DeLorean

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

DeLorean

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Meinasipa eilen leuka nyrjähtää kun Joensuussa vilahti vastaan ihka oikea DeLorean kuin suoraan Paluu Tulevaisuuteen -leffasta. Harva auto saa tuolla tavalla niskakarvat pystyyn kuin tuo surullisen kuuluisa alumiinihirvitys, joka silti saa jopa oman Alfan tuntumaan ah niin tylsältä ja harmaalta. Lieneekö nuita muualla päin suomea!?! :crazyeyes:

Päihittääköhän DeLorean Alfan pikku- ja vähän isompienkin vikojen määrässä. Konepellin eli alumiinin alla tuossa on vissiin Volvon kutoskone josta irtoaa kapiset 130 hp. Taitaa kuitenkin liikahtaa tuollakin myllyllä jos koko auto on alua eikä paina paskaakaan...

Eihän sillä sais varmaan edes pillua kun tytöt kattelis että onpa juipilla ruma auto :lol:

TAHTOO SILTI DELOREANIN!!!

http://www.delorean.com/
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Eikös se kori ole ruostumatonta terästä ja kone on renaultin tai oikeataan PSA, jota myös volvo käytti. Nykyään vissiin jo aika arvokkaita pelejä.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »


Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Niin, oliko se suomen kilvissä. Jos oli, niin se on varmaan suomen ainoa.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jännä vekotin tuo de lorean sormenjäljetkin jäävät näkyviin.... :)
pitäisi löytymän suomesta ainakin kaksi kappaletta näin muistelisin
taanoin Mobilistista lukeeneeni... :)
PSA:n ja Volvon käyttämä 2.8 V6-moottori on kyllä täysin alitehoinen tuohon koriin.... :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Moottori

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Moottori on ns. PRV-engine, eli Peugeotin, Renaultin ja Volvon yhteistyössä kehittämä 90 asteinen V6. Sama peruskonstruktio löytyi mm. allekirjoittaneen aiemmin omistamasta Peugeot 605 3.0:sta. Tästä moottorista on olemassa jumalattoman monta eri tehoversiota ja venttiilien määräkin vaihtelee. Mulla oli 170 heppainen 12v versio, mutta jotenkin muistelen että De Loreanista oli kutiteltu enempi tehoja. Sinänsä hyvä että moottori on juuri se, muuten kai De Lorean olis aika mahdoton auto harrastepelinä. Menepä AD-varaosaan ja kysy DeLoreanin virranjakajaa :D (ps. siihen käy sama kuin kolmelitraiseen 164:ään).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ainakin Mobile tarjosi DeLoreanin tehoksi 150 hepokattia. Onhan sekin sentään enemmän kuin monen muun senaikaisen PRV-kutosen lukemat, esmes kaasutinkoneinen 2,7l Pösö 604 SL tarjosi ronskit 136 konia :lol: Volvo sentään sai 760 GLE:n 2,8-litraisesta ruiskupadasta revittyä tajuttomat 156 hepoa.

Sopii tietty muistaa, että samanikäisessä GTV6:ssa on suunnilleen Volvon verran tehoa, tosin hiukan pienemmästä iskutilavuudesta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Tehot

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Nojoo... Tässä koneen speksit. Ei kovin hääppöiset :D

Type: Light-alloy 90deg V6 with two overhead camshafts
Displacement: 2.85 Liters
Bore & Stroke: 91x73mm
Block type: Light alloy with cast-iron cylinder liners
Cylinder heads: Light alloy cross flow with hemi-chambers
Cooling system: Water/Ethylene Glycol
Fuel System: Bosch K-Jetronic C.I.S. Fuel Injection
Ignition System: Bosch Electronic Breakerless
Emission Control: Lambda Sond/catalytic. Unleaded fuel

Max Horse power: 130 @ 5500 rpm
Max Torque: 153 ft LB @ 2750 rpm

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »


tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Eikös auton valmistukseen liittynyt jotain hämäryyksiä? Projektin vetäjä myi kokaiinia tms. rahoittaakseen auton kehitystä (vai muistanko ihan väärin)?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tv kirjoitti:Eikös auton valmistukseen liittynyt jotain hämäryyksiä? Projektin vetäjä myi kokaiinia tms. rahoittaakseen auton kehitystä (vai muistanko ihan väärin)?
oikein muistat..äijän nimihän oli Jhon De Lorean..auton valmistusta oli tarkoitus rahoittaa noilla huumekaupoilla rahojen loputtu...
taisi vaan käry käydä ja häkki heilahtaa.... :)

Vastaa Viestiin