tehdä ehkä itse ja maksaa vain testeriajasta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Fyr
- Viestit: 158
- Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
- Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla) - Paikkakunta: Riihimäki
Tarkista/vaihda takahutlarista sulakkeet: 19,18,3.14.7
System/Component, Fuse no, Ampere
ABI control unit – Central locking 19, 20A
ABI control unit – Front LH power window 18, 20A
ABI control unit – Front RH power window 3, 20A
ABI control unit – Rear LH power window 14, 20A
ABI control unit – Rear RH power window 17, 20A
Central locking (ABI control unit) 19, 20A
Hommasin sulle eng kielisen manuaalin saat sen sitten levylle tai tikulle loppuviikosta.
System/Component, Fuse no, Ampere
ABI control unit – Central locking 19, 20A
ABI control unit – Front LH power window 18, 20A
ABI control unit – Front RH power window 3, 20A
ABI control unit – Rear LH power window 14, 20A
ABI control unit – Rear RH power window 17, 20A
Central locking (ABI control unit) 19, 20A
Hommasin sulle eng kielisen manuaalin saat sen sitten levylle tai tikulle loppuviikosta.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Hyvä jos noin vähällä tällä kertaa pääsi.Fyr kirjoitti:Vika löydetty ja korjattu!
eli ratin alla oleva sulakeboxin liitittimessä oli klappi, vaihto/korjaus ratkasi ongelman...
kiitokset vielä vinkeistä mutta tällä kertaa alfa gurun testilaitteet (powercar Swe) veti pidemmän korren.
Sen verran piruja maalailen että kohta pääsee korjaamaan kaikkia aikaisemmissa viesteissä mainittuja, ennemmin tai myöhemmin

- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi