Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
^ Muistelin että Appiaa ja Flaviaa olis ollut saatavilla isommillakin myllyillä kun ne henkii jotenkin isomman auton tuntua, mutta aika käsi kädessähän noi moottoritilavuudet Alfalla ja Lancialla meni 60-luvulla. Flaminian 2.8L V6 taisi olla se isoin Lancian kaupallinen mylly ja Alfalla Montrealin V8. Oli väärät mielikuvat jäänyt.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Flavian suunnitellut Antonio Fessia oli sitä mieltä, että tehokkaat autot ovat vaarallisia, ja eipä Flavia nyt varsinaisesti olekaan tunnettu hillittömästä voimasta. Enemmänkin sellainen turvallisuus- ja mukavuuspainotteinen, olihan auto melkoisen painavakin aikalaisekseen. No, kyllähän Zagato-korisella Flavialla taidettiin pari rallia ehtiä voittamaan, ennenkuin se puoli keskitettiin Fulvialle, tunnetuin tuloksin. Ajo-ominaisuuksiltaanhan Flavia oli huippuluokkaa, ja jarrut ihan omalla tasollaan (2-piiriset levyjarrut kaikissa pyörissä.)
Lancian urheilullisempi maine tuolta aikakaudelta taitaakin tulla noista pienistä Fulvioista, ja sitten koripajojen tekemistä s****nallisen kalliista ja kauniista Flaminioista.
Lancian urheilullisempi maine tuolta aikakaudelta taitaakin tulla noista pienistä Fulvioista, ja sitten koripajojen tekemistä s****nallisen kalliista ja kauniista Flaminioista.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
VAGn alaisuudessa Alfaa varmaan tehtäisiin Polosta ja Golfista, laittamalla keulaan Alfa logo linjan loppupäässä...niin ja tehdas olisi varmaan jossain entisen rautaesiripun maassa...Peeveli kirjoitti:
Saas nähdä mitä vuoden sisällä tapahtuu -veikkaan että tapahtuu.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Naurettavaa:
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... z1Y05NWKoM
Miten voidaan edes sanoa, että 159:n korvaava giulia tulee 2014...Miten se voi olla korvaaja jos tulee 3v 159 tuotannon lopettamisen jälkeen? Ensi vuoden ainoa uutuus siis 5-ovinen mito. No eipä tarvi vaimon kanssa neuvotella voidaanko laittaa seuraavaksi uudemmaksi kulkineeksi taas Alfa, kun tarjolla on vain 2 pienehköä etuvetoista mallia...
http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/a ... z1Y05NWKoM
Miten voidaan edes sanoa, että 159:n korvaava giulia tulee 2014...Miten se voi olla korvaaja jos tulee 3v 159 tuotannon lopettamisen jälkeen? Ensi vuoden ainoa uutuus siis 5-ovinen mito. No eipä tarvi vaimon kanssa neuvotella voidaanko laittaa seuraavaksi uudemmaksi kulkineeksi taas Alfa, kun tarjolla on vain 2 pienehköä etuvetoista mallia...
ei se Mito ensi vuonna tule vaan 2013 lopussa, ensi vuonna ei tule yhtään uutta Alfaa, heikolta näyttää, miten mikään firma voi lepäillä 2-3 vuotta laakereilla tekemättä mitään?? lähinnä hitaahkolta kuolemalta rupeaa näyttämään
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... 9_site.pdf
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... 9_site.pdf
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Surullista mutta totta.V6 kirjoitti: lähinnä hitaahkolta kuolemalta rupeaa näyttämään
No, jotain hyvääkin: A large Alfa sedan derived from the next generation of the Maserati Quattroporte will be launched after 2014 instead of the cancelled midsized SUV.
Suhtautuisin kyllä tuohonkin aika skeptisesti.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei uutta mallia voi joka vuosi tehdäkkään, tulisi juosten kustuja vain. Mielummin pitkään ja hyvin sunniteltu, kuin joka vuosi uusittava huono malli. Kyllä rohkenisi väittää, että hyvin suunniteltu auto myös kestää aikaa pidempään, joten eiköhän se ole tulevaisuuden kannalta viisaampaa pitkässä juoksussa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
ei voikaan mutta kun aikaa on ollut vuodesta 2005 asti suunnitella seuraajaa ja vasta vuonna 2014 ilmestyy, eli 9 vuotta on "suunniteltu" niin jossain mättää ja pahasti, pahin on tuo 2 vuoden väli jolloin merkillä ei ole yhtään sedan mallia tarjolla eikä paljon muutakaan. Nythän lykättiin myös 4C mallia vuodella eteenpäin ja onko tästäkään mitään varmuutta että se edes on tulossa, mitään edistystä ensimmäisistä kuvista ei ole tapahtunut, taitaa tämäkin olla vielä "suunnitteluasteella". Alfan myyntimäärä voi tippua alle sadantuhannen tässä seuraavien kahden vuoden aikana. Mr Marchionnen tavoite 4-500 tuhatta autoa ei kyllä tällä tahdilla kovin nopeasti toteudu. Jenkit on myös tyytyväisiä kun saatiin yksi oksa lisää viivästyksiin.
http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg
http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Tuo 2014 tuntuu kaukaiselta, lieneekö tuo kuitenkin jenkkilän lanseerausaikataulu. Myyjä, jolta tuli just perjantaina tbi ostettua (muuten kolmanneksi viimeinen sedan tbi!) sanoi maahantuojan edustajan kertoilleen pari viikoa sitten, että Giulia julkaistaan kesällä 2012 ja tulis meillä myyntiin vuodenvaihteessa 2012/2013. Aika näyttää miten käy..
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Niin kyllähän noiden saksalaistenkin mallit kestää 6-7v, puolessa välissä tosin on faceliftaus. Eli joka vuosi malleja ei uudistella muillakaan, mutta joku tolkku tuossakin pitää olla, jos kilpailukykyä meinaa edes jossain määrin ylläpitää. Luulisi, ettei olisi varaa jättää aukkoja uuden mallin tulemisen ja vanhan poistamisen väliin, mutta nähtävästi näinkin voi toimia...DaViega kirjoitti:Ei uutta mallia voi joka vuosi tehdäkkään, tulisi juosten kustuja vain. Mielummin pitkään ja hyvin sunniteltu, kuin joka vuosi uusittava huono malli. Kyllä rohkenisi väittää, että hyvin suunniteltu auto myös kestää aikaa pidempään, joten eiköhän se ole tulevaisuuden kannalta viisaampaa pitkässä juoksussa
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Aika masentavaa lukea. Onko 4C:n tuotantoa siirretty todella vuosi eteenpäin?V6 kirjoitti:
http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg
on se tuon esityksen (product plan 2010-2014) mukaa siirretty, alkuun sen piti tulla aivan vuoden 2012 lopussa tilattavaksi ja nyt siis vuonna 2013, eli ehkä semmonen vajaan vuoden viivästys. Itseäni hämää koko auto kun siitä ei ole mitään uutta kerrottu ensimmäisen esittelyn jälkeen, voihan olla että se häviää taas kuvioista... esim 166sen seuraaja on tas ilmestynyt product planiin kun se viime vuoden planista oli juuri otettu pois. Eli ei aivan kaikkea voi uskoa mitä ne makaroonit kertoilee.
Jeesuksen perkele, ei oo kovin nöyryttävää lukea tuosta timeline:sta Fiatin Alfan vientiä jenkkeihin...Raimo Miettinen kirjoitti:Aika masentavaa lukea. Onko 4C:n tuotantoa siirretty todella vuosi eteenpäin?V6 kirjoitti:
http://blog.caranddriver.com/wp-content ... pdated.jpg
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA?
Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa

Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
GTA ei ole mitään ilman 3.2 Bussoa.DaViega kirjoitti:"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA?![]()
Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa


Vähän olisivat voineet vilauttaa teho-paino -suhdetta lukuina, niin ei tarvitse fiilistellä. Vaikka omalta kohdaltani tuollainen peli jää toki vain asteelle "hymyillen hyväksytään" ja odotellaan sitä viisiovista Mitoa.DaViega kirjoitti:"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA?![]()
Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
No olisihan tuo ihan kiva nähdä jossain muuallakin kuin vain mainopätkässä.DaViega kirjoitti:"Hätävarana" taitaa jossain pölyyntyä lähes valmis Mito GTA?![]()
Kun muut viivästyy, ehkä pitäisi kaivella kinneri naftaliinista ja vähän terästää valikoimaa
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Kyllä tuo Miton:n ja 159:sin GTA versioiden tekemättä jättäminen oli Alfalta typerimpiä vetoja ikinä. Jo pelkästään PR mielessä. Vaikea esiintyä urheilullisena merkkinä jos ei ole tarjota mitään oikeasti urheilullista.
159 & Brera 200kg kevyempänä versiona ja Maseratin V8 keulalla, niin olis alkanu perus 159:sitkin myydä.
159 & Brera 200kg kevyempänä versiona ja Maseratin V8 keulalla, niin olis alkanu perus 159:sitkin myydä.
-Matti-
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Komppaan täysin. Ja edelleen ihmettelen tätä nykyistä linjaa, jossa vaihtoehdot on vaan vähentyny. En kyllä niele selitykseksi vaikeita taloudellisia aikoja , sille, ettei tuoda mitään uutta ja mennään kahdella mallilla. Tuskin noilla saavat kerättyä rahaa "suureen tulemiseen" taloudellisen tilanteen parannuttua. Vetäytyä nyt markkinoilta pois ja antaa tilaa kilpailijoille ei kuulosta ikinä järkevältä.Matti_S kirjoitti:Kyllä tuo Miton:n ja 159:sin GTA versioiden tekemättä jättäminen oli Alfalta typerimpiä vetoja ikinä. Jo pelkästään PR mielessä. Vaikea esiintyä urheilullisena merkkinä jos ei ole tarjota mitään oikeasti urheilullista.
159 & Brera 200kg kevyempänä versiona ja Maseratin V8 keulalla, niin olis alkanu perus 159:sitkin myydä.
Muutenkin on käytännössä melko hankalaa keskustella alfasta urheilullisena merkkinä esim bemariharrastajien kanssa viime vuosina. 156gta:han on melko vaikea enää vedota ja 8c:tä ei ehkä myöskään voida täysin valikoimiin laskea.
Alkaa tuntua siltä, että parempi olisi jos myisivät merkin pois...
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
http://rumors.automobilemag.com/alfa-ro ... 78911.html
Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...?
Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...?

- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
En usko ennen kuin ensimmäinen on tullut linjalta ulos.Kivijärvi kirjoitti:http://rumors.automobilemag.com/alfa-ro ... 78911.html
Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...?


Photoshop-kötöstely Autocarin sivuilta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
uusi moottori tulossa Alfalle...
"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category. It will also be compliant with future emissions standards in both Europe (Euro 6) and the U.S. (Tier 2 Bin 5)."
http://www.fiatspa.com/en-US/media_cent ... Italia.pdf
"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category. It will also be compliant with future emissions standards in both Europe (Euro 6) and the U.S. (Tier 2 Bin 5)."
http://www.fiatspa.com/en-US/media_cent ... Italia.pdf
Viimeinen oikea ALFA oli 156-sarja, siinä oli moottorivaihtoehdot vielä kohdallaan. Sen jälkeiset mallit ovatkin ihan jotain muuta, sen takia minäkin pitkin hampain jouduin vaihtamaan merkkiä. No nyt ajelen autolla jolla on myös jonkinlainen historia takanaan, hienosti kehräävä kutoskone ja voimaa yli oman tarpeen.
- Gardenia
- Viestit: 90
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
- Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796 - Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Kuulostaa hyvältä. Tosin, autojen painot saattaa nousta sitten tuhannella kilolla ja 12 airbagin sijasta saadaan 64 airbagia ja enemmän mukitelineitä?V6 kirjoitti:uusi moottori tulossa Alfalle...
"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
:O Tuollainen auto, joka on Raimo Miettisen viestissä, ja tuo moottori. Varmana tulee olemaan äkäisempi kuin oma 2.2 tai 156 V6, en ihan usko, että saavat lisättyä painoa niin paljoa, että tappaisi 300 heppaa, etenkin kun Alfallakin varmana on 159 jälkeen tajuttu, että johonkin kohtaan se painorajakin pitää vetääV6 kirjoitti:uusi moottori tulossa Alfalle...
"Designed for both transversal and longitudinal applications, the new 4-cylinder engine will have a displacement of 1.8 liters and maximum output of 300 hp, setting a new performance standard in its category. It will also be compliant with future emissions standards in both Europe (Euro 6) and the U.S. (Tier 2 Bin 5)."
http://www.fiatspa.com/en-US/media_cent ... Italia.pdf
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Niinpä. Bemarilla on pysytty vielä perinteissä, mutta kysymys kuuluu, että kuinka kauan? Uuden 1-sarjan ensiesittely-moottoreista kaikki ovat nelipyttyisiä ja turboahdettuja "moderneja" koneita. Kaiken lisäksi tarjonta painottuu dieseleihin, koska 3/5 on nokivasaroita. Kuulostaa kovin tutulta muidenkin merkkien, mm. Alfa, kohdalla.GT-Pappa kirjoitti:Viimeinen oikea ALFA oli 156-sarja, siinä oli moottorivaihtoehdot vielä kohdallaan. Sen jälkeiset mallit ovatkin ihan jotain muuta, sen takia minäkin pitkin hampain jouduin vaihtamaan merkkiä. No nyt ajelen autolla jolla on myös jonkinlainen historia takanaan, hienosti kehräävä kutoskone ja voimaa yli oman tarpeen.
Toki 1-sarjan malliston huipulle tullee joku kutoskoneinen malli, mutta se jää marginaaliin. Näinhän on käynyt jo muullekin Bemarin mallistolle, 3-sarjan kutoskoneisia viimeisen vuosikerran Bemuja lienee kourallinen myynnissä Nettiautossa. Loput nelipyttyisellä TD:llä tai vapari-bensalla. Ei kovin sporttista.
Suuri harmihan tuo on, mutta näyttää vääjäämättömältä tulevaisuudelta, näinä viherpipertäjien lain säätäjien aikana.
Isäukolla oli aikanaan 525i E39 Bemu. Kyllä siinä rivikutosen jyminässä oli vaan sitä jotain. Ehkei aivan Busso-V6:lle pärjää kuitenkaan

Bemareissa on, mistä valita, mutta jos kansa siirtyy pieniin turboihin ja dieseleihin, niin niitä sitten tulee valikoimaan. Eikä se johdu edes Suomen veropolitiikasta. Eiköhän Bemareita tarjota ainakin muilla markkina-alueilla vaikka metanolia polttavilla V8:lla vauhditettuina, jos kysyntä jonain päivänä kallistuu siihen suuntaan.Farina kirjoitti:Niinpä. Bemarilla on pysytty vielä perinteissä, mutta kysymys kuuluu, että kuinka kauan? Uuden 1-sarjan ensiesittely-moottoreista kaikki ovat nelipyttyisiä ja turboahdettuja "moderneja" koneita. Kaiken lisäksi tarjonta painottuu dieseleihin, koska 3/5 on nokivasaroita. Kuulostaa kovin tutulta muidenkin merkkien, mm. Alfa, kohdalla.GT-Pappa kirjoitti:Viimeinen oikea ALFA oli 156-sarja, siinä oli moottorivaihtoehdot vielä kohdallaan. Sen jälkeiset mallit ovatkin ihan jotain muuta, sen takia minäkin pitkin hampain jouduin vaihtamaan merkkiä. No nyt ajelen autolla jolla on myös jonkinlainen historia takanaan, hienosti kehräävä kutoskone ja voimaa yli oman tarpeen.
Toki 1-sarjan malliston huipulle tullee joku kutoskoneinen malli, mutta se jää marginaaliin. Näinhän on käynyt jo muullekin Bemarin mallistolle, 3-sarjan kutoskoneisia viimeisen vuosikerran Bemuja lienee kourallinen myynnissä Nettiautossa.
Alfan kohdalla tilanne on vähän toisen näköinen. Tarjolla on 1,4-litraisia turbokoneita bensana ja dieselinä ja se siitä. Jos ei kelpaa, vaihda merkkiä. O tempora, o mores. Quo vadis auto italica?
Onhan se mukavaa, että on pistää mediaan kaikennäköisiä kuvia ja juttuja.
Se on sitten eri asia, mitä linjan päästä todellisuudessa tulee ja milloin.
Tyylikkään näköinen kuva ja hyvältä kuulostava kone. Sitten vaan odotellaan ja odotellaan.
Se on sitten eri asia, mitä linjan päästä todellisuudessa tulee ja milloin.
Tyylikkään näköinen kuva ja hyvältä kuulostava kone. Sitten vaan odotellaan ja odotellaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
johtunee lähinnä siitä että myynnissä on 2 pikkuautoa, ei niihin tarvitse tunkea isoa moottoria, tuskin 166sen seuraaja vuonna 2014 on 1.4sella turbolla. ellei tässä parissa vuodessa aivan hirveitä muutoksia tule yleiseen autotekniikkaan. kyllähän kaikki merkit ovat siirtymässä pienempiin koneisiin, esim Volvo juuri ilmoitti että tulevat koneet ovat neljällä tai alle sylinterimäärällä. Bemarillakin taitaa olla jotain kolmesylinterisiä tekeillä.Jönsson kirjoitti:
Alfan kohdalla tilanne on vähän toisen näköinen. Tarjolla on 1,4-litraisia turbokoneita bensana ja dieselinä ja se siitä. Jos ei kelpaa, vaihda merkkiä. O tempora, o mores. Quo vadis auto italica?
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Eikö tämä sitten olisi juuri sitä, mitä täällä kaivataan?Raimo Miettinen kirjoitti:Vuoteen 2014 on kyllä pitkä matka ja siihen mennessä kerkiää moottoriteknologiassa ottaa askeleen jos toisenkin eteenpäin. Tällähän hetkellä esim. 480cm pitkässä ja 1500 kiloisessa Skoda Superbissa on 1.2 TSI-koneita. Sopiiko tuollainen sitten ison Alfa Romeon henkeen on toinen juttu.
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ttori.html
1.8l, 300hv = 166hv/l
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Ja kukaan ei ole vielä haukkunut noita lamppuja.Kivijärvi kirjoitti:http://rumors.automobilemag.com/alfa-ro ... 78911.html
Elikkäs, takavetofriikit innoissaan ja muuten mielet mustina...?

- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Toivon suuresti ettei kyseessä tule olemaan Italisssa koottu ja uusittu versio Chryslerin World Gasoline Engine (WGE) -moottorista, kuten italiaspeed.com pelottelee. Kukaan ei halua uutta jenkki/aussi/tms-lohkoon perustuvaa "Alfa Romeo" -moottoria.mutt kirjoitti:Eikö tämä sitten olisi juuri sitä, mitä täällä kaivataan?
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ttori.html
1.8l, 300hv = 166hv/l
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Uutisia Alfa Romeosta
SUVia tuloillaan:


- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Olisin ollut valmis jättämään SUVit sun muut vaikka Fiatille - jo olen edelleen!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Mallisto koostuu tällä hetkellä kahdesta kompaktista häkspäkistä ja tehdas tuhlaa paukkuja jonkun maastomöykyn työstämiseen?
Ei näin, ei ei.
Ei näin, ei ei.
- Epäkelpokeräilijä -
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Neliveto maavaralla on kyllä tod näk seuraava auto itelle, joten mukavahan tuo jos AR sellaisen tekee. Tosin en jaksa uskoa, että siitä on kilpailijaksi premium merkkien kanssa, etenkin jos tulee vaan korotettuna giuliettana.
Onhan tuo postiitivsta jos edes jotain malleja on oikeasti tuloillaan...
Onhan tuo postiitivsta jos edes jotain malleja on oikeasti tuloillaan...
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re:
mutt kirjoitti:Eikö tämä sitten olisi juuri sitä, mitä täällä kaivataan?
http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ttori.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1.8l, 300hv = 166hv/l
Etuvetoisena täysin turhaa ruudinpolttoa mielestäni, tekisivät suosiolla takavetoisena nuo tehomallit, nelikko on useimmille kuitenkin liian eksoottinen vaihtoehto ja vielä kalliimpi kuin takaveto. Mutta kehityksen suunta on pienempiin koneisiin ja etuvetoisina. Alfa on ja tulee jäämään harvinaiseksi vaihtoehdoksi kaikkien muiden merkkien puristuksessa. Ollaanpa kiinalaisista, korealaisista ja japanilaisista mitä mieltä tahansa niin malliuudistukset ja uudet mallit tulee ripeällä vauhdilla myös myyntiin eikä vain näyttelyiden korokkeille nättien tyttöjen kera. Käsittämätön pelleilyä nuo SUV-projektit, ihan turhaa ruudinpolttoa kun pitäisi keskittyä edes nykyisen malliston kehittämiseen ja uudistamiseen. Fiat Groupilla kiiltelee jenkkidollarit silmissä.
Noh, autoteollisuudessa asiat muuttunee yllättäviinkin suuntiin lähivuosina ja moni merkki löytää uuden isännän Kiinasta. Alfalle en toki soisi tätä kohtaloa.
Itsenäisenä merkkinä Alfalla, siis ilman Fiatin suojaa, olisi nykymaailmassa yhtä hyvät mahdollisuudet selvitä kuin lumiukolla helvetissä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è