156 jarruttaessa ratti tärisee
Valvoja: Moderators
156 jarruttaessa ratti tärisee
otsikossa pitkälti kaikki mitä osaan tästä kertoa. tärinä tuntuu ratissa ja sitä voimakkaammin mitä kovemmasta vauhdista jarruttaa, mutta jos jarrutan oikeen hellästi oli nopeus mikä tahansa ei tärinää juurikaan ole.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jarrulevy soikea?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
^Ei sitä silmällä huomaakaan, mittakellolla kyllä. Pitäisin diagnoosia kuitenkin niin selvänä että vaihtoon vaan.
Mutta sanokaas että mitkä kaikki asiat vetää levyjä kieroon. Olisi tutkittavana yksi 211 korinen mersu johon on reilun vuoden aikana vaihdettu kolmet etulevyt kun on vetänyt kieroon. Ensimmäiset halpalevyt kesti noin 2000km, sen jälkeen vaihdetut zimmermanit menikin jo melkein 15tkm, viimesimmät zimmermanit kesti vähän reilu 1000km. Jarruista muuten ei ole ilmennyt mitään vikaa, ylikuumenemistakaan ei ole osista havaittu.
Mutta sanokaas että mitkä kaikki asiat vetää levyjä kieroon. Olisi tutkittavana yksi 211 korinen mersu johon on reilun vuoden aikana vaihdettu kolmet etulevyt kun on vetänyt kieroon. Ensimmäiset halpalevyt kesti noin 2000km, sen jälkeen vaihdetut zimmermanit menikin jo melkein 15tkm, viimesimmät zimmermanit kesti vähän reilu 1000km. Jarruista muuten ei ole ilmennyt mitään vikaa, ylikuumenemistakaan ei ole osista havaittu.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Voisko jarrut olla kuitenkin hiukan jumissa tai kupla nesteessä männässä? Meinaan, että jos satulassa on männät molemmin puolin niin toinen puoli työntäis hieman enemmän ja siten levy vääntyis tiukemmassa jarrutuksessa tai jos on liukuva satula ja toisella puolen vain mäntä/männät niin se liuku vähän jumittais.
Tai pyöränlaakerissa häikkää tai navassa heittoa?
Tai pyöränlaakerissa häikkää tai navassa heittoa?
MP
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kuuluuko roude mitään ylimääräisiä "jurraus-ääniä" kun käännät
kaarteeseen..? Meinaan että jos laakeri on sökö niin voipi jarruttaessa ravistaakin..
Mulla oli kerran laakeri niin tohjona että lopulta ei
jarrut meinanneet enää toimia, tosin ei se laakeri silloin äännellyt..
kaarteeseen..? Meinaan että jos laakeri on sökö niin voipi jarruttaessa ravistaakin..
Mulla oli kerran laakeri niin tohjona että lopulta ei
jarrut meinanneet enää toimia, tosin ei se laakeri silloin äännellyt..

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Äkkiähän se on tutkittu, korjaamolle missä on jarrudynamometri, jos poljinta paikallaan pitäen siinä puolessa välissä mittarit menee ylös-alas, niin sittenhän levyt on kierot, kannataa kokeilla takalevyt, jotta näkee, ettei dynamometri tee heilumista
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Blackis
- Viestit: 153
- Liittynyt: 13 Heinä 2011, 22:11
- Car(s): Alfa GTV 3.0 V6, ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Hyvinkää
Jaa pitänee itsekin ruveta vaihtoa miettimään... oon meinaan huomannut, että juurikin kovassa vauhdissa kun jarruttaa niin aika etevästi se ravistaa. :/Jakke kirjoitti:Eipä tässä ole paljon arvailemista. 95% varmuudella kierot jarrulevyt edessä. Vaihtoon vaan.
loppu se liiman haistelu.
156 V6
156 V6
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Levyt kuumaksi ja vesilätäkköön?Epezi kirjoitti:^Ei sitä silmällä huomaakaan, mittakellolla kyllä. Pitäisin diagnoosia kuitenkin niin selvänä että vaihtoon vaan.
Mutta sanokaas että mitkä kaikki asiat vetää levyjä kieroon. Olisi tutkittavana yksi 211 korinen mersu johon on reilun vuoden aikana vaihdettu kolmet etulevyt kun on vetänyt kieroon. Ensimmäiset halpalevyt kesti noin 2000km, sen jälkeen vaihdetut zimmermanit menikin jo melkein 15tkm, viimesimmät zimmermanit kesti vähän reilu 1000km. Jarruista muuten ei ole ilmennyt mitään vikaa, ylikuumenemistakaan ei ole osista havaittu.
Saamaa mietin edellisen pirssin kanssa. Männät liikkuivat peukalolla ja liukutapit uudet. Laakerit kohtuullisen uudet (<vuosi). Kaikki kiinnitys pinnat putsattu.
Palojen liuku-urat putsattu.

Moi,
satavarmasti vika löytyy jarrulevystä. Olen tässä kilpureiden kanssa jumpannut melkoisesti jarrujen kanssa ja 0,1 mm kierous riittää ravistamaan. Ei muuta kuin mittamaan heittokellolla. Toinen yleinen ongelma on jarrulevyn ns. lasittuminen, jossa joku kohta levystä tulee kovemmaksi, vaikka olisi suorakin. Silloin kitkakerroin vaihtelee jarrutettaessa ja seurauksena juuri nykimistä. Siihen ei auta edes sorvaus.
Jarrulevykaupoille mars, ne on kulutustavaraa.
Kilpureissa levyn menevät, kun tullaan punahehkuisilla levyillä ja pysähdytään paikalleen, silloin jarrupalojen kohta ei jäähdy, vaan vetää kieroon/lasittaa levyn. Saman tekee toki tavallisissa autoissa kuumaksi ajaminen ja sitten het paikalleen jättäminen.
YT,
Jussi
satavarmasti vika löytyy jarrulevystä. Olen tässä kilpureiden kanssa jumpannut melkoisesti jarrujen kanssa ja 0,1 mm kierous riittää ravistamaan. Ei muuta kuin mittamaan heittokellolla. Toinen yleinen ongelma on jarrulevyn ns. lasittuminen, jossa joku kohta levystä tulee kovemmaksi, vaikka olisi suorakin. Silloin kitkakerroin vaihtelee jarrutettaessa ja seurauksena juuri nykimistä. Siihen ei auta edes sorvaus.
Jarrulevykaupoille mars, ne on kulutustavaraa.
Kilpureissa levyn menevät, kun tullaan punahehkuisilla levyillä ja pysähdytään paikalleen, silloin jarrupalojen kohta ei jäähdy, vaan vetää kieroon/lasittaa levyn. Saman tekee toki tavallisissa autoissa kuumaksi ajaminen ja sitten het paikalleen jättäminen.
YT,
Jussi
ei kyllä kuulu mtn ääniä. pitääpä alkaa metsästää jarrulevyjä, kävis toki ensin tarkistuttaa et ne on kans ne. mut mut, jos edestä esim. toinen on kiero niin pitääkö uusia sit molemmat levyt eteen vai?silverine kirjoitti:Kuuluuko roude mitään ylimääräisiä "jurraus-ääniä" kun käännät
kaarteeseen..? Meinaan että jos laakeri on sökö niin voipi jarruttaessa ravistaakin..
Mulla oli kerran laakeri niin tohjona että lopulta ei
jarrut meinanneet enää toimia, tosin ei se laakeri silloin äännellyt..

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
mallia ja ikää tietämättä:
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=85
ja
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=87
~135,- koko hoito jos noi edes osuu oikeaan malliin, kannataa tarkistaa, en usko että paljoa halvemmalla saa. ellei sitten moponet, jos haluaa lukea "Ei-jos-vaikka-kun" luetteloa
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=85
ja
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=87
~135,- koko hoito jos noi edes osuu oikeaan malliin, kannataa tarkistaa, en usko että paljoa halvemmalla saa. ellei sitten moponet, jos haluaa lukea "Ei-jos-vaikka-kun" luetteloa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean