Maserati-Perheellisen valinta
Valvoja: Moderators
No on tuo ainakin nätimpi kuin Serokee mennen tullen.V6 kirjoitti:kohta saa Maserati suviakin... Grand Cherokee pohjainen vehje, alunperin tästä piti kai tulla Alfallekin joku versio.
http://www.autoblog.com/2011/09/13/mase ... furt-2011/
Onko tekniikka sitten Jeepiltä lainattua myöskin = pellin alla Jänkki kasi siis/kiisseli?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Joo, onhan se nätimpi, mutta Maserati SUV jotenkin kyllä ahdistaa henkisesti. Fiat, Alfa Romeo ja ehkä Lanciakin vielä menettelisvät - vaikka eivät välttämättä Casa di Nuvolarin pihaan päätyivätkään - mutta tuossa on jotain mikä hankaa vastaan..S_A kirjoitti:No on tuo ainakin nätimpi kuin Serokee mennen tullen.V6 kirjoitti:kohta saa Maserati suviakin... Grand Cherokee pohjainen vehje, alunperin tästä piti kai tulla Alfallekin joku versio.
http://www.autoblog.com/2011/09/13/mase ... furt-2011/
Onko tekniikka sitten Jeepiltä lainattua myöskin = pellin alla Jänkki kasi siis/kiisseli?
Tekniikka ymmärtääkseni on sovellettua Cherokeen tekniikkaa.
-Tazio
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Pysäyttäkää housuprässi!Tazio kirjoitti:Joo, onhan se nätimpi, mutta Maserati SUV jotenkin kyllä ahdistaa henkisesti. Fiat, Alfa Romeo ja ehkä Lanciakin vielä menettelisvät - vaikka eivät välttämättä Casa di Nuvolarin pihaan päätyivätkään - mutta tuossa on jotain mikä hankaa vastaan..S_A kirjoitti:No on tuo ainakin nätimpi kuin Serokee mennen tullen.V6 kirjoitti:kohta saa Maserati suviakin... Grand Cherokee pohjainen vehje, alunperin tästä piti kai tulla Alfallekin joku versio.
http://www.autoblog.com/2011/09/13/mase ... furt-2011/
Onko tekniikka sitten Jeepiltä lainattua myöskin = pellin alla Jänkki kasi siis/kiisseli?
Tekniikka ymmärtääkseni on sovellettua Cherokeen tekniikkaa.
Lehdistötiedote näköjään sanoo:
'The essence and all major system components of the Maserati sport luxury SUV will unmistakably be Maserati: style, engine, suspensions, brakes, handling and performance will all be 100% Maserati in picture-perfect continuity with the brand’s core values of sportiness, style, elegance, luxury, performance and craftsmanship.
The distinctive Maserati style that makes the Kubang immediately recognisable as a true Maserati has been created by the Maserati Style Center headed by Lorenzo Ramaciotti.
New-generation high-tech Maserati proprietary engines will be designed in Modena by Paolo Martinelli – Head of the Maserati Powertrain Department and for nearly 30 years at Ferrari, where he also served as engine chief of the Formula One racing team – and will be produced in Maranello by Ferrari.
An AT 8 speed automatic transmission and specific performance settings such as suspensions, brakes, steering will be exclusively developed in Modena for the Maserati sport luxury SUV by the Maserati Product Development Department.'
Eli ehkä kuitenkin omaa tekniikka tulossa. Vähän kyllä epäilen, jos kerran tarkoitus on käyttää Cherokeeta ja valmistus on suunniteltu tapahtuvan Amerikassa. No, aika näyttää..
-Tazio
No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.
Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.
Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää.....
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.
Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.
Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää.....

NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko.

Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112
http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...S_A kirjoitti:No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.
Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.
Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää.....![]()
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Go for it! Jos auto tosiaan on myyntiilmoituksen mukaisessa kunnossa, on se myös edullinen.Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Tuota samaa Maseratia yhtenä aamuna minulle suositteli oman esimieheni esimies, vartavasten oikein soitti asiasta. Ilmeisesti viehtymykseni italialaisiin laatuvaunuihin on huomattu.
Minulla esteenä on vain kaksi asiaa, vaimo ei ole myötämielinen, eikä rahatilannekaan oikein anna myöten. Tämä hollantilainen vuoden -90 4.24v hintaan 2950,- houkuttaisi myös. On ollut myynnissä ainakin puoli vuotta.
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sea1516 ... 6480&pid=1
Minulla esteenä on vain kaksi asiaa, vaimo ei ole myötämielinen, eikä rahatilannekaan oikein anna myöten. Tämä hollantilainen vuoden -90 4.24v hintaan 2950,- houkuttaisi myös. On ollut myynnissä ainakin puoli vuotta.
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sea1516 ... 6480&pid=1
En tiedä onko kehuttu, eikä sinäänsä kyllä kiinnosta sen enempää.routasydän kirjoitti:Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...S_A kirjoitti:No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.
Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.
Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää.....![]()
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko.
Periaate vaan ottaa mulla kyllä todella pahasti vastaan. Oli sitten miten vihreä ekoteko tahansa. Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa?

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Samalla rahalla saisit uudemman ja/tai vähemmän ajetun.Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
Tuo taitaa olla italialainen? Niissähän on aika paljon sähkövikoja ja ruosteongelmiakin.
Maserati ei ole kauhean tunnettu merkki. Tämä näkyy jälleenmyyntiarvossa. Volvon tai Audin saisit helpommin myytyä eteenpäin.
Tehon määrä epäilyttää. Kaltaisesi vanhempi valtiomies tulisi ihan hyvin toimeen noin 70:n konin paketilla. Iso teho nostaa onnettomuusriskiä.
Taitaa kuluttaakin aika paljon.
Kulmikas ulkomuoto ei ole kauhean 2000-lukulainen, jokuhan voi luulla tuota Ladaksi.
Se ei ole kiinnostanut ketään uutenakaan, kun sitä on valmistettu noin vähän. Japaniassa pukkasi sama määrä Corollaa yhdessä tunnissa.
Eli kaupoille vaan!
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Ei. Jos ne lyö sinne 500-700hv kiisselin 1000Nm väännöillä ja hoitaa soundipolitiikan kuntoon niin miksi se masentaisi? En ymmärrä. Jos taas esim soundi kusee täysin niin sitten ymmärrän, mutta jos tosiaan suorituskyky on kunnossa ja äänet saadaan mallilleen, niin itselle ainakin se ja sama onko diesel vai bensa.S_A kirjoitti:En tiedä onko kehuttu, eikä sinäänsä kyllä kiinnosta sen enempää.routasydän kirjoitti:Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...S_A kirjoitti:No sentään jotain hyvää, jos sielä Maseratin tavarat on pellinalla.
Mutta joo, oikeassa olllaan täällä siitä, että vähän ahistaa. Mutta pitää muistaa, että varmaan on myyntiä kyllä tolle laitteelle.
Tuntuu tuola Idässä olevan kysyntää Maserateille, ja miksei Jänkkilässäkin. Jos jompi kumpi pitäisi ottaa, niin Maseratin ottaisin heti ilman mitään muttia kuin tollasen Saksalaisen katumaasturin.
Näkeehän sen Stutgartin ihmeistäkin, tekivät sen "kauniin" katumaasturin, niitä näkee nyt joka kadun kulmassa. Menivät vielä asentamaan diisselin GT-autoluokan Panameraan, ja taas myynti nousee.
Niin ku oikeesti, Porsche ja diisseli, GT autossa. Panamerassa siis. Voiko oikeesti olla tukahduttavampaa yhdistelmää tollaseen urheilulliseen GT-autoon kuin diisseli. Yleensä kun äänet merkkaa näissä autoissa, muttei näemmä enää.....![]()
NO tämä on vaan mun mielipide. Älkää toisinajattelijat suuttuko.
Periaate vaan ottaa mulla kyllä todella pahasti vastaan. Oli sitten miten vihreä ekoteko tahansa. Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa?
Niin no joo, mielipidekysymyksiä nämä tosiaan joo.routasydän kirjoitti:Ei. Jos ne lyö sinne 500-700hv kiisselin 1000Nm väännöillä ja hoitaa soundipolitiikan kuntoon niin miksi se masentaisi? En ymmärrä. Jos taas esim soundi kusee täysin niin sitten ymmärrän, mutta jos tosiaan suorituskyky on kunnossa ja äänet saadaan mallilleen, niin itselle ainakin se ja sama onko diesel vai bensa.S_A kirjoitti:En tiedä onko kehuttu, eikä sinäänsä kyllä kiinnosta sen enempää.routasydän kirjoitti: Eikö tuon ääniä ole juurikin kehuttu joka paikassa? Vai onkos videopätkää jossa sais äänistä kuvan, huonon vai hyvän...
Periaate vaan ottaa mulla kyllä todella pahasti vastaan. Oli sitten miten vihreä ekoteko tahansa. Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Hmm, kyllä diesel on diesel, eikä se sovi Ferrariin, riippumatta siitä kuinka paljon siitä lähtee tehoa.S_A kirjoitti:Niin no joo, mielipidekysymyksiä nämä tosiaan joo.routasydän kirjoitti:Ei. Jos ne lyö sinne 500-700hv kiisselin 1000Nm väännöillä ja hoitaa soundipolitiikan kuntoon niin miksi se masentaisi? En ymmärrä. Jos taas esim soundi kusee täysin niin sitten ymmärrän, mutta jos tosiaan suorituskyky on kunnossa ja äänet saadaan mallilleen, niin itselle ainakin se ja sama onko diesel vai bensa.S_A kirjoitti: Miettikääs vaikka Ferrarin samantyylistä GT-laitetta; 599:siä diisselillä, alkaako vähän masentaa?
Täälläkin on joskus ollut juttua alle kympin aikoja vetävistä 1300 heppaisista katukilvellisistä Silveradoista - vaikka tuollaisessa riittää potkua piirtämään todella paksut viivat Fefen selkään ja ääni saa sählynpelaajat pyörtymään en silti haluaisi moista kiuasta Ferrarin tai Maseratin pellin alle. Porken, Lambon ja muihin maatalouskoneitakin valmistaneiden kohdalla tuolle ehkä on vielä jonkinlainen historiallinen linkki ja syy, mutta kuitenkin....
-Tazio
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
^Eikös Ferrarikin ole valmistanut maatalouskoneita? Ainakin lisäpalikoita (kaivuri-systeemejä, nosturihässäkkää)... Näin ainakin tuossa "Nettiautosta Bongattua"-threadissa "halvan ferrarin" AVK:ssa, mikä oli moinen. 
Siis tämä:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=170937&lang=fi

EDIT:
Google löysi myös tällaista:
http://www.ferrari-tractors.com/default.htm

Siis tämä:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=170937&lang=fi

EDIT:
Google löysi myös tällaista:
http://www.ferrari-tractors.com/default.htm
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Niinhän se meni, tosin tuo traktori johon hikeentyi taisi olla joku 250 tjmsp.h_lauri kirjoitti:Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.
Eli noita traktoreita ja nostureita taisi ja taitaa väsäillä joku toinen Virtanen.
-Tazio
Vittorio Jano kirjoitti:Samalla rahalla saisit uudemman ja/tai vähemmän ajetun.Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
Tuo taitaa olla italialainen? Niissähän on aika paljon sähkövikoja ja ruosteongelmiakin.
Maserati ei ole kauhean tunnettu merkki. Tämä näkyy jälleenmyyntiarvossa. Volvon tai Audin saisit helpommin myytyä eteenpäin.
Tehon määrä epäilyttää. Kaltaisesi vanhempi valtiomies tulisi ihan hyvin toimeen noin 70:n konin paketilla. Iso teho nostaa onnettomuusriskiä.
Taitaa kuluttaakin aika paljon.
Kulmikas ulkomuoto ei ole kauhean 2000-lukulainen, jokuhan voi luulla tuota Ladaksi.
Se ei ole kiinnostanut ketään uutenakaan, kun sitä on valmistettu noin vähän. Japaniassa pukkasi sama määrä Corollaa yhdessä tunnissa.
Hyviä näkökohtia. Itseänikin hiukan tuo kulutus on arvelluttanut. Ja sitten tuo nahkaverhoilu on ikävän tuntuinen talvella. Kaiken lisäksi nuoriso saattaa nauraa tuota kasettinauhuria.
Juuri näin. Ferrarin nostureilla ja traktoreilla on yhtä paljon tekemistä samanmerkkisten urheiluautojen kanssa kuin on Lolo Ferrarilla ja Formula Ykkösillä keskenään: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:L ... ourage.JPGTazio kirjoitti:Niinhän se meni, tosin tuo traktori johon hikeentyi taisi olla joku 250 tjmsp.h_lauri kirjoitti:Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.
Eli noita traktoreita ja nostureita taisi ja taitaa väsäillä joku toinen Virtanen.
-Tazio
Sitä vastoin Lamborghini on samaa alkuperää kuin saman merkkiset autot. Nykyisin Lambo on osa Same-Deutz-Fahr -konsernia ja traktorit ovat merkkiä ja väriä lukuunottamatta Samen kanssa identtisiä. Kesko toi vielä 2000-luvun alussa Samea ja Lamborghinia Suomeen, mutta tällä hetkellä näillä ei ole maahantuontia. Suomessa Lambo myytiin aavistuksen paremmin varusteltuna. Toisaalta joissain malleissa Same oli vesijäähdytteinen ja Lambo ilmajäähdytteinen. Molemmat merkit kilpailivat markkinaosuuksista lähinnä hinnalla ollen edullisimpia länsitraktoreita markkinoillamme.
http://www.konedata.net/Traktorit/SameSilverW95.htm
http://www.konedata.net/Traktorit/Lambo ... ium850.htm
Viimeksi muokannut Jönsson, 15 Syys 2011, 23:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Kyllä minua epäilyttäisi luotettavuus ja varaosien saanti tuollaisessa harvinaisessa italialaisautossa. Japanilaiset ei mene ikinä rikki, ja niihin saa varaosia jokaisesta varaosaliikkeestä.VMTD kirjoitti:Jos nyt tuosta 222 on kyse niin siinähän on penkin keskikohta alcantaraa ja sivut nahkaa. Kovasti myyjä vakuutteli, että siistillä ajolla pääsee 10l/100 km jos malttaa pitää kiihdyttelyt kurissa.
Tämä ei ainakaan ole se musta yksilö, joka joskus toistakymmentä vuotta sitten oli myynnissä autoliikkeessä Helsingin seudulla ja - haisi homeelle!Jönsson kirjoitti:Ottakaapa kantaa. Vaimokin alkaisi olla myötämielinen.
http://www.nettiauto.com/maserati/222/4063112

Onkos tuossa todella vain 2-litrainen kone, en jaksa ruveta netistä eri versioita tutkailemaan? Kuvittelin, että aikanaan uutena Suomeen tuoduissa 222:issa olisi 2,8-litrainen ja 2-litraisia myytiin vain Italiassa. Aika paljon autosta ja sen arvosta kertonee, paljonko ajokm-määrä oikeasti on, ja kuinka monta kertaa se on vaihtanut omistajaa. Jotkut näistä -80/90-lukujen taitteessa uutena tuoduista ovat saaneet vähän kiertopalkinnon maineen, kun omistaja on vaihtunut parin vuoden välein. Mutta en siis väitä tässä mitään, etten taas saa silmilleni poterossaan väijyvää maailman johtavaa suomalaista Iso Rivolta-asiantuntijaa.

"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Entinen työnantajani tuo maahan Ferrari-ruohonleikkureita, Gianni Ferrari taisi olla nimenä. Olisiko joku Enzon suvun musta lammas.Jönsson kirjoitti:Juuri näin. Ferrarin nostureilla ja traktoreilla on yhtä paljon tekemistä samanmerkkisten urheiluautojen kanssa kuin on Lolo Ferrarilla ja Formula Ykkösillä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:L ... ourage.JPGTazio kirjoitti:Niinhän se meni, tosin tuo traktori johon hikeentyi taisi olla joku 250 tjmsp.h_lauri kirjoitti:Eikös se tarina mennyt niin, että Lamborghini hikeentyi Enzon rakentamiin traktoreihin. Meni ja purki yhden, totesi, että "kyllä minäkin osaan" ja ryhtyi rakentamaan.
Eli noita traktoreita ja nostureita taisi ja taitaa väsäillä joku toinen Virtanen.
-Tazio
-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Se Alcantara on sitten penkkien reunoissa ja nahka keskellä
Todella syvä penkki kertoo HYVIN NOPEASTI onko autolla ajettu yli 20 tkm...
Toisaalta niissä pysyy hyvin ja ovat malliltaan hyvät istua.
Itse kyllä tykkään että uudemmat mallit isoilla puskureilla ja helmalevikkeillä & pienemmillä etuvaloilla ovat paremmin "tontissa".

Todella syvä penkki kertoo HYVIN NOPEASTI onko autolla ajettu yli 20 tkm...
Toisaalta niissä pysyy hyvin ja ovat malliltaan hyvät istua.
Itse kyllä tykkään että uudemmat mallit isoilla puskureilla ja helmalevikkeillä & pienemmillä etuvaloilla ovat paremmin "tontissa".
http://www.autotrader.co.uk/used-cars/m ... ?logcode=p
Englannissa on Quattroporte V:n hinnat pudonneet 25.000 luokkaan, kai niitä on vieläkin halvemmalla - ja ainakin jenkeissä. Perheellisen valinta, todellinen perheauto, jossa on hienosti yhdistetty kahden edeltäjän ominaisuudet; suuri koko, tehokas moottori ja hyvä suorituskyky. Tulevaisuuden klassikko?
Suomessa nettiautossa myytävien hinnat tuntuvat aika koville, mutta tuleehan tuohonkin tietysti rutkasti veroja päälle, jos Suomeen toisi.
Englannissa on Quattroporte V:n hinnat pudonneet 25.000 luokkaan, kai niitä on vieläkin halvemmalla - ja ainakin jenkeissä. Perheellisen valinta, todellinen perheauto, jossa on hienosti yhdistetty kahden edeltäjän ominaisuudet; suuri koko, tehokas moottori ja hyvä suorituskyky. Tulevaisuuden klassikko?
Suomessa nettiautossa myytävien hinnat tuntuvat aika koville, mutta tuleehan tuohonkin tietysti rutkasti veroja päälle, jos Suomeen toisi.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Eilen illalla piti tehdä töitä, mutta päädyinkin mobilea selaamaan. Kiusallisen halvalla saisi kyllä neloskopan Quupeetä tänä päivänä. Vaikka kasikoneella ja pienillä kilsoilla. Jos omaisin enemmän cojoneseja, hankkisin sellaisen seuraavaksi autokseni. Eikös Rolle joskus suunnitellut moisen hankintaa?
Ja eivät ne vanhimmat nykykorisetkaan mahdottomissa hinnoissa enää ole.
Ja eivät ne vanhimmat nykykorisetkaan mahdottomissa hinnoissa enää ole.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Maserati-Perheellisen valinta
^ noin 12000-15000e + suomen rangaistusmaksut kun laittaa, niin saa hyvän sei/ottocilindrin( IV-koria)......reilusti alle kymppitonnin "houkutukset" kannattaa ihan oikeasti unohtaa. Tekniikkamurheisten romujen entraaminen kun ei ole korolla-luokan hinnoissa. Jo pelkkä asianmukainen huolto
.....( ja nämä myös valitettavasti ruostuvat...)
Nimim: raskaasti kyseisiä jo vuosia kytännyt
....

Nimim: raskaasti kyseisiä jo vuosia kytännyt

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Maserati-Perheellisen valinta
http://www.hs.fi/ulkomaat/Velkakriisin+ ... 5548231040" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eivät nuo taida olla edes kovin kalliita Halosen panssaroituihin Mersuihin verrattuna.
Eivät nuo taida olla edes kovin kalliita Halosen panssaroituihin Mersuihin verrattuna.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Satta kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/Velkakriisin+ ... 5548231040" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Eivät nuo taida olla edes kovin kalliita Halosen panssaroituihin Mersuihin verrattuna.
Ja tuossa jää sentään eurot omaan maahan ja raha ns kiertää kun se asentajakin saa töitä. Halosen mersun (tai ministerien Audien) ostossa eurot menee todennäköisesti suoraan ulkomaille.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Mitä niissä sitten hajoaa niin, ettei kannata enää korjata?mnuut kirjoitti:Tämän väärälle porukalle myynnin seurauksena biturbot joutuivat liian nopeasti loistavaa teho/hintasuhdetta etsivien lippalakkipoikien haltuun. Ostettiin halvalla hieno auto, jossa on Ferrarin veroista tekniikkaa, mutta autoja ei sitten haluttu/osattu/pystytty huoltamaan kuten Ferrrareita tai Porscheja huolletaan. Tämän seurauksena 90 % edelleen hengissä olevista biturboista on sellaisessa kunnossa, että niitä ei kannata ottaa edes ilmaiseksi (Ne on ne alle viiden tonnin laitteet, joihin en uskaltaisi itse koskea, vaikka omia kokemuksia kehunkin). Kuntoon laittaminen maksaa enemmän kuin parhaat yksilöt, eikä niistä korjaamallakaan taida saada enää kovin hyviä.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Kirjoitetaan sittenkin tähän eikä kivaa ketjuun
Ah, maserati oli itselläkin haaveena harrasteautoa miettiessäni, mutta jotensakin ei vaan uskaltanut kun budjettiin olisi mahtunut juuri noita 80-90l maseja ja niiden maine ei mikään mairitteleva ole. Päädyin sitten getvoseen, joka kyllä monilta osin on aivan loistava harrasteauto (ulkonkö ja yleinen tyylikkyys, soundit, tehot + vääntö varauksin, erikoisuus yms), mutta kyllä tuollainen takavetoinen, kohtuu kevyt (nykystandeilla ainakin) mase olisi jotain vielä eksklusiivisempaa. Ja jotenkin nuo kulmikkaatkin muodot itseä sykähdyttää, vaikka tokihan esim 3200 olisi ulkonäöllisesti vielä monta pykälää mukavampi. No maserateja tuleekin kohtuu säännöllisesti kuolattua ja aika ajoin mieleen hiipii ajatus laittaa getvonen myyntiin ja maserati tilalle...Elämä on kuitenkin lyhyt ja mahdollisimman paljon tekisi mieli kokea.
Ah, maserati oli itselläkin haaveena harrasteautoa miettiessäni, mutta jotensakin ei vaan uskaltanut kun budjettiin olisi mahtunut juuri noita 80-90l maseja ja niiden maine ei mikään mairitteleva ole. Päädyin sitten getvoseen, joka kyllä monilta osin on aivan loistava harrasteauto (ulkonkö ja yleinen tyylikkyys, soundit, tehot + vääntö varauksin, erikoisuus yms), mutta kyllä tuollainen takavetoinen, kohtuu kevyt (nykystandeilla ainakin) mase olisi jotain vielä eksklusiivisempaa. Ja jotenkin nuo kulmikkaatkin muodot itseä sykähdyttää, vaikka tokihan esim 3200 olisi ulkonäöllisesti vielä monta pykälää mukavampi. No maserateja tuleekin kohtuu säännöllisesti kuolattua ja aika ajoin mieleen hiipii ajatus laittaa getvonen myyntiin ja maserati tilalle...Elämä on kuitenkin lyhyt ja mahdollisimman paljon tekisi mieli kokea.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Aiheesta vähän sivuun, mutta Sipoossa nähtiin tällänen lauantaina. 

- Liitteet
-
- 16.jpg
- (165.84 KiB) Tiedosto ladattu 6635 kertaa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
pitää melkein tarjota teikäläiselle koeajo kun joskus liikun oulussapäin...routasydän kirjoitti:Kirjoitetaan sittenkin tähän eikä kivaa ketjuun
Ah, maserati oli itselläkin haaveena harrasteautoa miettiessäni, mutta jotensakin ei vaan uskaltanut kun budjettiin olisi mahtunut juuri noita 80-90l maseja ja niiden maine ei mikään mairitteleva ole. Päädyin sitten getvoseen, joka kyllä monilta osin on aivan loistava harrasteauto (ulkonkö ja yleinen tyylikkyys, soundit, tehot + vääntö varauksin, erikoisuus yms), mutta kyllä tuollainen takavetoinen, kohtuu kevyt (nykystandeilla ainakin) mase olisi jotain vielä eksklusiivisempaa. Ja jotenkin nuo kulmikkaatkin muodot itseä sykähdyttää, vaikka tokihan esim 3200 olisi ulkonäöllisesti vielä monta pykälää mukavampi. No maserateja tuleekin kohtuu säännöllisesti kuolattua ja aika ajoin mieleen hiipii ajatus laittaa getvonen myyntiin ja maserati tilalle...Elämä on kuitenkin lyhyt ja mahdollisimman paljon tekisi mieli kokea.

-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[quote="Abarth"][quote="mnuut"]Tämän väärälle porukalle myynnin seurauksena biturbot joutuivat liian nopeasti loistavaa teho/hintasuhdetta etsivien lippalakkipoikien haltuun. Ostettiin halvalla hieno auto, jossa on Ferrarin veroista tekniikkaa, mutta autoja ei sitten haluttu/osattu/pystytty huoltamaan kuten Ferrrareita tai Porscheja huolletaan. Tämän seurauksena 90 % edelleen hengissä olevista biturboista on sellaisessa kunnossa, että niitä ei kannata ottaa edes ilmaiseksi (Ne on ne alle viiden tonnin laitteet, joihin en uskaltaisi itse koskea, vaikka omia kokemuksia kehunkin). Kuntoon laittaminen maksaa enemmän kuin parhaat yksilöt, eikä niistä korjaamallakaan taida saada enää kovin hyviä.[/quote]
Mitä niissä sitten hajoaa niin, ettei kannata enää korjata?[/quote]
No sillä kannattavuudella tarkoitan lähinnä sitä, että kannattaako viiden tonnin projektiautoa rempata toisella viidellä, kun hyvän saa runsaalla kympillä.
Kori ja sisusta on ne kalliit. Ruosteesta eroon pääsy, uusi maali ja uudet nahat sisälle maksavat enemmän kuin koko auto. Biturbo ei kestä ympärivuotista ulkona säilyttämistä. Etelässä palaa nahkasisusta, Pohjoisessa raiskaa ruoste.
Tekniikka on suhteellisen kestävää. Turbot ovat vanhan koulun turboja. Niiden käyttöikä voi olla todella lyhyt, jos ei osaa/viitsi ajaa niin että ne kestää. Ja jos autolla ajetan isoa kovaa, ei jäähdytellä turboja eikä vaihdeta öljyjä, niin kahden litran ja 223 hepan kone on äkkiä siinä pisteessä että öljyä tippuu sieltä täältä ja sinistä usvaa pukkaa peräpäästä.
Ja noilla viiden tonnin Maserateilla on yleensä ollut kirjava omistajahistoria. EIhän se muuta vaadi kun kolmekin omistajaa ilman ainuttakaan huoltotoimenpidettä, niin auto kuin auto alkaa rapistumaan sieltä ja täältä. Ei mitään yksittäistä kallista, mutta kyllä niistä äkkiä yhteenlaskettuna monta tonnia kertyy. Sama juttu kuin millä tahansa vanhalla autolla. Maseratin houkutteleva suorituskyky väin pahentaa asiaa. Auto on kiva ostaa, räppäillä sillä hetki ja sitten myydään se äkkiä pois, ennen kuin mikään paikka laukeaa.
Suomessahan saman tyyppisiä autoja ovat ns. tonnin bemarit. Jos sellaisen menee hankkimaan niin kaksi tonnia saa saman vuoden aikana vähintään laittaa autoon lisää rahaa. Tai myydä pois seuraavalle.
PS. Kiva kuva omasta pirssistä viime lauantailta. Muutenkin oli mukava aamupäivä samanhenkisessä seurassa. Lähdin vähän siinä toivossa, että olisin nähnyt toisenkin vanhemman biturbon paikalla. No eipä ollut, mutta tuli juteltua molempien 3200 -kuskien kanssa. Upeita pelejä ja koneissa edelleen samat soundit kuin tuossa omassa kotterossa. Uudemmissa ovaali kello ei ollut enää kultaa, mutta sisustat vieläkin kokonaan aitoa nahkaa ja alcantaraa.
Mitä niissä sitten hajoaa niin, ettei kannata enää korjata?[/quote]
No sillä kannattavuudella tarkoitan lähinnä sitä, että kannattaako viiden tonnin projektiautoa rempata toisella viidellä, kun hyvän saa runsaalla kympillä.
Kori ja sisusta on ne kalliit. Ruosteesta eroon pääsy, uusi maali ja uudet nahat sisälle maksavat enemmän kuin koko auto. Biturbo ei kestä ympärivuotista ulkona säilyttämistä. Etelässä palaa nahkasisusta, Pohjoisessa raiskaa ruoste.
Tekniikka on suhteellisen kestävää. Turbot ovat vanhan koulun turboja. Niiden käyttöikä voi olla todella lyhyt, jos ei osaa/viitsi ajaa niin että ne kestää. Ja jos autolla ajetan isoa kovaa, ei jäähdytellä turboja eikä vaihdeta öljyjä, niin kahden litran ja 223 hepan kone on äkkiä siinä pisteessä että öljyä tippuu sieltä täältä ja sinistä usvaa pukkaa peräpäästä.
Ja noilla viiden tonnin Maserateilla on yleensä ollut kirjava omistajahistoria. EIhän se muuta vaadi kun kolmekin omistajaa ilman ainuttakaan huoltotoimenpidettä, niin auto kuin auto alkaa rapistumaan sieltä ja täältä. Ei mitään yksittäistä kallista, mutta kyllä niistä äkkiä yhteenlaskettuna monta tonnia kertyy. Sama juttu kuin millä tahansa vanhalla autolla. Maseratin houkutteleva suorituskyky väin pahentaa asiaa. Auto on kiva ostaa, räppäillä sillä hetki ja sitten myydään se äkkiä pois, ennen kuin mikään paikka laukeaa.
Suomessahan saman tyyppisiä autoja ovat ns. tonnin bemarit. Jos sellaisen menee hankkimaan niin kaksi tonnia saa saman vuoden aikana vähintään laittaa autoon lisää rahaa. Tai myydä pois seuraavalle.
PS. Kiva kuva omasta pirssistä viime lauantailta. Muutenkin oli mukava aamupäivä samanhenkisessä seurassa. Lähdin vähän siinä toivossa, että olisin nähnyt toisenkin vanhemman biturbon paikalla. No eipä ollut, mutta tuli juteltua molempien 3200 -kuskien kanssa. Upeita pelejä ja koneissa edelleen samat soundit kuin tuossa omassa kotterossa. Uudemmissa ovaali kello ei ollut enää kultaa, mutta sisustat vieläkin kokonaan aitoa nahkaa ja alcantaraa.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Maserati-Perheellisen valinta
No mutta tuohan olisi aivan loistavaa. Paitsi jos on liian hyvä niin joutuu laittamaan getvosen myyntiin90 kirjoitti:pitää melkein tarjota teikäläiselle koeajo kun joskus liikun oulussapäin...

-
- Viestit: 247
- Liittynyt: 25 Kesä 2004, 07:13
- Car(s): Alfa 159 JTDm 2.4 Qtronic 2008, Lancia Kappa 2.4 JTD Berlina, Maserati 222 SE 2.8, Lancia Thesis V6 Emblema, Fiat 124 Sport Coupe 1967, XJ8 4.2 2004, Fiat Bravo 1.4 TJet Sport 2008, almost ex.Lancia Kappa V6 SW, ex. Alfa 166 TS 2001
- Paikkakunta: Punkalaidun
Re: Maserati-Perheellisen valinta
222 on aivan hiton simppeliä perustekniikkaa, jonka perusylläpito ei kauheita kustanna. Kunhan hankkii uudempia versioita joissa on kestävä perä ja muuten peruskunnossa niin ei sinä mitään merkillistä ole. 2.8 koneesta saa tehoa ja ennenkaikkea vääntöä pikkujutuilla varmasti riittävästi moiseen pikkukippoon, kyseisen koneen kanssa tomaatti oikeastaan ihan mukava varuste.
-90 vuodelta oleva omani on ainakin alustaltaan aivan timmissä kunnossa vaikka mitään ei ole sinne koskaan vaihdettu. Nyt kun 16-tuumaiset rillat laitan niin koitan jostain toisen jousisatsin hankkia että saa hiukan alaspäin.
Omanihan maksoi Japanintuontina 4-tonnia ja veroja 1300 juuroa. Turbot uusittiin 1350 juurolla ja siihen syyllinen löytyy peilin edestä, olivat todella hyvässä kunnossa muuten (meni siis prikka toisen puhaltimen siipiin,,)
-90 vuodelta oleva omani on ainakin alustaltaan aivan timmissä kunnossa vaikka mitään ei ole sinne koskaan vaihdettu. Nyt kun 16-tuumaiset rillat laitan niin koitan jostain toisen jousisatsin hankkia että saa hiukan alaspäin.
Omanihan maksoi Japanintuontina 4-tonnia ja veroja 1300 juuroa. Turbot uusittiin 1350 juurolla ja siihen syyllinen löytyy peilin edestä, olivat todella hyvässä kunnossa muuten (meni siis prikka toisen puhaltimen siipiin,,)
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[quote="132 Coupe"]222 on aivan hiton simppeliä perustekniikkaa, jonka perusylläpito ei kauheita kustanna. Kunhan hankkii uudempia versioita joissa on kestävä perä ja muuten peruskunnossa niin ei sinä mitään merkillistä ole. 2.8 koneesta saa tehoa ja ennenkaikkea vääntöä pikkujutuilla varmasti riittävästi moiseen pikkukippoon, kyseisen koneen kanssa tomaatti oikeastaan ihan mukava varuste.
-90 vuodelta oleva omani on ainakin alustaltaan aivan timmissä kunnossa vaikka mitään ei ole sinne koskaan vaihdettu. Nyt kun 16-tuumaiset rillat laitan niin koitan jostain toisen jousisatsin hankkia että saa hiukan alaspäin.
Omanihan maksoi Japanintuontina 4-tonnia ja veroja 1300 juuroa. Turbot uusittiin 1350 juurolla ja siihen syyllinen löytyy peilin edestä, olivat todella hyvässä kunnossa muuten (meni siis prikka toisen puhaltimen siipiin,,)[/quote]
Seitsämällä tonnilla soiva peli on ollut onnistunut hankinta. Itsellä meni vähän enemmän.
Omasta puolestanikin voin sanoa, että Maserateja on ihan turha pelätä. Ei tarvita sydänlääkitystä eikä paksua lompakkoa. Ainoastaan normaali järki päässä ostotilanteessa. Ostakaa valmiiksi hyvä niin se pysyy hyvänä pikkurahalla. Myin omani eilen neljän vuoden kuherruskuukauden jälkeen. Ja voin rehellisesti sanoa, että 222 oli hauskin ja samalla edullisin auto, joka minulla on koskaan ollut.
Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.
-90 vuodelta oleva omani on ainakin alustaltaan aivan timmissä kunnossa vaikka mitään ei ole sinne koskaan vaihdettu. Nyt kun 16-tuumaiset rillat laitan niin koitan jostain toisen jousisatsin hankkia että saa hiukan alaspäin.
Omanihan maksoi Japanintuontina 4-tonnia ja veroja 1300 juuroa. Turbot uusittiin 1350 juurolla ja siihen syyllinen löytyy peilin edestä, olivat todella hyvässä kunnossa muuten (meni siis prikka toisen puhaltimen siipiin,,)[/quote]
Seitsämällä tonnilla soiva peli on ollut onnistunut hankinta. Itsellä meni vähän enemmän.
Omasta puolestanikin voin sanoa, että Maserateja on ihan turha pelätä. Ei tarvita sydänlääkitystä eikä paksua lompakkoa. Ainoastaan normaali järki päässä ostotilanteessa. Ostakaa valmiiksi hyvä niin se pysyy hyvänä pikkurahalla. Myin omani eilen neljän vuoden kuherruskuukauden jälkeen. Ja voin rehellisesti sanoa, että 222 oli hauskin ja samalla edullisin auto, joka minulla on koskaan ollut.
Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Noin hyvän maun omaavalta mieheltä on pakko kysyä; Mikä on uusi ihastuksesi?mnuut kirjoitti:Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.
-J
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[quote="J"][quote="mnuut"]Saa nähdä tykästynkö uuteen ihastukseeni yhtä pysyvästi vai kaduttaako Maseratin myynti jo ensi kesänä.[/quote]
Noin hyvän maun omaavalta mieheltä on pakko kysyä; Mikä on uusi ihastuksesi?
-J[/quote]
Kiitos kohteliaisuudesta. Tuo sinun autolista sopii kyllä täydellisesti yhteen omien suosikkieni kanssa.
No Maseratin jälkeen tämä voi tuntua vähän lattealta; mutta tälläkin palstallla ja varmasti muuallakin Alfa ympyröissä vaikuttavalla henkilöllä oli niin hyvässä hapessa oleva 916 korimallin spider, että pitihän se saada. Elämäni ensimmäinen avoauto ja ensimmäinen Alfa. Kaunis. Punainen. Ja kunnoltaan uuden veroinen.
Taustatietona voin kertoa, että kahden hengen taloutemme ajautui viime syksynä tilanteeseen, jossa autoja pihassa oli kolme ja tilaa oli vain kahdelle. No vaimon käyttis myytiin ja lupasin tuolloin vaimolle, yhtään uutta lelua ei hankita, vaan Mase vaihtuu enemmän naiselle sopivaan pirssiin. Toivottavasti spider yhdistää vaimon käyttistarpeet ja omat harrastustoiveet, eikä jää huonoksi kompromissiksi.
Avoautoa haettin ja kyllä spider hakkasi selvästi TT:n, SLK:n ja jopa MX5:n. Ehkä neljä kesää Maseratin puikoissa on muuttanut omia arvostuksia.
Noin hyvän maun omaavalta mieheltä on pakko kysyä; Mikä on uusi ihastuksesi?
-J[/quote]
Kiitos kohteliaisuudesta. Tuo sinun autolista sopii kyllä täydellisesti yhteen omien suosikkieni kanssa.
No Maseratin jälkeen tämä voi tuntua vähän lattealta; mutta tälläkin palstallla ja varmasti muuallakin Alfa ympyröissä vaikuttavalla henkilöllä oli niin hyvässä hapessa oleva 916 korimallin spider, että pitihän se saada. Elämäni ensimmäinen avoauto ja ensimmäinen Alfa. Kaunis. Punainen. Ja kunnoltaan uuden veroinen.
Taustatietona voin kertoa, että kahden hengen taloutemme ajautui viime syksynä tilanteeseen, jossa autoja pihassa oli kolme ja tilaa oli vain kahdelle. No vaimon käyttis myytiin ja lupasin tuolloin vaimolle, yhtään uutta lelua ei hankita, vaan Mase vaihtuu enemmän naiselle sopivaan pirssiin. Toivottavasti spider yhdistää vaimon käyttistarpeet ja omat harrastustoiveet, eikä jää huonoksi kompromissiksi.
Avoautoa haettin ja kyllä spider hakkasi selvästi TT:n, SLK:n ja jopa MX5:n. Ehkä neljä kesää Maseratin puikoissa on muuttanut omia arvostuksia.
-
- Viestit: 872
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, AR115 Spider, XJ27, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Onnittelut kauniista valinnasta! Varmasti hyvä ratkaisu. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että vaimon ja oman automaun yhteensovittaminen voi olla haastavaa. Hienoa että te olette saaneet homman pelittämään.
Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..
Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 13 Marras 2009, 10:12
- Car(s): Spider 2.0, -95
ex. Maserati 222, -89 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Maserati-Perheellisen valinta
[quote="J"]Onnittelut kauniista valinnasta! Varmasti hyvä ratkaisu. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että vaimon ja oman automaun yhteensovittaminen voi olla haastavaa. Hienoa että te olette saaneet homman pelittämään.
Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..[/quote]
Maserati meni parhaaseen mahdolliseen kotiin. Huonoon en olisi myynyt.
Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..[/quote]
Maserati meni parhaaseen mahdolliseen kotiin. Huonoon en olisi myynyt.
Re: Maserati-Perheellisen valinta
Ai tuo oli sun auto.mnuut kirjoitti:Abarth kirjoitti:mnuut kirjoitti:
PS. Kiva kuva omasta pirssistä viime lauantailta. Muutenkin oli mukava aamupäivä samanhenkisessä seurassa. Lähdin vähän siinä toivossa, että olisin nähnyt toisenkin vanhemman biturbon paikalla. No eipä ollut, mutta tuli juteltua molempien 3200 -kuskien kanssa. Upeita pelejä ja koneissa edelleen samat soundit kuin tuossa omassa kotterossa. Uudemmissa ovaali kello ei ollut enää kultaa, mutta sisustat vieläkin kokonaan aitoa nahkaa ja alcantaraa.


Saisi näitä Maserateja olla useammin paikalla, liiemmin ei ole muistini mukaan ollut omalla kohdalla kuin pari hassua kertaa, kun Maserati on tuola lauantai aamuna ollut. Ehdottomasti kuuluu sinne, joten jos tätä palstaa muutkin omistajat lukee; niin ei muuta kun paikalle!

Re: Maserati-Perheellisen valinta
En tiedä, menikö parhaaseen, mutta on Maseratille lämmin tallipaikka kesän talven.mnuut kirjoitti:Maserati meni parhaaseen mahdolliseen kotiin. Huonoon en olisi myynyt.J kirjoitti:Onnittelut kauniista valinnasta! Varmasti hyvä ratkaisu. Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta, että vaimon ja oman automaun yhteensovittaminen voi olla haastavaa. Hienoa että te olette saaneet homman pelittämään.
Toivottavasti Mase meni hyvään kotiin ja toivottavasti uusi omistaja eksyy alfabbs.fiin. Ehkäpä pieni motivointi voisi olla tarpeen..
Tarkoitus on pitää se alkuperäiskunnossa ja parsia muutamaa juttua pikkuhiljaa.
Ajattelin laittaa sen museorekisteriin seitsemän vuoden päästä.
Mikäli minusta riippuu, niin suolavettä auto ei saa maistaa koskaan.