33:n jarrut
Valvoja: Moderators
33:n jarrut
Tulipa nyt eteen jarrujen uusiminen 33:een. Kellään kokemusta standardipaloja tiukemmista? EBC:ltä ei ainakaan näyttänyt löytyvän green stuffeja 33:een.
Entäpä miten levyjen uusiminen, miten silmämääräisesti arvioidaan uusimistarve?
Entäpä miten levyjen uusiminen, miten silmämääräisesti arvioidaan uusimistarve?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Ylipäätään tehokkaampi pysäytysvoima kiinnostaisi. Nyt on vähän heikon oloista.Rolle kirjoitti: Jarrunesteet kandee vaihtaa jos ei ole tehty, muuten noilla nyt pitäisi pari kiekkaa täysillä kestää, rauhallisemmin kierros ja taas.. Jos sitä ajattelit?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Jarrut
Moikka
Hommaa uritetut levyt ATE sportline tms, sitten Ferodon katupalat lisäksi. Vaihda nesteet kisaliemiin, kestäävät lämpöä paremmin.
TimoJ
http://www.se-r.net/car_info/brake_perf ... ake%20Fade
Katso tuo linkki ja lue tarkkaan, vaikka auto on Nissan..
Hommaa uritetut levyt ATE sportline tms, sitten Ferodon katupalat lisäksi. Vaihda nesteet kisaliemiin, kestäävät lämpöä paremmin.
TimoJ
http://www.se-r.net/car_info/brake_perf ... ake%20Fade
Katso tuo linkki ja lue tarkkaan, vaikka auto on Nissan..

Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Re: Jarrut
Mitäs mieltä olette letkujen vaihdon tarpeellisuudesta?TimoJ kirjoitti:Moikka
Hommaa uritetut levyt ATE sportline tms, sitten Ferodon katupalat lisäksi. Vaihda nesteet kisaliemiin, kestäävät lämpöä paremmin.
TimoJ
"As a first step I'd advice changing the brakes hoses (tubes) with teflon-stainless steel ones.
The feeling at the pedal greatly improves and the free-play almost disappears giving you a smooth and progressive action."
sanoo mies täällä:
http://riemann.unica.it/~lucio/alfa/reviews/16lc.htm
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
33:ssa kannattaisi tukea pääjarrusylinteriä?, aika paljon halvempaa kuin ostaa jotkut teräspunosturbosuperteflonhyperletkut. Se kun antaa aina vähän periksi kun poljet jarrua ja täten huonontaa tuntumaa. Yhden miehen mielipiteeseen en antaisi liikaa painoarvoa kun ei tiedä mikä mahtaa olla jannun tavoite, tietotaidosta puhumattakaan..
Joko olen tottunut huonoihin jarruihin tai sitten olen ihan pihalla mutta ei ne 33:sen jarrut nyt mitenkään kriittiset ollut? Täytys kokeilla uudestaan saattaisi mieli muutta..
Tavalliset jarruletkut 164:seen oli motonetissä 9e kappale, eli luulisi perseen kestävän. Tosi ne on myös vaihdettava sinne
Joko olen tottunut huonoihin jarruihin tai sitten olen ihan pihalla mutta ei ne 33:sen jarrut nyt mitenkään kriittiset ollut? Täytys kokeilla uudestaan saattaisi mieli muutta..
Tavalliset jarruletkut 164:seen oli motonetissä 9e kappale, eli luulisi perseen kestävän. Tosi ne on myös vaihdettava sinne

Jarrut
Hejpsan
Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan. Tietenkin putket ja letkut pitää olla kunnossa, 33 on kuuluisa ruostuvista putkista. Mm. tankin vierestä taakse menevät putket ovat usein poikkiruosteessa, tarkista myös taka-akselin poikittainen putki.
Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.
TimoJ
Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan. Tietenkin putket ja letkut pitää olla kunnossa, 33 on kuuluisa ruostuvista putkista. Mm. tankin vierestä taakse menevät putket ovat usein poikkiruosteessa, tarkista myös taka-akselin poikittainen putki.
Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Re: Jarrut
Uritetut levyt tuntuivat vähän arvokkailta mitä nyt joitain katsoin, mitenköhän mahtaisi toimia yhdistelmä ferodon palat + orggislevyt? Vaatiiko tuollaiset tiukat palat ne urat että saa hyödyn todella irti?TimoJ kirjoitti: Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.
No niin, Ferodoja hakemaan sitten, Autoracingin tarjouksesta löytyi juuri 33:een yksi pari paloja, -50% hintaan. En voi uskoa hyvää tuuriani.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Re: Jarrut
Pöh, hyin nuo motonetin tarvikepalat on ajanu asiansa..TimoJ kirjoitti:Hejpsan
Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan. Tietenkin putket ja letkut pitää olla kunnossa, 33 on kuuluisa ruostuvista putkista. Mm. tankin vierestä taakse menevät putket ovat usein poikkiruosteessa, tarkista myös taka-akselin poikittainen putki.
Kriittistä mielestäni edessä on sopivan levy/pala yhdistelmän löytäminen, tarvikepaloja ei kannata tarjota lainkaan. Ainoastaan laadukkaita jälkiasennuspaloja kannattaa käyttää.
Lisäksi alkuperäinen levy/ pala toimii yllättävän hyvin.
TimoJ


Jarrut
Moikka
Minulla on kahdesta tarvikepalasarjasta irronnut pinnat ihan tavallisessa katuajossa. Parin millin kulumisen jälkeen pintamateriaali irtosi metallista. Omaan autooni en sellaisia laita, en halua hätäjarrutuksessa mitään ylimääräisiä yllätyksiä.. näissä kävi tuuria ettei joutunut jarruttamaan kovaa.
Tuon jälkeen olen käyttänyt alkuperäisiä tai parempia paloja. Syytä on myös tarkistaa putkiston kunto ja vaihtaa nesteet. Katkaisin yhden putken kerran 33:sta, onneksi huoltiksen pihalla.
TimoJ
Minulla on kahdesta tarvikepalasarjasta irronnut pinnat ihan tavallisessa katuajossa. Parin millin kulumisen jälkeen pintamateriaali irtosi metallista. Omaan autooni en sellaisia laita, en halua hätäjarrutuksessa mitään ylimääräisiä yllätyksiä.. näissä kävi tuuria ettei joutunut jarruttamaan kovaa.
Tuon jälkeen olen käyttänyt alkuperäisiä tai parempia paloja. Syytä on myös tarkistaa putkiston kunto ja vaihtaa nesteet. Katkaisin yhden putken kerran 33:sta, onneksi huoltiksen pihalla.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Jarrut vaihdettu, aikaa meni kolmisen tuntia. Yhden vanhan palan kulutuspinta oli paperinohut, levytkin olivat ohentuneet kolme milliä (kuvia näistä myöhemmin).
Ikävä yllätys oli tunkin painuminen nostopisteetä läpi auton oikealla puolella sekä melkein irronneet eturenkaat, kotimatka meinasi olla liian pitkä ilman pulttien jälkikiristystä.
Sitten etsimään hitsaajaa..
Ikävä yllätys oli tunkin painuminen nostopisteetä läpi auton oikealla puolella sekä melkein irronneet eturenkaat, kotimatka meinasi olla liian pitkä ilman pulttien jälkikiristystä.
Sitten etsimään hitsaajaa..
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Itselläni kävi aivan samoin pari kuukautta sitten. Ei ole muuten kovin paha nakki sitä itsekkään hitsailla, kuhan vaan laitteet löytyy! Uudesta pellistä kun rakentelin siihen palat ja hitsailin paikoilleen, niin oiskohan siihen kolmisen tuntia mennyt.tv kirjoitti:
Ikävä yllätys oli tunkin painuminen nostopisteetä läpi auton oikealla puolella
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Moikka
Etsippäs tunkinkorvakkeita 164/33, molemmat sopivat. Viimeksi kun ostin, hinta oli jotain 4e kappale. Lisäksi korvake on suorassa pellissä kiinni, joten ei pitäisi olla vaikea harrastelijahitsarille.
Muista palojen/levyjen sisäänajo tuon Nissanjutun mukaisesti..
Itse vaihdoin juuri 155 etujarrut Ate Sportline/ Ferodo yhdistelmään, ainakin toistaiseksi tuntuu hyvältä eikä edes kilju pahemmin.
TimoJ
Etsippäs tunkinkorvakkeita 164/33, molemmat sopivat. Viimeksi kun ostin, hinta oli jotain 4e kappale. Lisäksi korvake on suorassa pellissä kiinni, joten ei pitäisi olla vaikea harrastelijahitsarille.
Muista palojen/levyjen sisäänajo tuon Nissanjutun mukaisesti..
Itse vaihdoin juuri 155 etujarrut Ate Sportline/ Ferodo yhdistelmään, ainakin toistaiseksi tuntuu hyvältä eikä edes kilju pahemmin.
TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Eiköhän kaikilla 33en omistajilla ole joskus mennyt tunkinkorvake sisään
Itse menin tuon nykäisemään hallitunkilla
Annoin ihan suosiolla kaverille hitsattavaks, kun hän sattuu olemaan autopeltiseppä, ja kaikki mahdolliset laitteet käytettävissä.. Laittoi sitten ihan normaalista metalliputkesta sen korvakkeen, ja hyvin on kestänyt tähän asti...


Annoin ihan suosiolla kaverille hitsattavaks, kun hän sattuu olemaan autopeltiseppä, ja kaikki mahdolliset laitteet käytettävissä.. Laittoi sitten ihan normaalista metalliputkesta sen korvakkeen, ja hyvin on kestänyt tähän asti...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos yhdessä palassa on selvästi vähemmän pintaa kuin muissa, on kyseinen satula luultavasti jumittanut ja jarru laahannut. Kannattaa putsata ja voidella ettei ole kohta uudetkin palat huonona. Ja olisihan se muutenkin kiva että autossa olisi toimivat jarrut.tv kirjoitti:Yhden vanhan palan kulutuspinta oli paperinohut, levytkin olivat ohentuneet kolme milliä (kuvia näistä myöhemmin).
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Jarrut
Suhteellisen hyvän ohjeen tuelle löytää osoitteesta http://www.alfaowner.com/Forum/showthre ... rerid=4017TimoJ kirjoitti: Jarrusylinterin tukeminen on varman se viimeinen silaus tuntumaan.