Tuli ostettua 166 3.0 super

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Tuli ostettua 166 3.0 super

Viesti Kirjoittaja BB »

Terve kaikille alfisteille.

Tuli ostettua otsikon mukainen tuontiauto. nyt senkanssa onkin heti alkuun pari kysymystä:
-miten ton infonäytön(trip, audio, clima, navi...) kielen saa muutettua?
sekun on nääs italiaks, delta-autossa sanoivat että sen voi vaihtaa itse?
-mitä tekee nappi "STR" vaihdekepin etupuolella?? entä kuskin ovessa oleva liukukytkin missä on vähän niinku avaimen kuva????

Kiitos etukäteen ja kysymyksiä varmaan tulee lisää....

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon.

Kielen voi valita itse: Noin ulkomuistista muistelisin että pitää valita näytölle tila Trip, sitten oikean puoleisella namikalla menee "settings" valikkoon ja klikkaa sen auki painamalla samaa nappia. En tiedä mikä sana italiankielisessä valikossa on settingsin tilalla, mutta se saattaa olla alimmainen valikossa oleva kohta (tai sitten ei...). Tuon valikon alta pitäisi taasen löytyä valikko josta saa vaihdettua sopivan kielen. Jos ohjeet eivät auta toivottuun lopputulokseen niin joku muu voi paikata tai sitten pitää käydä autosta lunttaamassa.

STR on lyhenne "Sport Throttle Response". Käytännössä kone vastaa kaasupolkimen painalluksiin tällöin hanakammin. Käyttänee jotain eri moottorinohjausta koska dynolla autosta saa muutaman hepan enemmän kun STR on päällä. Hauska namikka, ei muuten mene päälle ja pois kuin silloin kun kaasupoljinta ei paineta.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Tervetuloa meidän vähälukuisten joukkoon!

Se nappi siinä kuskin ovessa on peilien sisäänkäännön lukitusnappi. Se lukitsee sivupeilit, jotta ne eivät vahingossa käänny sivuille. Vetää muuten kivasti "korvat" suppuun. Näin ainakin meidän autossa, jos oikein muistan, on avaimen näköinen merkki siinä napin vieressä.

Ei muuta kuin kivoja kilometrejä
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Tervetuloa ja onneksi olkoon, 166:ten harvalukuinen määrä kasvoi taas merkittävästi.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tosta sport throttle responsesta oon ajatellut kanssa tehdä vähän tutkimuksia. 166:sen ME2.1 sytytysboxissa ainakin kyseinen toiminto on, mutta ei 156:ssa. Tarkempien mittailujen jälkeen huomasin kuitenkin että vastaavissa pinneissä on jotain kiinni 156:ssakin, joten kun vaan aikaa on niin tarvii kokeilla onko mahdollista rakennella 156:seenkin sportti asento :-D

Vakionopeudensäätimenkin voi ehkä rakentaa samaan tyyliin jos vaan ohjelmisto on sama kuin 166:ssa.

No tutkinta jatkuu, jos jotain mukavaa löytyy niin pistetään foorumiin kaikkien ihailtavaksi 8)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle. Prkl kun on nuo lastenvaunut raahattavana...Varsin kipakka kone tuo 2-litrainen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle.
Kuinkahan tiukka tuo hinta on? Tuollaisessa autossa ulkomailta tuonti kyllä kannattaisi, vilkaiskaas vaikka tätä. Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.

Jos alkaa tulevaisuudessa tulemaan enemmän kilometrejä niin 166 JTD himottaa kyllä kummasti...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle.
Kuinkahan tiukka tuo hinta on? Tuollaisessa autossa ulkomailta tuonti kyllä kannattaisi, vilkaiskaas vaikka tätä. Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.

Jos alkaa tulevaisuudessa tulemaan enemmän kilometrejä niin 166 JTD himottaa kyllä kummasti...
Eikös nuo turbot ollut vähän niinkuin Italian-markinoille veropolitiikan takia. Samalla myyty muuallekin.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Vittorio Jano kirjoitti:[ Prkl kun on nuo lastenvaunut raahattavana.
Mitä meinaat? Valitsin 166:n juuri siitä syystä että tuplavaunut piti saada mukaan. 156 oli liian ahdas. Mainittakoon nyt vielä että 155:n peräkontti on lyömätön tähän tarkoitukseen.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Täydellinen valinta toveri, olen kateellinen.

Köyhä kun olen,ostin kuluvan vuoden alussa 166 20 ts -99:n...kulutus mielessä ts.

Alfan mystinen viehätys on säilynyt vaikka pikku murheita on ollut. Jos hillohommat menee toivotulla tavalla niin Sports Car Centerin pojat saa etsiä kolme litrasen automaatin meitsillekin.

Anyway, Onnea matkaan.

Nämä bbs:n hemmot lukustaa harvinaisen asiallisilta, joten aina kannattaa kysästä kun on murheita.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Tässä saattaisi olla asiallinen peli 166:sta halajavalle.
Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.

Jos alkaa tulevaisuudessa tulemaan enemmän kilometrejä niin 166 JTD himottaa kyllä kummasti...
Eikös Saksassakin ole joku iskutilavuuden mukaan lankeava verotus, joten siksi 3-litrasista ehkä luovutaan helpommin, eikä kysyntää välttämättä ole.

Itsellä kiiluu kanssa silmissä tuollainen JTD, lompakko vaan on toistaiseksi eri mieltä asiasta, joten...

Edit: Niinjoo, onnittelut autovalinnasta!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Onnittelut oikeasta autovalinnasta täältäkin. Olisin kateellinen, jos en olisi opiskelija :wink: Kyllä se Alfan lippulaiva on aina auto paikallaan ja ainakin minulle edustaa sitä mitä Alfalta haluan.

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Ni se muisti pettää. Ei se peilien kääntönappi avainta muistuta, vaan kyll se "korvilta" näyttää.

Siis meidän 166:ssa on ikkunoiden nosto- ja laskunapit, takalasien lukitusnappula, peilien säätö ja kääntönappulat siinä kuslin ovessa. Ei meillä olekaan mitään avaimen näköistä symbolia.

Ainoa avaimen näköinen symboli on 164:ssa nappi joka ohjaa keskuslukitusta sisältä.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.
Rajoittamattomien nopeuksien maassa saksalaisethan arvostavat suurta huippunopeutta ja mielellään pienillä kierroksilla, jotta meno on hiljaista ja motti kestää. Kiihtyvyydellä ei ole "niin suurta" merkitystä. Siksi suuremmat moottorikoot ovat yleisempiä.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Alfissimo kirjoitti: Turbot ovat kylläkin jostain syystä Saksassa vähissä, mutta kolmilitraisia piisaa.

Eikös Saksassakin ole joku iskutilavuuden mukaan lankeava verotus, joten siksi 3-litrasista ehkä luovutaan helpommin, eikä kysyntää välttämättä ole.
Näinhän se suunnilleen menee. Saksanmaalla kun tuota omaa autoa etsin ja kiertelin merkkiliikkeissä niin jokaisessa oli kommentti että isolla bensakoneella varustetut viitisen vuotta vanhat autot eivät ole kysyttyjä. Tinkivaraakin tuntuu löytyvän reippaasti kun mainostaa että auto lähtee ulkomaille. Pienellä vaivalla sieltä löytää itselleen sopivan pelin, saa jopa valita värin ja sisustuksen :wink:

Turboja ei teutoonien maahan ole tuotu koko ajan joten ne ovat harvinaisia. Suurin osa myytävänä olevista turboistakin on tuotu Saksaan ulkoa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

166 kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:[ Prkl kun on nuo lastenvaunut raahattavana.
Mitä meinaat? Valitsin 166:n juuri siitä syystä että tuplavaunut piti saada mukaan.
Menevätkö vaunut luukusta kokonaisina sisään? Tilahan on varmaan riittävän suuri, mutta tuo lastausaukon koko epäilyttää. 156 SW:n tararatilahan ei ole järin suuri, mutta farmarissa on se hyvä puoli, että tilan voi tarvittaessa täyttää kattoon saakka.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Onnittelut!

Jos tarvit suomenkielistä manuaalia, niin jouduin kopioimaan itselleni. Pienellä vaivalla voin ottaa kopsun.

YR:n turboa kävin katsomassa keväällä ja kauppias huuteli perään, että 25:llä lähtee mukaan. Siitähän sitten voi tinkiä. Vanha liisari ensimmäiseltä käyttäjältä muistaakseni.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Kiitos kaikille.
Täällähän vallitsee mukavan tuntunen meininki.

pitää käydä vielä itekkin kattoon sitä namikkaa siinä kuskin ovessa, peilien sisäänimu nappi ja muut löyty mut joku siinä vielä oli mille en keksiny käyttöä... oli varmaan se takalasien lukitus
Mites muuten menettelisitte jo olisitte joutuneet kyseisen 166:sen omistajaksi auto on-99 ja mittarissa 130tkm, edellinen leima huolokirjassa on 80tkm! öljyt on kirkkaat ja kiakki toimii hyvin ja on hyvä ajaa. myyjän mukaan auto on huollettu, mutta kun ei tiedä mitä tämä huolto on sisältänyt. jakohihna olis kai pitänyt vaihtaa 120tkm kohdalla??

nimim. paniikissa hetikö jakohihna huoltoa varaamaan?????

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

JTD kirjoitti:Onnittelut!

Jos tarvit suomenkielistä manuaalia, niin jouduin kopioimaan itselleni. Pienellä vaivalla voin ottaa kopsun.
.
joo todellakin kiinostais ja kyllä mä siitä vaivasta nyt ainakin viinapullon tarjoan.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

BB kirjoitti:Kiitos kaikille.
. jakohihna olis kai pitänyt vaihtaa 120tkm kohdalla??

nimim. paniikissa hetikö jakohihna huoltoa varaamaan?????
tuo kannattaa kyllä selvittää pikimmiten milloin se on viimeksi vaihdettu
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Vittorio Jano kirjoitti: Menevätkö vaunut luukusta kokonaisina sisään?
No toiselta akselilta piti pyörät irroittaa (juuri tuon luukun koon takia) mutta ei muuta purkua ja nyt puhutaan tosiaan Emmaljunga tvillingcoronettista eli kaksosten/siskosten vaunuista. Meillä oli vaunut mukana Alfakaupassa ja Sportwagoni täytyy jättää pois heti kättelyssä tällasten vaunujen kanssa. Isoluukkusen lastaus on tietysti aina helpompaa mutta meillä ei sitte sinne olis mitään muuta mahtunutkaan. Lomamatkoilla oli silti boxi katolla jottei tarvinnu ahtaa niin hirveesti. Ei muuta kuin vaunujen kans kauppaan testaamaan niin näet miten toimii.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

BB kirjoitti:Mites muuten menettelisitte jo olisitte joutuneet kyseisen 166:sen omistajaksi auto on-99 ja mittarissa 130tkm, edellinen leima huolokirjassa on 80tkm! öljyt on kirkkaat ja kiakki toimii hyvin ja on hyvä ajaa. myyjän mukaan auto on huollettu, mutta kun ei tiedä mitä tämä huolto on sisältänyt. jakohihna olis kai pitänyt vaihtaa 120tkm kohdalla??
Saksassa hihnanvaihtovälit eivät ole samoja kuin Suomessa, esmes oman GTV:ni hihnakopassa oleva tarra juoruaa Saksan välin olevan 80tkm kun taas Suomessa remmi vaihdettaisiin kuudenkympin välein.

Jos sulla on dokumenttia siitä, että hihna on tosiaan vaihdettu 80tkm:n huollossa, niin tuskin uutta vaihtoa kannattaa miettiä ennen 140tkm:n lukemaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin