156 2.4 jtd 20v jakohihnan vaihto
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
- Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
- Paikkakunta: Kuopio
156 2.4 jtd 20v jakohihnan vaihto
Jakohihnan vaihto lähestyy toistamiseen. Onko kukaan vaihtanut 20 venttiiliseen itse jakoremmiä. Kovasti kiinnostaisi tehdä kyseinen homma itse. Aiemmin en ole itse vaihtanut mihinkään autoon jakohihnaa. Normaaleita kulutusosaremppoja on tullut tehtyä.
Katselin vuoden 2007 Autodatasta vaihto-ohjeita jakohihnalle. Kysymyksiä herätti kohdistusmerkkien puuttuminen, imupuolen nokka-akselia ei lukita, onko vauhtipyörän ja kampiakselin hammaspyörän lukituspalat välttämättömät, pakopuolen nokka-akselin hammaspyörän löysääminen.
Elikkä onko ilman lukitustyökaluja turha haaveillakkaan hommasta.
ps. Vaihtoaika Autodatassa 2.1h.
Katselin vuoden 2007 Autodatasta vaihto-ohjeita jakohihnalle. Kysymyksiä herätti kohdistusmerkkien puuttuminen, imupuolen nokka-akselia ei lukita, onko vauhtipyörän ja kampiakselin hammaspyörän lukituspalat välttämättömät, pakopuolen nokka-akselin hammaspyörän löysääminen.
Elikkä onko ilman lukitustyökaluja turha haaveillakkaan hommasta.
ps. Vaihtoaika Autodatassa 2.1h.
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
- Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
- Paikkakunta: Kuopio
Kyselin vaihtohintoja jakopäärempalle merkkiliikkeestä (Hartikainen). Omien osien kanssa työn osuus olisi ollut n. 850 euroa. Soitto deltalle antoikin hiukan järkevämmän hinnan. Omilla osilla vesipumpun kera rempan hinta työn osalta 400 e. Osat maksoi Heikalla 230e.
Jospa sitten ensikerralla vaihtelis osat itse. Keskiviikkona Deltalle
Jospa sitten ensikerralla vaihtelis osat itse. Keskiviikkona Deltalle
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Rohkea mies menee Telttaan Mutta toi hinta alkaa olemaan jo järjellistä tasoa. Mutta lasketaanko tuohon tosiaan se muutamankympin (Teltta-lisällä parin satasen) vesipumppu?
Täältäpäin ilman omia osia 156 2.0 TS:ään vesimpumpulla + tasapainotushihnan vaihdolla + työt ja kilkkee hinta <800euroa, kalleimmillaan reilusti päältä 1000euroa teltta/mäkelä.
Jos ei olisi tuota tasapainotusakselihässäkkää, olis paljon halvempaa
Täältäpäin ilman omia osia 156 2.0 TS:ään vesimpumpulla + tasapainotushihnan vaihdolla + työt ja kilkkee hinta <800euroa, kalleimmillaan reilusti päältä 1000euroa teltta/mäkelä.
Jos ei olisi tuota tasapainotusakselihässäkkää, olis paljon halvempaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
No, sitten sanon, että olet taitava tekemään soppareita Ei siinä, jos edullisesti saa ja takuuhan noille duuneille tulee, mikäs siinä. Muistan vaan erään toisen korjaamon tyypin, kun sanoi: "Deltalla ne perkeleet vetää kiristimet liian tiukalle, "ihan vaan varmuuden vuoks", menee sitte hihnat poikki etuajassa sitten onkin kivaa."
Tosin eiköhän tuokin ole paikkakohtasta ja olenhan itse täältäkin lukenut, että telttan taso noussut kohisten siitä lähtien kun meinas kuoppaantua koko lafka.
Tärkeintähän on, että hihna on kunnossa ja Alfa ajossa!
Tosin eiköhän tuokin ole paikkakohtasta ja olenhan itse täältäkin lukenut, että telttan taso noussut kohisten siitä lähtien kun meinas kuoppaantua koko lafka.
Tärkeintähän on, että hihna on kunnossa ja Alfa ajossa!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä tuon ilman lukituskikkaleitakin vaihtaa jos asiakseen ottaa. Ei ole muita keskenään synkassa olevia hihnapyöriä kuin kampiakselin ja toisen nokka-akselin hihnapyörä, toinen nenäkeppi saa käyttövoimansa hammaspyörällä ensimmäiseltä akselilta. Ruiskupumppua ei Common Rail -vehkeissä tarvitse ajoittaa.
Omat kokemukseni tosin ovat 156 2.4 10v:stä ja 156 1.9 16v:stä mutta jälkimmäisessä pitäisi olla samanlainen jakopää ja ensimmäisessä saman pituinen moottori. Oli muuten viisipyttyisessä konehuoneen poikittainen tila melko vähissä...
Omat kokemukseni tosin ovat 156 2.4 10v:stä ja 156 1.9 16v:stä mutta jälkimmäisessä pitäisi olla samanlainen jakopää ja ensimmäisessä saman pituinen moottori. Oli muuten viisipyttyisessä konehuoneen poikittainen tila melko vähissä...
- Epäkelpokeräilijä -